Drømmer, NDO & ut av kroppenMeditasjon.. Drøm??

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

ccc
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jun 2008 14:52
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Meditasjon.. Drøm??

Innlegg av ccc »

Jeg har lurt litt på hva det var for noe som egentlig skjedde her om dagen, da jeg la meg ned for å meditere litt!

Har fler ganger gjort dette. Altså, jeg legger meg ned, slapper helt av, konsentrerer meg om pusten og å puste riktig.. Kjenner kroppen synker og synker og synker, blir "lam" i kroppen, hvor det til slutt på en måte "popper" i hodet mitt og det er som alle sanser blir ti ganger så sterke som vanlig og jeg på en måte får en sånn flyvende følelse.. Det kommer masse rart til meg, det suser og svirrer på en måte før noen ting kommer sterkere enn andre.. Veldig avslappende, men også litt rart.

En gang kom det en eldre mann som nærmet seg meg. Det fulgte med en fryktelig kulde, og jeg fikk en kjempe ekkel/ redd følelse, så jeg dro meg ut av "transen."
En annen gang fikk jeg en kjemperar følelse av at jeg lå i en veldig merkelig stilling med nakken, som om den var helt vridd selv om jeg lå normalt. Skikelig plagsomt, fikk ikke vekk følelsen, i tillegg til at jeg fikk et veldig nærbilde av pusen min. Som vanligvis ligger i veldig vridde og rare stillinger.. :mozilla_tongue:

Ellers har jeg fått fryktelig vondt i kjeven.. Eller hva skal jeg si, øvre tanngarden, som om det trykker veldig rundt tennene/annsiktet/hodet..

En annen gang fikk jeg fryktelig vondt i ene armen/hånden..

Har lurt litt på hva det der er!

MEN, her om dagen da jeg mediterte igjen, og det poppet og jeg "fløy av sted," fikk jeg følelsen av å stå ved himmelporten. Det var veldig lyst, husker mest følelsene og ikke bilder, men følelsen sa meg at jeg sto ved himmelporten. Da sier en stemme eller en følelse eller et eller annet at jeg ikke må finne på å gå inn der, for jeg er ikke ferdig ennå! Jeg trekkes mot lyset, men ettersom jeg får så sterk beskjed om å ikke gå inn der begynner jeg med å "telle meg ut" i våken tilstand igjen..
Jeg sov ikke, men lå igjen med en veldig vemmelig følelse, og turde ikke legge meg for å sovne med en gang for jeg ble så redd for å ikke våkne igjen :mozilla_tongue:

Skikkelig creepy opplevelse, og har lurt litt på hva det der var!
Selv er jeg rimelig sikker på at det ikke var en vanlig drøm, men hva var det da?

Og hva er disse opplevelsene jeg får når jeg mediterer?
Antall ord: 437
*Cecilie*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Feb 2007 22:13
17
Lokalisering: nittedal

Re: Meditasjon.. Drøm??

Innlegg av @ngel »

tror nok at du drømte bare jeg...
:dontknow
Antall ord: 8
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
GJest

Innlegg av GJest »

Hei ccc. Det høres ut som om du har en ut av kroppen opplevelse etter meditasjon. Etter man ligger stille over lengre tid, og kobler ut tanken kan en av og til få "søvnparalyse". Enkelte av de som har slike opplevelser,forteller om et "popp" i det de for en ut av kroppen opplevelse. Du kan søke på astralprojection eller "out of body experience" hvis du vil ha flere teorier om dette. Den "flyvende" følelsen har jeg selv hatt, hvor du føler du svever i luften, og sansene blir forsterket. I denne tilstanden , ut av kroppen/astralreise som er begrepene folk i det alternative miljøet benytter, forteller folk også om møter med andre mennesker. Noen ser også avdøde osv i denne tilstanden.

Ut ifra egen erfaring merker en f.eks at fargene blir annerledes(litt mørkere, men skinnende?) i denne opplevelsen, og rommet du er i forandret seg litt.
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ccc
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jun 2008 14:52
16
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av ccc »

Hei KB!

Tusen takk for svar og for at du tok meg alvorlig! :mozilla_smile:

Da jeg begynte å meditere, faktisk begynte jeg pga jeg lette etter riktige pusteteknikker og fant masse info og øvelser på en sangpedagog sin side :mozilla_tongue: , så havnet jeg i denne søvnparalysen du nevner. Jeg var "til stede" og kunne holde en samtale med samboeren i sofaen, men kroppen var fullstendig "død!"

Første gangen jeg opplevde en sånn paralyse var faktisk på treninga da vi hadde besøk av en japansk trener som snakket rolig og talte ned fra 10 til en, og plutselig føltes det ut som om kroppen min var borte! Bare annsiktet var igjen, det føltes som det blåste tvers gjennom meg!
De andre kikket bare skrått på meg når jeg lurte på om fler hadde kjent det sånn :lol:

Uansett :) Det er nå etterhvert som jeg har begynt å "poppe" ut, at jeg har begynt å få disse merkelige opplevelsene/bildene/følelsene :mozilla_tongue:

Skal absolutt lese mer om det du nevte, moro hvis det går ann å lære seg å kontrolere det mer! :)

Og forstår godt hva du mener med at farger og sånn forandres! Som jeg skrev fikk jeg et veldig nærbilde av pusen min! Men blir kanskje litt feil å si nærbilde, men mer som du sa at det kom så veldig fram! Altså, litt sånn wow følelse for du opplever det så veldig sterkt!
Så blir nok mer riktig å beskrive det som meget fremtredende og skinnende som du nevnte! :D
Samt de trykkende og plagsomme følelsene jeg har fått av å ligge i andre stillinger en det jeg egentlig gjør osv!

Takk igjen for svar, det satte jeg veldig pris på!

Nå skal jeg søke mer på astralprojection og "out of body experience!"
Antall ord: 307
*Cecilie*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links