Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerÅ hjelpe noen over

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Elisenbetten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 06 Okt 2008 10:59
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Å hjelpe noen over

Innlegg av Elisenbetten »

Hei!
Tenkte jeg ville dele hvordan det fungerer (ihvertfall for meg) å hjelpe jordbundne ånder (spøkelser, ånder som av en eller anne grunn ikke har gått) inn i lyset.
Jeg trodde det var vanskelig, men det har så langt vist seg å være overraskende lett!
-På sykehuset her om dagen satte jeg med god hjelp opp en stor søyle av lys, ba englene runde opp alle de kunne finne i området, og så gikk en hel skokk inn på rad og rekke! :D

:!: Jeg vet foreløpig ingenting om utdrivelser og husrensing, dette gjelder de som faktisk VIL over til den andre siden.


1) Omgi deg selv med et skjold av rent hvitt lys (visualiser). Evnt kall på Erkeengelen Michael til å beskytte deg og hjelpe deg med å holde skjoldet på plass mens du jobber. Evnt be ham om å gi både deg og den du skal hjelpe over mot.
2) Be i tillegg skyttsenglene og vokterne dine å hjelpe til med å vise vei for ånden.
Visualiser en søyle av hvitt lys (eller tenn et stearinlys som fokus) og tenk eller si til ånden at han/hun skal gå inn i lyset. Forsikre at da blir alt bra, det er ingenting å være redd for. Kanskje rekker noen der inne ut en hånd, kanskje får du en fornemmelse av en mor, far eller besteforelder som venter der inne. Fortell dem at flere av deres kjære venter på dem!
3) Når de først går inn i lyset og "slipper taket" skjer det så fort at man ofte kan lure litt på om det faktisk virket og om man så/følte riktig. Vent litt og se om du får flere glimt eller følelser av ånden. Spør hjelperne dine og/eller englene om han/hun er trygt igjennom og lytt inni deg etter svaret. Ubestemmelige og fryktsomme svar kommer fra egoet ditt, så lytt til den stemmen eller tanken som er rolig og oppmuntrende.
Ikke så sjelden kommer de ut igjen etterpå, glade og strålende fornøyde, for å si takk og vise at nå er alt bra. Det hender at de vinker! Si pent hadet og ønsk dem lykke til videre! ;)
4) Til slutt kan du be englene, da spesielt Michael og Raphael om å rense deg for all lav energi du kan ha absorbert (ta med alle lave energier, frykt, sorg, sinne, og eventuelle entiteter). Be dem kappe evntuelle eteriske tråder/bindinger som har oppstått mellom dere. Be dem fylle deg med rent hvitt og smaragdgrønt lys for å helbrede og beskytte. /Evnt clearing/rensing med reikienergi.
Takk alle hjelperne dine for hjelpen og vær stolt av deg selv for det du har gjort for andre! :D
Antall ord: 458

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Grevinne
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 23 Jan 2009 14:05
15
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Østfold

Re: Å hjelpe noen over

Innlegg av Grevinne »

Hm, hørtes spennende ut :mozilla_smile: Jeg tror ikke så mye på englene du nevner, men ideen og framgangsmåten forøvrig har jeg tillitt til :mozilla_smile:
Antall ord: 29
Størst av alt er kjærligheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Ireth Alatariel

Re: Å hjelpe noen over

Innlegg av Ireth Alatariel »

Bra skrevet Elisenbetten :)
Har selv hjulpet et par ånder over på den andre siden med deler av framgangsmåten du beskriver her. :)
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Å hjelpe noen over

Innlegg av Moonstone »

Ireth Alatariel skrev:Bra skrevet Elisenbetten :)
Har selv hjulpet et par ånder over på den andre siden med deler av framgangsmåten du beskriver her. :)
Men det betyr ikke at alt i fremgangsmåten har noen reel virkelighet av den grunn.
La oss bare si da, at ca 50% av de ritualene og troen rundt det, faktisk ER RIKTIG.
Og at de 50% er nok til at man klarer det, så er jo de resterende 50% tullball?
Det har nok blitt en del dogmer og vedtatte sannheter i dette her allerede gitt..
Antall ord: 92
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Ireth Alatariel

