Religion SUGERTheMartine skrev:Ååh, du tok den ikke.
Åndenes makt er så drit at det ikke er verdt å diskutere, sier du. Jeg mener religion er like drit, men vi diskuterer det jo likevel
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ åndenes makt suger
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Okt 2008 14:46
- 16
- Blitt takket: 3 ganger
Re: åndenes makt suger
Antall ord: 34
Redfalk aka Jan-Olav
"Forstørrer min scrotum noen og mine baller nå henger borte fra min kropp som ser og føler seg god"
(http://img.nrk.no/img/464406.gif)
Dagene som kom og gikk, ikke visste jeg de var livet......
"Forstørrer min scrotum noen og mine baller nå henger borte fra min kropp som ser og føler seg god"
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Aug 2006 20:33
- 18
- Har takket: 221 ganger
- Blitt takket: 162 ganger
Nei, jeg tok den ikke, trodde jeg hadde skrevet det feil jeg.
Og Ang religion det diskuterer jeg bare for å kunne kverulere da
Og Ang religion det diskuterer jeg bare for å kunne kverulere da
Antall ord: 23
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.phpPssst, spis og vær glad!
Hide post links |
-
- Moderator
- Startet: 01 Mar 2005 20:32
- 19
- Lokalisering: Trondheim
Snobber er jo bare folk som har rike tanker, ikke mere.mrs.mystic skrev:Hu i går var skikkelig flink! Og du som kaller folk slike ting: SKAM DEG!! De er sikkert mye bedre mennesker en deg ihvertfall, som sier noe slik!
Det verste jeg vet er snobber!! Hva er det som gjør disse folkene opphøyd over alle andre?? Makan!!
Helt greit, bare dem ikke spise av tallerken min
Antall ord: 72
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFOAdmin
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Nov 2008 01:20
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Tønsberg & Oslo
for å si det sånn, greit, kanskje åndenes makt suger kanskje
men om du ikke syns noe om programmet, ikke se på det da vel.. =)
desuten, hvorfor åpne ett emne om det her etterpå?
Antall ord: 34
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Snekkern skrev:for å si det sånn, greit, kanskje åndenes makt suger kanskje
Antall ord: 36
Redfalk aka Jan-Olav
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Sep 2008 05:44
- 16
- Lokalisering: selveste helvete
I åndenes makt bruker de helt sikkert et triks som heter cold reading, som så mange andre av samme type serier bruker. Cold reading er som en tryllekunst, rein juks altså. De bruker språk, kroppspråk osv. for å lure de som hører på og ser på i denne retningen de vil. Når det gjelder cold reading på tv, så er det som skjer bak kamera og bak klippingen av det som er filmet som er spennende. F.eks. en "synsk" en skal gjette på et navn, på tv'en vi ser på klarer de det alltid på første forsøk, men i virkeligheten har de ramset om en hel haug av navn føre de treffer det riktige og bruker kroppspråket og snakker på en helt spesiell måte for å avlede at de har tatt feil.
Hvis man observerer de "synske" på åndenes makt på måten de snakker på, opptrer på, så skjønner man at det hele er et skuespill. Hele programmet er så gjennomtenkt at man kan se en rød tråd gjennom alle episoden, det er ikke mye mer enn historiene som er forskjellig i måten de gjennomfører programmet på.
Hvis man observerer de "synske" på åndenes makt på måten de snakker på, opptrer på, så skjønner man at det hele er et skuespill. Hele programmet er så gjennomtenkt at man kan se en rød tråd gjennom alle episoden, det er ikke mye mer enn historiene som er forskjellig i måten de gjennomfører programmet på.
Antall ord: 202
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Leven skrev:I åndenes makt bruker de helt sikkert et triks som heter cold reading, som så mange andre av samme type serier bruker. Cold reading er som en tryllekunst, rein juks altså. De bruker språk, kroppspråk osv. for å lure de som hører på og ser på i denne retningen de vil. Når det gjelder cold reading på tv, så er det som skjer bak kamera og bak klippingen av det som er filmet som er spennende. F.eks. en "synsk" en skal gjette på et navn, på tv'en vi ser på klarer de det alltid på første forsøk, men i virkeligheten har de ramset om en hel haug av navn føre de treffer det riktige og bruker kroppspråket og snakker på en helt spesiell måte for å avlede at de har tatt feil.
