Healing og annen alternativ medisinsynlig healing

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Re: synlig healing

Innlegg av Amfelia »

DeniraZ skrev:Folk er så skeptiske at det er til å bli gal av.. -.-
Men, jeg er 13år, og født med gaven healing.. jeg kan kommunnisere med ånder osv.. Du kan kanskje ikke se det, men det er der.. akkuratt som vinden..
Folk får tro hva de vil, men healing er ingen bløff.. moren til en vennine av med hadde betennelse i begge håndleddene en gang. hun var håven og hadde kjempe vondt. Så jeg prøvde å heale henne, og vi satt å så på at hevelsen gikk ned ! etterpå kunne hun bøye håndleddet uten problemer..! Så får dere velge omd ere vil tro eller ikke.. ^^

Herlig!
Liker ungdom med tæl i :notworthy:

Lykke til, bare stå på!
Antall ord: 125
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av rhonersen »

DeniraZ skrev:Folk er så skeptiske at det er til å bli gal av.. -.-
Men, jeg er 13år, og født med gaven healing.. jeg kan kommunnisere med ånder osv.. Du kan kanskje ikke se det, men det er der.. akkuratt som vinden..
Vi kan måle og detaljundersøke egenskapene og effekten til vinden. Til du kan si det samme om effektene til healing, er sammenlikningen din på viddene.
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

Det fine med all den mediadekning healing får for tiden er at det presser frem mer forskning. Med mer forskning vil sannsynligvis mange skeptikere måtte kaste håndkledet og gi seg med kritikken. Siden skepsisen er så sterk i forskningsmiljøer(fordi deres religion "vitenskapen" er truet) blir det ikke gitt penger eller tid til forskning på alternativ medisin. Men et kollektivt press bygger seg opp og snart vil det bli en REVOLUSJON mot den vitenskapelige "kirke" på samme måte som vitenskapen revolusjonerte mot den kristne kirke for noen hundre år siden :bat
Antall ord: 95

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Jeg tror også at vi får mer kunnskap om healingens effekt etterhvert. Jeg merker meg at leger kanskje har blitt mer åpne for den alternative medisinen. Det erjo ikke fryktelig lenge siden at akupunktur var veldig kontroversielt, da? Og det er vel allment godkjent at det virker. .Det blir jo brukt på sykehus som bla bedøvelse.

Kanskje vi om en tid får mer kunnskap om hvordan energiene i kroppen fungerer, og kan påvise effekt? Ellers så er jeg veldig klar over at det desverre finnes svindlere der ute. Og det er jo fryktelig trist for dem som virkelig mener de har noe å fare med.

Men jeg tenker litt på det med placebo...er det en form for selvhealing? For som Lilja her nevner, hvis pasienten faktisk føler seg bedre, hvor er jukset da? ;)
Antall ord: 138
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ireth Alatariel

Innlegg av Ireth Alatariel »

Jeg har blitt healet uten å vite om det, før etter jeg ble frisk. Og jeg har selv healet småting på folk, uten å si noe. Jeg fortalte det til dem etter de selv kom til meg og fortalte om denne plutselige forbedringen. Hvor kommer placebo effekten inn i bildet her?
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Astarte »

Nei, i de tilfellene er det neppe placebo-effekt inne i bildet. :D

Men jeg tenkte mer på i de tilfellene der noen oppsøker en healer og blir frisk/ bedre. Det er ofte da at andre "skylder" på placebo. Jeg lurte litt på om placebo muligens kan være en form for selvhealing? Jeg kunne tenkt meg å høre hva dere tenker om det?

Ellers så syns jeg det er utrolig fint av deg å prøve å heale folk på eget initiativ, det er bra! :D
Antall ord: 84
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ireth Alatariel

Jeg har en følelse av at skeptikere elsker å skylde på placebo effekten. Det betyr jo ikke at den ikke finnes da. Har egentlig ikke tenkt så mye på dette med placebo, men en form for selvhealing er en god teori da :)
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Astarte »

Ja, men en teori som passer skeptikere dårlig vil jeg tro ;)

Men er det noen som vet hvordan placebo virker? Eller er det et navn som er satt på noe vi egentlig ikke vet så mye om? Er det forsket på? :D
Antall ord: 42
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ireth Alatariel

Jeg tror skeptikere forklarer placebo med at hjernen lurer kroppen, ikke at jeg har spesielt mye peiling da :D
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1435 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Personlig tror jeg "placebo" -effekten er ens egne healing-egenskaper som slår ut.

Når mennesket tror det skal bli friskt, så blir det friskt - og det kaller vi placebo.
Men jeg tror nok at vi har en egen evne til å helbrede oss selv, og noen har denne evnen så sterkt at den også når utenfor en selv, og man kan dermed heale på andre.

Mange mennesker bruker forskjelige healingteknikker - jeg tror det er metoder for å komme til denne energien, - som etter min mening er den samme energi uansett hvilke metoder man bruker.