Re: Å hjelpe noen over

Innlegg av Ireth Alatariel »

Moonstone skrev:
Ireth Alatariel skrev:Bra skrevet Elisenbetten :)
Har selv hjulpet et par ånder over på den andre siden med deler av framgangsmåten du beskriver her. :)
Men det betyr ikke at alt i fremgangsmåten har noen reel virkelighet av den grunn.
La oss bare si da, at ca 50% av de ritualene og troen rundt det, faktisk ER RIKTIG.
Og at de 50% er nok til at man klarer det, så er jo de resterende 50% tullball?
Det har nok blitt en del dogmer og vedtatte sannheter i dette her allerede gitt..

Helt riktig. Det trengs ingen ritualer av noen slag for å kunne gjøre dette. Det viktigste er at man ønsker dem alt vel og viser dem "veien", alså har kjærlighet i hjertet vårt. "Ritualene" er mange og er kun et hjelpemiddel for oss vanlige dødelige. :)
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Å hjelpe noen over

Innlegg av Moonstone »

Ireth Alatariel skrev:
Moonstone skrev:
Ireth Alatariel skrev:Bra skrevet Elisenbetten :)
Har selv hjulpet et par ånder over på den andre siden med deler av framgangsmåten du beskriver her. :)
Men det betyr ikke at alt i fremgangsmåten har noen reel virkelighet av den grunn.
La oss bare si da, at ca 50% av de ritualene og troen rundt det, faktisk ER RIKTIG.
Og at de 50% er nok til at man klarer det, så er jo de resterende 50% tullball?
Det har nok blitt en del dogmer og vedtatte sannheter i dette her allerede gitt..

Helt riktig. Det trengs ingen ritualer av noen slag for å kunne gjøre dette. Det viktigste er at man ønsker dem alt vel og viser dem "veien", alså har kjærlighet i hjertet vårt. "Ritualene" er mange og er kun et hjelpemiddel for oss vanlige dødelige. :)
Ja, jeg har fint fått til dette et par ganger uten alt det Engle-tullet.
Er litt lei av den overfokuseringa på det etter at Mærta starta "engle-skolen" sin.
Det som funker for meg, er som du sier, vise dem veien hjem, ved å dele den kjerligheten som sitter dypt i oss alle, og visualisere en lyssøyle. Jeg pleier å fortelle at på "andre siden" så venter alle som vedkommende er glad i, som har gått over. Det er jo alltid motiverende.
Også ha med seg en "hjelper" som det heter, for å føre vedkommende over, hjelper også for meg.
Jeg liker egentlig ikke betegnelsen"Hjelper" eller "Guide".. Blir litt dogmatisk med en gang.
Hva slags Religion en har anet enn dette, tror jeg ikke har NOEN ting å si.
Så det er INTET bevis på at Religionen sin er "sann"
vårt
Antall ord: 290
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Ireth Alatariel

Re: Å hjelpe noen over

Innlegg av Ireth Alatariel »

Helt riktig. Det trengs ingen ritualer av noen slag for å kunne gjøre dette. Det viktigste er at man ønsker dem alt vel og viser dem "veien", alså har kjærlighet i hjertet vårt. "Ritualene" er mange og er kun et hjelpemiddel for oss vanlige dødelige. :)[/quote]

