Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler
Moderatorer:Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler
misty-gutt skrev:Problemet er fraværet av Guds kjærlighet. Hadde alle hatt den kraften iboende i seg, ja da hadde det vært paradisiske tilstander her på jorden og overflod til alle. Dette er også det ultimate alternativet: Guds kjærlighet!
"Hei, jeg lurte på det kameraet der jeg."
"Ja, det blir tre Guds Kjærlighet."
Alvorlig talt...
Du mener altså at bare absolutt alle tenker som -deg-, så vil alle varer og tjenester være helt gratis for alle og enhver? Alle bekymringer, problemer, tanker - ja, alt som gjør oss til mennesker - ville være en saga blott?
Høres mer ut som en dystopi spør du meg.
Antall ord: 113
When did ignorance become a point of view? -Dilbert
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Hehe.. Denne diskusjonen handler ikke om det kristene budsakapet...
Jeg tror ikke det vil være mulig å innføre en gammeldags økonomi med gull som betalingsmiddel..
Jeg synes vi burden vidreføre det økonomiske sysemet vi har i dag, men heller satse på en stabil økonomi. Det betyr at kravet til den økonomiske vekste bør reduseres. Det bør også unngås så langt det er mulig att "bukken sitter med havresekken". En slik endring må innebere en økt mulighet til kontroll fra regeringens side.
Produksjonen må rette seg etter markedet, overproduksjon unngås, slik att belastningen på miljøet reduseres.
Men det er viktig å være klar over att en økt politisk styring ikke er nok. Alle må være sitt ansvar bevisst. De på toppen av systemet, "de rike", er avhengig av vi forbrukere. Forbrukere har gode muligheter til å påvirket markedet. Ved å unngå unødvendige produkter som kun er ment til å øke levestandaren -og som kan gi unødvendig belastning på miljøet ved produksjon, vil også markedet for slike produkter forsvinne.
Sist redigert av D.A. på 27 Nov 2008 18:16, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 176
Guds kjærlighet mister aldri sin verdi, og verdien kommer av etterspørselen til den enkelte. Så altså, den beste innvestering noen kan innvestere i er Guds kjærlighet. Alle ville da ha gitt og fått av hverandre, og ordet penger ville miste sin usle verdi.
En annen ting er jo at alt vi har er til låns mens vi er her, ja selv våre korte jordiske liv er til låns. Om folk bare ville innse det, men nei. vel, i dypet av hjertet så vet en jo det.
Guds kjærlighet gir evighetsverdi, det er noe penger aldri kan gi.
Men nå styres skuta (vår jord) av inkompetente styrmenn og mannskap, derfor er kursen slik den er. En dag kommer det et nytt mannskap, ledet av en suveren styrmann, da først settes det riktig kurs.
Antall ord: 142
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Haha, misty. Det må være bare du som greier å poengtere to totale motsetninger i ett og samme innlegg. Nå får du bestemme deg. Er det gud eller er det penger som er viktig? Du kan ikke disse oss for å bry oss om usle ting som penger i stedet for gud, når det er du som sutrer på det økonomiske systemet.
problem skrev:Haha, misty. Det må være bare du som greier å poengtere to totale motsetninger i ett og samme innlegg. Nå får du bestemme deg. Er det gud eller er det penger som er viktig? Du kan ikke disse oss for å bry oss om usle ting som penger i stedet for gud, når det er du som sutrer på det økonomiske systemet.
Jeg peker på uretten som hefter ved pengesystemet, og hvordan det kunne ha vært om verden kjente Gud. Det er ingen selvmotsigelse.
Antall ord: 88
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
misty-gutt skrev:
Jeg peker på uretten som hefter ved pengesystemet, og hvordan det kunne ha vært om verden kjente Gud. Det er ingen selvmotsigelse.
Det er totalt irrelevant. Troen på Gud har null med økonomi å gjøre. Slik er det bare. Det er mulig en pervers fantasi om at alle skal ha samme livssyn som deg kan fremstå så gjennomsyrende på absolutt alle aspekter ved -ditt- liv at du mener dette, men i den virkelige verden er det altså ikke gjeldende.
Et helt og holdent stabilt økonomisk system er ikke avhengig av hva vi bruker som valuta, men hvordan denne forvaltes.
Antall ord: 103
When did ignorance become a point of view? -Dilbert
problem skrev:Hvordan hadde pengesystemet vært hvis alle kjente gud?
Om alle hadde kjent og fulgt Gud, da hadde pengesystemet vært byttet ut med kjærlighet, Guds kjærlighet, alle hadde da gitt og fått i rikt mål. Ondskapen hadde vært radert ut, og himmelske tilstander ville ha rådet.
Men nå vil verden det anderledes da, slik vi og ser det nå, og verre vil det bli. Men rettferdighetens rike vil en dag fylle hele jorden, det vil skje ved Jesu annet komme og innstiftelsen av det tusenårige fredsriket.
Antall ord: 96
problem skrev:Nei, jeg tenkter på om pengesystemet hadde vært byttet ut med kjærlighet
Kjærligheten hadde da styrt rettferdig slik at alle fikk nok. Dette vil også skje i det kommende tusenårsriket. Men først må denne urettferdige verdens styre komme til sin slutt.
Antall ord: 48
problem skrev:Ok. Og hvem skal ha ansvar for at alt blir fordelt rettferdig, nå mens vi enda går på jorden og Gud ikke tar så mye styring?
Politikerne og makteliten forøvrig styrer nå, derfor er det ikke en rettferdig fordeling av alle de godene Gud har skapt. Gud vil ikke gripe inn og stoppe urettferdigheten som råder før ved Jesu gjenkomst. Men det er fult mulig å ta imot Guds frelse, rettferdighet, ja kjærlighet nå. Jesus har banet veien like inn i helligdommen.
Antall ord: 88
problem skrev:Hvordan hadde pengesystemet vært hvis alle kjente gud?
Om alle hadde kjent og fulgt Gud, da hadde pengesystemet vært byttet ut med kjærlighet, Guds kjærlighet, alle hadde da gitt og fått i rikt mål. Ondskapen hadde vært radert ut, og himmelske tilstander ville ha rådet.
Men nå vil verden det anderledes da, slik vi og ser det nå, og verre vil det bli. Men rettferdighetens rike vil en dag fylle hele jorden, det vil skje ved Jesu annet komme og innstiftelsen av det tusenårige fredsriket.
Religion har ingen ting med økonomien å gjøre.
Ingen kan gi og få i rikt mål, selv om vi ikke har et økonomisk system. Jordens resurser har begrensninger uavhengig av økonomien. Dette er bare fantasi.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her