Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderbarn

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
lillemy83
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Des 2008 10:43
15

barn

Innlegg av lillemy83 »

Jeg hører stadig at barn er mer motagelig for gjenferd en hva voksne er,stemmer det,eller er det bare noe som blir sagt?
Jeg har en gutt som HATER å være på rommet sitt,jeg aner ikke hvorfor men for alt jeg veit så er det bare trass,men så har det seg slik at jeg har en 2.år gammel gutt som stadig peker på tv og sier: Se der,se der,se der men det er ingenting å se.

Jeg husker da han eldste var på samme alder så var han på rommet vårt og pekte ut i lufta og sa: se der,se der. Synes det var så merkelig men la tanken fra meg.
Så derfor lurte jeg: Ser barn ting vi ikke ser,eller er det bare barns fantasi?
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Redfalk
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Okt 2008 14:46
16
Blitt takket: 3 ganger

Re: barn

Innlegg av Redfalk »

Tenk deg hver gang du har sagt til barnet ditt "se der..og et eller annet", det er jo ikke sikkert barnet ditt skjønte hva du mente/pekte på. Og tror da etterhvert det bare er å peke ut i lufta og si "se der...." for å virke litt interessant....

Vet jo med meg selv, sitter med en liten en hjemme om dagene. Ser ut av vinduet sammen , og jeg peker "se der lille kattepusen" "se der sola" " se der snøen"......gutten vet ikke hva noe av dette er, så han bare ser rett frem og lærer "se der"
Antall ord: 100
Redfalk aka Jan-Olav

"Forstørrer min scrotum noen og mine baller nå henger borte fra min kropp som ser og føler seg god"
(http://img.nrk.no/img/464406.gif)

Dagene som kom og gikk, ikke visste jeg de var livet......:(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Det kan jo være at barn bare er dumme og hele tiden bare må dikte opp masse tull.
Utspekulerte er de også. Spør enhver skeptiker på forumet.
Verst av alt er at de husker feil, og så lyver de en hel masse.

Nei, jeg vet ikke... det kan jo være fantasi. Mange barn har livlig fantasi.
Det at voksne sier at "barn er mer mottagelige" kan jo være sant - for all del...
men jeg vil også stille meg åpen for at muligheten er at voksne tillegger barn disse guddommelige egenskaper i ren nostalgi og begeistring. Barn sjarmerer jo voksne bare fordi at de er barn, uansett hvor stygge de ser ut. Sånn sett savner jo mange voksne å være barn selv, og da vil de tillegg barn allslags positive og fantastiske egenskaper som slettes ikke er der engang.
Antall ord: 143
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av camillah »

det har jo blitt forsket på da, at barn er mer mottakelige og kan huske ting fra tidligere liv..
så noen den dokumentaren på tvnorge for en tid tilbake? om han gutten som husker familien sin, der han bodde osv.. foreldrene trodde han hadde diktet opp en hel fantasi verden, men så viste det seg at det stedet fantes?
Barn har jo mye mer vanskeligheter for å uttrykke seg, nettopp fordi de ikke vet, som f.eks, når man sier, se der kattepusen.. de aner jo ikke hva det er i begynnelsen, så det er sikkert vanskelig for dem og vite hva ting er hvis de ser ting som faktisk ikke er der.... og enda vansekligere for foreldre å forklare noe bare barna ser...
Antall ord: 123
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Hvis det finnes noe slikt som tidligere liv, så er det jo klart logisk.
Siden barn ikke har levd så mange år av det livet de har akkurat nå.
Ergo: nærmere sitt tidligere liv.
Antall ord: 35
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av camillah »

ja, det er synd man ikke har noe konkrete bevis på det når det kommer til barn.
jeg tror det er mye vi ikke får med oss som kan ha en innvirkning på barna når de er små, hvis de da ser ting som egentlig ikke er der.. kan jo tenkes at de som har usynlige venner når de er mindre, er faktisk ikke usnynlig for dem, bare for de fleste av oss voksne..
Antall ord: 78
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lillemy83
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Des 2008 10:43
15

Innlegg av lillemy83 »

Takk for svar.
Barn er barn .
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BloodBunny
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Mar 2009 00:26
15
Kjønn (valgfri): Shedevil
Lokalisering: Hælvette(Sarpsborg)

Innlegg av BloodBunny »

Ja, barn er mer motakelige.
Hvordan skal jeg forklare det, i bevisstheten har en liten "åpning" når du er barn, og da er de mer motakelige for ting som ikke andre kan se. De fleste stenger den åpningen, mens andre lærer seg å holde den åpen.

Et åpent sinn, sant? ;)
Antall ord: 51
Seeing is believing
-I don`t believe in ghosts.
-Oh, don`t worry. You will.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
naljanmop
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Feb 2009 15:55
15

Innlegg av naljanmop »

jeg er13 år nå, å hadde et soverom rett før jul(har bytta nå) på det rommet fikk jeg aldri sove ellernoe. men så bytta jeg rom med mamma, å på det rommet fikk jeg sove hver natt, å gjør det enda. men mamma får ikke sove på det gamle rommet mitt. tror dere det er noe der?
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BloodBunny
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Mar 2009 00:26
15
Kjønn (valgfri): Shedevil
Lokalisering: Hælvette(Sarpsborg)

Innlegg av BloodBunny »

naljanmop skrev:jeg er13 år nå, å hadde et soverom rett før jul(har bytta nå) på det rommet fikk jeg aldri sove ellernoe. men så bytta jeg rom med mamma, å på det rommet fikk jeg sove hver natt, å gjør det enda. men mamma får ikke sove på det gamle rommet mitt. tror dere det er noe der?

Skriv dette under nytt emne istedenfor, så ser vi andre at det er en ny tråd:)
Antall ord: 77
Seeing is believing
-I don`t believe in ghosts.
-Oh, don`t worry. You will.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
vannmelon
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Apr 2008 15:41
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av vannmelon »

Ja, på en måte er vel barn mer mottakelige. Barn under 3 år kan se sine døde familiemedlemmer osv. To venninner av meg skal ha blitt fortalt at når de var små at de pekte ut i lufta og sa "Oldemor, se der er oldemor," mens hun andre mente at hun så bestefaren sin... :katt
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links