Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHar et kjempeproblem...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
indiepindie
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Jan 2009 20:11
15

Har et kjempeproblem...

Innlegg av indiepindie »

For to og et halvt år siden flyttet jeg inn i det som for meg og ungene fremsto som drømmen av en bolig for den stunden jeg skal være student.Et koselig og ikke altfor gammelt hus i Åsgårdstrand.Den gang var min sønner henholdsvis 6 mnd og 7 år. Men ganske snart etter innflytting startet problemene.Minsten som hadde et godt sovehjerte begynte å forandre seg totalt. Det var hysterisk skriking som startet akkutt natterstid,og varte gjerne natten gjennom.Dette gjentok seg hver bidige natt uten unntak. Etterhvert som han vokste til rundt 1 år, forandret også evnen til å kommunisere seg,altså at han begynte å peke mot døren på rommet sitt,som om det var noe som skulle vært der men som jeg ikke kunne se. Gang på gang har jeg løftet og trøstet,prøvd å bære han dit han peker,men går vi ut av rommet, blir han sint.Som om jeg ikke forstår noe han helt tydelig opplever.. Nå i sommer,begynte min sønn som nå er ti år,å klage over at han hører lette fottrinn.Fra rett utenfor døren sin,fottrinn som går inn på rommet og stopper ved enden av gavlen på sengen hans,får så å stilne.Dette har gjentatt seg ofte,ikke hver natt.Han har etageseng,og føler seg delvis trygg i høyden.Men jeg har ikke tall på hvor mange ganger han har vekket meg med å viske mamma mange ganger helt til jeg våkner,fordi han sier han blir så redd at han ikke tør rope på meg.Vi har soverom tett i tett. Men her om natten toppet det seg helt,minstemann som nå har fylt tre,roper hysterisk mamma,noen tar på meg,det er noen under dyna.lyset på,intet under dyna eller noe steds..Jeg har selv hatt etpar ubehagelige opplevelser her,men ikke så skremmende at jeg ikke har klart å bortforklare det for meg selv. En gang skulle jeg ned i vaskekjelleren,i det jeg bøyer meg for å legge klær i tørketrommelen er det nesten så jeg blir presset i knestående,som om en vegg av varme lammer meg,fikk en gjennomtrengende følelse av å ha et ansikt på kloss hold helt oppi ansiktet mitt.jeg ble så satt ut.. klær og trommel ble forlatt med en helvetes fart,snublet opp trappen og løp ut.Fikk ikke puste før jeg kom ut på trappen. Og jeg føler meg alltid uten unntak beglodd,når jeg sitter i ene enden av sofaen, den enden som stopper ved døra til min uferdige vinterhage.Jeg føler også innimellom at jeg ser en slags skygge som på en måte i bare noen sekunder demper lyset på taklampen uti gangen der soverommene er,kan se dit fra sofaen..Jeg har også endret meg,blitt sint og anspent,mulig pga søvnmangel...Men jeg som ikke er overtroisk i det hele tatt,føler at her er det et nærvær, av et eller annet.Føler det ikke direkte negativt,men svært ubehagelig til tider.Prøvde forleden kveld, og sitte helt i ro,sa dempet ut i rommet at det er greit at det som er her,får være her,men ikke plage oss,eller skremme ungene mine. Det ble iskaldt,full fyr i peisen til tross...Jeg er veldig sliten,ungene er slitne,sønnen min sliter på skolen og er konstant uopplagt. Ungene er ikke redde for å være hjemme, men jeg føler at det er en energi her som jeg ikke helt vet hvor kommer fra eller hva jeg skal gjøre med.. Vær så snill,noen som har tips,forslag,eller vet om noen som kan hjelpe uten at det koster skjorta,da jeg er en fattig student.
Antall ord: 658

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Paranomia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Jan 2009 15:12
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 1 gang

Re: Har et kjempeproblem...

Innlegg av Paranomia »

Det er nok noen du kan få tak i uten at det koster skjorta i Vestfolds-området, regner jeg med..
Sikkert noen som (kanskje) gjør det gratis, eller godt under 300 kr ;)
Det spørs jo om det er det du vil, men åndenes makt går det jo alltid an å prøve å forsøke, selv om jeg helt ærlig ikke har stor tiltro til dem.. Men det er hver sin smak, og hver sin bak..
Antall ord: 78
"Du har retten til å forholde deg taus.
Alt du sier vil bli feilsitert og brukt i mot deg."

