Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderEn ekstra samboer?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
diffusjon
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Nov 2008 20:31
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

En ekstra samboer?

Innlegg av diffusjon »

Jeg lurer på om at jeg å vennina mi ikke bor alene her i leiligheten. Vi flytta inn hit for 3 mnd siden, og først var alt stilt her. Men for ca.2 mnd siden begynte ting å skje. Første som skjedde var at døren til soverommet til venninen min gikk opp, og dette har skjedd noen ganger. Så ble skjermen på bærbare ødelagt, når det var ingen hjemme her. Lyset slår seg ofte på her og, spesielt ei lampe der vi bare tar å slår lett på den, så slår den seg på. Har vel egentli ikke opplevd noe skikelig skremmende, bortsett fra at det har banket på vinduet noen ganger, men det har bare skjedd når det har vært jeg som har sittet med ryggen til. Også, slå dvd spilleren seg også på. Hunden min vil heller ikke være alene inne på rommet mitt. Det er ikke slik kjempe plagsomt, enda, men siden det blir bare mer og mer intenstivt, og litt plagsomt, så er det en mulighet at det er noen andre som er her og? Er det noe vi to kan gjøre?
Antall ord: 195

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: En ekstra samboer?

Innlegg av Kimbara »

At dører går opp av seg selv har mest sannsynlig noe med at enten huset eller noe i forbindelse med døra ikke er helt i vater. Selv har jeg et dolokk som titt og ofte bestemmer seg for å klappe igjen. Den eneste kraften som spiller inn dér, er tyngdekraften.

Slik du beskriver lyset som slår seg på vil jeg si det er strømnettet sin skyld - bortsett fra den lampa du snakker om; den er nok bare delvis ødelagt. Et kontaktpunkt som er slitt vil jeg tro.

Hunder merker ting ikke vi gjør, siden de har langt bedre lukte- og hørselssans. De har også et følelsesliv. Nøyaktig hvorfor den ikke liker å være på rommet ditt er umulig å si, men at det er pga. spøkelser er meget lite trolig.

Skjermen - ble den fysisk ødelagt, eller bare sluttet den å virke?
Antall ord: 149
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
diffusjon
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av diffusjon »

kanskje jg skulle ha beskrevet dette litt bedre, dette med døren hennes, ser vi at handtaket går ned, dette med lampen og slikt kan hende er ødelagt. Dette kan jo forklares, men det med skjermen, er ikke mulig, så lenge ikke noe presser tommelen eller en hard gjenstand, mot skjermen, å jg har ikke gjort det for å si det slik, så ja, den ble fysisk ødelagt.
Dette med hunden min, så er det rart at hun ikke vil være på rommet, for jeg har aldri sett en slik oppførsel på henne. Hun ble stresset, og skulle ut, og roet seg ikke før hun kom ut på kjøkkenet.
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Baronen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Jul 2005 23:43
19
Lokalisering: Skogly

Innlegg av Baronen »

diffusjon skrev:kanskje jg skulle ha beskrevet dette litt bedre, dette med døren hennes, ser vi at handtaket går ned, dette med lampen og slikt kan hende er ødelagt. Dette kan jo forklares, men det med skjermen, er ikke mulig, så lenge ikke noe presser tommelen eller en hard gjenstand, mot skjermen, å jg har ikke gjort det for å si det slik, så ja, den ble fysisk ødelagt.
Dette med hunden min, så er det rart at hun ikke vil være på rommet, for jeg har aldri sett en slik oppførsel på henne. Hun ble stresset, og skulle ut, og roet seg ikke før hun kom ut på kjøkkenet.
Nye laptoper har tåler svært lite, og har en tendens til å bli overopphetet. Her spiller merket liten rolle, da det gjelder de fleste.
At en lampe skrur seg av og på når du kommer borti den, sier seg vel selv. Erstatt den med en lampe og se om det fortsetter. Et spøkelse ville vel ikke brydd seg om hvilken lampe som stod der, vel?
Hunden er ikke fullt så lett å avsløre, utenom at hunder og andre kjæledyr for øvrig, finner på de mest merkelige ting. Dyr har også et helt annet sanseapparat enn det mennesker har, så det kan hende den merker helt andre ting enn det du gjør, være seg paranormalt eller ikke.

Hvis dette med dørhåndtaket har skjedd flere ganger, hvorfor har dere ikke filmet det?
Antall ord: 252
Bare en uvitende person vender seg imot hva et oppriktig og logisk sinn har oppdaget

-Baronen-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

diffusjon skrev:Jeg lurer på om at jeg å vennina mi ikke bor alene her i leiligheten. Vi flytta inn hit for 3 mnd siden, og først var alt stilt her. Men for ca.2 mnd siden begynte ting å skje. Første som skjedde var at døren til soverommet til venninen min gikk opp, og dette har skjedd noen ganger. Så ble skjermen på bærbare ødelagt, når det var ingen hjemme her. Lyset slår seg ofte på her og, spesielt ei lampe der vi bare tar å slår lett på den, så slår den seg på. Har vel egentli ikke opplevd noe skikelig skremmende, bortsett fra at det har banket på vinduet noen ganger, men det har bare skjedd når det har vært jeg som har sittet med ryggen til. Også, slå dvd spilleren seg også på. Hunden min vil heller ikke være alene inne på rommet mitt. Det er ikke slik kjempe plagsomt, enda, men siden det blir bare mer og mer intenstivt, og litt plagsomt, så er det en mulighet at det er noen andre som er her og? Er det noe vi to kan gjøre?
Vet du hva det første som slår meg er, når det gjelder alt dette elektriske?
Det er fuktighet. Kondens kan faktisk påvirke elektrisitet, og det kan forklare hvorfor skjermen på den bærbare PCen din ble ødelagt. Det kan også forklare hvorfor lampen slår seg på av en ømfintlig liten berøring. DVD-spilleren også, forsåvidt. Elektriske artikler liker ikke fuktighet. Kompisen min hadde en bærbar maskin i kjelleren og den ble etterhvert helt ustabil av det. Den slo seg av av seg selv.

Det med vinduet kan ha vært noen unger som har vært ute med skøyerstreker.
Hunden din kan være ganske enkelt litt nervøs, eventuelt at den bare er litt merkelig - slik hunder flest er. Herlige dyr, de får jo både det ene og det andre for seg, og de kan jo ikke akkurat snakke eller si ifra :)

Eventuelt at dere ikke er alene i leiligheten.
Antall ord: 359
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
diffusjon
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av diffusjon »

kan hende, ikke vet jg. Men håper det ikke er unger som banket på, for dette er i tredje etasje...
Bra dere får til å forklare det bedre enn meg=) slipper jg å være nervøs når jg blir alene her=D
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links