Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderPresten

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
roanol
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 26 Feb 2009 03:27
15
Kjønn (valgfri): mann

Presten

Innlegg av roanol »

I en frisørsalong i Tromsø spøkte det vist. De følte ubehag o.l. når de var der. Det gikk så langt at sognepresten måtte komme å velsigne plassen, da førsta ble det ro i salongen. Sognepresten ble intervjuet i Radio Tromsø, og forklarte at det var ganske normalt at slikt skjedde.

Tanten min byggde huset sitt rett vedsiden av en gammel katolsk kirkegård i Nord-Troms. For 25-30 år siden skulle hun ordne klessnor på yttersiden, og gravde hull for fundamentet. Der fant de noen bein som de bare kastet over gjerdet, og tenkte ikke noe mer på det. Klessnoren ble både pen å praktisk, men så begynte det...

Skapdører åpnet seg, hele serviser ble knust i gulvet. Kjøleskapet og fryseboksen åpnet seg om natten. De så vist folk utenfor soveromsvinduet i 2etg. Det gikk faktisk så langt at de måtte tilkalle preste for å gravlegge bena på nytt. Etter det ble det ro i huset. Det er snakk om en generasjonbolig, og da dette skjedde bodde det vel 5-6 stykker i huset, og alle opplevde det samme..

Er det mulig at prester egentlig vet veldig mye om slike saker, men snakker ikke om det? Eller har prestene en psykologisk effekt som gjør slik at folk overvinner fryktene sine, og fanatsien slutter å spille en puss? Jeg lurer på dette da jeg ikke tror på slikt, men kommer i fra en religiøs familie som neppe vil lyge om slikt.
Antall ord: 250
Hvorfor tro når man kan vite

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Presten

Innlegg av Moonstone »

roanol skrev:I en frisørsalong i Tromsø spøkte det vist. De følte ubehag o.l. når de var der. Det gikk så langt at sognepresten måtte komme å velsigne plassen, da førsta ble det ro i salongen. Sognepresten ble intervjuet i Radio Tromsø, og forklarte at det var ganske normalt at slikt skjedde.

Tanten min byggde huset sitt rett vedsiden av en gammel katolsk kirkegård i Nord-Troms. For 25-30 år siden skulle hun ordne klessnor på yttersiden, og gravde hull for fundamentet. Der fant de noen bein som de bare kastet over gjerdet, og tenkte ikke noe mer på det. Klessnoren ble både pen å praktisk, men så begynte det...

Skapdører åpnet seg, hele serviser ble knust i gulvet. Kjøleskapet og fryseboksen åpnet seg om natten. De så vist folk utenfor soveromsvinduet i 2etg. Det gikk faktisk så langt at de måtte tilkalle preste for å gravlegge bena på nytt. Etter det ble det ro i huset. Det er snakk om en generasjonbolig, og da dette skjedde bodde det vel 5-6 stykker i huset, og alle opplevde det samme..

Er det mulig at prester egentlig vet veldig mye om slike saker, men snakker ikke om det? Eller har prestene en psykologisk effekt som gjør slik at folk overvinner fryktene sine, og fanatsien slutter å spille en puss? Jeg lurer på dette da jeg ikke tror på slikt, men kommer i fra en religiøs familie som neppe vil lyge om slikt.
Vel..jeg har et intrykk av at de IKKE har noe greie på slike ting, anet enn i religiøs kontekst,
dvs engler, demoner, Onde mot det Gode, slike gamledagse ting.
Jeg veit at noen få "spesial-prester" får opplæring i exorsisme i Vatikanet, som er gamle ritualer
med røkelse og symboler.
MEN, dette er ikke dems felt, sånn jeg ser det. For disse fenomenene trenger ikke ha NOE SOM HELST med religionen de fremmer å gjøre, de bare antar at det har det..prøver å "forme" disse fenomenene til å passe inn i dems trossystem og dogmer.
Det har seg faktisk sånn at de beste mediumene IKKE er Kristne, men "alternative" eller "Ny-religiøse","New-Age'ere", og er ikke bundet av religiøs,dogmatisk tankegang.
(Selvom det må sies at det er i ferd med å oppstå en del dogmer der også ;) )
Antall ord: 400
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Redfalk
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Okt 2008 14:46
16
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Redfalk »

Hvorfor ikke sier nå jeg. Det et medium gjør er jo å åpne opp for at "ånden" skal få gå videre til neste plan. Om dette "planet" er det samme som de kristne kaller himmelen er jo ett fett. Og det hele gjøres jo med "lys og kjærlighet"....Noen prester er vel i stand til dette. Tror også mange av de, la oss kalle dem; gode prestene, er like nær/langt ifra åndelig utvikling som mange av de som jobber som medium. Det er snakk om å koble seg opp til "kraften" via meditasjon/bønn og ha en tro og godhet innenfra seg selv.

