Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Har jeg tatt bilde av spøkelse?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Jan 2009 11:45
- 15
Har jeg tatt bilde av spøkelse?
Kjæresten min bor i et gammelt bygg på uranienborg. I dette gamle bygget er det en liten leilighet, som før var kun en del av et stort leilighetskompleks. Kjærsten min har gjentatte ganger opplevd cold spots enkelte steder i leiligheten, og hun mener også å sett et kvinnelig gjenferd i lang kjole. Hun ble veldig nysgjerrig på hva og hvorfor spøkelset var her så hun gravde litt tilbake i tid ved å snakke med huseieren. Huseieren sa at leiligheten var et oppholdsrom/kjøkken for servitører og hushjelper.
Jeg har alltid vært ganske skeptisk til spøkelser. Min teori var kan man ikke se det, finnes det ikke. Jeg var overbevisst over at når man dør, så dør man. Det er ingenting etter livet.
Jeg har hørt at spøkelser har en tendens til å vise seg på fotografier av en merkelig grunn, så jeg bestemte meg for å ta et bilde i gangen i leiligheten hvor kjærsten min mener det er mest aktivitet.
Bildet er ikke manipulert på noe som helst måte, slik som du ser det er slik bildet så ut 1 sekund etter at jeg tok det. Bildet er tatt på et digitalt speilrefleks kamera, så det er ingen mulighet for dobbel eksponering. Jeg har minst ti andre bilder fra denne gangen i forskjellige vinkler.
Jeg har alltid vært ganske skeptisk til spøkelser. Min teori var kan man ikke se det, finnes det ikke. Jeg var overbevisst over at når man dør, så dør man. Det er ingenting etter livet.
Jeg har hørt at spøkelser har en tendens til å vise seg på fotografier av en merkelig grunn, så jeg bestemte meg for å ta et bilde i gangen i leiligheten hvor kjærsten min mener det er mest aktivitet.
Bildet er ikke manipulert på noe som helst måte, slik som du ser det er slik bildet så ut 1 sekund etter at jeg tok det. Bildet er tatt på et digitalt speilrefleks kamera, så det er ingen mulighet for dobbel eksponering. Jeg har minst ti andre bilder fra denne gangen i forskjellige vinkler.
Antall ord: 226
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Feb 2007 17:18
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oppe på loftet...
- Blitt takket: 1 gang
Re: Har jeg tatt bilde av spøkelse?
Kult bilde, jeg så på det før jeg leste og tenkte da en kvinne i hvit kjole...
Antall ord: 18
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 22 Apr 2008 19:41
- 16
- Lokalisering: Buskerud
Oi, fint bilde. Jeg så på bildet før jeg leste jeg og, men da så det ut som en hvit kjole. Men også syntes jeg det ligna på en hvit frakk?! :S
Antall ord: 33
Hide post links |
wow, Dette er en av de mer troverdige bildene som jeg har sett her. Tenkte jente i kjole jeg og. Veldig bra bilde.
Antall ord: 23
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Takk. Jeg trodde først det var blitsen som reflekterte i døra eller kjøleskapet. Men det er for tilfeldig at det ser ut som en kjole. Du kan jo tilogmed se deler av et forkle (mener da jeg)
For meg ser det ut som om hun står med ryggen mot kamera og ser inn i døra.
Noen som faktisk har sett gjenferd her som kan bekrefte at de ser slik ut?
For meg ser det ut som om hun står med ryggen mot kamera og ser inn i døra.
Noen som faktisk har sett gjenferd her som kan bekrefte at de ser slik ut?
Antall ord: 75
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Ser typisk fake ut.
Dobbeleksponering-
Du vil ha meg til å tro att du tok ett bilde der kjæresten din mente det vat "aktivitet", så hadde du så flaks att, vips så fikk du dette.
Dobbeleksponering-
Du vil ha meg til å tro att du tok ett bilde der kjæresten din mente det vat "aktivitet", så hadde du så flaks att, vips så fikk du dette.
Antall ord: 35
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Jeg sier ikke at det er vanskelig å fake et sånt bilde, tross alt er alt mulig nå til dags med teknologien vi har.
Dobbel eksponering kan kun skje ved bruk av film, dvs. eldre kameraer. Det skjer ved at rullen ikke trekkes ordentlig til side for neste bilde, så to bilder blir klistret sammen. Jeg ahr brukt et digitalt speilrefleks.
Som sagt så har jeg masse fler bilder av samme gangen, i forskjellige vinkler, om du vil se.
Dobbel eksponering kan kun skje ved bruk av film, dvs. eldre kameraer. Det skjer ved at rullen ikke trekkes ordentlig til side for neste bilde, så to bilder blir klistret sammen. Jeg ahr brukt et digitalt speilrefleks.
Som sagt så har jeg masse fler bilder av samme gangen, i forskjellige vinkler, om du vil se.
Antall ord: 79
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
Hva er det som minner om en kjole?
Dette ser veldig, veldig, veldig ut som gjenskinn fra noe.
Antall ord: 18
Hide post links |
-
- UTESTENGT ! Ref regelverket !
- Startet: 31 Okt 2005 10:18
- 19
Ser også det samme gjennskinnet i gulvet.TheMartine skrev:Hva er det som minner om en kjole?
Antall ord: 27
Don't be so open assed. Your poop falls out.
(14:46:22) Parachat: illegal jaha comments
(14:46:22) Parachat: illegal jaha comments
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Mai 2008 21:55
- 16
- Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
- Lokalisering: Goat-House
- Har takket: 343 ganger
- Blitt takket: 152 ganger
Pøhh..
No Ghost there..
Gjennskinn på døra...
Bare å se på klinka, så ser dere "skrømtet" henger bak klinka..
Sorry dude...
No Ghost there..
Gjennskinn på døra...
Bare å se på klinka, så ser dere "skrømtet" henger bak klinka..
Sorry dude...
I'm not insane.; my mother had me tested.!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Hmm, hvis det isåfall er gjenskinn fra døra, så er det sinnsykt tilfeldig at gjenskinnet ser ut som en kjole..
Men kanskje dere har rett. Jeg håper det, for siden jeg tok bildet har jeg konstant noia for spøkelser..
Men kanskje dere har rett. Jeg håper det, for siden jeg tok bildet har jeg konstant noia for spøkelser..
Antall ord: 43
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
Det ser jo ikke ut som en kjole i det hele tatt.
Slapp helt av du, bajazz. Dette er langt fra noe paranormalt =)
Slapp helt av du, bajazz. Dette er langt fra noe paranormalt =)
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1725 ganger
- Kjønn:
Kunne tenkt meg å se orginalen til dette bildet, samt ett til som sammenligning.
Tror ikke det er noe paranormalt, men er alltid kjekt å forsøke å finne forklaring på det...
Epostadressa mi er synlig unnder epost-knappen...
A
Tror ikke det er noe paranormalt, men er alltid kjekt å forsøke å finne forklaring på det...
Epostadressa mi er synlig unnder epost-knappen...
A
Antall ord: 37
Hide post links |
ser ut som ett kort spøke,
Antall ord: 7
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Hmm, jeg er ikke helt sikker på hva du mener med "original bildet". Det bildet du ser er original bildet, jeg har fler fra forskjellige vinkler og noen litt nærmere..
Antall ord: 31
Hide post links |