I'm a member of CSI: Can't stand idiots

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
indiepindie
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av indiepindie »

Joa,det hørtes jo vel og bra ut det.Men et konkret tips på noen jeg kan henvende meg til hadde vært fint.Er jo ikke hypp på å kringkaste hjemmet og ungene mine for hele norge,med et Tvteam på besøk.Det hadde vært fint om noen kunne kommet med et mer nøkternt tips,om noen hvet om noen her i vestfold distriktet som kan hjelp meg!
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Paranomia
Standard bruker
Standard bruker
15

Innlegg av Paranomia »

indiepindie skrev:Joa,det hørtes jo vel og bra ut det.Men et konkret tips på noen jeg kan henvende meg til hadde vært fint.Er jo ikke hypp på å kringkaste hjemmet og ungene mine for hele norge,med et Tvteam på besøk.Det hadde vært fint om noen kunne kommet med et mer nøkternt tips,om noen hvet om noen her i vestfold distriktet som kan hjelp meg!

Ja, det blir litt dumt det også ja ;) Ikke morro, ihvertfall ikke med den beste lønna heller..
Jeg vet ikke noe om noen i dette området, men hvis det ikke er noen skikkelige som tar en bra pris, går det sikkert an å få tak i noen rett untenfor vestfold, som kanskje koster litt mindre..
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ghosthunter1
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jan 2009 19:23
15

Innlegg av ghosthunter1 »

syns for din egen del at du skal flytte ut fra huset før d går riktig galt.både for din del og ungene sin del.hvis dere ikke er velkommene der så kan det hende de blir til tider verre,og som du sier,d troppet seg helt opp da minste mann ropte noen tar på meg.og ene sønnen er blitt søvnig på skolen.hadde det vær meg hadde jeg umiddelbart vært på kikk etter noe annet.
Dette er ikke bra for noen av dere! har du spurt huseier om huset har noe historie bak seg,noe som har skjedd der/død der?
Er mange falske mennesker der ute som hever dem renser huset men i virkeligheten er d bare tull,svindleri for penger!så man kan aldrig være helt sikkert.det sikreste ville vært å flytte syns nå jeg.
lykke til ;)
Antall ord: 152

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Paranomia
Standard bruker
Standard bruker
15

Innlegg av Paranomia »

ghosthunter1 skrev:syns for din egen del at du skal flytte ut fra huset før d går riktig galt.både for din del og ungene sin del.hvis dere ikke er velkommene der så kan det hende de blir til tider verre,og som du sier,d troppet seg helt opp da minste mann ropte noen tar på meg.og ene sønnen er blitt søvnig på skolen.hadde det vær meg hadde jeg umiddelbart vært på kikk etter noe annet.
Dette er ikke bra for noen av dere! har du spurt huseier om huset har noe historie bak seg,noe som har skjedd der/død der?
Er mange falske mennesker der ute som hever dem renser huset men i virkeligheten er d bare tull,svindleri for penger!så man kan aldrig være helt sikkert.det sikreste ville vært å flytte syns nå jeg.
lykke til ;)
Det sikreste er å flytte ja, men det er jo ikke garantert at dette tilhører huset, og ikke deg. Det kan hende denne ånden vil "flytte med" og da er det jo ingen vits å flytte..
Antall ord: 189

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

indiepindie
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av indiepindie »

Ja,jeg har snakket med huseier som kjøpte huset for fem års tid siden. Det var ikke så hyggelig det han sa akkurat. Ekteparet som bodde her døde med noen måneders mellomrom,hun av lengre tids sykeleie med kreft,og han av hjertetrøbbel.De var forholdsvis unge mennesker,i 50 årene. Går også utifra at det var mannen som har bygget vinterhagen som ikke er blitt ferdiggjort. Jeg føler meg ikke uvelkommen her,og jeg føler at det som er her ikke er ondt,mer heller som en veldig tung trist følelse. Men jeg er bekymret for ungene, og jeg kan ikke akkurat søke kommunen om penger til å flytte fordi det spøker i huset,hvem vil tro på det?
Antall ord: 129

