Fordi folk har alltid hatt behov for mystikk i livene sine..noe de IKKE kan forklare, som ligger "over" dem..Kanskje.Dagros skrev:Jo, men om det er sånn ellers på kloden au...Moonstone skrev:ja, media har mye av skylda av å "mystifere" dette stedet.
Som Kimbara sier: Dette stedet har gjennom historien vært, og er fortsatt, utsatt for orkaner og mye ustabilt vær. Sikkert fosvunnet en del båter og fly pga det.
Hvorfor har de fremhevet DETTE stedet så inni granskauen...
Nei, ikke granskauen, på sjøen
Fakta, teori & skepsis ⇒ Bemudatriangelet
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Re: Bemudatriangelet
Antall ord: 92
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Det er mulig, menne...
At menneskene "tror" på Bermudatriangelet, det vil jo si at de håper at det er noe der, som da har dratt ned saker og ting gjennom åra...
Og det med mystikk... Bare en teori, mystikk er en form for spenning i hverdagen, og ettersom det ikke er så mange som engasjerer seg i dette fenomenet, så er det jo ikke så mye å si om det med mystikk, bortsett fra at jeg er villig til å stille det på linje med monsrene som skal holde til i Seljordvannet og Loch Ness...
Så, jeg har ei mening om at OM dette er tilfelle, så er det omgitt av mystikk, og dermed, så er det en måte for mennsket å utagere sin søken etter spenning
At menneskene "tror" på Bermudatriangelet, det vil jo si at de håper at det er noe der, som da har dratt ned saker og ting gjennom åra...
Og det med mystikk... Bare en teori, mystikk er en form for spenning i hverdagen, og ettersom det ikke er så mange som engasjerer seg i dette fenomenet, så er det jo ikke så mye å si om det med mystikk, bortsett fra at jeg er villig til å stille det på linje med monsrene som skal holde til i Seljordvannet og Loch Ness...
Så, jeg har ei mening om at OM dette er tilfelle, så er det omgitt av mystikk, og dermed, så er det en måte for mennsket å utagere sin søken etter spenning
Antall ord: 127
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Nov 2008 23:59
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Blitt takket: 1 gang
Moonstone skrev:ja, media har mye av skylda av å "mystifere" dette stedet.
Som Kimbara sier: Dette stedet har gjennom historien vært, og er fortsatt, utsatt for orkaner og mye ustabilt vær. Sikkert fosvunnet en del båter og fly pga det.
Som det ble påpekt på en eller annen side jeg leste om det.
Om man setter opp en trekant i samme størrelse i hvilket som helst annet farvann med trafikk, så ville man finne like mange forlis og flykrasj som i bermuda.
Antall ord: 87
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Ja, mange vil ha det til at en trekant har en "magisk form"Eivind S skrev:Moonstone skrev:ja, media har mye av skylda av å "mystifere" dette stedet.
Om man setter opp en trekant i samme størrelse i hvilket som helst annet farvann med trafikk, så ville man finne like mange forlis og flykrasj som i bermuda.
Spesielt i New Age kretser..
Antall ord: 108
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Moonstone skrev:Ja, mange vil ha det til at en trekant har en "magisk form"Eivind S skrev:Moonstone skrev:ja, media har mye av skylda av å "mystifere" dette stedet.
bare se på avataren din.
Antall ord: 115
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Hehe..det er bare et prisme daEivind S skrev:Moonstone skrev:Ja, mange vil ha det til at en trekant har en "magisk form"Eivind S skrev:
bare se på avataren din.
Og et klassisk albumcover
Antall ord: 86
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Des 2008 11:26
- 15
- Lokalisering: Oslo
- Har takket: 1 gang
Jeg har en liten historie å fortelle. Faren min var sjøkaptein og drev med utenriksfart i over 30 år. Han var (er desverre borte bå) en skeptiker av de helt store, en mann med begge beina solid plantet på jorda og alt som smakte av mystikk fnyste han av, og folk som trodde på spøkelser, aliens osv var 'tussete i hodet' etter hans mening. Han hadde selvfølgelig hørt historiene om Bermuda triangelet og syntes de var latterlige, -han hadde reist gjennom det flere ganger uten å oppleve noe som helst uvanlig. Men så fikk pipen en annen lyd. På sin siste tur opplevde de noe merkelig på lastebåten, noe som rystet han fordi han aldri fant en naturlig forklaring på det.
