Har i lang tid opplevd mye uro i den leiligheten jeg bor i nå. Merket også bråk som fanget oppmerksomheten min i min forrige leilighet, men det er sterkere og skjer oftere i denne...
Etter at jeg flyttet inn i denne synes jeg det har blitt verre. Det skjer ofte noe når jeg f.eks akkurat har spist middag etter jobb, har skrudd av lyden på tven og holder på sovne.
Da kommer det av og til høye lyder.
Vi har f.eks et vitrineskap rett bak sofaen som ofte lager en ''smellende'' lyd, og døren åpner seg. Det skjer sjeldent når vi har besøk, men når jeg og samboeren min slapper av med film og slapper av skjer det noe. Også når både jeg og han er alene. Det kommer også lyder fra kjøkkenet, men det høres ut som kjøkkenskapet åpnes og smelles igjen eller noe. Som oftest skjer det når jeg ikke er opptatt med noe, så all oppmerksomheten min rettes mot lyden, og jeg legger godt merke til det.
I natt klarte jeg ikke å sove før klokken var rundt 08.30, dette skyldtes at jeg lå våken og hørte på at utgangsdøren smalt, hørtes ut som den gikk opp og igjen, og det kom også høy knirking, om og om igjen. Knirkingen kunne sammenlignes med dører som knirker pga. gjennomtrekk. Men jeg er 100% sikker på at ingen vinduer eller noe som kunne laget gjennomtrekk sto oppe. Dessuten sto jeg opp og gikk på do, og da sjekket jeg om døren var oppe. Noe som egentlig var umulig, siden døren var låst...
Etter at jeg flyttet inn hit har jeg også blitt forferdelig sliten, kan sove nesten 14 timer i strekk, noe som jeg ikke har sjanse til å gjøre andre steder. Så fort jeg sover borte eller reiser hjem til foreldrene mine står jeg opp tidlig igjen.. Føler meg sliten, tenker mye når jeg er her hjemme.
Jeg skylder såklart ikke kun på leiligheten, men det kan jo ha en sammenheng. Jeg forsøker å meditere og oppsøke hjelperen min av og til. Men blir forstyrret av disse lydene, av og til faller det ting ned fra hyllene også, ingen store ting, men ting som f.eks postkort og kulepenner. Men av og til hører jeg lyden av ting som faller i gulvet, men kan ikke se noen forandringer eller noe som ligger på gulvet. Har mange rare drømmer her hjemme også, vet som sagt ikke om dette har noen sammenheng, men jeg synes det er verdt og nevne...
Føler at det som er her steller i stand bråk for at all oppmerksomheten min skal rettes mot det som skjer der og da. Føler at det er litt sånn ''hallo!, Her er jeg''..
Har bedt det slutte og være stille, og da kan av og til slutte, eller bli verre. Er ikke redd for det, men føler jo litt ubehag, og får hjertedunk og blir urolig av det... Når jeg tenker på det føler jeg en slags sorg inni meg, aner ikke hvorfor eller om det er min sorg jeg føler i det hele tatt, men de gangene jeg har snakket med samboeren min om det triller tårene mine avsted...
Vet ikke hva jeg er ute etter her. Men kanskje noen har tips som kunne hjulpet meg?
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Jeg vil være i fred...
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Sep 2008 22:28
- 16
- Kjønn (valgfri): gjett...
- Lokalisering: Stavanger
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Des 2008 10:25
- 15
Re: Jeg vil være i fred...
Huff, det hørtes ut som det er veldig slitsomt å være i den leiligheten.
Om du vil at det skal slutte så kan du jo prøve å få en til å rense huset ditt.
Hjemme så hører vi masse lyder og det hender at vinduer ol åpner seg og pga dattra mi som har begynt å se ting så skal vi få inn en som kan rense leiligheten vår. Jeg har ikke noe erfaring med dette personlig, men har hørt at mange merker en stillhet etter det er gjort, så synes det er verdt et forsøk.
Lykke til :mozilla_smile:
Om du vil at det skal slutte så kan du jo prøve å få en til å rense huset ditt.
Hjemme så hører vi masse lyder og det hender at vinduer ol åpner seg og pga dattra mi som har begynt å se ting så skal vi få inn en som kan rense leiligheten vår. Jeg har ikke noe erfaring med dette personlig, men har hørt at mange merker en stillhet etter det er gjort, så synes det er verdt et forsøk.
Lykke til :mozilla_smile:
Antall ord: 103
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Sep 2008 22:28
- 16
- Kjønn (valgfri): gjett...
- Lokalisering: Stavanger
Vet ikke om det har noen effekt her, kunne vært verdt å prøve, men jeg har egentlig ikke råd til å betale mange tusen eller... Har brent hvit salvie hjemme, og lagt krystaller rundt omkring.
Antall ord: 36
Maria..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Des 2008 10:25
- 15
varierer nok veldig i pris