Dette er dønn seriøst:
Et vennepar av oss har en hund som er veldig god kompis med meg, og på nyttårsaften så den på meg og øynene ble helt røde og glødet, akkurat som på skrekkfilm..., noen som har en forklaring på dette?
Hundens matmor hadde også sett dette en gang før, jeg har prøvd å finne en forklaring selv, men lykkes ikke. Tenkte på kjærlighet, men vet ikke.
PS. Jeg er edru...
Fakta, teori & skepsis ⇒ Hva skjedde med "Tina"?
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Feb 2007 17:18
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oppe på loftet...
- Blitt takket: 1 gang
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Re: Hva skjedde med "Tina"?
Sikker på at det ikke bare var refleksen i øynene? Jeg har sett det hos hunder flere ganger før når de har sett mot et lys og det kan bli temmelig glødende og spooky :mozilla_smile:
Antall ord: 39
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Helt sikker!
Vi satt i dempet belysning, hunden satt under bordet og så meg rett i øynene!
Kanskje er Tinas matmor en av de nye brukerne her inne, da kan jo hun fortelle om da hun opplevde dette selv.
Andre som vet?
Kanskje er Tinas matmor en av de nye brukerne her inne, da kan jo hun fortelle om da hun opplevde dette selv.
Andre som vet?
Antall ord: 42
Hide post links |
Da aner jeg desverre ikke asså. Spesielt.
Antall ord: 7
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Kanskje noen finner noe på nettet, jeg finner ingenting annet enn "såre" øyne..., hadde vært interessant å vite, men kanskje jeg aldri får noe svar!
Antall ord: 27
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Aug 2006 20:33
- 18
- Har takket: 221 ganger
- Blitt takket: 162 ganger
Amfelia skrev:Helt sikker!
Andre som vet?
Men jeg trodde at belysningen måtte være litt dempet for å få den effekten, har sett det på bikkja her også, og er skråsikker på at det har med lyset å gjøre.
Antall ord: 78
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.phpPssst, spis og vær glad!
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1725 ganger
- Kjønn:
Dyreøyne har en spesiell egenskap ; bak netthinnen er det et refleks-lag, som gjør at lyset blir kastet tilbake fra bak "sensorene" i øyet, og fanges opp en gang til.
dette er en egenskap som gjør at dyr har et mye bedre nattsyn enn oss mennesker som ikke har dette.
Fenomenet er kjent som "kattøyne" - dvs de "lyser i mørket" - når de blir lyst på.
Når lyset kommer inn i øyet, vil det altså bli reflektert fra bak netthinnen, og dermed treffe de lysfølsomme cellene 2 ganger istedetfor 1 gang som hos mennesker.
Slik refleks vil være ekstra synlig i svakt lys, da pupillene er mer åpne enn i normal-lys.
Asbjørn
dette er en egenskap som gjør at dyr har et mye bedre nattsyn enn oss mennesker som ikke har dette.
Fenomenet er kjent som "kattøyne" - dvs de "lyser i mørket" - når de blir lyst på.
Når lyset kommer inn i øyet, vil det altså bli reflektert fra bak netthinnen, og dermed treffe de lysfølsomme cellene 2 ganger istedetfor 1 gang som hos mennesker.
Slik refleks vil være ekstra synlig i svakt lys, da pupillene er mer åpne enn i normal-lys.
Asbjørn
Antall ord: 122
Hide post links |
-
- UTESTENGT ! Ref regelverket !
- Startet: 31 Okt 2005 10:18
- 19
Og så er det mange små blodårer baki der, så lyset kan se rødt ut. Blir nesten som ved røde øyne med digitalkamera.
Antall ord: 26
Don't be so open assed. Your poop falls out.
(14:46:22) Parachat: illegal jaha comments
(14:46:22) Parachat: illegal jaha comments
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Nov 2006 12:34
- 18
- Kjønn (valgfri): Andrgyn
- Lokalisering: Hades
har sett de mange ganger hos katta hjemmejaha skrev:Og så er det mange små blodårer baki der, så lyset kan se rødt ut. Blir nesten som ved røde øyne med digitalkamera.
Antall ord: 36
non omnis moriar
Hide post links |