Veldig lurt med forsikring ja. Synes Agria ble litt dyrt jeg Zind, valgte iallefall gjensidige. Også pga at jeg innbiller meg at de dekker eventuell HD bedre.
Men det ble litt avsporing.
Poenget er, Loffedotten, at det er en god investering å forsikre katten din (om du ikke allerede har gjort det). Maine coon lever vel også ganske lenge?
Healing og annen alternativ medisin ⇒ Mr.Malterud.
Moderatorer: Asbjørn, mod healing
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 18 Jan 2006 22:51
- 18
- Kjønn (valgfri): supahuman
- Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
- Har takket: 18 ganger
- Blitt takket: 18 ganger
Re: Mr.Malterud.
Antall ord: 58
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Nov 2007 20:27
- 17
- Kjønn (valgfri): Jente, ofc.
- Lokalisering: I ett tre.
Vilma skrev:Veldig lurt med forsikring ja. Synes Agria ble litt dyrt jeg Zind, valgte iallefall gjensidige. Også pga at jeg innbiller meg at de dekker eventuell HD bedre.
Men det ble litt avsporing.
Poenget er, Loffedotten, at det er en god investering å forsikre katten din (om du ikke allerede har gjort det). Maine coon lever vel også ganske lenge?
Jeg hadde kun råd til forsikring på en katt, men det ble Mr.Malterud.. pg.a han er eldst.
Men.. jeg har ikke råd til de to andre enda, men sparer til det:).
Antall ord: 95
MVH Dotten.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Gjensidige var et godt tips Vilma, spesielt hvis de har god dekning når det gjelder HD (det er jo den store skrekken!) Jeg skifter nok til neste år, å betale flerfoldige tusen i året holder jo ikke i lengden. Fikk bare hetta et lite øyeblikk, forsikringen jeg sendte inn på nett ble aldri registrert og plutselig hadde jeg ei bikkje helt uten forsikring, så jeg lot meg lure av en god selger hos Agria
Antall ord: 74
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 18
Ja vil tro at det er en god del HD på din rase? Eller?zind skrev:Gjensidige var et godt tips Vilma, spesielt hvis de har god dekning når det gjelder HD (det er jo den store skrekken!) Jeg skifter nok til neste år, å betale flerfoldige tusen i året holder jo ikke i lengden. Fikk bare hetta et lite øyeblikk, forsikringen jeg sendte inn på nett ble aldri registrert og plutselig hadde jeg ei bikkje helt uten forsikring, så jeg lot meg lure av en god selger hos Agria
Jeg klarte heller ikke bestemme meg nemlig, men har innbo hos gjensidige, og synes det var gunstigere pris.
Men det utslagsgivende for meg tror jeg var den 4.mnd regelen de har, hvis man forsikrer valpen innen den er 4 mnd, så dekkes hd. Jeg er faktisk ikke sikker på hva prosedyren er etter 4.mnd, men vil nok tro at de dekker da og, men kanskje på en annen måte. Det vet jeg faktisk ikke.
Er sånn sett uansett ikke så bekymret for Hd jeg da, relativt frisk rase og sånn, men best å gardere seg...
Men tror ikke det er noe dårligere me agria egentlig, begge selskapene har vel endel klausuler med liten skrift, og man må veie det ene opp mot det andre.
Også kommer jo prisen selvsagt ann på rasen og da, er noen raser som er fryktelig dyre å forsikre, mens andre er billigere. Blandingshunder fks, mindre sykdom.
Antall ord: 245
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- 18
Sol@ngelica skrev:(Hva betyr HD?)
Svarer deg i hundeogkattetråden jeg :mozilla_laughing: (jeg begynte visst å spore av denne tråden helt..., )
Antall ord: 23
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Ja, det er HD som er den store skrekken når det gjelder nuffe rasen. Jeg tenkte fælt på dette med 4mnd reglen jeg også. Nå fikk jeg jo hunden senere, men den var forsikret så jeg måtte bare videreføre forsikringen. Er så redd for at alt det falt bort iom at jeg ikke ble registrert når jeg søkte første gangen. Men, forsikringen jeg har nå fikk jeg jo beskjed om at dekket HD. Argh, jeg hater nå uansett å ta slike telefoner, må jo sjekke at det er i orden!Vilma skrev:
Ja vil tro at det er en god del HD på din rase? Eller?
Jeg klarte heller ikke bestemme meg nemlig, men har innbo hos gjensidige, og synes det var gunstigere pris.
Men det utslagsgivende for meg tror jeg var den 4.mnd regelen de har, hvis man forsikrer valpen innen den er 4 mnd, så dekkes hd. Jeg er faktisk ikke sikker på hva prosedyren er etter 4.mnd, men vil nok tro at de dekker da og, men kanskje på en annen måte. Det vet jeg faktisk ikke.
Er sånn sett uansett ikke så bekymret for Hd jeg da, relativt frisk rase og sånn, men best å gardere seg...
Men tror ikke det er noe dårligere me agria egentlig, begge selskapene har vel endel klausuler med liten skrift, og man må veie det ene opp mot det andre.
Også kommer jo prisen selvsagt ann på rasen og da, er noen raser som er fryktelig dyre å forsikre, mens andre er billigere. Blandingshunder fks, mindre sykdom.
Mulig newfoundlandern er dyrere å forsikre, jeg vil egentlig regne med det. De er jo store og tunge, skjer det først noe så er det ofte alvorlig. Dessuten lever de jo kortere enn mindre raser
Nå sitter faktisk Ibsen OPPI sofaen her og pirker meg på ryggen med den "lille" labben sin. Oppmeeeeerksomhet, fy søren så selvskapssyk bikkje jeg har fått meg!
Antall ord: 331
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |