Hjemsøkt, Gjenferd & Åndertrenger råd

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
line81
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Jan 2008 20:11
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sør-trøndelag

trenger råd

Innlegg av line81 »

hei alle sammen.

nå har det seg slik at jeg trenger desperat hjelp.
jeg har før fortalt at det spøker i det huset jeg nylig ha flyttet i. jeg har to barn med samboeren min.. men har fått et problem. de nekter å sove på rommet sitt. de har sovet i senga vår siden vi flytta hit for tre mnd siden.
jeg har ikke tenkt så mye på det, men barn er mer åpne for det paranormale.

vel de to siste netter har jeg ikke sovet, heller ikke samboeren min. vi har faktisk ligget i senga og vært små redde. vi sover i 1 etg, mens barna i 2 etg.har rommene sine der iallfall.
men det startet med at vi hørte trinn i 2 etg, tenkte d var bikkja.. helt til vi oppdaga at han lå på gulvet... så hørte vi skyvedøra som er tung, gikk igjenn.. og opp igjen. det var ganske bråkete. dette skjedde flere ganger om natten. jeg så på klokka 1 gangen jeg hørte det.. 03.05.. og jeg har hørt de er mest aktive da. men nå har det vært to netter på rad, og jeg fungerer rett og slett ikke om dagen pga lite nattsøvn.

i lengre tid har jeg følt at kjelleren min er et samlingssted for åndene, høres kanskje rart ut. men ikke bare jeg som har følt det.
så i dag kontaktet jeg ei synsk dame, som bekreftet alt jeg har følt.. det er mange ånder her, og det er et samlingsted for de. hun fortalte også at det er en meget gammel kirkegård i nærheten. dette er noe jeg skal sjekke ut i løpet av morgendagen. men hun fornemmet at grunnen til at de bråkte så fælt, var fordi de ønsker min oppmerksomhet. de trenger hjelp til å komme til den andre side. det er greit, jeg har gjort det før. men da var det en ånd, men nå er det mange.. hav gjør jeg og hvordan??? vil gjerne ha nattsøvnen tilbake..
Antall ord: 356

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Aug 2007 23:15
17
Blitt takket: 2 ganger

Re: trenger råd

Innlegg av problem »

Hvorfor gikk dere ikke ned og sjekka hva bråket kom fra i stedet for å bare anta at det var et spøkelse? Ærlig talt.
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
line81
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av line81 »

problem skrev:Hvorfor gikk dere ikke ned og sjekka hva bråket kom fra i stedet for å bare anta at det var et spøkelse? Ærlig talt.

det gjorde jeg, det skulle jeg ha fortalt. var oppe i 2 etg to ganger. men det var ingen der. men ei skyvedør kan ikke gå opp av seg selv. og når vi alle sover i samme seng i 1 etg, og hører trinn i 2 etg og det er ingen der.... noe må det være.. hvis du mener at skyvedører kan leve sitt eget liv, ok... men jeg tror det ikke...
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av problem »

Så du at skyvedøren gikk opp av seg selv?
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
line81
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av line81 »

problem skrev:Så du at skyvedøren gikk opp av seg selv?
jeg så det ikke, men jeg hørte det. også samboeren min. det er ganske lytt i huset. og grunnen til at jeg vet at det var skyvedøren, er fordi vi testet lyden. jeg gikk opp og dro døren igjen og opp igjen. og samboeren bekreftet at det var den samme lyden. men det testet vi på morgenen rett før vi skulle på jobb.
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Hva er det egentlig å være redd for? Du/dere hører noen lyder - ja vel. Hva så?

Edit: Hvis disse lydene starter rundt samme tid hver natt så får dere sette opp et videokamera så det filmer rommet lydene kommer fra. Er plass til ca. en times opptak på tapen.
Beveger ikke døra seg så ok, da kommer ikke lydene derfra.
Sist redigert av Kimbara på 27 Nov 2008 00:10, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 64
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av problem »

Det logiske er å ikke være redd. Men følelser er jo ikke alltid logiske.
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

problem skrev:Det logiske er å ikke være redd. Men følelser er jo ikke alltid logiske.
Nei, men det dreier seg litt om fokus her. Antakeligvis er disse lydene noe helt annet enn det de tror. Opplevelsen av noe styres av ens egen overbevisning, og det rasjonelle glemmes.
Antall ord: 49
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links