Heisann!
Jeg er helt ny her... men har hatt noen uforklarlige episoder på jobben, som jeg gjerne skulle funnet ut av, og jeg har også prøvd å se etter logiske forklaringer, men jeg syns at hendelsene er litt for mange til at det kan være tilfeldig.
Jeg vet ikke hvor mye opplysninger jeg skal gi om arbeidsplassen min? Ihvertfall; Idag tidlig da jeg kom på jobb, var noe av det første jeg hørte vann som rant, så jeg gikk inn på toalettet og der stod krana på for fullt. Dette kan selvfølgelig ha vært en av de som gikk sist igår som har glemt å skru av, men hvor ofte glemmer man dette?? I tillegg når man da har husket å skru av lyset...
Så var det hendelse nummer to, uten å gå for mye i detalj. Det er en bryter som alltid skal stå på, denne var avslått. Sistemann på jobb skal alltid sjekke denne, og jeg snakket med henne, hun hadde sjekket dette. Dette har skjedd flere ganger etter hennes skift, selv om hun mener sikkert å sjekke dette hver gang.
En annen ansatt mener at radioen har skiftet kanal av seg selv en gang...
Noen råd til hvordan jeg kan finne ut om det ligger noe mer enn bare tilfeldigheter bak dette?
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Små hendelser på jobben...
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Feb 2009 20:30
- 15
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1725 ganger
- Kjønn:
Re: Små hendelser på jobben...
For å forsøke å inne utav det, så før gjerne en "logg".
Se om det er noe "system" i dette, om det er samme personer som "glemmer" ting, eller om det varierer.
Ofte er det naturlige forklaringer på merkelige ting, man ser det bare ikke fordi man mangler oversikt.
MEN: når man begynner å få en oversikt kan man og se om det er noe mønster,
med tanke på tidpsunkter, hendelser, personer som har tilknytning til stedet / tidspunktet, osv.
Og da kan man og se om ting virker "uvanlig".
Så enkelt som en liste ved siden av bryteren, hvor man setter dato og initialer når bryteren ble sjekket....
Ser man at bryteren er av selv om man har kvittert den på, og spesielt dersom det skjer med flere, så kan man lure på om det er noe "mer" som skjer.
Det er ikke gull alt som glimrer, det kan være andre ting og...
mvh Asbjørn
Se om det er noe "system" i dette, om det er samme personer som "glemmer" ting, eller om det varierer.
Ofte er det naturlige forklaringer på merkelige ting, man ser det bare ikke fordi man mangler oversikt.
MEN: når man begynner å få en oversikt kan man og se om det er noe mønster,
med tanke på tidpsunkter, hendelser, personer som har tilknytning til stedet / tidspunktet, osv.
Og da kan man og se om ting virker "uvanlig".
Så enkelt som en liste ved siden av bryteren, hvor man setter dato og initialer når bryteren ble sjekket....
Ser man at bryteren er av selv om man har kvittert den på, og spesielt dersom det skjer med flere, så kan man lure på om det er noe "mer" som skjer.
Det er ikke gull alt som glimrer, det kan være andre ting og...
mvh Asbjørn
Antall ord: 159
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Ja, takk for svaret!
Vi har en rutine på at før man går hjem tar man en siste sjekkrunde i hele lokalet på at alt er som det skal, alt som skal låses er låst, og på at disse bryterne står på. Har en sjekkliste hvor dette står som siste punkt før man går.
Disse bryterne har vært avslått ihvertfall 3-4 ganger da jeg har kommet på jobb dagen etter, og det har vært samme person som har jobbet før ihvertfall 3 av disse gangene som jeg med sikkerhet kan huske.
Man kan jo spekulere i om hun da ikke vil innrømme å ha glemt dette, eller om det er noe mer i det.
Det har tydeligvis skjedd på natta når ingen er på jobb. Jeg vil nok undersøke nærmere om det kan være noe med de elektriske som kan være årsak til det.
Jeg vil ikke utelukke at det kan være noe mer, samtidig er jeg ikke helt overbevist ettersom jeg ikke har sett noen hendelser i selve øyeblikket de har hendt, men i ettertid. Slik som med vasken... vanskelig å finne ut av når jeg ikke var sistemann der selv.
Jeg får bare vente og se om det dukker opp noe mer. Tenkte på det å kontakte en klarsynt kanskje, men det er vel ikke noe vits før jeg evt ser noe mer? Vet du noe om hva slikt koster?
Vi har en rutine på at før man går hjem tar man en siste sjekkrunde i hele lokalet på at alt er som det skal, alt som skal låses er låst, og på at disse bryterne står på. Har en sjekkliste hvor dette står som siste punkt før man går.
Disse bryterne har vært avslått ihvertfall 3-4 ganger da jeg har kommet på jobb dagen etter, og det har vært samme person som har jobbet før ihvertfall 3 av disse gangene som jeg med sikkerhet kan huske.
Man kan jo spekulere i om hun da ikke vil innrømme å ha glemt dette, eller om det er noe mer i det.
Det har tydeligvis skjedd på natta når ingen er på jobb. Jeg vil nok undersøke nærmere om det kan være noe med de elektriske som kan være årsak til det.