Det alternative er ikke SÅ langt i fra det mye av det de kristne tror på. Vi som er Alternative mener at hver enkelt er i besittelse av en urkraft som vi kan øse ut av. Og at vi skal komme til et høyere "jeg" etter vi dør. De kristne er mer bundet til denne GUDEN som har kraft, og at vi skal komme til han etterpå. En mer snever vei for de, men tror vi havner samme plass til slutt.....
Antall ord: 190
Redfalk aka Jan-Olav

"Forstørrer min scrotum noen og mine baller nå henger borte fra min kropp som ser og føler seg god"
(http://img.nrk.no/img/464406.gif)

Dagene som kom og gikk, ikke visste jeg de var livet......:(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

Redfalk skrev:Hvorfor ikke sier nå jeg. Det et medium gjør er jo å åpne opp for at "ånden" skal få gå videre til neste plan. Om dette "planet" er det samme som de kristne kaller himmelen er jo ett fett. Og det hele gjøres jo med "lys og kjærlighet"....Noen prester er vel i stand til dette. Tror også mange av de, la oss kalle dem; gode prestene, er like nær/langt ifra åndelig utvikling som mange av de som jobber som medium. Det er snakk om å koble seg opp til "kraften" via meditasjon/bønn og ha en tro og godhet innenfra seg selv.

Det alternative er ikke SÅ langt i fra det mye av det de kristne tror på. Vi som er Alternative mener at hver enkelt er i besittelse av en urkraft som vi kan øse ut av. Og at vi skal komme til et høyere "jeg" etter vi dør. De kristne er mer bundet til denne GUDEN som har kraft, og at vi skal komme til han etterpå. En mer snever vei for de, men tror vi havner samme plass til slutt.....
Vel, nå er det jo en del forskjellige grener og tanker innenfor det alternative også da, ikke bare
ET tankesett som driver de som kaller seg "Alternative." Derav: Alternativ, altså forskjellige tolkninger og veier.

Jeg er enig i at det er en del innen alternativ-kulturen som har et syn liknende kristendommen.
Det er nok det letteste å velge, om man hadde en sånn bakgrunn fra før av, selvom de nye tolkningene og tankene er mer nyangsert.
Vi må huske på at det er en Sjamanistisk gren, og en Buddistisk gren som er sterke innenfor Alternativ-kulturen også, og for ikke å snakke om metafysikk og naturvitenskap.

Men alt i alt, går noen av hoved-tankene igjen som en rød tråd i alle disse.
Jeg er enig i at en Prest KAN få ro, et sted som er hjemsøkt, men det betyr ikke at trossystemet er en faktisk realitet av den grunn. Det kan kanskje være INTENSJONEN til vedkommende som var nok, kanskje noe oppløftende i noe Presten sa. Kanskje gode tanker osv..

Jeg kan værtfall se at majoriteten i de nye menneskene som henger seg på Alternativ-kulturen nå,
har en tendens til å slå seg på det med "engler"og Ny-kristne aspekter, sikkert fordi det er det mest forenelige med det gamle trossystemet dems.
For ca 10 år tilbake var det mere de Sjamanistiske og Buddistiske grenene folk var mere innom,
sikkert FØR kommersialiseringen hadde begynt..

Dette er bare observasjoner, fra en filosof som liker å beskue samfunnet ;)
Antall ord: 449
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Redfalk
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Okt 2008 14:46
16
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Redfalk »

Tenkte på at intensjonene til et medium og en prest, i arbeidet med å få over en ånd vil være omtrent de samme. :)

Feil av meg å sammenligne hele det alternative med kristendom, mente såklart at det finnes likheter ved noe av det som blir gjort og sagt. Og meningen bak dette.

Som du sier, så dreier veldig mye av rekruteringen inn i det alternative seg om kristne ting. Med en ny vri. Sånn som engler å slikt.
Antall ord: 78
Redfalk aka Jan-Olav

"Forstørrer min scrotum noen og mine baller nå henger borte fra min kropp som ser og føler seg god"
(http://img.nrk.no/img/464406.gif)

Dagene som kom og gikk, ikke visste jeg de var livet......:(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Atheos

Innlegg av Atheos »

Redfalk skrev:Tenkte på at intensjonene til et medium og en prest, i arbeidet med å få over en ånd vil være omtrent de samme. :)

Feil av meg å sammenligne hele det alternative med kristendom, mente såklart at det finnes likheter ved noe av det som blir gjort og sagt. Og meningen bak dette.

Som du sier, så dreier veldig mye av rekruteringen inn i det alternative seg om kristne ting. Med en ny vri. Sånn som engler å slikt.
Samme tull, annen innpakning?
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Yes, verken mer eller mindre.
Men tror ikke de kommer til å innrømme det.
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

Atheos skrev:
Redfalk skrev:Tenkte på at intensjonene til et medium og en prest, i arbeidet med å få over en ånd vil være omtrent de samme. :)

Samme tull, annen innpakning?
Ja, til dels.
Men det har uansett blitt litt mer nyansert og mere positivt, sånn som at Helvete mer eller mindre er borte, som er meget positivt. Og "Gud" er ikke en mann med grått skjegg som sitter på en sky lenger, men mer en skapende energi..som er mer likt naturvitenskap.
Antall ord: 140
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

les
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Aug 2011 20:09
13

Innlegg av les »

Moonstone skrev:
roanol skrev:I en frisørsalong i Tromsø spøkte det vist. De følte ubehag o.l. når de var der. Det gikk så langt at sognepresten måtte komme å velsigne plassen, da førsta ble det ro i salongen. Sognepresten ble intervjuet i Radio Tromsø, og forklarte at det var ganske normalt at slikt skjedde.

