UFO, Kornsirkler & fenomenTenkt Scenario: New World Order

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Aug 2007 23:15
17
Blitt takket: 2 ganger

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av problem »

misty-gutt skrev:
problem skrev:Ok. Og hvem skal ha ansvar for at alt blir fordelt rettferdig, nå mens vi enda går på jorden og Gud ikke tar så mye styring?
Politikerne og makteliten forøvrig styrer nå, derfor er det ikke en rettferdig fordeling av alle de godene Gud har skapt. Gud vil ikke gripe inn og stoppe urettferdigheten som råder før ved Jesu gjenkomst. Men det er fult mulig å ta imot Guds frelse, rettferdighet, ja kjærlighet nå. Jesus har banet veien like inn i helligdommen.
Var det det jeg spurte om, misty?
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

D.A. skrev:Religion har ingen ting med økonomien å gjøre.
Nei. Jeg snakker da ikke om religion, er heller ikke religiøs.
Ingen kan gi og få i rikt mål, selv om vi ikke har et økonomisk system.
Mangelen på kjærlighet har ført verden dit hvor den er idag. Urettferdigheten råder, og penger er hovedredskapet til det.
Jordens resurser har begrensninger uavhengig av økonomien.
Jorden har resurser nok til alle. Men det prioriteres grunnleggende feil her i verden, ta den enorme våpenindustrien for eksempel, og alle midler som sløses bort der. Eksemplene er mange på uvettig bruk av resurser.
Dette er bare fantasi.
Verden er som den er, alle ser vel det. Men en bedre verden er i anmars, som jeg har skrevet litt om tidligere her.
Antall ord: 134
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av problem »

Skal du svare på dette snart?
problem skrev:Ok. Og hvem skal ha ansvar for at alt blir fordelt rettferdig, nå mens vi enda går på jorden og Gud ikke tar så mye styring?
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

problem skrev:
misty-gutt skrev:
Politikerne og makteliten forøvrig styrer nå, derfor er det ikke en rettferdig fordeling av alle de godene Gud har skapt. Gud vil ikke gripe inn og stoppe urettferdigheten som råder før ved Jesu gjenkomst. Men det er fult mulig å ta imot Guds frelse, rettferdighet, ja kjærlighet nå. Jesus har banet veien like inn i helligdommen.
Var det det jeg spurte om, misty?
Vel, noen tror at det må en folkelig revolusjon til for å endre verdens nåverende urettferdighet. Noen tror at Obama skal gi en bedre verden når han entrer presidentsetet i USA. Det finnes sikkert flere alternativer, EU f.eks.

Men realistisk sett, så lar ikke verken tiden eller verdens kurs seg snu. Mange vil tro at den siste verdenslederen som skal fremstå, at han med sitt system skal bringe fred og rettferd, men det vil bli den største skuffelse verdens befolkning noensinne kommer til å få.

Men igjen, det finnes en vei ut av det hele på, og det er Jesus kristus.
Antall ord: 203
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av problem »

Så det det ender opp i er at verden bør styres uten penger, alle får det de trenger av staten, som er et absolutt rettferdig organ, og alle er glade og sprer kjærlighet. Har du hørt om en fyr som heter Karl Marx?
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

problem skrev:Så det det ender opp i er at verden bør styres uten penger, alle får det de trenger av staten, som er et absolutt rettferdig organ, og alle er glade og sprer kjærlighet. Har du hørt om en fyr som heter Karl Marx?
Staten gir ingen ting, den tar, om det nå er Jens eller karl.
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jaha
UTESTENGT ! Ref regelverket !
Startet: 31 Okt 2005 10:18
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av jaha »

misty-gutt skrev:
problem skrev:Så det det ender opp i er at verden bør styres uten penger, alle får det de trenger av staten, som er et absolutt rettferdig organ, og alle er glade og sprer kjærlighet. Har du hørt om en fyr som heter Karl Marx?
Staten gir ingen ting, den tar, om det nå er Jens eller karl.
Der tar du bittelitt feil.
Antall ord: 70
Don't be so open assed. Your poop falls out.

