Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHva tror dere om dette?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Hva tror dere om dette?

Innlegg av Kimbara »

Babycat skrev: Vi er allerede i kontakt med BUP, for utredning av AD/HD hos han, men jeg har ikke turt og fortelle dem om disse hendelsen, de må jo tro jeg er spik spenna gal.
Det vil de nok ikke tro :) De skal og bør ta slike ting alvorlig.
Antall ord: 51
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Men uansett om den lille gutten skulle hatt en "ond" side, eller høre stemmer, hvor har han fått ideene fra? Ettersom han ikke har tilgang til voldelig underholdning? Hvor tar han det fra da? Det er ganske groteske beskrivelser for en som ikke har fylt tre år ennå. Hvis han har lært av eldre søsken, er det mer nærliggende å tro at det er de som setter ham opp til det....eller hva? Da vet jeg egentlig ikke helt hvem som skulle hatt mest behov for hjelp....
Men jeg tror egentlig at Babycat og familien strir med noe annet i mye større grad. Og jeg er ganske skeptisk til ånder som hjemsøker i utgangspunktet!

Jeg ønsker Babycat lykke til med jakten på svar og fred i hjem og sinn.
Hadde vært spennende å høre hva A.K. sier etterpå. Keep us posted!
Antall ord: 149
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Dette var ingen hyggelig lesning nei. Syns Diabless gjør et veldig godt poeng, all skryt til deg for gode tanker og en flott måte å fremstille dem på, du er klok :)
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puseladd
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Jan 2009 15:43
15
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Tønsberg

Innlegg av puseladd »

Kimbara skrev:Det er ingenting som tilsier at barn er mer "åpne" for det "åndelige". Barn har derimot en mer levende fantasi (derav disse fantasivennene bla.a.).

Dette du forteller om sier meg at dere absolutt bør oppsøke barnepsykolog, for som du sier er det ikke vanlig at treåringer snakker i slike ordlag.

Happetitten: Nei, jeg har ikke barn, men det er heller ikke relevant.

Det at man er forelder betyr ikke automatisk at man vet alt om atferd og barnepsykologi - derfor finnes det psykologer med dette som sitt arbeidsfelt. Enkelte ting ligger utenfor oppdragelse og vanlig atferd.
Jo det relevant om du har unger selv eller ikke!
Du kan virkelig ikke sitte der og mene at man skal sende ungen sin til barnepsykolog i dette tilfelle?
Nå er det virkelig ikke du som har opplevd dette, hadde dette handlet om deg og du personlig ville dratt med ungen din til psykolog er det opp til deg.

MEN du kan ikke mene at dette er best for andres unger i øyne?

Herregud!
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
daily
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Aug 2008 18:10
16
Kjønn (valgfri): Kæll
Lokalisering: Fredrikstad

Innlegg av daily »

Dette må være en av de mest utrolige men realistiske historiene jeg har lest noen gang
Antall ord: 17
www.myspace.com/eyeswithlies
Only the dead have experinced the end of war

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Babycat
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Nov 2008 10:31
16

Innlegg av Babycat »

daily skrev:Dette må være en av de mest utrolige men realistiske historiene jeg har lest noen gang

Hmm... usiker på hvordan jeg skal tolke dette svaret. (om det var sarkastisk ment,eller ikke)

En liten oppdatering: Ting er roligere i heimen. Vi har vært i kontakt med ei dame ,som kunne fortelle oss litt av hvert om denne "Emil" Og jeg har også "pratet" med ham (følte meg sikkelig teit men)Og etter det har det ikke vært NOEN uhell, med snuppa og min sønn snakker heller aldri om "Emil" lenger. Jeg tro vi har fått forklaringen. Kommer ikke til å jage ham bort om han kommer tilbake. Han har vel lidd på sin måte han også. men han har fått en del spileregler å gå etter. Men for tiden altså, er det stille og rolig i heimen og vi er en harmonisk familie igjen.
Antall ord: 152

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
daily
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Aug 2008 18:10
16
Kjønn (valgfri): Kæll
Lokalisering: Fredrikstad

Innlegg av daily »

Ikke noe negativt ment:-)
Så fint at ting har ordnet seg:-)
Antall ord: 11
www.myspace.com/eyeswithlies
Only the dead have experinced the end of war

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

Åh, så godt å høre at det har blitt bedre :mozilla_smile:
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Innlegg av Heksepusen »

Jeg syns det virker litt rart det hele. Jeg er selv mor til tre jenter og jeg har opplevd litt av hver med dem. Min eldste datter ble så sjalu når jeg fikk nr 2 at jeg torde ikke latt dem være alene et sekund. Hun gjorde alt for å fjerne den nye rivalen sin. Så ja Barn kan være veldig odnsakpsfulle når de blir sjalue. Når jeg fikk nr 3 var det tvert i mot de 2 andre besytter henne som baren det.
Både jeg og min tre barn har en evne til å oppfatte ting rundt oss. Første gangen jeg skulle ta med de to eldst til berumsværk fikk jeg hakeslepp. Ingen av min barn viste historien om værke.Jeg ble sliten av og hør dem beskrive folk de møtte som egentlig ikke var der. Når vi kom mot elven snur min eldste seg hyler nei og løper derifra, når jeg tar henne igjen og får roet henne forteller hun meg om vanne og alle menskene som dør og at hun var redd vannet skulle ta oss også. Jeg trodde også at det var noe galt med dem og har fått underøkt alle tre, men dem er friske sunne.
Så jeg vet ikke men hold øye med barna og hendelsen. Barn er åpne for alt og vi kan ikke gjøre noe annet enn å passe på dem. jeg ser det på sovemønstere til minste jenta når vi har besøk fra den andre siden, da sover hun nesten ikke når det er aktivitet i huset. Derfor ber jeg deg følge med på barna.
Antall ord: 285
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links