Ja, jeg har fint fått til dette et par ganger uten alt det Engle-tullet.
Er litt lei av den overfokuseringa på det etter at Mærta starta "engle-skolen" sin.
Det som funker for meg, er som du sier, vise dem veien hjem, ved å dele den kjerligheten som sitter dypt i oss alle, og visualisere en lyssøyle. Jeg pleier å fortelle at på "andre siden" så venter alle som vedkommende er glad i, som har gått over. Det er jo alltid motiverende.
Også ha med seg en "hjelper" som det heter, for å føre vedkommende over, hjelper også for meg.
Jeg liker egentlig ikke betegnelsen"Hjelper" eller "Guide".. Blir litt dogmatisk med en gang.
Hva slags Religion en har anet enn dette, tror jeg ikke har NOEN ting å si.
Så det er INTET bevis på at Religionen sin er "sann"
vårt[/quote]

Helt enig! Bare at det er et fett for meg om vi kaller dem engler, guider eller hjelpere. :)
Antall ord: 213

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
solavisfolket
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 62
Startet: 09 Sep 2008 22:25
16

Re: Å hjelpe noen over

Innlegg av solavisfolket »

Elisenbetten skrev:Hei!
Tenkte jeg ville dele hvordan det fungerer (ihvertfall for meg) å hjelpe jordbundne ånder (spøkelser, ånder som av en eller anne grunn ikke har gått) inn i lyset.
Jeg trodde det var vanskelig, men det har så langt vist seg å være overraskende lett!
-På sykehuset her om dagen satte jeg med god hjelp opp en stor søyle av lys, ba englene runde opp alle de kunne finne i området, og så gikk en hel skokk inn på rad og rekke! :D

:!: Jeg vet foreløpig ingenting om utdrivelser og husrensing, dette gjelder de som faktisk VIL over til den andre siden.


1) Omgi deg selv med et skjold av rent hvitt lys (visualiser). Evnt kall på Erkeengelen Michael til å beskytte deg og hjelpe deg med å holde skjoldet på plass mens du jobber. Evnt be ham om å gi både deg og den du skal hjelpe over mot.
2) Be i tillegg skyttsenglene og vokterne dine å hjelpe til med å vise vei for ånden.
Visualiser en søyle av hvitt lys (eller tenn et stearinlys som fokus) og tenk eller si til ånden at han/hun skal gå inn i lyset. Forsikre at da blir alt bra, det er ingenting å være redd for. Kanskje rekker noen der inne ut en hånd, kanskje får du en fornemmelse av en mor, far eller besteforelder som venter der inne. Fortell dem at flere av deres kjære venter på dem!
3) Når de først går inn i lyset og "slipper taket" skjer det så fort at man ofte kan lure litt på om det faktisk virket og om man så/følte riktig. Vent litt og se om du får flere glimt eller følelser av ånden. Spør hjelperne dine og/eller englene om han/hun er trygt igjennom og lytt inni deg etter svaret. Ubestemmelige og fryktsomme svar kommer fra egoet ditt, så lytt til den stemmen eller tanken som er rolig og oppmuntrende.
Ikke så sjelden kommer de ut igjen etterpå, glade og strålende fornøyde, for å si takk og vise at nå er alt bra. Det hender at de vinker! Si pent hadet og ønsk dem lykke til videre! ;)
4) Til slutt kan du be englene, da spesielt Michael og Raphael om å rense deg for all lav energi du kan ha absorbert (ta med alle lave energier, frykt, sorg, sinne, og eventuelle entiteter). Be dem kappe evntuelle eteriske tråder/bindinger som har oppstått mellom dere. Be dem fylle deg med rent hvitt og smaragdgrønt lys for å helbrede og beskytte. /Evnt clearing/rensing med reikienergi.
Takk alle hjelperne dine for hjelpen og vær stolt av deg selv for det du har gjort for andre! :D
Syns det var en fin forklaring jeg :) Helt greit at folk gjør det forskjellig, men jeg har fått høre jeg har mye evner og har opplevd mye forskjellig. Men har aldri satt meg inn i å sende folk videre, men skal prøve dette :) Tusen takk Elisenbetten!!! :D :D
Antall ord: 509
....farlig vakker....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !