Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ En rar hendelse lørdags kveld
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Okt 2007 10:14
- 17
En rar hendelse lørdags kveld
Forrige lørdag skjedde det noe rart her i stua.
Vi hadde nettopp sett en gøy serie på tv, og min samboer reiste seg for å lukke det ene stuevinduet. Se! Han pekte mot det åpne vinduet og så litt sjokkert ut.
Da ser jeg at den ene fjernkontrollen som hadde ligget i høyresiden av vinduskarmen (Motsatt side av det åpne vinduet) stod på siden, i det åpne vinduet. Vi syntes det var veldig rart begge to. Men det ble desto merkligere da han brått bøyde seg ut av vindu og kikket ned på nysne'en på trammen vår. Kom å se sier han. Jeg titter ut, og ser et avlangt spor midt på trammen.
Det fantes ingen andre spor rundt, eller utfor trammen. Snøen lavet tett ned fremdeles.
Jeg fikk et innfall og tok med meg fjernkontrollen ned. Så la jeg den ned i sporet. Passet helt perfekt! Og det laget ikke sporet større.
Det kan jo være en annen forklaring på sporet selvsagt, men jeg synes det var rart uansett.
Hadde det vært mildt ute, kunne det vært snø som smelta og dryppa ned. Det lå ikke noe rundt som kunne laget sporet heller. Sporet var ganske ferskt også.
Men det som ikke er tilfeldig er at noe har løfta fjernkontrollen og la den på siden/skakke i vinduet. Det var ihvertfall ikke verken meg eller min samboer, siden begge lå i hver vår sofa og nistirra på serien. :mozilla_smile:
Vi hadde nettopp sett en gøy serie på tv, og min samboer reiste seg for å lukke det ene stuevinduet. Se! Han pekte mot det åpne vinduet og så litt sjokkert ut.
Da ser jeg at den ene fjernkontrollen som hadde ligget i høyresiden av vinduskarmen (Motsatt side av det åpne vinduet) stod på siden, i det åpne vinduet. Vi syntes det var veldig rart begge to. Men det ble desto merkligere da han brått bøyde seg ut av vindu og kikket ned på nysne'en på trammen vår. Kom å se sier han. Jeg titter ut, og ser et avlangt spor midt på trammen.
Det fantes ingen andre spor rundt, eller utfor trammen. Snøen lavet tett ned fremdeles.
Jeg fikk et innfall og tok med meg fjernkontrollen ned. Så la jeg den ned i sporet. Passet helt perfekt! Og det laget ikke sporet større.
Det kan jo være en annen forklaring på sporet selvsagt, men jeg synes det var rart uansett.
Hadde det vært mildt ute, kunne det vært snø som smelta og dryppa ned. Det lå ikke noe rundt som kunne laget sporet heller. Sporet var ganske ferskt også.
Men det som ikke er tilfeldig er at noe har løfta fjernkontrollen og la den på siden/skakke i vinduet. Det var ihvertfall ikke verken meg eller min samboer, siden begge lå i hver vår sofa og nistirra på serien. :mozilla_smile:
Antall ord: 253
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 02 Mar 2005 17:17
- 19
- Lokalisering: Hjemme <3
- Har takket: 13 ganger
- Blitt takket: 31 ganger
Re: En rar hendelse lørdags kveld
Spennende.
Det er jo en virkelig interessant hendelse man kan jo ikke vite hva det kan ha vært. Kanskje noen skøyet med dere hehe... høres iallfall godt ut
gode ønsker videre
fra Medi
Det er jo en virkelig interessant hendelse man kan jo ikke vite hva det kan ha vært. Kanskje noen skøyet med dere hehe... høres iallfall godt ut
gode ønsker videre
fra Medi
Antall ord: 36
~ Don't feed the internet trolls ~
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Okt 2008 15:04
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Buskerud
Spennende ja! Men teorien er da at fjernkontrollen datt ut av vinduet og ble løftet opp igjen da? Kanskje en av hjelperene deres da? Kan de ha nok energi til å gjøre noe sånt tro?
Antall ord: 37
Livet er 10% hvordan du har det og 90% hvordan du tar det.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
Ååååh, ta bilder når sånt skjer da!
Antall ord: 9
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Feb 2007 17:18
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oppe på loftet...
- Blitt takket: 1 gang
Ja, noen ganger kan de være iriterende lekelystne
Antall ord: 9
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Hvis jeg kommer over noe som er forbløffende (gjenferd) skal jeg heller prøve å ta bilder.
