Ja til hva da? Jeg kom med mange argumenter og spørsmål.Xirque Z'dataan skrev: ja
Healing og annen alternativ medisin ⇒ Sorry. Healing fungerer ikke.
Moderatorer: Asbjørn, mod healing
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Re: Sorry. Healing fungerer ikke.
Antall ord: 18
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Nov 2006 12:34
- 18
- Kjønn (valgfri): Andrgyn
- Lokalisering: Hades
- Blitt takket: 1 gang
Xirque Z'dataan skrev:Farmasyen er milliardbedrift, det handler om penger hele veien. Det ser vi på hvordan legemiddelprodusentene behandler AIDS prublemet i Afrika: Mottakeren er ikke i stand til å betale for livsviktige medisiner..så han mottar heller ikke de medisine som han trenger..Kimbara skrev:
Legg merke til at dette overhodet ikke stemmer. Dette er snakk om ganske enkel -observasjon- fra flere hold
Som alle har hatt det samme utgangspkt: Å ta rotta på alternativmedisinen.
Et verktøy som de ikke hadde vert i stand til å beherske.
Tror du virkelig ikke at hele den vitenskapelige verden ville hoppet i taket og jublet om de fant ut at en ting som "healing" faktisk fungerer? Det hadde ikke fjernet noen form for "makt" eller hva det skal være fra leger og andre som jobber innen medisin - det ville gitt dem et nytt og spennende verktøy å benytte i behandlingen av pasienter.
Jeg er heller ikke så sikker på om de hadde benyttet seg av verktøyet om de hadde kunnet heller...leger behandler *symtomene* på sykdom...Healeren behandler den innenforliggende sykdommen. Den kan like gjærne ligge i psyken. eller i auraen til pasienten.
legene vil beholde pasientene sine, mens healeren helst ikke vil ha oppfølgingsbesøk.
Nå spekulerer du i menneskers intensjoner. Har du noe belegg for det du påstår her bortsett fra egne meninger? Prøver du å fortelle meg at forskere har forfalsket rapportene sine gjennom 30 år for å skjule at healing egentlig fungerer?
Ja jeg mener at forskere har forfalsket rapportene sine...
Det er ikke lenge siden amerikanske forskere sverget i en rettsak i USA at det ikke var Skadelig å røyke..merk at de var lønnet av Tobakksindustrien.
Det er ikke det at jeg ikke har tro på fastlegen min, jeg sier alltid til kundene mine at de skal følge opp med legesjekk om det gjelder alvorlige ting.
Antall ord: 316
non omnis moriar
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Feb 2009 23:45
- 15
- Blitt takket: 3 ganger
Hvorfor mener du det er skadelig å røyke?Xirque Z'dataan skrev:Ja jeg mener at forskere har forfalsket rapportene sine...
Det er ikke lenge siden amerikanske forskere sverget i en rettsak i USA at det ikke var Skadelig å røyke..merk at de var lønnet av Tobakksindustrien.
Jeg mener at alternativ medisin har et mål: Å ta knekken på skolemedisinen.
Jeg mener også at utøverne av alternativ medisin opererer med falsk dokumentasjon, og at de driver med løgn og bedrageri i sin markedsføring.
Det ser vi på hvordan am-industrien behandler AIDS prublemet i Afrika: De gjør...ehm...INGENTING..så de AIDS-syke mottar heller ikke de medisine de trenger.
Det er ikke det at jeg ikke har tro på healeren min, jeg sier alltid til kundene mine at de skal følge opp med en healersjekk om det gjelder trivielle ting.
Antall ord: 148
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Ah, så du mener kommersielle aktører opererer som en slags mafiaorganisasjon og kjøper opp/truer forskningsteam verden over for å selge mer medisiner, sigaretter, osv?Xirque Z'dataan skrev: Farmasyen er milliardbedrift, det handler om penger hele veien. Det ser vi på hvordan legemiddelprodusentene behandler AIDS prublemet i Afrika: Mottakeren er ikke i stand til å betale for livsviktige medisiner..så han mottar heller ikke de medisine som han trenger.
Ja jeg mener at forskere har forfalsket rapportene sine...
Du har dessverre misforstått grundig.
Tobakksindustrien, for å bruke ditt eksempel, har brukt egne "forskere", ja, i et desperat forsøk på å renvaske seg. Du glemmer dog at dette ikke er ekte forskning. Disse "forskerene" er ikke mer vitenskapsmenn enn kreasjonist-"forskere".
