Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKatt - reinkarnasjon?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Kjasp
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Nov 2006 13:44
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Elverum
Blitt takket: 1 gang

Katt - reinkarnasjon?

Innlegg av Kjasp »

Må bare si dette

For 2-3 år siden døde katten min av kreft, den 18. november.
Og i dag, mens faren min måkte snø, kom det plutselig en katt bort til han og var kjælen som få. Og siden den heller ikke ville gå sin vei, så tok pappa den med inn en liten tur. Det første katten gjorde var å legge seg under sofaen og hvile litt. Katten var litt lubben, akkurat som katten vi hadde og oppførte seg omtrent som om den skulle bodd i huset vårt hele sitt liv. Etter noen timer, tok vi den ut igjen, og der satt den bare. Minst 15 minutter. Vi gikk bort flere ganger for å se etter om den hadde gått, og til slutt gikk den jo. Pappa skulle ut å hente noe i fryseren og gjett hvem som spurta inn døra igjen? Jaggu, hadde ikke katta løpt langt. Den fôr rett inn igjen. Og ikke vil den ut igjen heller. Men vi skal vel slippe den ut i morgen, tenker jeg ;)

Men i dag er det den 18. november. Hvorfor skulle katten dukke opp da? På dødsdatoen til katten vi hadde? Litt godt å tenke på hvis det kan være pusen vår som vil "besøke" oss igjen :mozilla_smile:

Måtte skrive det ned. Det høres idiotisk ut, men men..
Antall ord: 233
Søstra mi er DOMONSTRET!!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Feb 2007 22:13
17
Lokalisering: nittedal

Re: Katt - reinkarnasjon?

Innlegg av @ngel »

Tøft..

Jeg vet ikke om det er mulig at katten har kommet tilbake...
Men jeg vet at dyre kan gå igjen iallfall... Min katt har kommet og hilst på meg etter han døde... Men så aldri til han igjen etter det....
Antall ord: 43
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Akkurat datoen er nok en tilfeldighet.

Når det gjelder katter er jo den oppførselen du beskriver helt typisk. De vil inn i varmen, og de oppfører seg som om de var hjemme. Antakeligvis er dette en utekatt som er vant til å bli matet og sluppet inn hos folk.
Antall ord: 51
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kjasp
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Nov 2006 13:44
18
Lokalisering: Elverum
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Kjasp »

Jo, godt mulig det, men katter pleier som regel å være litt rastløse i tillegg. De vil undersøke alt i huset.
Antall ord: 23
Søstra mi er DOMONSTRET!!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Elisenbetten
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Okt 2008 10:59
16
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Elisenbetten »

Jeg tror faktisk at du kan være inne på noe med den katten. I det siste har det slått meg at noe lignende hendte meg for mange år siden. Jeg hadde en kanin som jeg var veldig glad i, og jeg følte alltid at hun var veldig nær meg og veldig intelligent. (De som mener at kaniner og smådyr er dumme har ikke lært å kjenne dem!) Da hun døde sørget jeg som jeg ville gjort over et hvert familiemedlem. Omtrent et år senere hadde jeg en ekstremt virkelighetsnær drøm hvor hun kom på besøk så jeg fikk kost med henne en gang til. Det var ikke en "ønskedrøm" eller det man kaller "lucid dream" , det føltes som en visshet at hun hadde besøkt meg, og alt føltes bedre etterpå. Når jeg tenker tilbake er nok dette min aller første helt klare paranormale opplevelse.
Et par år senere var jeg på leirskole, og på gården der møtte jeg en liten kanin. Den var helt annerledes i utseende enn min gamle, men hun FØLTES som om hun var den samme. Jeg følte meg igjen trøstet over å møte en kanin til her i verden som føltes så god og kjent for meg -jeg husker jeg tenkte litt på reinkarnasjon da- noe jeg ellers veldig sjelden tenkte på den gangen, -og gikk så langt som til å be om å få oppkalle henne etter min gamle kanin, og det fikk jeg.
Først nå de siste ukene slår det meg at jeg siden er jeg viser meg å være en kløpper i å gjenkjenne energier, er det faktisk mer sannsynlig enn ikke at det VAR min gamle kanin jeg traff igjen den gangen! For et par uker siden følte jeg at hun var på besøk hos meg, denne gangen som energi.
Det er rare greier, men de som har tro på og har lest litt om dyrekommunikasjon er kanskje enige med meg om at dyr er langt mer enn vi gir dem "cred" for, så hvorfor ikke dette også? :-)

Når det gjelder datoen, så har jeg sluttet å tro på tilfeldigheter. Ville du ha tenkt så sterkt på din gamle katt ellers? Kanskje det var dette som skulle til for at du skulle gjenkjenne ham. ;)
Antall ord: 396

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

Har dere noen gang tenkt over hvorfor begrepet reinkarnasjon ble innført i hinduismen? Jeg mener det er en strategisk politikk som hadde som mål at alle skule strebe etter å følge idealene i livssynet. At noe reinkarnerer er ikke særlig realistisk sett igjennom våre, opplyste øyne.

Men selvfølgelig, en har sterke følelser til et dyr en har bodd sammen med i lang tid, og jeg skjønner at tanken om en reinkarnasjon kanskje kan gjenkalle disse følelsene og dempe savnet, eventuelt bekrefte at "båndet" til dyret fortsatt er der.
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links