Fakta, teori & skepsisPolitkk og okulltisme?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

GJest

Politkk og okulltisme?

Innlegg av GJest »

Har faktisk sett og hørt om flere som er aktive innenfor det okkulte som driver å lager kraftige våpner. og for "inspirasjonen" sin igjennom Ritualer. noen meninger om dette?

http://en.wikipedia.org/wiki/Jack_Parsons

Det samme med "politikk" og ritualer.. - Spennende hvis noen kan utfylle denne delen litt mer, og forklare hvordan ritualer kan påvirke politikken..

Eller referer til historier, legender osv..
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Aug 2007 23:15
17
Blitt takket: 2 ganger

Re: Politkk og okulltisme?

Innlegg av problem »

Er du ute etter enda flere konspirasjonsteorier nå igjen
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Alle saklige saker, referanser osv verdsettes.
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Innlegg av Moonstone »

Og hva er "å jobbe med det okkulte" da?
Å drive med okkulte ting betyr ikke at man er "ond" eller negative hensikter.
Okkult betyr jo bare "sjult".
Jeg kjenner et par folk som kaller seg okkultister, og de er snille folk, som
har et livssyn som inneholder gamle ritualer og visdom, ikke anet enn det.
Tarot, pendel, Oijia-brett og søkepinner anses som "okkulte" redskaper..
Da er vel jeg Okkultist også da :mozilla_wink:
Antall ord: 74
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Re: Politkk og okultisme ?

Innlegg av GJest »

Ja det er sant. Det betyr ikke at man er "ond" nei, helt riktig. Det betyr skjult som du sier.
Og det er denne sammenhengen mellom det okkulte og politikk jeg synes er spennende. Spesiellt ritual bruk for å oppnå det man ønsker.

Hvor verktøyene ikke blir "gode" eller"onde" før en person velger hvilken intensjoner h*n har med disse verktøyene, og hvilke mål han/hun setter seg.

Også med tanke på -hvilke- typer verktøy som en kan benytte seg av i politikken. f.eks om en har et ritual for å bli mer karismatisk, som fungerer som en programmering av ens egen underbevissthet før en går på politiske møter f.eks. Kan jo gi en viss effekt.

En mye vanlige faktor er f.eks NLP bruk før en holder taler, for å bli kvitt nervøsiteten. Nå regnes NLP som psykologi, men jeg tror en kan finne en del paranormale emner i politikken og som brukes i staten. Det amerikanske forsvaret har f.eks brukt noen millioner dollar på "remote viewing". Et annet begrep innenfor samme sjanger er "Remote influencing" og kan fort bli et skummelt verktøy hvis en bruker det på sentrale politikere, eller landets ledere.

Og , noe jeg også har hørt om før, er hvordan enkelte våpen designere bruker ritualer før deres arbeid som en slags brainstorming, hente kreativitet fra før de/imens de utvikler våpen.

Og også hvordan "lukket" psykologi slik som å danne broderskap kan komme ut av kontroll, hvis en har flere politiske medlemer med som sverger til sammenhold og hemmelighet.
Jeg er også interessert i de ulike -filosofiene- til de ulike broderskapene som finnes i det offentlige.

Noen tror på den egyptiske guden "horus" mens andre snakker mye om babylon., eller atlantis. Andre igjen snakker om "three of life" har ikke helt skjønnt dette..
Antall ord: 315

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Alle må hente inspirasjon fra et sted.
Red Hot Chili Peppers spilte inn albumet sitt "Bloodsugar Sex Magick" i et (etter sigende) hjemsøkt slott. For den lille ekstra spissen. Hva dette gjorde med albumet rent spirituelt, og for dem som hører på det, vet jeg ikke...

Når det dreier seg om politikk, så sies det jo at nazistene brukte mye okkultisme.
De fleste (om ikke alle) ledende politikerne i Norge er jo også med i Bilderberg-foreningen og/eller Frimurerlosjen. Her i Norge er de fleste der politimenn eller kjøpmenn, de med makt eller penger eller begge deler. Og det utføres jo en del ritualer ihvertfall blant frimurerne.

