Drømmer, NDO & ut av kroppenDrøm om fødsel

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

MarieLee

Drøm om fødsel

Innlegg av MarieLee »

Jeg hadde en drøm i natt, som egentlig bare gikk ut på at jeg fødte tre døtre, kjæresten min var ved min side og alderen jeg hadde i drømmen var uviss.

Da jeg sjekket hva drømmen kunne bety så ble jeg litt usikker på hva det er den betyr.
På droemmetydning.com så står det at fødsel betyr:
"Er du en kvinne bør du ta en graviditetstest, eller så er det en advarsel om å være forsiktig så du ikke blir gravid hvis du ikke ønsker det. En fødsel kan også bety en ny start i livet eller gode nyheter. Dette er en drøm om skjulte ønsker eller frykt hvis drømmeren er gravid. Hvis fødselen har noen forbindelse med dyr, betyr dette at noen som motarbeider deg vil bli slått. "
Der er det det jeg har streket under som kan stemme med meg.

I og med at jeg fødte tre barn i drømmen, så søkte jeg opp det, hvor det stod:
"Tallet tre symboliserer håp og mulighet."

Jente (siden jeg fødte tre jenter i drømmen) betyr:
"En ukjent jente symboliserer overraskende nyheter." Vet ikke om dette har noe med saken å gjøre eller ei.

Så, hva tror dere?

Selv må jeg vel innrømme at jeg går på p-pilla, bruker kun det, og har muligens blitt gravid en gang (mens jeg har brukt pillene, og jeg er veldig nøye med dem, så har ikke hoppet over noen eller noe), men spontanaborterte. Derfor er jeg litt usikker på om drømmen betyr at jeg må være mer forsiktig, eller om jeg faktisk har noe godt i vente.
Hva tror dere?
Antall ord: 293

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Grevinne
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 23 Jan 2009 14:05
15
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Østfold

Re: Drøm om fødsel

Innlegg av Grevinne »

Hei!
Jeg har ikke noe spesielt god greie på drømmer og tydningen av dem, men jeg kan tenke meg at det kan bety at det kommer noe nytt din vei. Dette kan jo såklart være et (eller tre) fysiske barn, men kan også være at noen ideer du har har blir satt ut i livet.
Antall ord: 59
Størst av alt er kjærligheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 470
Startet: 22 Aug 2007 23:15
17
Blitt takket: 2 ganger

Re: Drøm om fødsel

Innlegg av problem »

Drømmetyding er Freud, og det er kjent i psykologien i dag at han tok feil. Symbolikken i drømmer er ikke felles for alle. Drømmer er sannsynligvis hjernens måte å sortere informasjon på, og det kan hende det bare er noe som underbevisstheten din har plukket opp fra et eller annet i hverdagen din. Det skyldes neppe at du er gravid (uten at det direkte betyr at du ikke er det). Hvis det var tilfellet så hadde jeg sittet her med et titalls unger. Det gjør jeg altså ikke.
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MarieLee

Re: Drøm om fødsel

Innlegg av MarieLee »

Ja, men nå har det vist seg i tidligere tilfeller der jeg benyttet meg av drømmesymbolene på droemmetydning.com at disse virker som om de faktisk stemmer for meg.
Selvfølgelig, det finnes sikkert enkelte symboler som er annerledes for meg enn det som står der, til ting som har en helt spesiell betydning for meg.
Men jeg vil finne ut hva disse symbolene betyr for meg i denne drømmen, i og med at jeg faktisk ikke har noe spesielt forhold til å føde.
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Grevinne
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 23 Jan 2009 14:05
15
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Østfold

Re: Drøm om fødsel

Innlegg av Grevinne »

Stol på de følelsene tankene om drømmen gir :mozilla_smile: Jeg tror man kommer best fram til de riktige svarene ved å lytte til seg selv. Men har hatt mange drømmer jeg også, som nesten har devet meg til vanvidd mange ganger :mozilla_tongue:
Antall ord: 44
Størst av alt er kjærligheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links