Forskjell å teknikkene er rett og slett at noen teknikker passer for noen, mens andre passer for andre.

Min mening... ;-)

A
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Astarte »

Spennende tanke, Asbjørn...selv tror jeg det samme :salute:

Et klipp fra Wikipedia:
Placeboeffekt
Fra Wikipedia, den frie encyklopedi
(Omdirigert fra Placebo)
Gå til: navigasjon, søk

Placebo er også et band.

Placeboeffekt er et begrep som brukes om personlig eller kulturelt skapte forventninger som forårsaker eller medvirker til psykisk og fysisk forbedring i en tilstand. Placeboeffekt kan observeres uten at det er gitt et aktivt virkende middel eller som en konsekvens av «skinnbehandling». Begrepet har vært i bruk fra 1780-tallet.

Placeboeffekt defineres som forskjellen mellom behandlingsresultatet i gruppe behandlet med placebo (se under) og i en ubehandlet kontrollgruppe i et forsøk uten bias.

Dersom et menneske tror at en behandling vil virke på en bestemt måte, kan en få en slik effekt. Placeboeffekt kan observeres i forbindelse med en rekke forskjellige former for behandling og er i utgangspunkt positiv, ettersom det skjer en forbedring - noe som ikke skjer uten behandling.

[rediger] Placebo

Et placebo betegner ofte en «sukkerpille», «narrepille» eller en «skinnbehandling» som ikke har målbar medisinsk effekt, men som kun har til formål å studere placeboeffektens innflytelse - gjerne i forbindelse med forskning, f.eks på legemidler eller naturmidler.

[rediger] Bruk av placebo

I test gir en ofte placebo, som bør være en pille, kapsel, krem eller kur som visuelt, i smak, konsistens og/eller tekstur er identisk med det midlet som egentlig skal utprøves, dog uten de(t) aktive virkestoff. En gruppe får det middelet som skal testes, mens en kontrollgruppe får placebo for å registrere effektene i de to gruppene og forskjellene mellom dem. Normalt vil man kunne registrere grader av placeboeffekt i begge grupper, men ofte vil resultatene av det aktive midlet klart (signifikant) skille seg fra det man kan finne i placebogruppen.

[rediger] Nocebo

Det motsatte av placeboeffekt er kalt noceboeffekt, som altså innebærer en forverring av en tilstand ved behandling og hvis årsak kan isoleres til personlige eller kulturelle forventninger. Det klareste eksemplet på nocebo er et menneske som dør etter å ha blitt bitt av en slange som ikke er giftig.
Antall ord: 349
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eyes_only
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Mai 2008 00:02
16

Innlegg av Eyes_only »

jeg jeg har lest veldig mye om disse temaene og utifra den informasjonen som jeg har fått samlet opp så ser det ut som om placebo, healing og the secret går under samme tema....Jeg lurer på om healing kan være en slags booster til the secret noe som gjør at prossesen går mye fortere forutsetter at healing og the secret kommer fra samme rot.
Antall ord: 70
what's on your mind?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Oppfatningen min av uttrykket placebo baserer seg på tankens kraft, og uansett om noen sier at man narrer sitt sinn og seg selv med disse tankene, så tror jeg at de har en helende funksjon.

Placebo er som når en har sterk tro på at man blir påvirket av noe man ikke kan forklare med fysiske og konkrete faktorer. Altså når man tar en "sukkerpille" uten medisinsk virkning, og så føler forbedringer. Det å føle seg bedre gir et godt grunnlag for å faktisk bli bedre.
Så om placebo kan være hundre prosent helende i seg selv eller ikke, det har jeg ikke noen formening om - men jeg tror at den definitivt fungerer til en viss grad.
Antall ord: 121
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Asbjørn skrev:Personlig tror jeg "placebo" -effekten er ens egne healing-egenskaper som slår ut.

Når mennesket tror det skal bli friskt, så blir det friskt - og det kaller vi placebo.
Men jeg tror nok at vi har en egen evne til å helbrede oss selv,
Kroppen kan selvfølgelig helbrede seg selv. Sår og skader gror og heles med tiden. Sykdommer bekjempes av immunforsvaret.
At psyken har mye å si for dette er hevet over enhver tvil. Håp om helbredelse kan mobilisere ekstra krefter til de helbredende prosessene som foregår.
og noen har denne evnen så sterkt at den også når utenfor en selv, og man kan dermed heale på andre.
Det er mer tvilsomt, mener jeg. Mest sannsynlig stopper denne "egenskapen" ved at man induserer placeboeffekt hos den man "behandler".

Det forandrer dog ikke på at såkalt healing kan ha en effekt, og at denne bør studeres nøyere slik at den kan brukes mer effektivt. Dette går følgelig over i psykologiske studier vil jeg tro.
Antall ord: 177
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links