Hadde jeg tatt bilder av det vi opplevde lørdag, hadde alle sikkert sagt at dette kunne vi ha fiksa til selv. :mozilla_wink:
En annen ting er at det var ikke deksel bakpå fjernkontrollen. Batteriene var synlige.
Hadde fjernkontrollen "hoppa" ut av vindu, hadde batteriene ikke ligget i den etterpå
(Det er snakk om 2.etg i huset) og den hadde ligget på trammen enda.
Der var kun sporet synlig.
Den flyr vel ikke fra enden på karmen, bort til det åpne vindu og ut av vindu, lager spor på trammen og flyr opp igjen og legger seg på siden i det åpne vinduet?! He he.
Det var uansett en sær opplevelse.
Vi lo litt av det etterpå. Det er ihvertfall et pek, og ikke noe vondt mot oss.
Så da kan det være det samme hva som skjedde. Men det var rart da. Har ikke opplevd noe slikt før!
Hadde jeg tatt bilder av det vi opplevde lørdag, hadde alle sikkert sagt at dette kunne vi ha fiksa til selv. :mozilla_wink:
En annen ting er at det var ikke deksel bakpå fjernkontrollen. Batteriene var synlige.
Hadde fjernkontrollen "hoppa" ut av vindu, hadde batteriene ikke ligget i den etterpå
(Det er snakk om 2.etg i huset) og den hadde ligget på trammen enda.
Der var kun sporet synlig.
Den flyr vel ikke fra enden på karmen, bort til det åpne vindu og ut av vindu, lager spor på trammen og flyr opp igjen og legger seg på siden i det åpne vinduet?! He he.
Det var uansett en sær opplevelse.
Vi lo litt av det etterpå. Det er ihvertfall et pek, og ikke noe vondt mot oss.
Så da kan det være det samme hva som skjedde. Men det var rart da. Har ikke opplevd noe slikt før!
Antall ord: 171
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
Jeg tror deg lett, jeg, men hadde fortsatt vært toppen av lykke om du tok bilder. Husk det neste gang, da =)
Antall ord: 22
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 09 Jan 2009 15:12
- 15
- Kjønn (valgfri): Jente
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3 ganger
For et snilt gjenferd dersom det er sant
Antall ord: 8
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Sep 2008 22:25
- 16
Spesielt... Hvorfor ville noen lage avtrykk med kontrollen....? Kanskje noen som syns dere ser for mye på TV Ikke missforstå, tror deg jeg altså
Antall ord: 24
....farlig vakker....
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Jun 2008 18:53
- 16
Kan ha vært en ånd eller et gjenferd som tøysa med dere , og ville tulle... hørt om sånt... er det noen døde i slekta??kanskje de som prøvde å oppnå kontakt , oppmerksomhet..???det har skjedd mange andre jeg kjenner.LadyDark_7 skrev:Forrige lørdag skjedde det noe rart her i stua.
Antall ord: 300
Der det er vilje, er det vei.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
FrkWatson skrev:Spennende ja! Men teorien er da at fjernkontrollen datt ut av vinduet og ble løftet opp igjen da? Kanskje en av hjelperene deres da? Kan de ha nok energi til å gjøre noe sånt tro?
Energi nok??ja , gjett om de har !:-) Ånder , gjenferd har mmmyyyye energi, sånn som vi mennesker, bare at de har ikke kropp ,men styrke via energi ...så abosolutt så har noen helt sikkert plukket den opp , en hjelper altså..av hun eller han..
Antall ord: 83
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Amfelia skrev:Ja, noen ganger kan de være iriterende lekelystne
Ja det kan de ABSOLUTT VÆRE!!
Antall ord: 18
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1725 ganger
- Kjønn:
Bare et "dumt" spørsmål : var det ISTAPPER på utsiden av huset ? som kansje kan ha falt ned og laget sporet ?
Fordi når vinduet ble åpnet, kom det varm luft ut, og .... ?
evt at vinduet har knekt av en bit av en istapp ?
Asbjørn
Fordi når vinduet ble åpnet, kom det varm luft ut, og .... ?
evt at vinduet har knekt av en bit av en istapp ?
Asbjørn
Antall ord: 47
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Nei, ikke noen istapper. Jeg tenkte også på det!
Men jeg skal innrømme at jeg har lenge trodd at "det er noe her".
Det er et ganske kaldt hus vi bor i, og vi har foreløpig bare 1 ovn oppe i stuen (2etg) Vi flytta den andre ned på soverommet. Vi liker det kjølig og godt.