Kanskje, kanskje ikke......mest sannsynlig ikke......TheMartine sier de er seriøse....tror de er det....ellers så hadde de latt OM(medium) truffet bedre den ene gangen han var med....
Antall ord: 235
Redfalk aka Jan-Olav
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 23 Aug 2008 02:46
- 16
- Har takket: 1 gang
TheMartine skriver ikke mer enn att "medium" ikke får vite noe før de kommer til det "hjemsøkte" stedet. Det betyr ikke at de "klarsynte" ikke kan benytte seg av cold reading metoden.klafdeR skrev:Kanskje, kanskje ikke......mest sannsynlig ikke......TheMartine sier de er seriøse....tror de er det....ellers så hadde de latt OM(medium) truffet bedre den ene gangen han var med....
Antall ord: 68
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Jeg driter i om "Åndenes Makt er seriøst" eller ikke.
Poenget er at det er kommersialiserte idéer og gjort underholdning utav.
Og musikken minner mest om dårlige B-skrekkfilmer fra 1980-tallet, da noen plutselig hadde funnet ut at en langtrukken tone spilt på et Casio-keyboard faktisk var "fryktinngytende".
Adrenalinet når ikke akkurat eksplosive høyder av at hovedrolleinnehaverne er desorienterte damer i midtlivskrisen heller. De kan bare gå og lese Allers og strikke votter istedenfor.
Cold reading er klart en mulighet mange her benytter seg av, men jeg skal ikke spekulere i dette, ettersom jeg driter i å gi min klare mening om dette programmet fordi jeg ikke har sett det ofte nok. Grunnen til at jeg ikke har sett det ofte nok har jeg herved beskrevet ovenfor.
Poenget er at det er kommersialiserte idéer og gjort underholdning utav.
Og musikken minner mest om dårlige B-skrekkfilmer fra 1980-tallet, da noen plutselig hadde funnet ut at en langtrukken tone spilt på et Casio-keyboard faktisk var "fryktinngytende".
Adrenalinet når ikke akkurat eksplosive høyder av at hovedrolleinnehaverne er desorienterte damer i midtlivskrisen heller. De kan bare gå og lese Allers og strikke votter istedenfor.
Cold reading er klart en mulighet mange her benytter seg av, men jeg skal ikke spekulere i dette, ettersom jeg driter i å gi min klare mening om dette programmet fordi jeg ikke har sett det ofte nok. Grunnen til at jeg ikke har sett det ofte nok har jeg herved beskrevet ovenfor.
Antall ord: 133
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
Sikkert noen på para som hadde slått seg sammen og betalt tvnorge for....klafdeR skrev:Leven skrev:I åndenes makt bruker de helt sikkert et triks som heter cold reading, som så mange andre av samme type serier bruker. Cold reading er som en tryllekunst, rein juks altså. De bruker språk, kroppspråk osv. for å lure de som hører på og ser på i denne retningen de vil. Når det gjelder cold reading på tv, så er det som skjer bak kamera og bak klippingen av det som er filmet som er spennende. F.eks. en "synsk" en skal gjette på et navn, på tv'en vi ser på klarer de det alltid på første forsøk, men i virkeligheten har de ramset om en hel haug av navn føre de treffer det riktige og bruker kroppspråket og snakker på en helt spesiell måte for å avlede at de har tatt feil.
Kanskje, kanskje ikke......mest sannsynlig ikke......TheMartine sier de er seriøse....tror de er det....ellers så hadde de latt OM(medium) truffet bedre den ene gangen han var med....
Antall ord: 251
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Des 2004 19:52
- 19
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 1 gang
Snekkern skrev:for å si det sånn, greit, kanskje åndenes makt suger kanskje
sikkert fordi at her inne diskuteres det ymse paranormale ting
Antall ord: 46
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
Men vi har da sett tilfeller av at mediumene har gjettet feil også. Hvorfor har de i så fall ikke redigert bort dette? Dessuten, som med forrige episode, kom hun med alt for mye detaljert informasjon til at hun skal ha kunnet gjettet seg fram. Jeg hadde i hvert fall ikke klart å gjette meg fram til at de hadde slitt med knappen på en oljefyr (eller hva det var) i kjelleren.D.A. skrev:TheMartine skriver ikke mer enn att "medium" ikke får vite noe før de kommer til det "hjemsøkte" stedet. Det betyr ikke at de "klarsynte" ikke kan benytte seg av cold reading metoden.klafdeR skrev:Kanskje, kanskje ikke......mest sannsynlig ikke......TheMartine sier de er seriøse....tror de er det....ellers så hadde de latt OM(medium) truffet bedre den ene gangen han var med....
