UFO, Kornsirkler & fenomenTenkt Scenario: New World Order

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev:Ulikhetene var ikke så store.. si bare på sekstitallet, som de er nå ,på denne verdens rangstige. Folk som sliter i tunge jobber tjener lite, og de som mesker seg på kontorer av mange slag velter seg i rikdom. Så utviklingen kan vel ikke være så sosialdemokratisk som blandt annet media vil ha oss til å tro. Ikke alle går på deres limpinne.
For noe tøv. Slik var det på 60-tallet også.

Forskjellen mellom rik og fattig var forøvrig -langt- større i f.eks. middelalderen.
Men all urett skal dømmes. Og make no mistake about it, det er IKKE Kimbaras - encellede microber - som skal stå for dommen.
Nei, det er det tydeligvis din ensporede hjerne som skal?
Men mange velger å bo i sitt luftslott, se verden fra hakkebakke skogen. De om det. Det hele står vel på egeninteresser.
Ja, du vet vel litt om akkurat dét :D
Antall ord: 157
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
D.A.
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 23 Aug 2008 02:46
16
Har takket: 1 gang

Innlegg av D.A. »

misty-gutt skrev:
D.A. skrev:Religion har ingen ting med økonomien å gjøre.
Nei. Jeg snakker da ikke om religion, er heller ikke religiøs.
Kristendommen er en religion som du preker om nesten i en hver diskusjon.

Mangelen på kjærlighet har ført verden dit hvor den er idag. Urettferdigheten råder, og penger er hovedredskapet til det.
Nei, det er mennesker som styrer, utnytter og har skapt det systemet. Griskhet er urettferdig, ikke systemet i seg selv.
Jorden har resurser nok til alle. Men det prioriteres grunnleggende feil her i verden, ta den enorme våpenindustrien for eksempel, og alle midler som sløses bort der. Eksemplene er mange på uvettig bruk av resurser.
Våpenindustrien er ikke en konsekvens av et økonomisk system, men menneskers behov for et forsvar, makt-demonstrasjon, eller å krige. Det er dette som opprettholder denne industrien. Men dette er en avsporing fra det jeg kommenterte.

Du sa; "alle hadde da gitt og fått i rikt mål." Jeg vet ikke hva du mener med "rikt mål" men man kan ikke inkludere alle i vår levestandar uten å drive rovdrift på jordens resurser.
Dette er bare fantasi.
Verden er som den er, alle ser vel det. Men en bedre verden er i anmars, som jeg har skrevet litt om tidligere her.
Jeg liker ikke slike fremtidsutsikter. Det har en tendens til å ta fokuset bort fra problemene forde en venter noe godt en i fremtiden. Det fungerer som en unskyldning til å ikke ta ansvar selv.
Sist redigert av D.A. på 27 Nov 2008 20:15, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 254

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Aug 2007 23:15
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av problem »

Det sies jo så at forskjellene mellom fattig og rik er blitt større, men det er vel ikke først og fremst fordi de fattige har det verre, snarere fordi de rike har blit ekstreeheheemt rike.
Sist redigert av problem på 27 Nov 2008 20:14, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av problem »

D.A. skrev:Nei, det er mennesker som styrer, utnytter og har skapt det systemet. Griskhet er urettferdig, ikke systemet i seg selv.
Ord.
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Sal 89:12 Deg Gud hører himlene til, deg også jorden; jorderike og alt det som fyller det - du har grunnfestet dem..

Var det ikke The Beatles som sang en gang i tiden "all you need is love" var visst det, og ja, verden kunne saktens trenge mere kjærlighet, fortrinnsvis Guds kjærlighet.

Jorden og livet har vi fått i gave, men blir ikke verdsatt slik det burde. Det er jo verden i seg selv et bevis på.
Antall ord: 81
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

D.A. skrev:Kristendommen er en religion som du preker om nesten i en hver diskusjon.
Jesu budskap ligger meg varmt om hjertet, ja. Men religion preker jeg ikke, slik som katolisisme og protstantisme eller darwinisme for den del.
D:A: skrev:Nei, det er mennesker som styrer, utnytter og har skapt det systemet. Griskhet er urettferdig, ikke systemet i seg selv.
At urettferdigheten er menneskeskapt, det er jeg helt enig med deg i. Men dermed blir systemet også urettferdig. Sammenlign uttrykket; en urettferdig verden.
Antall ord: 85
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av problem »

Skal jeg fortelle deg hvorfor systemet er urettferdig? Det er fordi å styre bare et lite land som norge krever så sykt mye administrasjon at det ikke er noen som har fullstendig oversikt, og dermed blir det alltid noe å ta tak i. Dette er realiteten i hvor sugne mennesker er, og det er derfor store konspirasjoner med letthet faller sammen i seg selv.
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

problem skrev:Det sies jo så at forskjellene mellom fattig og rik er blitt større, men det er vel ikke først og fremst fordi de fattige har det verre, snarere fordi de rike har blit ekstreeheheemt rike.
Forskjellene har blitt enormt merkbare. Men det er sant at ingen trenger å sulte her i landet. Ja, dvs. kjenner til tilfeller der gamle har sittet uten mat i lengre tid før hjelpen har kommet.
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av problem »

Dårlig byråkrati, kalles det. Det er fordi ingen har fullstendig oversikt, og ting derfor lett blir kaos. Det er ikke fordi det sitter noen å tenker "hæhæ, la de gamle dustene sulte".
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Vel, eldreomsorgs-politikken og bevilgningen til den er nå et kapittel for seg, for å si det slik.

Grådige banker/bankfolk får lett bevilget krisepakker i milliardklassen når de har gjort en mildt sagt dårlig jobb, ja verden er syk, det er helt åpenbart.

Makt korruperer, og mer makt, dess mere korrupsjon. Verden er korrupt.

Godt å vite da at det kommer en rettferdig dom tilslutt.
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av problem »

Det er ingen som påstår at det ikke finnes korrupsjon. Men skjønner du at velferdssystemets dårlige byråkrati kan brukes som modell på hvordan en eventuell maktelites byråkrati kan se ut? Ser du nå hvordan et byråkrati i seg selv er en svakhet? Ser du begrensningen over hva man får gjort, bare på grunn av at systemet krever så mange ansatte og ingen har fullstendig oversikt?
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
D.A.
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 23 Aug 2008 02:46
16
Har takket: 1 gang

Innlegg av D.A. »

misty-gutt skrev:
D:A: skrev:Nei, det er mennesker som styrer, utnytter og har skapt det systemet. Griskhet er urettferdig, ikke systemet i seg selv.
At urettferdigheten er menneskeskapt, det er jeg helt enig med deg i. Men dermed blir systemet også urettferdig. Sammenlign uttrykket; en urettferdig verden.
Jeg er enig i det, jeg formulerte meg litt feil over.
Det jeg mente var at det økonomiske systemet aldri vil bli bedre enn de som styrer det uansett. Det er viktig å endre systemet til det bedre for å få bukt med problemene systemet fører til. Men det er ikke mulig så lenge de som har muligheten til å endre det, ikke ser på konsekvensene av systemet som et problem.
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Fornuftige ord D.A.
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

problem skrev: Ser du begrensningen over hva man får gjort, bare på grunn av at systemet krever så mange ansatte og ingen har fullstendig oversikt?
Det handler vel mest om prioriteringer, tror du ikke?
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av problem »

Det er jo en grunn til at man må prioritere, hadde alt gått glatt så hadde man ikke trengt å prioritere noe som helst.
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links