Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderParanormal hendelse (film

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
vidarjak
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Okt 2008 14:38
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kodal

Paranormal hendelse (film

Innlegg av vidarjak »

Refererer til en tidligere tråd jeg ikke fant igjen.

Jeg filmet i stua til moren min for en tid til bake når vi merka en kulde utenom det vanlige... Legg merke til det røde lyset, mine kommentarer på det, og Se NØYE på høyre siden av dette lyset som gynger... er det ett ansikt som dukker opp?

http://www.youtube.com/watch?v=WD4Zht_wCdo
Antall ord: 70
Hvem vet hva som befinner seg mellom himmel og jord, det ukjente er uendelig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Re: Paranormal hendelse (film

Innlegg av Asbjørn »

Du filmet MOT et vindu når du så dette lyset ?
Det KAN være telefonens IR-kommunikasjonsvindu du ser speilbilde av !

IR = InfraRød - de fleste kamera kan se mer enn vårt øye, og kan derfor gjerne SE IR-lyset som øyet ikke kan oppfatte !
Er du i tvil, så film mot en fjernkontroll når du trykker på en av knappene .

Asbjørn
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
vidarjak
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av vidarjak »

Asbjørn skrev:Du filmet MOT et vindu når du så dette lyset ?
Det KAN være telefonens IR-kommunikasjonsvindu du ser speilbilde av !

IR = InfraRød - de fleste kamera kan se mer enn vårt øye, og kan derfor gjerne SE IR-lyset som øyet ikke kan oppfatte !
Er du i tvil, så film mot en fjernkontroll når du trykker på en av knappene .

Asbjørn

Jeg har tenkt tanken jeg. Men nei, jeg filmet ikke mot ett vindu, men mot murstensvegg. Det kan fort være IR lyset, men jeg så det liksom med øyet også, noe du hører jeg kommenterer når jeg prater å rører i bakgrunn..

Jeg sier ikke at det nødvendigvis er noe, men forklaring på den stearinlysholderen som rir frem og tilbake og de merkelige skyggene på høyre siden av denne syns jeg er mest fascinerende...

Åpen for forslag, jeg sier ikke dette er noe bevis, men at omstendighetene gjør at jeg undrer. Plutselig kulde, prikking i bena, og håndhulene... osv.
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

ser veldig godt det ansiktet du sikter til.....
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
alien91
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Jan 2008 16:11
16
Kjønn (valgfri): kjerring
Lokalisering: På østlandet

Innlegg av alien91 »

hæ?? jeg ser ikke en dritt...
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bajazz
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jan 2009 11:45
15

Innlegg av bajazz »

Det er en form for refleksjon i linsa, for du ser at for hver ørlille bevegelse du gjør med kamera, så beveger røde doten seg i motsatt retning.
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
vidarjak
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av vidarjak »

Jeg kan være enig i det røde lyset, bortsett fra at som du TYDELIG hører spør jeg ''hva er det rød lyset på veggen a?'' Kameraet (mobilen min) Holdt jeg i hånden over meg, pga at dette jeg filmer er innatt en mursteinsvegg oppå en peis.

MEN det jeg er nervøs for og misliker er di konturene av ett ansikt så mange mener de ser på høyre siden av ''lysestaken'' Skulle hatt hjelp av noen med kompetanse til å forbedre filmen, for er mobil film. På mobil skjermen ser du TYDELIG ett ansikt.

Men jeg er helt enig i skepsisen, men til tross er jeg sikker på at det er noe spesielt. Ikke tro at jeg har vugga på denne ''lysestaken'' for å filme det og legge det ut på nettet for å skremme f,eks, De som har fulgt litt av min oppførsel og framtreden her på forumet vet at jeg er seriøs av meg.
Antall ord: 163

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Paranomia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Jan 2009 15:12
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Paranomia »

vidarjak skrev:Jeg kan være enig i det røde lyset, bortsett fra at som du TYDELIG hører spør jeg ''hva er det rød lyset på veggen a?'' Kameraet (mobilen min) Holdt jeg i hånden over meg, pga at dette jeg filmer er innatt en mursteinsvegg oppå en peis.

MEN det jeg er nervøs for og misliker er di konturene av ett ansikt så mange mener de ser på høyre siden av ''lysestaken'' Skulle hatt hjelp av noen med kompetanse til å forbedre filmen, for er mobil film. På mobil skjermen ser du TYDELIG ett ansikt.

Men jeg er helt enig i skepsisen, men til tross er jeg sikker på at det er noe spesielt. Ikke tro at jeg har vugga på denne ''lysestaken'' for å filme det og legge det ut på nettet for å skremme f,eks, De som har fulgt litt av min oppførsel og framtreden her på forumet vet at jeg er seriøs av meg.

Jeg ser godt at du virker seriøs og engasjert, men jeg ser ikke ansiktet du refrerer til..
Antall ord: 183
"Du har retten til å forholde deg taus.
Alt du sier vil bli feilsitert og brukt i mot deg."

I'm a member of CSI: Can't stand idiots

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Baronen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Jul 2005 23:43
19
Lokalisering: Skogly

Innlegg av Baronen »

Siden den røde dotten følger bevegelsene i kameraet, er det vel hevet over enhver tvil at det stammer fra kameraet? Tar du bort kameraet så forsvinner dotten?

