Healing og annen alternativ medisin ⇒ Varme hender
Moderatorer: Asbjørn, mod healing
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Feb 2009 23:18
- 15
- Kjønn (valgfri): Jente
Varme hender
Hei, Jeg har akkurat laget en profil her inne. og lurte på om det kan være noe siden jeg har veldig varme hender, og har det selv om resten av meg er iskald.
Jeg har hatt veldig varme hender hele mitt liv.
Jeg kan legge hendene mine på en vond plass på kroppen til noen og de sier at det lindrer, at det på en måte kommer ut varme fra hendene mine. Kan det bety noe?
Jeg kan legge hendene mine på en vond plass på kroppen til noen og de sier at det lindrer, at det på en måte kommer ut varme fra hendene mine. Kan det bety noe?
Antall ord: 78
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Re: Varme hender
Det kan ha noe med svettekjertlene dine og gjøre.
Antall ord: 10
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Hei, ja prøv å utforsk det litt mer, se om de kan helbrede.tingen skrev:Hei, Jeg har akkurat laget en profil her inne. og lurte på om det kan være noe siden jeg har veldig varme hender, og har det selv om resten av meg er iskald.
Hvis det gjentar seg at de lindrer andres smerter, så har du nok helbredende evner.
Prøv det ut, og utvikle det.
:mozilla_smile:
Antall ord: 117
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Sep 2008 12:05
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: rogaland, tysvær, frakkagjerd
Eg vil tro det e noe mær healing involvert i bilde her asså, at du har evner, flerre i slektå mi har varme hender å alle av de kan healing så eg tror det e det at du har sterkare healing krefter en andre
Antall ord: 44
mess with the universe, and the universe will mess back
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Takk for svarene
Jeg skal prøve meg frem, og lese litt om dette.
Så får man bare se for det leder
Antall ord: 23
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Det er nok lurt å lese en del først, og så kanskje melde seg på kurs.tingen skrev:Takk for svarene
Lykke til
Antall ord: 43
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Nov 2006 19:19
- 18
- Kjønn (valgfri): jinte
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 53 ganger
Når du først lurer litt på dette, så håper jeg du ser dette innlegget i tide (eller sitter og ser på kanal FEM akkurat nå du også:P). På Studio 5 på kanal FEM så er temaet healing i dag, mye interessant som blir sagt; varme hender, fjern- og nærhealing osv.
Antall ord: 55
☮
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Diablesse skrev:Når du først lurer litt på dette, så håper jeg du ser dette innlegget i tide (eller sitter og ser på kanal FEM akkurat nå du også:P). På Studio 5 på kanal FEM så er temaet healing i dag, mye interessant som blir sagt; varme hender, fjern- og nærhealing osv.
Så desverre ikke meldinga i tide:(
Antall ord: 63
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Feb 2007 17:18
- 17
- Lokalisering: Oppe på loftet...
- Blitt takket: 1 gang
Tror dere healingen sitter i hendene...?
vet hva du mener med å ha varme hender
har det til tider, også iskalde hender, som enda så isende de er lindrer smerte og sorg...
denne varme stikkende følelsen har jeg i hele kroppen, selvsagt mye sterkere under og etter meditasjon.
Det kalles vel bare å ha varme hender siden det er ren kjærlighet
som både mottas og sendes...,
og det lindrer som
en mors kjærlige hånd
har det til tider, også iskalde hender, som enda så isende de er lindrer smerte og sorg...
denne varme stikkende følelsen har jeg i hele kroppen, selvsagt mye sterkere under og etter meditasjon.
og det lindrer som
en mors kjærlige hånd
Antall ord: 77
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Jul 2008 03:15
- 16
- Lokalisering: Stavanger
nå vet ikke jeg noe om healing men jeg tror Sol har et poeng i svettekjertlene dine, hvis disse produserer mer fuktighet og er "videre" enn normalt, vil dette og gjøre hendene dine varme både på grunn av fuktigheten og på grunn av alt blodet som må til for å få dem til å jobbe slik. dette gjør og at det ekstra blodet som settes til arbeid i hendene dine ikke jobber et annet trengende sted som for eksempel et sted temperaturen er lavere, det ville ha forklart hvorfor bare hendene dine er varme som du sier.
