Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerEn liten fortelling

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Ireth Alatariel

En liten fortelling

Innlegg av Ireth Alatariel »

Vil gjerne fortelle noe jeg husker fra jeg var liten. Jeg tror jeg var 3-4år gammel, husker ikke helt. Men ihvertfall under 5år. (Vi flyttet fra det huset da jeg var 5)

Da jeg var liten kunne jeg se og snakke med min åndeveileder (hjelper,beskytter eller hva dere vil kalle det). Min mor spurte ofte hvem jeg snakket med, men da fikk jeg beskjed fra min venn om ikke å si noe, da min mor bare ville bli skremt. Så jeg svarte bare "Ingen Mamma"!
En dag fant jeg ut at jeg ville lære å fly (regner med at jeg hadde sett filmen "Mary Poppins"),
for jeg bestemte meg for å finne en paraply og klatre opp på taket. Før jeg hadde komt så langt som å hente paraplyen, sto min venn der. Han forklarte meg at det å lære å fly krevde lang øvelse, og at det var bedre å øve mellom to stoler først. Så jeg fant fram to stoler i stuen, satte dem mot hverandre, og heiste meg opp mellom dem. Jeg husker min mor kom og spurte hva jeg drev med, og da jeg svarte: "Jeg skal lære å fly!" ristet hun bare på hodet og gikk tilbake på kjøkkenet.
Jeg øvde og øvde, hvor lenge vet jeg ikke. Men tilslutt, den siste gangen, følte jeg at jeg ble hengende i luften 1-2 sekunder før jeg "dalte" ned på gulvet igjen. (Om jeg faktisk svevde eller om det var fantasi, kan jeg ikke svare på den dag idag.) Uansett, jeg var så henrykt og glad over hva jeg hadde fått til at jeg øyeblikkelig ville springe til min mor og fortelle. Her fikk jeg igjen beskjed fra min venn om at det ville være uklokt. Jeg greide ikke å styre meg, som det barnet jeg var og sprang til min mor: "Mamma Mamma! Kom å se! Jeg kan fly!!!" Min mor sto midt i matlagingen og hadde ikke tid og hun svarte bare "Mennesker kan ikke fly, det er bare fugler og fly som kan det". Jeg maste og maste, oppsatt på å vise henne at det var sant det jeg fortalte.
Hun sukket en gang, men ble med. Jeg prøvde og prøvde, men fikk det ikke til. "Der ser du" sa hun, "mennesker kan ikke fly", og gikk tilbake til kjøkkenet. Jeg sto tilbake, knust over at hun ikke trodde meg. Jeg prøvde noen få ganger til uten velykket resultat, stemmen til mamma surret oppi hodet mitt "mennesker kan ikke fly". Ganske slukøret gav jeg opp leken.

Når jeg tenker tilbake på denne hendelsen må jeg smile, samtidig som jeg kjenner meg litt vemodig. Noen andre som kjenner seg igjen i dette? :)
Antall ord: 457

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: En liten fortelling

Innlegg av ludoburgero »

Det finnes jo noe som heter levitering. Altså at mennesker svever.
At noen behersker kontroll over den og lærer seg å fly, tror jeg ikke er så rart faktisk.
Telekinese skal jo sies å fungere (noe jeg er overbevist om etter å ha sett det selv).

Og jeg gikk en stund med sterke minner, som føltes veldig virkelige, om at jeg hadde flydd selv.
Når jeg tenker etter, så er det faktisk som om jeg husker følelsen enda.

Jeg har jo drømt at jeg flyr, slik som er veldig vanlig for de fleste iløpet av livet...
så det kan jo være at det er drømmene som har satt sine preg på minnene mine også...
Antall ord: 119
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: En liten fortelling

Innlegg av Moonstone »

Ja, det er mange debatter rundt om såkalte "fantasi-venner" som barna har,
faktisk er ånder/energi-vesener fra den andre siden.
Voksne flest kan ikke se dem, fordi de har påtatt seg et slags slør, mentalt, men det
har ikke barn rukket å gjøre enda, derfor kan barn sanse disse.
Dette er jo teorier, ikke nødvendigvis sant.
Men energi-vesener/ånder trur jeg på uansett.
Jeg har også funnet en måte å kommunisere med dem på..trur jeg da :mozilla_wink:
Antall ord: 86
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links