Ritualer og symbolikk har lenge vært en ting som betyr noe for menneskene.
En kan forankre energier og hente inspirasjon der, og jeg synes ikke det er så merkelig.
Alt som materialiseres kan være gode hjelpemidler, siden vi mennesker er programmerte sånn.

Du vet, tro kan flytte fjell...
Antall ord: 164
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

Ja dette med at ledere bruker teknikker er helt sikkert.
Også har det vært mange lederskikkelser som har vært med i hemmelige brorskap
gjennom historien.
Mange av de som stod for byggingen av de Forente Stater var jo Frimurere.
At de har en agenda er sikkert. Hva slags? Værtfall selvutvikling og selvinsikt.
Jeg tror også at noe av det går på å gå inn i matposisjoner og sakte påvirke samfunnet,
i positiv retning..værtfall sett ut fra dems verdensbilde.

Noen tror på den egyptiske guden "horus" mens andre snakker mye om babylon., eller atlantis. Andre igjen snakker om "three of life" har ikke helt skjønnt dette..

Mye av dette går jo inn i "New Age pakka". Interessen for disse gamle religionene og livssyn.
Det er ikke så mye av dette i brorskapene,de er mer tradisjonelle, i følge min forskning.
Antall ord: 148
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

ludoburgero skrev:Alle må hente inspirasjon fra et sted.
Red Hot Chili Peppers spilte inn albumet sitt "Bloodsugar Sex Magick" i et (etter sigende) hjemsøkt slott. For den lille ekstra spissen. Hva dette gjorde med albumet rent spirituelt, og for dem som hører på det, vet jeg ikke...

Når det dreier seg om politikk, så sies det jo at nazistene brukte mye okkultisme.
De fleste (om ikke alle) ledende politikerne i Norge er jo også med i Bilderberg-foreningen og/eller Frimurerlosjen. Her i Norge er de fleste der politimenn eller kjøpmenn, de med makt eller penger eller begge deler. Og det utføres jo en del ritualer ihvertfall blant frimurerne.

Ritualer og symbolikk har lenge vært en ting som betyr noe for menneskene.
En kan forankre energier og hente inspirasjon der, og jeg synes ikke det er så merkelig.
Alt som materialiseres kan være gode hjelpemidler, siden vi mennesker er programmerte sånn.

Du vet, tro kan flytte fjell...
Dette er spennende. Har selv eksperiemntert litt med ritualer, slik at jeg vet at det har en effekt. Ganske kraftig effekt også. Jeg kan sammenligne det med en avansert form for NLP, bare at en bruker flere sanseintrykk for å programmere underbevisstheten i den retning du ønsker. Både visuelt med farge, firgur og form som går rett inn i høyrehjernehalvdel. Og også andre sanser kan brukes, slik som lukt hvis en har noe røkelse eller lignende. Den biten som ofte blir oversett i NLP - er fysisk bevegelse, en bit som ritualer har med seg. altså i tilleg, til visualisering, så beveger en den fysiske kroppen med seg i tilleg, slik at en for med seg også den venstre hjernehalvdelen.

Ritualer funker veldig bra med andre ord. Så derfor jeg synes det er spennende at dette blir brukt i politikken. Også interesse for det okkulte på et generellt nivå også, kan lite om det, men snapper jo litt opp her og der.

Symbolbruk er også en from for assosiasjon, og ofte kan okkultister velge et symbol som gir en spesiell mening, for akkurat dem. slik nazistene gjorde, noe som skapte samhold. Og var effektivt, for dem, psykologisk sett.

det begrepet "sex magick" har jeg hørt om før. vet ikke helt hva det innebærer.. noen som vet mer? Men har fått med meg at f.eks i satanismen finnes det ritualer som en kan gjøre/ visualiseringer for å tiltrekke seg en sex partner f.eks.
TAO sex er også noe jeg har hørt om, hvor en har morgen og kvelds bønn :P skal ikke gå i detaljer her og nå, men handler om hvordan sex akten gir begge parter en energi som skal være med dem resten av dagen, på jobb osv når de er fra hverandre.

