Mange tanker........
Folk som har plutselig funnet sin Gud etter de har vært i tung periode som rusmisbruker, alkoholiker eller noe sånt...
Nu skal jeg skrive en historie her..
(noe som jeg har alltid lurt på,- det beste er å snakke med ham selv men jeg vet ikke hvor i verden han befinner seg i nå for tiden.. Men er bare nysgjerring om noen her kjenner seg selv igjen i historie.. kommer igjen inn med tanker, kritisker, opplevelse osv.. kaaaanskje den person befinner seg her inne på paranoramal... hmm)
Det handler om en mann som er rundt 30 år gammel, er ikke helt sikker på hvor han kommer fra men han har bodd i holmestrand og oslo + trondheim som jeg vet om..
Han befant seg i oslo i en periode for noe år tilbake...
Han slet med alkohol og stoff problemer i lang periode..
Så plutselig har livet hans snudd seg helt, han pratet om han har funnet Gud.. Og han er blitt frelse fra Gud. Har sett Gud.. Høre hans stemmer... Leser bibelen hver kveld, ber bønn hver kveld..
Venner som har kjent han lenge ble overrasket over hans atferd som forandret seg helt.. Den "gamle" han var mye bitter, sint og bare fylling + slåss... Men etter han har funnet Gud (i følge ham) så har han forandret seg helt, blit vennlig, stor tålmodig, snakker med alle om alt mulig.. Ga "fornuftige" råd og lytter til dem osv... Han overdriver altså ikke med det, og går rundt å snakke om gud hele tiden nei men oppføre seg "som man skal".
Han ble med en venn "gjengen" min på helg tur til sommerhus som befinne seg ved oslo fjord.
Så ble en venninne min frøs ut av han.. Han kalte henne for ond.. og det finnes djevel i henne.
Hun ble selvsagt litt "skremt". Så om kvelden la han seg og leste bibelen på gulvet, han la seg tidlig for resten av gjengen skulle feste og drikke noe som han har sluttet med..
Så de var veldig nysgjerring på han og de bestemt seg for å gå opp til 2.etg (i 2.etg var det 6 soverom, hver sove rom er det flere seng i ) , de gikk mot soverommet hvor han lå og sov.. han sov med bibelen bok i bryst som ble holdt av begge hendene (høres litt merkelig ja men det gjorde han). Så den venninnen min skulle gå inn til henne men så smalt døra igjen..

Så gikk hun bakover, kompis av meg åpnet døra og der lå han fortsatt i samme stilling med bibelen bok på bryst.....

Mange andre har opplevd rare med han, han har gjort mye rart.. men aldri noe "vondt" egentlig..
Men den med sommerhus var en annen sak..
Hmm... Han påstår han har funnet sin Gud... Mange spørsmål dukker opp i tanker mine..
Kanskje det er bare noe han tror at han har funnet gud sin pga han drømte om det??
Eller kanskje han har virkelig funnet veilederen sin (men han kaller ham for Gud)
Kjenner også en kompis som har tatto seg Jesus på armet og jeg spurte ham hvorfor??
Han fortalt sin opplevelse at han har møtt en mann med lang hår og hvit kjole.. Han tolker det som at det var Jesus han har møtt i drømmen sin...
Han drev med slåsskamp, alkohol og stoff i lang tid.. Etter han drømte om Jesus så sluttet han helt... Fordi han ba ham å slutte i drømmen sin..
Men min teori når det gjelder de som drev med stoff lenge ødelegger mye hjernen til person, så klarer person nesten ikke å skille fanasti og virkelighet....
Min teori altså..
Jeg jobber jo på et sted der hvor det finnes mange folk med forskjellige diagonse...
Det kan være folk som har psykisk problemer, er psyksisk utviklingshemmet, eller bare noen som ikke klarer seg i samfunnet og har angst , de er der for å få veileder, noen er der fordi de sliter med et eller annet... Mange forskjellige...
Blant disse folk er det en mann som har Schizofreni og han sier han høre stemmer fra Gud... og Han gir beskjed hva mannen skal gjøre... Han er veldig rydding, avholdsman, veldig høflig, og behandler alle like pent uansett hvordan de er mot ham, veldig presis er han også.. Han virker helt "normal".
Hva om han snakker virkelig med en (kan være åndelige veileder eller hjelperen eller Gud) ?
Mange er innlagt på sånn steder, fordi de er blitt sett som "gal" eller "unormal" men hva om de er det og det de opplever er bare noe med evner eller åndeligere verdenen??
Det er så mange.... synes det er litt merkelig.
Oi, det ble kanskje ltit for mye nu.. men skrev bare ned mine tanker og spørsmåler rundt dette.