De var i triangelet, det var natt, og han hadde vakt på brua. Natta var stjerneklar og sjøen blikkstille. Plutselig dukket det opp en merkelig tåkebanke et stykke foran båten. Ingen kunne skjønne hvor den kom fra, et øyeblikk var det helt klart, i neste øyeblikk var tåka (eller hva det var) der. Mens de stod og funderte over tåka dukket det plutselig et klart, rødt lys over båten og i samme øyeblikk sluttet kompasset deres å virke. (husker ikke om det var mer enn det som sluttet virke) Lyset sirklet over båten et par minutter før det forsvant i et blunk. Dvs; det dro ikke av gårde men 'blinket ut' om jeg kan kalle det det. Straks det var borte forsvant tåka også og kompasset virket. Moren min, som var med ham på denne turen, fortalte at han var helt spak og rar da han fortalte henne om episoden neste dag, og jeg kan fortelle at det skulle mye til for å ryste den karen. Jeg vet ikke hvordan denne historien passer inn med de forskjellige teorier som versere om triangelet, men sprøtt var det i allefall. Og faren min som var en erfaren sjøkaptein hadde aldri opplevd noe liknende, og hadde ingen teorier om hva det kunne være.
De var i triangelet, det var natt, og han hadde vakt på brua. Natta var stjerneklar og sjøen blikkstille. Plutselig dukket det opp en merkelig tåkebanke et stykke foran båten. Ingen kunne skjønne hvor den kom fra, et øyeblikk var det helt klart, i neste øyeblikk var tåka (eller hva det var) der. Mens de stod og funderte over tåka dukket det plutselig et klart, rødt lys over båten og i samme øyeblikk sluttet kompasset deres å virke. (husker ikke om det var mer enn det som sluttet virke) Lyset sirklet over båten et par minutter før det forsvant i et blunk. Dvs; det dro ikke av gårde men 'blinket ut' om jeg kan kalle det det. Straks det var borte forsvant tåka også og kompasset virket. Moren min, som var med ham på denne turen, fortalte at han var helt spak og rar da han fortalte henne om episoden neste dag, og jeg kan fortelle at det skulle mye til for å ryste den karen. Jeg vet ikke hvordan denne historien passer inn med de forskjellige teorier som versere om triangelet, men sprøtt var det i allefall. Og faren min som var en erfaren sjøkaptein hadde aldri opplevd noe liknende, og hadde ingen teorier om hva det kunne være.
Antall ord: 347
As long as people believe in absurdities they will continue to commit atrocities.
Voltaire
Voltaire
Hide post links |
-
- Moderator
- Startet: 01 Mar 2005 20:32
- 19
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 3 ganger
Har også en historie som min onkel fortalte meg. Han var på lastebåt i bermuda. En kveld da han hadde
vakt , ble det lyst (grønnlig) i vannet rundt båten. Som om det var opplyst nedenfra. Plutselig smeller det i skroget så kraftig at han trodde det sprakk. Dette igjentok seg 3 ganger. Han kunne ikke se hva det var. Ingen hadde noen forklaring på hva det var heller.
vakt , ble det lyst (grønnlig) i vannet rundt båten. Som om det var opplyst nedenfra. Plutselig smeller det i skroget så kraftig at han trodde det sprakk. Dette igjentok seg 3 ganger. Han kunne ikke se hva det var. Ingen hadde noen forklaring på hva det var heller.
Antall ord: 71
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFOAdmin
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Hmmm...det er tydelig at det foregår 'et eller annet' der. Problemet blir bare å finne ut hva dette 'et eller annet' er, Ufoer? Et merkelig naturfenomen? Eller kanskje noe helt annet?
Antall ord: 32
As long as people believe in absurdities they will continue to commit atrocities.