Det som er så rart her er at i de siste 3 ukene har jeg "gått på noe" her oppe.
Det føles ut som en vegg som ikke kan sees. Og den er glovarm. Blir fysisk stoppet, så det er jo helt klart at det er noe her.
Noen dager blåser det fryktelig varm luft mot ansiktet mitt og jeg føler jeg koker.
Temperaturen ute viser minus, og inne viser 15+ Mao. ikke kjempevarmt.
Andre dager kjenner jeg iskald luft, og det er ALLTID retta rett mot lårene mine og knærene. Aldri andre steder på kroppen. Og det er veldige mengder som kommer, og slutter brått. Og det er kun meg som får det, ikke min samboer eller vår sønn. Selv om de sitter rett ved siden av meg!
Det pleier å prikke i nakken min rett før, og jeg får følelsen av at det står noen tett inntil meg.
Jeg vil bare poengtere at det ikke er noe som kun skjer meg hjemme. Det har fulgt meg til jobb også. Og i andre hus. Skjønner mindre og mindre. Jeg har ihvertfall ikke rota meg borti noe spiritisme eller lignende. Og jeg er veldig opptatt av å prøve å finne en logisk forklaring på ting først. Jeg er nemlig litt skeptisk oppi alt sammen. He he. Skjønner ikke hvorfor det skal skje så mye rundt meg hele tiden?
Men jeg skal innrømme at jeg har lenge trodd at "det er noe her".
Det er et ganske kaldt hus vi bor i, og vi har foreløpig bare 1 ovn oppe i stuen (2etg) Vi flytta den andre ned på soverommet. Vi liker det kjølig og godt.
Det som er så rart her er at i de siste 3 ukene har jeg "gått på noe" her oppe.
Det føles ut som en vegg som ikke kan sees. Og den er glovarm. Blir fysisk stoppet, så det er jo helt klart at det er noe her.
Noen dager blåser det fryktelig varm luft mot ansiktet mitt og jeg føler jeg koker.
Temperaturen ute viser minus, og inne viser 15+ Mao. ikke kjempevarmt.
Andre dager kjenner jeg iskald luft, og det er ALLTID retta rett mot lårene mine og knærene. Aldri andre steder på kroppen. Og det er veldige mengder som kommer, og slutter brått. Og det er kun meg som får det, ikke min samboer eller vår sønn. Selv om de sitter rett ved siden av meg!
Det pleier å prikke i nakken min rett før, og jeg får følelsen av at det står noen tett inntil meg.
Jeg vil bare poengtere at det ikke er noe som kun skjer meg hjemme. Det har fulgt meg til jobb også. Og i andre hus. Skjønner mindre og mindre. Jeg har ihvertfall ikke rota meg borti noe spiritisme eller lignende. Og jeg er veldig opptatt av å prøve å finne en logisk forklaring på ting først. Jeg er nemlig litt skeptisk oppi alt sammen. He he. Skjønner ikke hvorfor det skal skje så mye rundt meg hele tiden?
Antall ord: 302
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
Hm, jeg er virkelig ikke noen autoritet på området, men det er en del paraleller til kjente fenomen.
Det har ofte blitt fortalt om paranormale etterforskere som bruker ultralette materialer for og forsøke og få en ånd til og lage ett avtrykk. Dette er gamle " triks".
Hvetemel er en gjenganger.
En dame i en dokumentar fortalte om ett håndavtrykk som kom i en gele hun hadde stående til kjøling.
En annen fortallte om ett golv som var nylakkert ett sted der man ofte hadde hørt uforklarlige fotrinn og som ingen ville oppholde seg i alene.
Dagen etter satt det avtrykk av nakne barneføtter lett i lakken.
Enig med martine.
Nesten alle går rundt med mobiler med kamera på...bare og huske å knipse.
Det har ofte blitt fortalt om paranormale etterforskere som bruker ultralette materialer for og forsøke og få en ånd til og lage ett avtrykk. Dette er gamle " triks".
Hvetemel er en gjenganger.
En dame i en dokumentar fortalte om ett håndavtrykk som kom i en gele hun hadde stående til kjøling.
En annen fortallte om ett golv som var nylakkert ett sted der man ofte hadde hørt uforklarlige fotrinn og som ingen ville oppholde seg i alene.
Dagen etter satt det avtrykk av nakne barneføtter lett i lakken.
Enig med martine.
Nesten alle går rundt med mobiler med kamera på...bare og huske å knipse.
Antall ord: 130
Hide post links |