Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderTAkk for hjelpen til å ha fått fjernet "noe" i huset mitt

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Mikkel
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Okt 2007 11:24
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Asker

TAkk for hjelpen til å ha fått fjernet "noe" i huset mitt

Innlegg av Mikkel »

For litt over et år siden var jeg veldig fortvilet og ganske skremt over å være i mitt eget hus som jeg og min kone nylig hadde kjøpt og flyttet inn i. Jeg hadde en sterk følelse av å ha ett eller annet ubehagelig boende her. Jeg fant dette forumet og ba om hjelp og fikk en del råd i denne tråden:

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... =1&t=14090

Her kommer jeg med en oppsumering av hvordan det har gått:
Jeg har fått det rolig i huset på egenhånd og er faktiskt litt stolt av det. Jeg måtte gjenta prosessen med å be det forlate huset mange ganger. Etter en stund følte jeg at ubehaget/uvelkommenheten forsvant, men jeg følte fremdeles at det var noen her. Jeg konkluderte etterhvert med at det måtte være fler enn en som var her. Etter dette begynte jeg å bli mer nyskjerrig på hva dette kunne være, siden det ikke var skummelt lenger. Så jeg vekslet på å forsøke å finne ut av hvem det kunne være, og å be det gå videre til den andre siden. Det tok en stund før denne "vennlige" også forsvant, men antagelig fordi jeg var så ambvivalent med buskapet mitt.

Jeg har forsøkt å analysere skygger, sett etter refleksjoner i vinduer og speil, sett inn i mørke rom, sett etter skygger i gjennom vinduer utenifra. Men jeg har ikke på noen måte klart å se dem med øynene mine. Jeg har derimot en slags fornemelse av hvordan den "snille" så ut, men det er bare et mentalt bilde som bare har kommet til meg. Jeg er en teoretikker så jeg er automatisk litt skeptisk til noe som ikke kan "bevises". Så jeg vet ikke hvor mye vekt jeg skal legge på det "bildet".

Jeg sitter med en følelse av at den ubehagelige ikke var "slemt" for det skjedde ikke noen fysiske hendelser bortsett fra den ene gangen (som det står om i den opprinnelige tråden). Jeg tror at den bare forsøkte å få oss vekk av en eller annen grunn.

Etter at begge(/alle) hadde forsvunnet og jeg etter hvert hadde slått med til ro med at det var rolig i huset, følte jeg "nærvær" kanskje en gang i måneden i noen måneder. Men de har vært ganske svake så det er en liten mulighet for at det bare var innbildning. Det er en hendelse som var ganske sterk. Da våknet jeg midt på natten (sover veldig lett om natten) og det føltes som om alt var kaos i lufta på soverommet. Jeg fikk en følelse av en mann som virret fram og tilbake. Jeg forsøkte å be den forlate oss. Jeg var ganske døsen så det var ikke så vellykket, så jeg sovnet etter kanskje 10-15 minutter uten noen følelse av vellykkethet.

For et par måneder siden så luktet det det tobakksrøyk i en av kjellerbodene noen ganger når jeg kom inn. Dette varte i et par uker og tilogmed kona mi kunne lukte det. Hun trodde det bare var litt spesiell kjellerlukt. Ingen av oss røyker. Jeg hadde ingen andre slags følelser av nærvær i den boden enn lukta.

Det er nå mer enn et halvt år siden vi har hatt besøk så jeg tror at jeg kan si vi er kvitt "problemet", med unntak av "lukthendelsen". Katten titter heller ikke ut i lufta og observerer "noe" lenger.

Jeg takker for den støtten og de rådene som flere av dere kom med. De var veldig gode og uten dem hadde jeg famlet mye i blinde.

Hilsen Mikkel
Antall ord: 631

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Feb 2007 22:13
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nittedal

Re: TAkk for hjelpen til å ha fått fjernet "noe" i huset mitt

Innlegg av @ngel »

Så bra at du føler at du fikk nyttet av paranormal og noen av medlemmer.. :D