Har også hørt om ritualer som kan gjøres for å "finne den rette" hvor en bruker visualisering, skriver opp en liste med ulike egenskaper en ønsker, og gjentar dette daglig. så skal en vist bli guidet av en indre stemme "inn her" "innom bibilioteket" "snakk til han/hun" for å bli guidet til den man søker. - med de egenskapene en har visualisert for seg på det generellt nivået, om og om igjen.

Ja dette med bilderberg blir plutselig skummelt igjen. Og jeg for følelsen av at makt, blir misbrukt. ulike filosofier utrykker at "det gode varer lengst" f.eks som at en for igjen 3 ganger tilbake hvis man gjør onde handlinger. Det samme med gode handlinger. Silva metoden snakker om noe liknende, om at dersom dine intensjoner er "for felles beste" så vil egenskaper og evne komme naturlig til deg, og ting vil falle på sin plass.

andre filofier utrykker at det kun er våre egne mentale prosesser som for oss til å tro dette, ,og at man kan være så ond som man bare vil, uten noen form for karma eller konsekvenser.. hvem vet?
Antall ord: 662

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Moonstone skrev:Ja dette med at ledere bruker teknikker er helt sikkert.
Også har det vært mange lederskikkelser som har vært med i hemmelige brorskap
gjennom historien.
Mange av de som stod for byggingen av de Forente Stater var jo Frimurere.
At de har en agenda er sikkert. Hva slags? Værtfall selvutvikling og selvinsikt.
Jeg tror også at noe av det går på å gå inn i matposisjoner og sakte påvirke samfunnet,
i positiv retning..værtfall sett ut fra dems verdensbilde.

Mye av dette går jo inn i "New Age pakka". Interessen for disse gamle religionene og livssyn.
Det er ikke så mye av dette i brorskapene,de er mer tradisjonelle, i følge min forskning.
Ja det finnes en haug av teknikker, som ville vært effektivt for politikere og bruker, slik som for alle andre også å bruke. Det finnes mange organisasjoner og ting og tang innenfor selvutvikling, noen har vel gode agenaer, og andre har "onde" agendaer. OTO f.eks driver mye med selvutvikling har jeg hørt, men vet ikke noe mer om de enn det.
Scientology bruker også begrepet "selvutvikling" men i praksis er det "hjernevasking" ettersom de som har studert litt psykologi kan se igjennom hva de driver med. De prøver å bryte folk ned, for å bygge dem opp igjen, bare på deres vis. Og deres ultimate mål er jo verdensherredømme. noe som viser veldig intoleranse for andre meninger, relgioner.

Ja mye av dette er new age som kommer fra gammle myter og relgioner. Det jeg iallfall tror, er at de fleste myter og relgioner MÅ tolkes symbolks og abstrakt. Noe er bare humbug, mens noe, tror jeg, faktisk er gjenfortellinger fra eventer som har funnet sted. Symbolsk mener jeg at dersom en snakker om f.eks atlantis, så betyr det symbolsk "en avansert sivillisasjon". Eller at tree of life betyr symbolsk, DNA oppgradering, uten å gå nærmere inn på det. Og en kan ikke tolke disse tingene bokstavelig.

hvis noen kunne gitt et kjapp sammendrag av hva hvordan DE tolker disse mytene:
Horus,
Babylon,
Atlantis
og Tree of life

så hadde jo det vært artig.
Antall ord: 388

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

Hmm, Enig med mye du skriver KB.
Mye i religiøse historier viser seg å stamme fra historier og myter fra lenger tilbake i tid.
Atlantis kan være et steriotypisk Utopia, hvor mennesker lever i harmoni.
Man har en rekke forskjellige mytiske slike steder fra alle verdens kanter.

Livets tre er jo fra Jødisk mystisisme, Kabballah.
Også har du en Norrøn verson som var Yggdrasil.

Babylon er jo typisk for å beskrive syndens by, som i dag er Los Angeles? :mozilla_tongue:
Det intressante er om disse stedene faktisk har eksistert, som det står, eller om de
er mer "eventyr", og gjenfortellinger av gamle myter..
Antall ord: 105
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links