Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderrommet mitt.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Heidi-Cute
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 22 Apr 2008 19:41
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Buskerud

rommet mitt.

Innlegg av Heidi-Cute »

Hei, jeg er ei jente på 15 år som lurer på en ting, jeg har opplevd masse på rommet som jeg har nå. i det siste så har jeg tenkt på olemor som døde for noen år siden, og hu betydde egentlig veldig mye for meg. Tenker på henne nesten hele tiden. Og savner henne skikkelig, føler at jeg ikke fikk tatt farvel med henne. Men føler at hu er med hele tiden. : )
Men det var ikke det jeg skulle fram til.

Men huset våres, har det aldri bodd folk, pappa kjøpte denna tomta og bygde opp huset.
Men på rommet mitt så er det som om det er en ting der. ( har fortalt masse før om ting )
Jeg har rommet mitt ved sina stua, og i stua er det varmt og sånt, jeg har døra oppe hele tiden nesten, fordi en ledning står i veien så jeg ikke får låkt den igjen.
Men det jeg syntes er rart er at rommet mitt er kaldt hele tiden. Og jeg har jo rom ved sina stua der det er varmt og sånt.
Vær gang jeg går inn på rommet mitt så får jeg den kalde guff rett i kroppen så jeg får frysninger. Det er akkurat da jeg kommer inn i rommet mitt. Jeg sitter som regel med jakke her inne, men når jeg kommer ut i stua så må jeg ha den av siden det er varmt. ; S
Kan detta væra noe som beholder seg inne på rommet mitt? eller er det noe annet ?
Detta med kalde greien har vært etter jeg har begynt å tenke på Oldemor.
Og jeg savner henne veldig. : /
Antall ord: 291

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Ekberg
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Nov 2008 23:23
16
Lokalisering: Trondheim

Re: rommet mitt.

Innlegg av Ekberg »

Det er nokk bare noe du lurer deg selv til og tro.
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
anne84
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Jun 2006 14:04
18
Lokalisering: Hedmark

Innlegg av anne84 »

Hei!
Jeg er ikke noen ekspert på dette, men det hevdes jo at ånder ikke aalltid har en tilknytning til selve huset eller tomta. Kanskje det virkelig er oldemoren din som viser sitt nærvær :-)
Er du den eneste som merker denne temperaturfoskjellen i rommene?
Antall ord: 46
"Tenk positive tanker, bruk positive ord, gjør positive handlinger og det positive gror"

~anne84~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Heidi-Cute
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
16

Innlegg av Heidi-Cute »

Jeg vet ikke om det bare er meg, jeg har lisom ikke spørt de andre.
Også er dem ikke så ofte inne på rommet mitt.
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Heidi-Cute
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
16

Innlegg av Heidi-Cute »

Jeg spørte mamma, hu syntes det var litt kaldt her. :S
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ekberg
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Nov 2008 23:23
16
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Ekberg »

Selv om du har ett kjørlig rom betyr ikke det at oldemora di er ute etter deg.
Du har sikkert ikke ovn, ventilen over vinduet er kanskje åpen og det er ikke folk der til enhver tid til og varme opp rommet. Ja, vi mennesker varmer opp rom vi befinner oss i.
Det er også rart om dere ikke har varme på oppholdsrom, og en kabel lager ikke tilrekkelig med åpning til at det skall kunne varmes opp på den måten.
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lena o_O
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Jan 2007 18:13
17
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Hadeland

Innlegg av Lena o_O »

Det kan jo også hende at noen har dødd på den tomten?
Og som Anne84 sier, det er ikke alltid de har tilknytning til huset eller tomten.
Har du merket noe annet enn frysninger da? :mozilla_tongue:
Antall ord: 36
Et smil kler alle.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Grevinne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Jan 2009 14:05
15
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Grevinne »

Er det ubehagelig på rommet ditt da? Hvis det er noen i tilknytning til deg, vil de som regel ikke deg noe vondt eller skremme deg. Du kan spørre om det er oldemoren din som er der, engang du føler for deg og du er i fred på rommet ditt. Så kan du be henne gi deg et tegn hvis det er hun som er der. Tegnet kan være en plutselig lyd, følese av at noen stryker deg over armen eller kinnet, eller andre ting. Jeg vet at de gangene en av mine hjelpere kommer (to som jeg kjente i dette livet), føler seg oftest deres nærvær ved at jeg tenker pluselig mye på dem.
Antall ord: 122
Størst av alt er kjærligheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links