Bra at du ikke ser bort ifra det. Ja, lengsel i seg selv kan være en sterk drivkraft, og ulike lengsler kan drive en i ønskede rettninger, noen ganger til målet, andre ganger ikke. Og så spørs det jo også hva man lengter etter, eller tror man lengter etter. Jeg har hørt bli sagt, etter at noen har nådd sitt ønskede og etterlengtede mål; nei, det var jo ikke dette jeg hadde ønsket, lengtet etter eller drømt om alikevel. Lykken var ikke der en hadde trodd på forhånd. Andre igjen finner sin lykke, og trives i stor grad med det.Kimbara skrev:Nei, det er ikke slik at jeg ser bort ifra det - jeg er såpass trygg på meg selv at jeg vet hva som ligger bak mine handlinger og væremåte.
Ok, ja sånn er det vel med de fleste, om ikke alle av oss. Vi lærer stadig, skjønt det finnes ulike typer lærdom.Jeg bruker ikke folk fra forumet, men den kunnskapen jeg tilegner meg i diskusjoner - enten ved å lese det andre skriver, eller å lese meg til kunnskap diverse steder på nett eller i bøker.
Ja, jeg vet at du ser det sånn. Alikevel blir man sittende med spørsmålet: Hva er, og går de ut på, disse overnaturlige opplevelsene til Kimbara? Men du velger selvsagt selv om du vil dele de med oss eller ikke.Mulig jeg har misforstått deg da. Trodde ikke at du har hatt noen overnaturlige opplevelser. Men har du selv erfarig fra dette, så del med oss andre da, dette er riktig forum for det, det vet du.Jeg klassifiserer det ikke som paranormale opplevelser, da det kun er opplevelser jeg ikke har funnet noen forklaring på pr. dags dato. Hvis man klassifiserer noe man ikke har svar på som "paranormalt", så har man begrenset seg fryktelig. Det er med andre ord åpent for alle muligheter, bare svaret er godt nok.
Okay.Ikke på stående fot.
Glemmer ikke det. Her vil den enkelte vektlegge noe ulikt alt ettersom hva argumentasjonen er, til enhver tid, og hvordan man ser på saken forøvrig.Nå må du ikke glemme at ordene som ytres er av ulik tyngde hva argumentasjonen angår.
Konsekvent ja. Det kommer alt an på hva man er konsekvent på. Et eksempel; jeg kunne aldri i likhet med en muslimsk selvmordsbomber, ha sprengt meg selv og andre i filler, samt tro konsekvent at jeg utførte Guds vilje. For det er både en forferdelig og skremmende handling, det er vi helt enige om. Under Guds sanne ledelse ved Jesu Ånd, er slikt, hva skal jeg si, et tabu, ja en vederstyggelighet, for å bruke et gammeldags ord på det.Ja, det vet vi. For å være helt ærlig så er det et aspekt ved hva psyken vår er kapitabel til som både skremmer og fascinerer meg.
Det er slettes ikke alltid at en kan se grunnlaget slik det i virkeligheten er. Mitt grunnlag er Guds ord, og ikke en vag påstand bare, om det nå enn kan fortone seg slik i en ellers så kaotisk eller uoversiktelig verden. Er glad at jeg har funnet sannheten, innsett virkeligheten, og kan beskue denne verdens bedrag. Dette hadde ikke vært mulig å hverken se, eller forholde seg til om ikke den suprime Gud selv hadde grepet inn, men det gjorde Han.Det er her jeg sier at du tar deg vann over hodet. For hvordan kan du bare avvise det som så mange mennesker både i for og nåtid har opplevd og opplever. Jeg mener at du kun gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å være så avvisende.Uenig. Ytres en påstand uten at grunnlaget foreligger, så er ikke påstanden noe verdt. Ingen er tjent med tomme påstander og konklusjoner. Hva så og så mange mennesker mener og har ment og tolket opp igjennom tidene er meg revnende likegyldig, for å være så fri. Personlige spekulasjoner og tankevandring er kun interessant for meg fra et psykologisk ståsted - ikke som grunnlag for konklusjoner.
Kan ta et lite eksempel bare, men helt konkret, og da kun én følge av Guds inngripen i mitt liv, nå som julen nærmer seg med stormskritt. Jeg er altså helt fritatt fra alt julestress, og feirer ikke denne såkalte høytiden på noen måte. Ikke er feiringen noe savn på noen måte heller, jeg har det helt utmerket. Mange derimot, tror at dette er en kristen høytid, selv om det ikke er det, og de ser for seg jesubarnet fortsatt ligge der i sin lille krybbe m.m, og synger vakre julesanger dertil. Vel, det hele er kun religiøsitet, mennesker er igrunnen religiøst anlagt, om det nå er den ene religionen eller den andre og tredje...
Sannheten er at Jesus er utestengt fra de flestes hjerter. Vi kan finne han f.eks. i piken fra historien - Piken med svovelstikkene - Selv om historien om den lille fattige piken bare er et eventyr av H. C. Andersen, så finnes det mange slike piker og gutter, og budskapet er ment til ettertanke for alle som feirer jul, uten å slippe Jesus inn i varmen.
Jesus: Det dere har gjort imot en av disse mine minste, det har dere også gjort imot meg. (eller ikke gjort)
Som sagt før; hadde bare folk forstått hvor jordnær Gud er og villet sett evangeliet i riktig lys, ja da hadde mangt, mildt sagt, vært annerledes.
Fraternisere: slutte brorskap med; omgås (især med fienden) i fortrolighet. — fraternitet, brorskap. (caplex)Forøvrig er det koselig å fraternisere, men nå syns jeg vi har beveget oss langt nok utenfor diskusjonens kjerne.
Gal 4:16 Så er jeg da blitt deres fiende ved å si dere sannheten!
Denne kjernen er stor, så om vi bevegr oss i dens ytterkant, er det likefullt en del av kjernen.