Fakta, teori & skepsisPolitiker avslører kynisk maktelite i Norge

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
jaha
UTESTENGT ! Ref regelverket !
Startet: 31 Okt 2005 10:18
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Re: Politiker avslører kynisk maktelite i Norge

Innlegg av jaha »

misty-gutt skrev:
Kimbara skrev:Du kjenner sikkert til ordtaket "guns don't kill - people do"...
Ja, kjenner til ordtaket. Et dårlig ordtak er det, for det er mennesker som trykker på avtrekkeren uansett våpen. Og alle våpen er menneskeskapte. Big Buisnes! Money "talks"!

Jeg står urokkelig fast ved mitt innlegg!
Hvis gud har skapt menneskene, så må vel Gud ha skapt evnene menneskene har? Feks evnen til å lage våpen?
Antall ord: 75
Don't be so open assed. Your poop falls out.

(14:46:22) Parachat: illegal jaha comments

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

En av følgene ved det at menneskene vendte Gud ryggen, førte til menneskenes oppfinnelse av våpen. Og dess større den menneskelige, ja jordiske kunnskapen har blitt, dess mere ødeleggende i omfang har våpnene også blitt.
Antall ord: 40
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jaha
UTESTENGT ! Ref regelverket !
Startet: 31 Okt 2005 10:18
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av jaha »

misty-gutt skrev:En av følgene ved det at menneskene vendte Gud ryggen, førte til menneskenes oppfinnelse av våpen. Og dess større den menneskelige, ja jordiske kunnskapen har blitt, dess mere ødeleggende i omfang har våpnene også blitt.
Ja men Gud har skapt oss sånn. Gud er skaperen.
Antall ord: 54
Don't be so open assed. Your poop falls out.

(14:46:22) Parachat: illegal jaha comments

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Gud skapte oss slik vi skulle være. Men mennesket trosset Gud og tilegnet seg også kunnskapen til det onde. Og resultatet ser vi jo til denne dag. Men ennå er det håp, for det finnes én, men dog bare én vei tilbake til Gud.

Du kan jo si, for mange har sagt før, jeg også; hadde jeg vært Gud, da hadde jeg villet gjort det slik og/eller slik.

Men nå er vi ikke Gud, vi er hans skapninger i en fallen dimensjon borte fra ham, og ingen av oss ser hele det store bildet klart. Vi kan klage til vi blir både gule og blå, men det vil ikke hjelpe noen i det lange løp.

Så har vi da fått valget. Noen har alt valgt av oss som lever nå, og mange står fortsatt på valg, det kommer til å bli en viktig beslutning å ta, ja den viktigste av dem alle. Men også blandt dem som bombastisk har bestemt seg for ikke å ville ha noe med Gud å gjøre, ei heller tro på ham, vil det være mange som kommer til å omgjøre sitt valg og følge Gud tilslutt. Liksom frafallet av kristne også vil bli fullbyrdet, det er i full gang allerede.

For først må frafallet komme, og den lovløse åpenbares...
Antall ord: 224
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev:
Kimbara skrev:Du kjenner sikkert til ordtaket "guns don't kill - people do"...
Ja, kjenner til ordtaket. Et dårlig ordtak er det, for det er mennesker som trykker på avtrekkeren uansett våpen. Og alle våpen er menneskeskapte. Big Buisnes! Money "talks"!
Et våpen som ligger urørt på et bord dreper ingen. Hvis et menneske griper dette våpenet, sikter det mot noen, og trykker på avtrekkeren så bruker han våpenet til å drepe. Våpenet drepte ingen - mennesket gjorde. Mennesket tok -avgjørelsen-.
Jeg står urokkelig fast ved mitt innlegg!
Gjør som du vil, men det blir likevel feil.
Antall ord: 109
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:Et våpen som ligger urørt på et bord dreper ingen. Hvis et menneske griper dette våpenet, sikter det mot noen, og trykker på avtrekkeren så bruker han våpenet til å drepe. Våpenet drepte ingen - mennesket gjorde. Mennesket tok -avgjørelsen-
Sant. Og sagt på en annen måte; drapet ble da begått med våpenet som redskap. Våpenet er selvsagt uten skyld av naturlig årsak, men ikke mennesket som trykte på avtrekkeren. Således blir da ikke våpenet dømt når Gud holder dom, men mennesket, om det nå satt høyt eller lavt.

Også når det gjelder landminer som legges ut sånn passe under jordens overflate, slik at om noen tråkker på den, så sprenges en i filler. En kan jo ikke påstå da at offeret begikk selvmord, for våpenet lå jo bare der pent og pyntelig. Du ser jo at det blir helt feil å si.

Moralen er at menneskers ondskap i kombinasjon med våpen er en vederstyggelighet uansett - what so ever.

Våpen, ja våpenproduksjon, kjøp og salg, er storindustri -money money money - og "nedrustningen" som det "så fint" har blitt predikert av maktelitene i ulike land er en illusjon, en gedigen bløff som iallefall jeg og mange andre ikke har gått på, og alt fler begynner vel forhåpentligvis å få opp øynene for denne styggedom, burde det iallefall.

Maktkorrupsjonen i verden har aldri vært så stor som nå i avslutningsfasen av djevelens velde, og den er fortsatt økende i styrke og omfang. Men fallet kommer til å bli enormt den dagen rettferdigheten slår til med all sin kraft mot urettferdigheten som nå råder her på vår jord.
Antall ord: 293

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Jeg akter ikke å diskutere videre med deg så lenge religionselementene dine tvinges frem til enhver tid. Slutt med det, så kan vi diskutere saklig.
Antall ord: 24
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Jeg holder meg til realitetens verden. Hva du vil og hvem du vil diskutere med eller ikke, er helt og holden din sak.
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Aug 2007 23:15
17
Blitt takket: 2 ganger