Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderikke som det skal være!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
specialone
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Jan 2009 13:37
15

ikke som det skal være!

Innlegg av specialone »

hei, etter å hatt mange forskjellige opplevelser i min nyanskaffede leilighet på to etasjer fikk jeg lyst å dele dette med noen, og fant fram til dette forumet...

bygningen er et gammelt bygg, og brukte i sin tid å være et slakteri, det ble siden gjort om til en leilighet på to etasjer, 3 rom og bad i 1. og kjøkken stue i 2.

Da vi kjøpte leiligheten ville jeg og min samboer pusse opp, vi kjøpte maling nytt gulv, osv. under oppusinga, gikk jeg flere ganger ned i trappen, for å se om det det var kommet noen inn døra, hørte en person som gikk inn og ut av dører nede. jeg går halveis ned i trappa og roper "hallo? er det noen her?" fikk ingen svar. dette skjedde utallige ganger.

etter en lang dag med maling, tok jeg og min samboer et bad i 1. etasje, badet ligger rett under stua, og stua er tom for alt, bare et par bøtter med maling og koster. Det er ganske lydt i huset, så dersom noen hadde kommet inn i huset via ingangspartiet, ville vi hørt dette. plutselig hører vi småe fottrin som springer over gulvet (eller taket for vår del som sitter i badekarret) i stua. vi ser på hverandre, og sier omtrent samtidig "hørte du og?!" det var helt jævlig. da vi holdt på å kle på oss, hørte vi at noen kom inn døra, det var gamlingen (pappa) som kom, spurte han om han hadde vært her for ca en halvtime siden? det hadde han ikke.

Min samboer sier hun kan "føle" at noen er i huset. og etter noe research, har vi funnet ut at det bodde en mann her før, som ble slått ihjel i trappa, men som døde på sykehuset. Det gjorde det ikke noe bedre.

videre så kan jeg nevne at jeg studerer ved høgskole, og i en eksamen, satt jeg hele natta til il innleveringsdagen for å finpusse stoffet. det ble såpass sent at jeg ville ikke vekke min samboer, jeg gikk da og la meg på sofaen og hadde tven på, med nesten ingen lyd. Jeg hører da at min samboer åpner en dør nede, og går på badet, så tilbake. Flott tenker jeg, da kan jeg legge meg, klokken var nå ca 0630. da jeg kommer inn på soverommet ligger hun og sover.. jeg vekker henne lett med å riste litt i skuldra, jeg spørr henne om hun ikke var oppe nå nettopp, det hadde kanskje gått 50 sekunder, siden jeg hørte hun gikk i dørene. Hun sier "nei, jeg har ligget her hele natta" så sier hun... "men var ikke du nettopp på gjesterommet?" (gjesterommet ligget rett mellom badet og vårt rom) hun sier hun hørte jeg gikk i dørene, og anntok jeg la meg på gjesterommet for å sove... dette stemmer da ikke, da jeg kom rett ned fra sofaen.... har ingen annen forklaring på dette... en at det er noen i huset .. som ikke skal være der! jeg sjekka gjesterommet, og det så ikke ut til at noen hadde vært der.

Vi har hatt gjester sove over på gjesterommet, og noen av disse har sagt at de ikke føler seg vell der, at det er som om noen ser på dem i rommet. Vi har ikke sagt at vi har merka aktiviteter i huset til dem. så dette forsterker vårt inntrykk om ... det vi har opplevd..

jeg bruker pc mye, både til hobby og skole. det ene rommet har jeg som kontor. i etterkant kan jeg se en sammenheng i mine opplevelser som på det tidsunktet ikke ble tenkt noe særlig over. jeg hørte på musikk mens jeg drev på med noe småting på pcen, musikken ble spilt gjennom pcen. Da hører jeg rare lyder i sangen, som ikke skulle ha vært der, det er for uklart og skurrete til at jeg klarer å tyde va det var. det gikk bort. og jeg tenkte ikke mer over det.