Jeg skjønner ikke hvorfor det er så innmari vanskelig for dere å bare akseptere at Åndenes makt ikke er juks og bedrag. Er det så skremmende å tenke på at det faktisk går an?
Antall ord: 176
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Jul 2006 15:31
- 18
- Lokalisering: Hitra
Jepp....der skrev du ned akkurat det jeg også tenkte. Noen bommer jo utrolig ofte i noen episoder, i neste episode så treffer de plutselig igjen...nei, vet dere hva, hvis dette hadde vært kun juks, så hadde dette vært kjent. Tror jeg. Ikke vanskelig å finne ut slikt...med tanke på hvor mange som faktisk har vært med i disse programmene.TheMartine skrev:Men vi har da sett tilfeller av at mediumene har gjettet feil også. Hvorfor har de i så fall ikke redigert bort dette? Dessuten, som med forrige episode, kom hun med alt for mye detaljert informasjon til at hun skal ha kunnet gjettet seg fram. Jeg hadde i hvert fall ikke klart å gjette meg fram til at de hadde slitt med knappen på en oljefyr (eller hva det var) i kjelleren.D.A. skrev:TheMartine skriver ikke mer enn att "medium" ikke får vite noe før de kommer til det "hjemsøkte" stedet. Det betyr ikke at de "klarsynte" ikke kan benytte seg av cold reading metoden.klafdeR skrev:Kanskje, kanskje ikke......mest sannsynlig ikke......TheMartine sier de er seriøse....tror de er det....ellers så hadde de latt OM(medium) truffet bedre den ene gangen han var med....
Og..som TheMartine skriver....når det også skjer at mediumene "gjetter" feil, så burde de isåfall redigert bort dette-hvis det hadde vært juks.
Antall ord: 235
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 23 Aug 2008 02:46
- 16
- Har takket: 1 gang
Jeg ville bare påpeke at cold-reading metoden kan brukes selv om ikke "mediumet" kjenner til stedet fra før. Er de dyktige kan de få frem detaljerte opplysninger med denne metoden.
Jeg har ikke sakt at hele konseptet er juks; programlederen overlater også seerne til å gjøre opp en menig selv.
Det at medium kan ta feil og at dette ikke blir redigert bort kan vel bety at de ikke ønsker å "bevise" noe. Det er vel også umulig å bevise åndelig aktivitet. Uanset, ved å si dette kan man få frem at det ikke er "fake", eller planlagt, men det underbygger ikke mediumets troverdighet. Dette sier heller ingenting om hvordan mediumet jobber.
Slik jeg ser det, er det ikke umulig at disse klarsynte benytter seg av cold-reading.
Jeg har ikke sakt at hele konseptet er juks; programlederen overlater også seerne til å gjøre opp en menig selv.
Det at medium kan ta feil og at dette ikke blir redigert bort kan vel bety at de ikke ønsker å "bevise" noe. Det er vel også umulig å bevise åndelig aktivitet. Uanset, ved å si dette kan man få frem at det ikke er "fake", eller planlagt, men det underbygger ikke mediumets troverdighet. Dette sier heller ingenting om hvordan mediumet jobber.
Slik jeg ser det, er det ikke umulig at disse klarsynte benytter seg av cold-reading.
Antall ord: 128
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
Det er ikke umulig at de ikke benytter seg av cold-reading også. Jeg er generelt kritisk til de fleste programmer av den sorten, men Åndenes makt har jeg fått stor respekt for. Det vil selvfølgelig alltid være teoretikere som nekter å tro på noe som helst, så denne diskusjonen er egentlig dødfødt fra første sekund.
Gjør som dere vil.
Gjør som dere vil.
Antall ord: 66
Hide post links |