Antall ord: 98
-Zylace the Sanguinarian-
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1435 ganger
- Blitt takket: 1725 ganger
- Kjønn:
Dersom hendene er "knusktørre" , og likevel varme i kaldere omgivelser, så holder ikke "svette-teorien".
Foruten økt blodomløp i hendene, kan det være healing energi som viser seg slik.
Men for å bekrefte / avkrefte, må du teste med andre mennesker.
Å lindre som enkelte nevner, kan nemlig og være en reaksjon på tro, at man "føler" at det er noe der.
Det er ikke "bevis", men kan gi en pekepinn...
Dersom det lindrer, så er det hjelp for mottaker uansett årsak !
Uansett om det er healing, eller "trøst". Og å hjelpe andre er jo et pluss i seg selv
Men les om healing, ta gjerne et kurs eller noe, snakk med folk som har litt erfaring, det kan gi deg en bedre følelse av hva det er - om noe.
Asbjørn
Foruten økt blodomløp i hendene, kan det være healing energi som viser seg slik.
Men for å bekrefte / avkrefte, må du teste med andre mennesker.
Å lindre som enkelte nevner, kan nemlig og være en reaksjon på tro, at man "føler" at det er noe der.
Det er ikke "bevis", men kan gi en pekepinn...
Dersom det lindrer, så er det hjelp for mottaker uansett årsak !
Uansett om det er healing, eller "trøst". Og å hjelpe andre er jo et pluss i seg selv
Men les om healing, ta gjerne et kurs eller noe, snakk med folk som har litt erfaring, det kan gi deg en bedre følelse av hva det er - om noe.
Asbjørn
Antall ord: 135
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Mar 2009 23:53
- 15
Jeg tror varme hender har noe med menneskets utvikling å gjøre. F eks i filmen IT så framstiiles it som smart og utviklet og alt det der, og han har varme hender:)
Antall ord: 32
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Nov 2006 12:34
- 18
- Kjønn (valgfri): Andrgyn
- Lokalisering: Hades
IT..."Klovnen"...? Snakker vi om den samme filmen nå? Stephen Kings "IT"?thombern skrev:Jeg tror varme hender har noe med menneskets utvikling å gjøre. F eks i filmen IT så framstiiles it som smart og utviklet og alt det der, og han har varme hender:)
Antall ord: 46
non omnis moriar
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Nov 2006 12:34
- 18
- Kjønn (valgfri): Andrgyn
- Lokalisering: Hades
Nei...healingen /evnen sitter i hodet, hendene er bare redskapet som nyttes, ofte forde at det er en fin måte å finne riktig sted på, du kjenner forskjell i strålingen i auraen til "pasienten" i egne håndflater.Amfelia skrev:Tror dere healingen sitter i hendene...?
og det lindrer som
en mors kjærlige hånd
Antall ord: 118
non omnis moriar
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Sep 2004 12:25
- 20
- Kjønn (valgfri): Hannkjønn
- Lokalisering: Asker
- Kjønn:
Alle har evnen til å heale, og får du kommentarer på at du har varme hender er du godt på vei synes jeg. Var sånn jeg også startet min karriere som healer. Du kan låne noen bøker på biblioteket, og snakke med andre healere for å få tips.
Bare prøv deg frem også. Sett deg ned, legg hendene på den plassen den andre har vondt, se for deg at det strømmer en universell healingenergi ned gjennom hodet ditt og til hjertet, og fra hjertet og ut i hendene dine. Du kan jo utforske jordingsmetoder også (røtter ut fra beina, at du er en vanndråpe i havet osv).
Bare prøv deg frem også. Sett deg ned, legg hendene på den plassen den andre har vondt, se for deg at det strømmer en universell healingenergi ned gjennom hodet ditt og til hjertet, og fra hjertet og ut i hendene dine. Du kan jo utforske jordingsmetoder også (røtter ut fra beina, at du er en vanndråpe i havet osv).
Antall ord: 113
Hide post links |