da min samboer satt og chattet på msn, ble hun skremt, da det plutselig kom lyd i pc høytalerne, hun slo av pcen, men lyden fortsatte å spille. hun filmet denne lyden, det jeg hører er "charlie ... charlie..!" noen hører "mommy" eller andre navn som feks "lani"

Hva kom dette av? hadde jeg fått virus på maskin? det var min første tanke, og dermed søkte jeg google etter det jeg hørte, og mye forskjellige "lyd ut av høytalere" osv men fant ikke fram til noe. jeg brukte og norton for å rense maskinen. det var en del stygge virus der (og nå når jeg skriver.. hører jeg samme lyd oppe fra stuen.....!" helvette er litt småredd. dette er lenge siden hun filmet dette, par mnder, og siden da har jeg reinstalert winxp for å være helt sikker på at det ikke var noe virus. Det var at jeg hørte samme lyd oppe fra stuen, som fikk meg til å skrive på dette forumet, i de siste dagene, har dette skjedd 4-5 ganger. .. tven står på.

Vi har stadig hørt ting dulte borti hverandre, eller akkurat som en gjenstand blir sluppet ned på benken på kjøkkenet, i begynnelsen misstenkte jeg katta for dette.... eller oppvaskmaskinen...
men da ting fortsatt blir dultet borti hverandre eller sluppet ned på sjenken. når katta ligger på sofaen og alt av maskiner er slått av... blir jeg skremt....

ikke nok med dette, en gang da jeg snudde meg over i senga, og dyna lå halveis over meg, kjente jeg en kald finger som "strøk" borti meg på sida. samboeren min la på andre siden av senga, så henne var det ikke... jeg flippa ut, satte meg opp og slo på nattlyset... ropte ut mye banning og stygge ord, som jeg ikke skal gjennta her. dette er min eneste "fysiske" kontakt med hva det enn nå er som er her... samboeren min hevder å ha sett skikkelse i stua, en slags mørk mannefigur, og en dag da jeg kom hjem fra jobb, satt hun ute i yttergangen, da hun ikke turte å være oppe i stua alene, hun hadde følt seg så beglodd og ubekvemt at hun satt der å venta til jeg kom hjem. Boligen har bare fortsatt denne aktiviteten, og er nå nådd et punkt hvor jeg gjerne mottar tips, eller råd, dersom noen kan komme med meninger ville det mulig være til stor hjelp. samboeren min har allerede en åpen bibel liggende på nattbordet, men dette har da ikke hjulpet noe særlig etter min mening.

her er da samboeren min filmet, jeg viste det til en god nabo for en stund siden, og idag sa han at han og hadde hørt denne lyden, men han mente det var noe reklame fra mtv, håper han har rett, jeg selv har ikke mtv på pcen eller på tv oppe i stua, noen andre som forhåpentligvis vet hva det er?
Sist redigert av specialone på 13 Jan 2009 19:29, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 1202

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ghosthunter1
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jan 2009 19:23
15

Re: ikke som det skal være!

Innlegg av ghosthunter1 »

vet du....man kan skremme seg selv til å bli så redd at man innbiller seg di utruligste ting!
oven for seg selv kan dette også virke veldig virkelig!! sikker på at ikke hjærnen din spiller deg et puss? har du noe bevis matriale for dette for eksempel?
d du kan gjøre...sett opp et kamera der det er mest aktivitet og gå å legg dere,la kamera filme ut natten...eller så lenge så mulig da. titt på kamera å se om d er hold i mistankene deres.
er det tilfelle og ikke innbilling så anbefaler jeg du tar kontakt med et medium til husrens,MEN merk deg ikke alle er ekte,noen lyver for pengene sin del.man kan prøve selv også å kjøpe et hvitt lys og slå av alt elektriske ting og be ånden/åndene gå inn i lyset og finne fred.men dette siste nevnte har jeg aldrig prøvd så jeg vet ikke hvordan det funker.
post gjerne video av d du har merket her:) vært intr å sett.
lykke til
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
specialone
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av specialone »

tror ikke at dette er i hodet mitt, ettersom det er flere som merker det og. men det kan jo selvsagt ikke utelukkes. Jeg skal få tak på et videokamera og sette opp, det blir spennende å se.