Vel..jeg har et intrykk av at de IKKE har noe greie på slike ting, anet enn i religiøs kontekst,
Jeg veit at noen få "spesial-prester" får opplæring i exorsisme i Vatikanet, som er gamle ritualer
med røkelse og symboler.
MEN, dette er ikke dems felt, sånn jeg ser det. For disse fenomenene trenger ikke ha NOE SOM HELST med religionen de fremmer å gjøre, de bare antar at det har det..prøver å "forme" disse fenomenene til å passe inn i dems trossystem og dogmer.
Det har seg faktisk sånn at de beste mediumene IKKE er Kristne, men "alternative" eller "Ny-religiøse","New-Age'ere", og er ikke bundet av religiøs,dogmatisk tankegang.
Hei, jeg vet dette er en gammel tråd, og at du kanskje ikke ser dette. Er ny, så vet ikke om du får beskjed om at jeg har skrevet her, eller sånn. Men jeg bare lurte på hvordan prester da får det til å slutte? Hvis det ikke er noe religiøst liksom. Er veldig usikker skjønner du, og ser alle saker fra alle mulige sider :mozilla_tongue:
Antall ord: 472

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

les skrev:
Moonstone skrev:

med røkelse og symboler.
Hei, jeg vet dette er en gammel tråd, og at du kanskje ikke ser dette. Er ny, så vet ikke om du får beskjed om at jeg har skrevet her, eller sånn. Men jeg bare lurte på hvordan prester da får det til å slutte? Hvis det ikke er noe religiøst liksom. Er veldig usikker skjønner du, og ser alle saker fra alle mulige sider :mozilla_tongue:
En prest vil kunne klare det akuratt som andre folk flest klarer det, gjennom Vilje og Intensjon.
Har man ikke riktig Intensjon eller Vilje nok, vil man ikke klare det.
Hva slags perspektiv,trosretning eller symboler som blir brukt av Mediet tror jeg Åndene bryr seg pent lite om, ellers hadde ikke så mange mennesker med så mange forskjellige bakgrunner og trosretning fått det til.
Det finnes en fellesnevner for alle som folk ikke helt har funnet ut av enda.
Jeg ville tippe det er Vilje og rett Intensjon og Emosjon(Følelser)
Antall ord: 568
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Moonstone skrev:Det finnes en fellesnevner for alle som folk ikke helt har funnet ut av enda.
Jeg innbiller meg at det er den samme "Gud" , det samme "Lyset", den samme "Himmel" - uansett hva man tror på.

Alle variasjonene vi har i religioner, og trosretninger, kommer etter mitt syn av menneskenes forskjellige tolkninger, ikke minst fordi vi har veldig lite informasjon om hva det egentlig er som er på "den andre siden".

Når det gjelder å hjelpe ånder videre og inn i lyset,- er det mest at vi påkaller energiene ( det Guddommelige element ) og på den måten får den hjelpen vi trenger.

Hvorfor trengs det mennesker for å få åndene videre ?
Det har vel mer med innstillingen til den som hjelper, tror jeg, for mange av de ånder som er igjen, var egentlig mennesker som ikke trodde på det spirituelle, trodde på Gud, osv.
( det er mange grunner til at man ikke kommer seg videre av egen hjelp, og en av disse er frykt... )

A
Antall ord: 167

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

Asbjørn skrev:
Moonstone skrev:Det finnes en fellesnevner for alle som folk ikke helt har funnet ut av enda.
Jeg innbiller meg at det er den samme "Gud" , det samme "Lyset", den samme "Himmel" - uansett hva man tror på.
Alle variasjonene vi har i religioner, og trosretninger, kommer etter mitt syn av menneskenes forskjellige tolkninger, ikke minst fordi vi har veldig lite informasjon om hva det egentlig er som er på "den andre siden".
Når det gjelder å hjelpe ånder videre og inn i lyset,- er det mest at vi påkaller energiene ( det Guddommelige element ) og på den måten får den hjelpen vi trenger.
Hvorfor trengs det mennesker for å få åndene videre ?
Det har vel mer med innstillingen til den som hjelper, tror jeg, for mange av de ånder som er igjen, var egentlig mennesker som ikke trodde på det spirituelle, trodde på Gud, osv.
( det er mange grunner til at man ikke kommer seg videre av egen hjelp, og en av disse er frykt... )

A
Jada, enig der.
Alle bruker en eller anen verson eller bilde på det samme prinsippet, som er Universets utsprung/Årsak, men det jeg skulle ha frem var fellesnevneren for hvordan folk faktisk går frem å fjærner/kommuniserer med Ånder på, for teknikkene er jo så mange de også.
Siden de fleste teknikkene fører til bra resultat, må det være en fellesnevner der også.
Jeg tror teknikken må inneholde både Vilje,riktig Intenson og at man må legge Emosjoner i det.
Antall ord: 254
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links