Hvorfor ikke bare prøve med et annet kamera neste gang dette fenomenet dukker opp. Eller gjør det det? :bandit
Antall ord: 49
Bare en uvitende person vender seg imot hva et oppriktig og logisk sinn har oppdaget

-Baronen-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
vidarjak
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av vidarjak »

Hvorfor ikke bare prøve med et annet kamera neste gang dette fenomenet dukker opp. Eller gjør det det?
Nå har desverre ikke jeg for vane å ta med meg filmkamera hvor enn jeg går, og i allefall ikke i stua til mor når jeg bort ett stykke unna selv.

Ja jeg har sett litt etter, jeg har ikke refleksjon på fjernkontroller o.l men det røde lyset er nok fra kameraet ja.

Men hvis du ser på høyre side av lysestaken så ser du noen morsomme konturer jeg er så nysgjerrig på. Prøv å kjør i litt lavere bilde enn opprinnelig på Youtube, det skal gå ann...

Jeg sier jo ikke at det er noe der, men jeg ser i allefall noe, jeg bryr meg ikke merkverdig om det ikke er noe å se der for alle, jeg og fler andre har sett dette.

OG hvordan forklarer du att lysestaken vugger hele tiden? Jeg er ikke i kontakt med den, og den vugget en stund. Selvsagt blir dette mitt ord mot deres.

ps; Det er ikke trekk i rommet, dører som slår, vinduer som er åpne eller dyr som er i rommet og kan ha satt den i gang, og den står oppå en nesten 2 meter høy peishylle, derfor jeg holder mobilen så ujevnt stille jeg måtte jo strekke meg litt :p

mvh
Antall ord: 233

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Paranomia
Standard bruker
Standard bruker
15

Innlegg av Paranomia »

Inntresant stue hun har da :)
Men med mindre dere blir plaget av det, så tror jeg ikke det er noe å tenke på :)
Litt koselig å tenke på at det er flere snille sjeler enn bare dere der også ? :)
Litt kult med den filmen, må jeg bare få sagt :)
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Baronen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Jul 2005 23:43
19
Lokalisering: Skogly

Innlegg av Baronen »

vidarjak skrev:
Hvorfor ikke bare prøve med et annet kamera neste gang dette fenomenet dukker opp. Eller gjør det det?
Nå har desverre ikke jeg for vane å ta med meg filmkamera hvor enn jeg går, og i allefall ikke i stua til mor når jeg bort ett stykke unna selv.

Ja jeg har sett litt etter, jeg har ikke refleksjon på fjernkontroller o.l men det røde lyset er nok fra kameraet ja.

Men hvis du ser på høyre side av lysestaken så ser du noen morsomme konturer jeg er så nysgjerrig på. Prøv å kjør i litt lavere bilde enn opprinnelig på Youtube, det skal gå ann...

Jeg sier jo ikke at det er noe der, men jeg ser i allefall noe, jeg bryr meg ikke merkverdig om det ikke er noe å se der for alle, jeg og fler andre har sett dette.

OG hvordan forklarer du att lysestaken vugger hele tiden? Jeg er ikke i kontakt med den, og den vugget en stund. Selvsagt blir dette mitt ord mot deres.

ps; Det er ikke trekk i rommet, dører som slår, vinduer som er åpne eller dyr som er i rommet og kan ha satt den i gang, og den står oppå en nesten 2 meter høy peishylle, derfor jeg holder mobilen så ujevnt stille jeg måtte jo strekke meg litt :p

mvh
Se filmen med lavere kvalitet, slik at man må bruke enda mer fantasi for å tolke det? At lyset "vugger" kan ha med varmeutvikling å gjøre. Når man filmer mot et lys, oppstår de rareste fenomene. Har du aldri myst mot et lys for å se alle de rare tingene som dukker opp?
Antall ord: 288
Bare en uvitende person vender seg imot hva et oppriktig og logisk sinn har oppdaget

-Baronen-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Paranomia
Standard bruker
Standard bruker
15

Innlegg av Paranomia »

Baronen skrev:
vidarjak skrev:

mvh
Se filmen med lavere kvalitet, slik at man må bruke enda mer fantasi for å tolke det? At lyset "vugger" kan ha med varmeutvikling å gjøre. Når man filmer mot et lys, oppstår de rareste fenomene. Har du aldri myst mot et lys for å se alle de rare tingene som dukker opp?
Jeg syntes likevel det var rart at lyset vugga uten å slutte.
Antall ord: 301

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
vidarjak
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av vidarjak »

Nå sikter ikke jeg så mye til det lyset på den engelen.

Det jeg prøvde å si var ikke LAVERE kvalitet. Men mindre bilde, det er filmet med mobil, derfor skurringen, går du ned til litt mindre bilde på filmen ser du bedre hva jeg snakker om. Hvis du evt. vil se dette kan jeg evt sende filen pr. epost til de som ønsker så de kan se den i opprinnelig størrelse...
Jeg syntes likevel det var rart at lyset vugga uten å slutte.
Det finner jeg ytterst merkelig og. I de 23 sekundene jeg filmer ser du at farten ikke minsker, og at ikke noe er i nærheten av den..

Naturligvis vil ikke kvaliteten på filmen gjøre det mulig å trekke en konklusjon på dette, men merkelig er det.
Antall ord: 185

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links