har og tenkt på lydopptak, men er må det isåfall være av den gamle typen? eller vil en av dagens duppeditter fungere? type digital greie. disse hendelsene, som jeg kaller det, har pågått i ca 1 år. og samboeren min vil flytte så, håper jo å kunne finne en løsning. det med lyset høres spennende ut. men har jo ingen erfaring selv med slikt, og annser ikke meg selv for å komme i lett kontakt med ånder. kanskje hadde vært lurt å fått hjelp av en som har litt mer erfaring til akkurat det. takk for bra feedback.
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mirell
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Okt 2008 14:15
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Mirell »

Ehm, angående den stemmen på pcen du la ut her...De har nettopp begynt å reklamere for en ny sms lyd man kan skaffe seg på mobilen av en skummel jente stemme. De sender den på viasat 4 i reklamen. Den er HELT lik det du har spilt inn her:)
Nå skal jeg ikke kritisere deg, men var ikke dette veldig tilfeldig? Naboen din har nok rett der assa;)så bare slapp av :D
:roll:
Antall ord: 73
«En nasjons storhet og moralske fremskritt kan måles etter hvordan dyrene behandles» Gandhi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
specialone
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av specialone »

neida, det går helt fint det, er ikke ute etter "approval" eller noe, så all kritikk i alle former taes med takk, er bare nysgjerri på hva som skjer, hadde håpet at han hadde rett i at det var en reklame greie, det er betryggende å høre at du og har hørt stemmen, for da er det ikke noe som bare er i mitt hus :) men tror fortsatt at det er noe her da, så får prøve å¨filme litt :) se om det kommer no resultater.

takk =)
skal fjerne filmen ettersom det viser seg å ikke være noe, :bat :bat
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mirell
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Okt 2008 14:15
16
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Mirell »

specialone skrev:neida, det går helt fint det, er ikke ute etter "approval" eller noe, så all kritikk i alle former taes med takk, er bare nysgjerri på hva som skjer, hadde håpet at han hadde rett i at det var en reklame greie, det er betryggende å høre at du og har hørt stemmen, for da er det ikke noe som bare er i mitt hus :) men tror fortsatt at det er noe her da, så får prøve å¨filme litt :) se om det kommer no resultater.

takk =)
skal fjerne filmen ettersom det viser seg å ikke være noe, :bat :bat
Hihi! Men er vel beroligende antar jeg, er ikke akkurat en hyggelig lyd det der:P Hadde jeg hørt noe slikt og det ikke kunne vært noe annet hadde jeg sikkert gjort i buksen :oops:
Ja det høres no ut som om det er noe hos dere, venter i spenning på en mulig film jeg da:P Håper dere finner ut av det, uansett om det er noe paranormalt eller ikke, slik at dere kan bo der i fred og ro eller rett og slett få noen svar;)
Antall ord: 195
«En nasjons storhet og moralske fremskritt kan måles etter hvordan dyrene behandles» Gandhi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ghosthunter1
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jan 2009 19:23
15

Innlegg av ghosthunter1 »

ja tror nokk d beste har vært å filme aktiviteten:) men husk å sette kameraet der dere mener det er mest aktiviktet,er nokk der dere vil sansynligvis fått sett noe.
kan jeg spørre hvor det er,du trenger ikke si spesifik.er det et gammelt bygg?
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
specialone
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av specialone »

er litt usikker, men bygget ble gjort om til leilighet på 60 tallet, når det faktisk er bygget vet jeg ikke helt, mulig rundt 1940. huset er i troms.
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Takk for du gadd skrive denne historien.
Interessant.