Jeg vil ikke utelukke at det kan være noe mer, samtidig er jeg ikke helt overbevist ettersom jeg ikke har sett noen hendelser i selve øyeblikket de har hendt, men i ettertid. Slik som med vasken... vanskelig å finne ut av når jeg ikke var sistemann der selv.
Jeg får bare vente og se om det dukker opp noe mer. Tenkte på det å kontakte en klarsynt kanskje, men det er vel ikke noe vits før jeg evt ser noe mer? Vet du noe om hva slikt koster?
Antall ord: 252
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1725 ganger
- Kjønn:
Bullena skrev:Ja, takk for svaret!
I første omgang ville jeg lekt detektiv selv.
Når du da etter en liten tid har fått en oversikt, så vet du om det er noe mer.
Hvis mulig, bruk deg selv som referanse ; sjekk om kvelden, og dobbeltsjekk om morgenen.
DA og først DA kan DU være helt sikker...
Og hvis du da er sikker, dvs du ikke finner noen logisk forklaring, DA kan man vurdere neste skritt.
Ikke kjøp dyre tjenester i første omgang.
Det finnes mange gode og gratis alternativer. ( men det får man ta utenom websiden, ellers blir folk nedrent for tullesaker. )
A
Antall ord: 359
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Ok!
Da drøyer jeg litt med å gjøre noe mer...observerer og dobbeltsjekker litt mer fremover.
Jeg har viderovervåkning på enkelte områder på jobben, kan jo prøve å sjekke om det er noe her...
Jeg gir lyd fra meg om det dukker opp noe mer jeg!
Takk for hjelpen!
Da drøyer jeg litt med å gjøre noe mer...observerer og dobbeltsjekker litt mer fremover.
Jeg har viderovervåkning på enkelte områder på jobben, kan jo prøve å sjekke om det er noe her...
Jeg gir lyd fra meg om det dukker opp noe mer jeg!
Takk for hjelpen!
Antall ord: 52
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Mai 2005 22:22
- 19
- Blitt takket: 2 ganger
Dette med bryteren, har det skjedd deg også? Om ikke vil jeg anta at dette dreier seg om menneskelig svikt. Angående vasken kan noen ha vært på farten og ikke skrudd på lyset når de entret toalettet, kjappet seg ut igjen og glemt av vasken. Det blir selvfølgelig bare spekulasjoner, men er selvfølgelig fullt mulig, og da bør en holde lit til de mulige alternativene i første omgang.
Jeg mener det er en tvilsom affære å kontakte en klarsynt. Du misstenker noe unormalt og forteller om det. Det hele kan selvfølgelig dreie seg om menneskelig svikt, men den klarsynte tror på deg og tar utgangspunkt i at noe paranormalt har skjedd. I og med at slikt koster penger, vil en jo helst få valuta for pengene, skulle en tro. Om din kollega virkelig glemte å skru av lyset og du fortalte om dette, vil den klarsynte ha et helt annet utgangspunkt, uansett hvor klarsynt personen måtte være.
Jeg mener det er en tvilsom affære å kontakte en klarsynt. Du misstenker noe unormalt og forteller om det. Det hele kan selvfølgelig dreie seg om menneskelig svikt, men den klarsynte tror på deg og tar utgangspunkt i at noe paranormalt har skjedd. I og med at slikt koster penger, vil en jo helst få valuta for pengene, skulle en tro. Om din kollega virkelig glemte å skru av lyset og du fortalte om dette, vil den klarsynte ha et helt annet utgangspunkt, uansett hvor klarsynt personen måtte være.
Antall ord: 166
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Feb 2007 17:18
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oppe på loftet...
- Blitt takket: 1 gang
Sov over, da vel
spennende og sosialt
spennende og sosialt
Antall ord: 7
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Kul historie.
Takk for den.
Tror Asbjørn hadde de lureste rådene her ang. dette.
Det minner meg om en kompis jeg kjenner som jobber på en fabrikk.
Lokalene er gamle, og der har de også så mye rar aktivitet.
En reiseradio skrudde seg på til stadighet.
En dag røsket en av de ansatte ut ledningen. Jammen fortsatte den. Da ble den kastet i søppla.
Men det var mye annet rart der og.
Dette var i Vaksdal.
Takk for den.
Tror Asbjørn hadde de lureste rådene her ang. dette.
Det minner meg om en kompis jeg kjenner som jobber på en fabrikk.
Lokalene er gamle, og der har de også så mye rar aktivitet.
En reiseradio skrudde seg på til stadighet.
En dag røsket en av de ansatte ut ledningen. Jammen fortsatte den. Da ble den kastet i søppla.
Men det var mye annet rart der og.
Dette var i Vaksdal.
Antall ord: 80
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Mai 2005 22:22
- 19
- Blitt takket: 2 ganger
De fleste slike har jo batterier, isåfall er det ikke så uforståelig at den kunne fortsette. Morsom historie, litt av en gjeng de der.Metodisten skrev: En reiseradio skrudde seg på til stadighet.
Antall ord: 55
Hide post links |