Du må se forskjell på de som åpenbart er kjøpt og betalt, og de som faktisk bedriver forskning. Eller har du glemt at vi i dag har advarsel på røykpakkene?
Kan du vise meg indisier som peker mot at de forskerene som har utført og utfører forskning på emnet "healing" er betalt av f.eks. farmasøyter?
Bra, men du er ikke lege, så hvordan skal du kunne kjenne igjen symptomer på mer alvorlige ting? De er ikke alltid åpenbare. Det mest ærlige og fornuftige ville være å oppfordre dem til å rådslå med legen sin uansett hva det dreier seg om, så får de heller få behandling av deg samtidig eller etterpå.Det er ikke det at jeg ikke har tro på fastlegen min, jeg sier alltid til kundene mine at de skal følge opp med legesjekk om det gjelder alvorlige ting.
Antall ord: 298
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Mai 2008 21:55
- 16
- Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
- Lokalisering: Goat-House
- Har takket: 343 ganger
- Blitt takket: 152 ganger
Selvfølgelig er det skadelig å røyke...Hvorfor mener du det er skadelig å røyke?
Jeg mener at alternativ medisin har et mål: Å ta knekken på skolemedisinen.
Jeg mener også at utøverne av alternativ medisin opererer med falsk dokumentasjon, og at de driver med løgn og bedrageri i sin markedsføring.
Ærlig talt... Du mener vel ikke noe av dette vel?
Antall ord: 64
I'm not insane.; my mother had me tested.!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Feb 2009 23:45
- 15
- Blitt takket: 3 ganger
Men hvorfor sier du at det er skadelig å røyke?
Antall ord: 10
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Det sier seg selv at det er skadelig å røyke pga. alle kjemikaliene i røyken,
selv om noen av de er der for å "ufarliggjøre" tobakken litt mer,
for rein tobakk er ikke alltid bedre.
Nikotin er veldig vanedannende. Eller... det er vel ikke bare vanedannende, man blir avhengig.
Poenget er vel at man får grapsne lunger med masse dritt i, tetter blodårene sine med graps, utsetter seg selv for kronisk obstruktiv lungesykdom (KOL; det heter ikke lunge sykdom, ord delere) og astma og lungeemfysem og hjerteinfarkt og blodpropp og... en del annet.
Ellers er det ikke så skadelig.
selv om noen av de er der for å "ufarliggjøre" tobakken litt mer,
for rein tobakk er ikke alltid bedre.
Nikotin er veldig vanedannende. Eller... det er vel ikke bare vanedannende, man blir avhengig.
Poenget er vel at man får grapsne lunger med masse dritt i, tetter blodårene sine med graps, utsetter seg selv for kronisk obstruktiv lungesykdom (KOL; det heter ikke lunge sykdom, ord delere) og astma og lungeemfysem og hjerteinfarkt og blodpropp og... en del annet.
Ellers er det ikke så skadelig.
Antall ord: 102
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 30 Jul 2007 14:29
- 17
- Blitt takket: 2 ganger
Timetravel_0 skrev:Men hvorfor sier du at det er skadelig å røyke?
Antall ord: 13
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Nov 2006 12:34
- 18
- Kjønn (valgfri): Andrgyn
- Lokalisering: Hades
- Blitt takket: 1 gang
jeg har tro på at legen og healeren vil kunne hjelpe hverandre om vi bare hadde fått samme resspekt av dem som vi gir til de...Kimbara skrev:legger merke til at denne er ubesvart.Xirque Z'dataan skrev: Farmasyen er milliardbedrift, det handler om penger hele veien. Det ser vi på hvordan legemiddelprodusentene behandler AIDS prublemet i Afrika: Mottakeren er ikke i stand til å betale for livsviktige medisiner..så han mottar heller ikke de medisine som han trenger.
hadde det ikke handlet om penger så hadde produsentene *gitt bort* pruduktene sine for å redde liv, men det gjør de ikke.
Det trengs ikke...forskerene vet hvor den økonomiske støtten kommer ifra-->skolemedisinen
Ah, så du mener kommersielle aktører opererer som en slags mafiaorganisasjon og kjøper opp/truer forskningsteam verden over for å selge mer medisiner, sigaretter, osv?
har jeg...Du har dessverre misforstått grundig.
Jeg er i allefall ikke naiv i troen på forskning.
