Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderBestefar vil fremdeles ha et ord med i laget..

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
purple
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Nov 2008 18:44
16

Bestefar vil fremdeles ha et ord med i laget..

Innlegg av purple »

Må bare få sagt dette, vi bygger ut 3.etg for tiden. Det ligger verktøy fremme der oppe, som snekkeren lar være til han er ferdig. Vi har trappegrind, så minstemann kommer seg ikke opp dit.. Bare så det er sagt. :)

Min bestefar var snekker, og jeg er vedig trygg på at han til tider kommer på besøk.. Han pleier ikke gjøre noe stort vesen ut av seg, men jeg merker når han er her.. jeg føler meg trygg og beskyttet på en måte.. Men så kom jeg hjem en kveld forrige uke, min mann var litt smånervøs. han hadde hørt noen gå oppe i 3.etg, han sjekket og vinduene var lukket, og katten var ute.. Jeg måtte bare le, for kjenner jeg bestefar rett, er han på inspiseringsbesøk denne gangen.. :lol: Han er nok litt bekymret for verktøyet og ungene mine, jg fortalte at de ikke kom seg opp dit, og at det ikke var noen fare.. Etter det ble det rolig her, men jeg føler han er her.. ;)

Men et spørsmål, hva må til for at han viser seg? Jeg har sett konturene av han en gang, da var svogeren min på besøk. Han har sittet i fengsel en del, og han ser ikke trygg ut.. Så da så jeg han.. Begge ungene har sett han når de var små, datteren min har snakket med han.. Jeg vil jo også snakke med han igjen.. Er det noe jeg må gjøre for å få han til å vise seg?

Driver å forsker på slekta mi nå også, på mamma sin side.. der har jeg funnet min tipp-oldemor på et sinnsykehus i Bergen.. jeg føler at jeg har huset fullt nå, sjelden jeg føler jeg er alene.. Vil disse reise videre etter jeg er ferdig? De plager meg ikke,men jeg føler meg så sliten om dagene.. Sammenheng? eller er dt bare vinteren? :roll:
Antall ord: 333
Det er bedre å angre på noe en har gjort, enn noe en ikke har gjort..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Re: Bestefar vil fremdeles ha et ord med i laget..

Innlegg av Amfelia »

Det er ikke alle som fysisk kan se gjenferd, noen føler dem, "ser dem for seg i hode", eller bare vet det er noe...
Jeg har sett fler bevegelige skygger, lysfenomen osv, men ikke et "lyst levende spøkelse" :D

For kontakt er det jo bare å prate i vei med han, inni deg eller høyt, svaret trenger ikke å komme der og da..... ;) Kjempespennende!!
Antall ord: 64
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
purple
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av purple »

Ser skygger ganske ofte, men den ene gangen så jeg han mer konkret his du skjønner? Så en skikkelse i trappen, med blå skjorte.. Det var ikke tv'en eller lyskinn av noe slag.. Jeg har vurdert alle mulighetene over hva det kan ha vært.. Jeg har aldri spurt han om noe, mer slik at jeg snakker til han.. Noen ganger vil han jeg skal gjøre noe f.eks flytte på bilder. Noen ganger har jeg tenkt å gjøre noe, men ombestemmer meg i siste øyeblkk av en eller annen grunn.. Senere finner jeg ut at hadde jeg gjort det jeg egentlig skulle, så hadde det gått dårlig.. Så jeg tror han hjelper meg, veilder meg i riktig retning.. Når katta vår var lten ble hun borte, vi kunne ikke finne henne noe sted.. Vi var ute å lette, i alle etasjer, men katta var og ble borte. Så sto jeg ute, og når jeg så inn døra, så jeg en som gikk opp trappa. Trodde det var mannen min, men det var det ikke.. Da løp jeg opp trappa, og fant katta inne i et skap.. Så at det er noe her, det er jeg sikker på!:)
Antall ord: 207

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Amfelia »

Spennende!!

Jeg har selv med meg morfar som en meget sterk hjelper!!
Det var han som satte meg i sving ;) Håper jeg får ha han med meg for alltid :D
Det er jo bare å be de som har "byttet bosted" om å komme, og vips så er de der, på en måte ;)
Antall ord: 53
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Amfelia »

Jeg ser ikke åndene som deg, jeg får bildene opp i hode, og kan ut fra det beskrive hvem jeg ser.
Mener å ha hørt at det kun er 20% av befolkningen som ser gjengangere fysisk.
Antall ord: 37
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
purple
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av purple »

Jeg så han ikke tydelig, heller som en diffus skikkelse.. jeg så noe som befant seg der, men ikke tydelig hvis du skjønner? Vanskelig å forklare.. :mozilla_undecided:
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Amfelia »

purple skrev:Jeg så han ikke tydelig, heller som en diffus skikkelse.. jeg så noe som befant seg der, men ikke tydelig hvis du skjønner? Vanskelig å forklare.. :mozilla_undecided:
jeg skjønner hva det er du ser.... :D
er det ikke utrolig vanskelig å beskrive slike ting enkelte ganger!!
Men jeg kjenner følelsen du sitter med.
Be han om å komme nærmere deg, gi deg en klem, eller stryke deg over håret,
er du heldig merker du respons, føl på energiene, kulde, varme....
det er så utrolig spennende!
Og vær trygg på at du får ikke mer enn du tåler! ;)
Antall ord: 103
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links