(14:46:22) Parachat: illegal jaha comments

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av problem »

misty-gutt skrev:Staten gir ingen ting, den tar, om det nå er Jens eller karl.
Nei, nå snakker vi om at noen må forvalte alt for å sørge for at goder blir fordelt rettferdig i et samfunn uten penger, fordi penger har du byttet ut med guds kjærlighet. Og så spurte jeg om hvem som skulle forvalte dette, og da begynte du å snakke om Obama, og med det antar jeg at du mener at staten er den som skal forvalte alt rettferdig?
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Nå må dere huske på at Misty-Gutt ikke tenker i forhold til virkelighetens verden, men den illusjonen han har skapt seg oppe i hodet sitt.

Iføge Misty-Gutts tankegang finnes ikke noe slikt som fri vilje, for vi styres utelukkende av godhet og ondskap (som forøvrig er henholdsvis Gud og Satan - hvis sistnevnte Gud skapte i all sin godhet).

Han har altså troen på en allmektig gud som ikke rår over sitt eget skaperverk - ikke så ulikt visse regjeringer verden over...

Forøvrig minner den tankegangen Misty-Gutt her serverer om det naive og utopiske synet en del anarkister har på anarki. De har begge det til felles at de ikke tar i betraktning at mennesker -er ulike-, og at en idealverden kun eksisterer som naiv fantasi.
Antall ord: 131
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Myndighetenes oppgave er å fordele rettferdig, hvilket ikke skjer. Jf. hjelpepleieren i finnmark mot eiendomsmegleren på Oslo vest, og eksempler er det mer enn nok å ta av. Systemet er og blir urettferdig.

Som sagt, verden har blitt mere urettferdig med tiden. Jeg viser til en bedre verden ved Jesu gjenkomst for de som da er beredt til å møte ham, for ikke alle vil være det.
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev:Myndighetenes oppgave er å fordele rettferdig, hvilket ikke skjer. Jf. hjelpepleieren i finnmark mot eiendomsmegleren på Oslo vest, og eksempler er det mer enn nok å ta av.
Nei. Regjeringens oppgave er å forvalte landet på best mulig måte. Rettferdighet er en høyst subjektiv greie som aldri vil kunne skje.
Som sagt, verden har blitt mere urettferdig med tiden. Jeg viser til en bedre verden ved Jesu gjenkomst for de som da er beredt til å møte ham, for ikke alle vil være det.
Når var verden "mer rettferdig" da? Under middelalderen? Romertiden? Steinalderen? Krittiden? Nei, det er sant - krittiden har jo aldri eksistert...
Antall ord: 108
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av problem »

Har du ikke hørt det, Kimbara? Verden blir mer rettferdig når man bytter ut penger med guds kjærlighet. Og da skal staten fordele godene våre rund om kring, fullstendig rettferdig selvsagt. Og alle skal jobbe i ren lykke uten å tjene en krone, for det trenger vi jo ikke, vi får alt vi trenger av staten. Og så har vi jesus, da.
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

problem skrev:Har du ikke hørt det, Kimbara? Verden blir mer rettferdig når man bytter ut penger med guds kjærlighet. Og da skal staten fordele godene våre rund om kring, fullstendig rettferdig selvsagt. Og alle skal jobbe i ren lykke uten å tjene en krone, for det trenger vi jo ikke, vi får alt vi trenger av staten. Og så har vi jesus, da.
Staten? Det er da den ubetingede kjærligheten til Gud og Jesus som gir oss alt vi trenger. I samma slengen kan vi jo slenge inn en kopi av "The Secret" til alle, så er det ingen som trenger å bekymre seg for noe som helst mer.
Antall ord: 114
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av problem »

Ja, da jeg spurte om hvem som skulle forvalte alt når vi ikke hadde penger, så fikk jeg det her som svar:

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 48#p379348
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Ulikhetene var ikke så store.. si bare på sekstitallet, som de er nå ,på denne verdens rangstige. Folk som sliter i tunge jobber tjener lite, og de som mesker seg på kontorer av mange slag velter seg i rikdom. Så utviklingen kan vel ikke være så sosialdemokratisk som blandt annet media vil ha oss til å tro. Ikke alle går på deres limpinne.

Men all urett skal dømmes. Og make no mistake about it, det er IKKE Kimbaras - encellede microber - som skal stå for dommen.

Men mange velger å bo i sitt luftslott, se verden fra hakkebakke skogen. De om det. Det hele står vel på egeninteresser.
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links