Og du har tiltro til at legene ikke er i stand til å gjøre det samme når det er snakk om å beholde posisjonen sin i samfunnet.Tobakksindustrien, for å bruke ditt eksempel, har brukt egne "forskere", ja, i et desperat forsøk på å renvaske seg. Du glemmer dog at dette ikke er ekte forskning. Disse "forskerene" er ikke mer vitenskapsmenn enn kreasjonist-"forskere".
Du må se forskjell på de som åpenbart er kjøpt og betalt, og de som faktisk bedriver forskning. Eller har du glemt at vi i dag har advarsel på røykpakkene?
...det er snakk om penger, ikke ver naiv.
mennesket har ikke forandret seg så mye siden kristus prøvde på det samme, ikke det at jeg er kristen for det er jeg ij\kke...men jeg kan agså bruke en annen sammenlikning:
hekseprosessen: kvinner og menn som ble henrettet forde de fratok de geistlige og legene makten over folk...eller Gallileo Gallilei (tror det var han) som ble buret inne på livstid for kjetteri da han gikk ut med at jorden var rund som en kule og ikke flat som en skive...
Kan du vise meg indisier som peker mot at de forskerene som har utført og utfører forskning på emnet "healing" er betalt av f.eks. farmasøyter?
måten alternativ behandling alltid har blitt behandlet av skolemedisinen: Overlegenhet og forrakt for andre behandlingsformer.
dette være seg også andre behandlingsformer enn healing som, akupungtur, soneterrapi, homeopati, bach (blomstermedisin (forrøvrig bestefaren til dagens appotekeryrke)), og Kiropraktikk(?)
Det er ikke det at jeg ikke har tro på fastlegen min, jeg sier alltid til kundene mine at de skal følge opp med legesjekk om det gjelder alvorlige ting.Bra, men du er ikke lege, så hvordan skal du kunne kjenne igjen symptomer på mer alvorlige ting?
Jeg kjenner deres smerte på kroppen og vet derfor hvor jeg må behandle, men alvorlige ting må følges opp av lege. jeg har også sendt folk direkte til lege forde jeg har mistengt at det har trengtes opperasjon, f.eks. ved mistenkelige magesmerter...kan fort være magesår eller sprukken blindtarm.
De er ikke alltid åpenbare. Det mest ærlige og fornuftige ville være å oppfordre dem til å rådslå med legen sin uansett hva det dreier seg om, så får de heller få behandling av deg samtidig eller etterpå.
...jeg har faktisk hatt sykepleiere som klienter da fikk jeg litt sjokk...men dama ble frisk.
Antall ord: 571
non omnis moriar
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Hvordan mener du leger skal kunne anerkjenne "healere" når det ikke eksisterer belegg for "healing" annet enn anekdoter? En lege vil aldri anbefale metoder som ikke beviselig kan ha effekt.Xirque Z'dataan skrev: jeg har tro på at legen og healeren vil kunne hjelpe hverandre om vi bare hadde fått samme resspekt av dem som vi gir til de...
...jeg har faktisk hatt sykepleiere som klienter da fikk jeg litt sjokk...men dama ble frisk.
Antall ord: 78
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
Jeg har selv/ har hatt en alvorlig sykdom. Det at noen healere påstår at de kan gjøre folk helt friske av alvorlige sykdommer provoserer meg over evne
Men det skal sies: Jeg fikk healing som et forsøk på smertelindring. Og det fungerte til en viss grad. Det overrasket meg, og da lurer jeg på om det var healeren som gjorde "jobben", eller min egen vilje?
I mitt tilfelle så blir placeboeffekten en form for selvhealing, men for meg er det viktigst at det virket.
Jeg tror det er mye man ikke kan forklare rasjonelt, og jeg vil si at dere som kommer med så mange innspill her er kanskje viktigere enn dere vet. Selv om jeg ikke engasjerer meg direkte, så lærer dere meg mye! Og det er sikkert flere som leser også som lærer.
Takk til både "troende" og "skeptikere"
Men det skal sies: Jeg fikk healing som et forsøk på smertelindring. Og det fungerte til en viss grad. Det overrasket meg, og da lurer jeg på om det var healeren som gjorde "jobben", eller min egen vilje?
I mitt tilfelle så blir placeboeffekten en form for selvhealing, men for meg er det viktigst at det virket.
Jeg tror det er mye man ikke kan forklare rasjonelt, og jeg vil si at dere som kommer med så mange innspill her er kanskje viktigere enn dere vet. Selv om jeg ikke engasjerer meg direkte, så lærer dere meg mye! Og det er sikkert flere som leser også som lærer.
Takk til både "troende" og "skeptikere"
Antall ord: 148
Memento mori
Hide post links |