Voltaire
Voltaire
Hide post links |
-
- Moderator
- 19
Det som er vanskelig med fenomener likt disse er at de kobler ut eletronisk utstyr, så en ikke får målt noe aktivitet.
Antall ord: 24
Admin
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1725 ganger
- Kjønn:
Eaglespirit skrev:Det som er vanskelig med fenomener likt disse er at de kobler ut eletronisk utstyr, så en ikke får målt noe aktivitet.
det sier seg jo sjøl, koble ut alt elektrisk utsyr, så får vi ikke måle , og da kan vi heller ikke bevise...
Lyder det kjent i våre omgangskretser ? at vi ikke får målesresultater ?
Antall ord: 65
Hide post links |
-
- Moderator
- 19
I forbindelse i nærkontakt med ufo høres dette ofte. kamera slutter å virke, bil stopper osv.
Ja, Høres kjent ut
Ja, Høres kjent ut
Antall ord: 22
Admin
Hide post links |
-
- Moderator
- 19
Etter fortellingene til Columbus kom fortelling om spøkelses skipet Mary Celeste. Som i 1892 ble funnet drivende hjelpeløst rundt i triangelet uten en eneste levende sjel om bord. Seilet var oppe og skipet var i god stand og det var jo laget av tre.Dagros skrev:Dett triangelet strekker seg fra Bermuda til Puerto Rico til Floridas sydligste spiss
Det er 2,5 mill kvadratkilometer, altså 2,5 mrd kvadratmeter
Det er berykta for skipsforlis og flystyrter pluss andre ulykker
50 skip og 20 fly skal ha blitt borte har, i løpet av tida
Min teori om dette, går ut på at inne i dette triangelet, er det ei sterk ladning i vannet av en eller annen grunn, mest nede i vannet, siden i følge en annen av mine teorier, er vannet mer salt på noen hundre meter dyp enn det er ved overflata, og da blir også saltpartiklene mer sammenpressa. Så, Na+Cl- Blir da mer positivt, siden det sammen med det har vannpartikler, H2O rundt seg, som er positivt lada.
De fleste skipa og flyene som har landa der, ifølge mine tanker og ideer, har vært laga av jern, Fe, blanda med tinn, Sn. Dette skal da komme ut på ei positiv ladning, og siden minus tiltrekker positive og motsatt, og siden de positivt ladde ionene befinner seg så langt nede, under så stort press, så er det større kraft som trekker objektet ned, enn objektet trekker på vannet.
Da trekkes objektet ned, og når det treffer magnetfeltet, som det da er, så går det gjennom, og forstetter ned til bunnen på grunn av tyngda, som ikke var noe problem før, når det var på vei ned. Det trekkes heller ikke opp igjen fra havbunnen pga. farta det har ned, så da blir det liggende på bunnen og ruste bort...
Er åpen for nye teorier, så bare skriv
Jeg har flere om dette, men dette er èn av dem
Antall ord: 333
Admin
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Jeg har stusset over det der. Hvorfor skulle en hel besetning forsvinne mens skipet står igjen? Det høres helt ulogisk ut om det er noe under vann som drar gjenstander ned i dypet, -det ville selvfølgelig dratt ned både skip og mannskap.Eaglespirit skrev: Etter fortellingene til Columbus kom fortelling om spøkelses skipet Mary Celeste. Som i 1892 ble funnet drivende hjelpeløst rundt i triangelet uten en eneste levende sjel om bord. Seilet var oppe og skipet var i god stand og det var jo laget av tre.
Antall ord: 94
Voltaire
Voltaire
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Eaglespirit skrev: Etter fortellingene til Columbus kom fortelling om spøkelses skipet Mary Celeste. Som i 1892 ble funnet drivende hjelpeløst rundt i triangelet uten en eneste levende sjel om bord. Seilet var oppe og skipet var i god stand og det var jo laget av tre.
Bare så synd at dette skipet aldri var innom triangelet, men kom fra new york og skulle til italia. Ble funnet utenfor Portugal..
http://en.wikipedia.org/wiki/Marie_Celeste
http://thingsihate.org/article/660/what ... ry_celeste
Antall ord: 86
Hide post links |