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ghosthunter1
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jan 2009 19:23
15

Innlegg av ghosthunter1 »

Paranomia skrev:
ghosthunter1 skrev:syns for din egen del at du skal flytte ut fra huset før d går riktig galt.både for din del og ungene sin del.hvis dere ikke er velkommene der så kan det hende de blir til tider verre,og som du sier,d troppet seg helt opp da minste mann ropte noen tar på meg.og ene sønnen er blitt søvnig på skolen.hadde det vær meg hadde jeg umiddelbart vært på kikk etter noe annet.
lykke til ;)
Det sikreste er å flytte ja, men det er jo ikke garantert at dette tilhører huset, og ikke deg. Det kan hende denne ånden vil "flytte med" og da er det jo ingen vits å flytte..

du tenker på klebeånder ja,men da tenker jeg at hun skulle ha merket det om det er hun selv som har d,slikt som når hun overnatter hos andre enn seg selv eller er ute osv,og om hun eventuelt har merket det på plasser hun har bodd før,fikk bare inntrykk av at d var kunn i d huset? siden hun sprang ut for å samle seg.

En måte du selv kan fjerne ånder på,er å bruke et hvitt starin lys og slå av alt elektrisk,be vedkommende gå inn i lyset og finne fred,men dette har jeg aldrig gjort selv men hørt andre mennesker har gjort dette selv,så er så absolutt ikke sikker.
Går jo ant å se litt selv etter leilighet/hus,er jo låv å flytte..man trenger ikke opplyse grunn.
d trengte hvertfall ikke jeg.
uansett hva du enn gjør så ønsker jeg deg lykke til hvertfall.
Antall ord: 351

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Paranomia
Standard bruker
Standard bruker
15

Innlegg av Paranomia »

ghosthunter1 skrev:
Paranomia skrev:
lykke til ;)

du tenker på klebeånder ja,men da tenker jeg at hun skulle ha merket det om det er hun selv som har d,slikt som når hun overnatter hos andre enn seg selv eller er ute osv,og om hun eventuelt har merket det på plasser hun har bodd før,fikk bare inntrykk av at d var kunn i d huset? siden hun sprang ut for å samle seg.

En måte du selv kan fjerne ånder på,er å bruke et hvitt starin lys og slå av alt elektrisk,be vedkommende gå inn i lyset og finne fred,men dette har jeg aldrig gjort selv men hørt andre mennesker har gjort dette selv,så er så absolutt ikke sikker.
Går jo ant å se litt selv etter leilighet/hus,er jo låv å flytte..man trenger ikke opplyse grunn.
d trengte hvertfall ikke jeg.
uansett hva du enn gjør så ønsker jeg deg lykke til hvertfall.
Ja, det var det jeg tenkte på :)
Jo, kanskje. Men det må hun nesten få avgjøre selv.
Men siden hun ikke er så veldig vant med ånder (ikke alltid tror på at de finnes?) så er det kanskje best sånn i tilfelle noe skulle gå galt. Men dette er jo en ganske gratis måte å gjøre det på, ja :)
Antall ord: 415

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

Innlegg av Gjest »

Hei indiepindie :) På bladet medium som det er mulig å abbonere på finner du en laaaaaang liste over mennesker som jobber med forskjellige "evner" bakerst i bladet. Sikkert noen du kjenner eller noe som har det bladet. Se under kategorien medium.
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Paranomia
Standard bruker
Standard bruker
15

Innlegg av Paranomia »

Akasha memoria skrev:Hei indiepindie :) På bladet medium som det er mulig å abbonere på finner du en laaaaaang liste over mennesker som jobber med forskjellige "evner" bakerst i bladet. Sikkert noen du kjenner eller noe som har det bladet. Se under kategorien medium.
Det er jo ikke sikkert hun finner noen til en kjempegod pris der da, og det skal sikkert en del til for å få noen av dem til henne for en liten pris.
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

Innlegg av Gjest »

Hvordan kan du vere sikker på det da? Man vet jo ikke det før man har skjekket. Det er ivertfall det beste tipset jeg kan komme opp med. Der er det massevis av mediumer.
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

sandalfon

Innlegg av sandalfon »

usj fikk frysninger av å lese din opplevelse, håper du får hjelp. :!:
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links