Jeg vet ikke med de fysiske opplevelsene, men det der med Charlie...hvem i Norge heter det liksom ?
Tror heller man skal se på om det kan være noe elektroniske signaler som hopper over, evt. kringkastes slik att man tar det opp som en radio.
Ikke så mange år siden en kompis hadde en gitarfosterker som begynte å snakke ett fremed språk.
Viste seg den tok inn Polsk radio eller noe slikt.

Men for all del, mye kan være mulig.
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Paranomia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Jan 2009 15:12
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3 ganger

Innlegg av Paranomia »

Jeg tror jeg har en passe naturlig forklaring på Msn- greine :D
Fordi under alle kontaktene, er det et rektangel med reklame :D Det kan hende de reklamerte for den Mommy, mommy greia da :D
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
specialone
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av specialone »

jha, mye mulig det er noe slike ads :P litt morsomt og teit nå i etterkant da, men det var crazy når jeg ikke visste hva det var da, og hørte den både oppe og nede hehe.

er fornøyd med at det er reklame da :D
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Paranomia
Standard bruker
Standard bruker
15

Innlegg av Paranomia »

specialone skrev:jha, mye mulig det er noe slike ads :P litt morsomt og teit nå i etterkant da, men det var crazy når jeg ikke visste hva det var da, og hørte den både oppe og nede hehe.

er fornøyd med at det er reklame da :D
Hehe :) Men det kunne jo vært slike stemmer, hadde det ikke vært for at de "smarte" reklameselgerene skal ha slikt overalt.
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Panda
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Mar 2005 00:37
19
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Panda »

Metodisten skrev:Ikke så mange år siden en kompis hadde en gitarfosterker som begynte å snakke ett fremed språk.
Må bare komme med en digresjon her:
Min onkel hadde en gang en gitarforsterker som konsekvent tok inn den eneste piratradioen i tromsø på 70-tallet. Det var stort sett aldri noen med vanlig radio som fikk den inn engang :lol:
Så ja, hørt om fenomenet før...selv om jeg i dette tilfellet støtter Paranomias forklaring :)
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Paranomia
Standard bruker
Standard bruker
15

Innlegg av Paranomia »

Panda skrev:
Metodisten skrev:Ikke så mange år siden en kompis hadde en gitarfosterker som begynte å snakke ett fremed språk.
Må bare komme med en digresjon her:
Min onkel hadde en gang en gitarforsterker som konsekvent tok inn den eneste piratradioen i tromsø på 70-tallet. Det var stort sett aldri noen med vanlig radio som fikk den inn engang :lol:
Så ja, hørt om fenomenet før...selv om jeg i dette tilfellet støtter Paranomias forklaring :)
Men nå er det bare slik som lager lyd dersom man holder pilen over reklamen ;)
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fatboy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Sep 2007 12:01
17
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Fatboy »

Jeg er skeptisk av natur, og tar ikke alt jeg hører/leser for god fisk, men jeg har sjøl opplevd litt for mye som jeg ikke kan forklare, så jeg er ikke mye i tvil om at det finnes mer mellom loft og kjeller, enn man kan forklare til tider.
Jeg har vært ganske ofte redd i mitt eget hus i de 13 åra jeg har bodd her. Huset er bygd i 1961, og 3. siste eier døde på kjøkkenet her. Siste eier før meg hadde huset i 6 mnd., og da flykta hu og familien hals over hode herfra. Jeg burde jo tatt et hint da, men det gjorde jeg ikke, så nå sitter jeg her med en del uforklarlige hendelser. Vi har hatt 3 utdrivelser de siste 4 årene. Så det er mye roligere nå, men fortsatt ikke helt stille her.

Lang og bra historie trådstarter har her, og jeg skulle veldig gjerne sett/hørt håndfaste bevis på dette.

Hadde du klart å legge inn det etterhvert, trur du ? Dette er virkelig interessant og spennende 8)
Antall ord: 185
Det finnes mer mellom himmel og jord, enn jeg kan forklare

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links