Jeg visste ikke noe om administrasjonsbygget nei, men som jeg har skrevet her tidligere så er Værtshuset (spisestedet) der kjent for spøkelset sitt. (Var reportasje på Ånedes Makt derfra tidligere.) Men forundrer meg ikke om det skjer mye i alle de andre byggene der også nei, for dette er jo svært gamle hus med mye historie og sjel. De har både vært private arbeiderboliger og butikker opp igjennom tidene.
Foruten spøkelsesjakt-turer dit så er det også et utrolig hyggelig sted å ta lørdagshandelen, da kan man gå og titte på smått og stort håndverk etc inne i de gamle husene. Anbefales.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Bærums Verk - Video. Noen som vet noe?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Mar 2005 13:05
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Bærum
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Mar 2005 23:15
- 19
- Lokalisering: Jessheim
- Blitt takket: 11 ganger
Re: Re:
den omvisningen var jeg med på for et par, tre år siden. så ja.... du er litt sein......Sol@ngelica skrev:Nå er jeg sent ute Åndevandreren, en god del år sent ute, men lurer på om det fortsatt er aktuelt med den omvisningen?Åndevandreren skrev:Dersom det er ønskelig kan jeg få til en treff på Verket hvor vi kan få muligheten til å komme inn i bygget og gå litt rundt på verket og få litt historie og sånn. Send meg en PM om du dere er interessert... :mozilla_laughing:
Antall ord: 92
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Sep 2006 01:14
- 18
- Lokalisering: oslo
Re: Bærums Verk - Video. Noen som vet noe?
Jeg har selv vokst opp på bærums verk.
jeg var OFTE i administrasjonsbygget da jeg var liten. Den gangen var det en akupunktør der blant annet som min mor gitt regelmessig til. Jeg husker jeg ofte satt og ventet alene i gangene der..
Men det jeg må si er at det med telefonen er en sånn vandrehistorie hele bærums verk har hørt.
Jeg har hørt det siden jeg var 10-11 år og jeg er litt skeptisk til hele historien.
jeg hørte stadig variasjoner av denne, men den vanligste var at telefonen ringte hver kveld i et rom det IKKE var telefon..
om dette er sant eller usant skulle jeg nesten fått bekrefta ved å være der når det skulle skje
Ellers husker jeg ikke noe spesielle opplevelser jeg hadde derifra. Jeg husker jeg ikke ville være der men det kan ha sammenheng med at jeg faktisk var en liten rastløs unge med adhd som satt alene på et venterom og venta på at moren min skulle bli ferdig med akupunktur..
Forresten er vertshuset (som er den restauranten som var på åndenes makt) familien min sitt stamsted. Jeg har aldri følt ubehag der bortsett fra at jeg ikke synes det er noe hyggelig følelse i andre etasje..og de gamle gårdene i bakgården er småuhyggelige.. Men ikke noe annerledes følelse enn man kan ha for å være i gamle hus man gjerne har hørt skumle saker om..
Jeg mener ikke å avvise noe her. Tro meg, jeg er 100% åpen for det spirituelle, spesielt etter mine sterke åndelige opplevelser . Men jeg mener bare at mye er såkalte urban legends også..
jeg var OFTE i administrasjonsbygget da jeg var liten. Den gangen var det en akupunktør der blant annet som min mor gitt regelmessig til. Jeg husker jeg ofte satt og ventet alene i gangene der..
Men det jeg må si er at det med telefonen er en sånn vandrehistorie hele bærums verk har hørt.
Jeg har hørt det siden jeg var 10-11 år og jeg er litt skeptisk til hele historien.
jeg hørte stadig variasjoner av denne, men den vanligste var at telefonen ringte hver kveld i et rom det IKKE var telefon..
om dette er sant eller usant skulle jeg nesten fått bekrefta ved å være der når det skulle skje
Ellers husker jeg ikke noe spesielle opplevelser jeg hadde derifra. Jeg husker jeg ikke ville være der men det kan ha sammenheng med at jeg faktisk var en liten rastløs unge med adhd som satt alene på et venterom og venta på at moren min skulle bli ferdig med akupunktur..
Forresten er vertshuset (som er den restauranten som var på åndenes makt) familien min sitt stamsted. Jeg har aldri følt ubehag der bortsett fra at jeg ikke synes det er noe hyggelig følelse i andre etasje..og de gamle gårdene i bakgården er småuhyggelige.. Men ikke noe annerledes følelse enn man kan ha for å være i gamle hus man gjerne har hørt skumle saker om..
Jeg mener ikke å avvise noe her. Tro meg, jeg er 100% åpen for det spirituelle, spesielt etter mine sterke åndelige opplevelser . Men jeg mener bare at mye er såkalte urban legends også..
Antall ord: 288
Litt kjedelig at det kansje står en hel forsamling spøkelser og ser på deg når du sitter på do?
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Feb 2005 21:55
- 19
- Lokalisering: Akershus
Re: Re:
Den var jeg og med påJUNE skrev:den omvisningen var jeg med på for et par, tre år siden. så ja.... du er litt sein......Sol@ngelica skrev:Nå er jeg sent ute Åndevandreren, en god del år sent ute, men lurer på om det fortsatt er aktuelt med den omvisningen?Åndevandreren skrev:Dersom det er ønskelig kan jeg få til en treff på Verket hvor vi kan få muligheten til å komme inn i bygget og gå litt rundt på verket og få litt historie og sånn. Send meg en PM om du dere er interessert... :mozilla_laughing:
Husker i grunn ikke så mye derfra, annet enn at det var beinkaldt den kvelden!
Antall ord: 115
"Selv om du er paranoid, trenger det ikke betyr at de ikke er etter deg."
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Mar 2005 13:05
- 19
- Lokalisering: Bærum
Re:
Området rundt Tanum kirke, og kirkegårdsområdet der , er visst etter sigende steder med høy åndelig aktivitet. Har hørt historier om at i "gamledager" var det henrettelsessted der, -de gamle svære eiketrærne i allèen i nærheten av kirka ble brukt til å henge folk i, så der skal visst folk ha sett både det ene og det andre oppigjennom tidene. Har også hørt at det ligger en "balsamert familie" (Kreftingfamilien) i et eget rom i kirkekjelleren der. Hørte det av noen "gamle damer" i nabolaget at disse Kreftingene som visstnok skal ha vært svært rike og også innflytelsesrike i sin tid, ikke ønsket å bli begravet på vanlig måte, men ville balsameres. Så det ble de visst. Gikk rykter om at håret til hun ene fortsatte å vokse etter at hun var død og hadde ligget død en stund. Rene Harald Hårfagrehistorien. Men spennende lell.Heksepusen skrev:Dette var nytt form meg også.Har bod i Bærum selv. Vil høre mer om dette.
Har hørt at oppe ved Tanum et sted skal det ligge en gammel pike skole som det hender litt forskjelig på. Det er det eneste jeg har hørt om og vært med på når jeg bode i Bærum
Antall ord: 223
Heid
Hide post links |