Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDe gamle i vinduet..

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Feb 2007 22:13
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nittedal

Re: De gamle i vinduet..

Innlegg av @ngel »

Badger skrev:Men har dere noe anelse om hva de kan ha sett? Hva var det som var i vinduet?

Kanskje de har sett de folk som er tilknyttet til huset.. De som har bodde der i mange mange år så døde de men er sterk knyttet til huset slik at de ble igjen der og har ikke gått over til den andre siden... vet ikke jeg.. :) Må nesten komme selv til huset for å finne ut mer av det...
Kanskje du kan skaffe noe bilder så kan jeg se an på bildet og se om jeg får opp noe av bildet :)
Antall ord: 104
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Badger
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Sep 2008 13:06
16
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av Badger »

Har du evner? Jeg skal ringe han som fortalte om det jeg, så kan jeg høre hvor det er. Men hvis du ved å se bilde kan få opp ting så kan jeg sende deg en interessant pm.
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Feb 2007 22:13
17
Lokalisering: nittedal

Innlegg av @ngel »

Badger skrev:Har du evner? Jeg skal ringe han som fortalte om det jeg, så kan jeg høre hvor det er. Men hvis du ved å se bilde kan få opp ting så kan jeg sende deg en interessant pm.
Ja send meg PM du ;)
Kan ikke love noe men prøver så godt jeg kan :)
Antall ord: 56
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
martheel
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Nov 2008 13:24
16

Innlegg av martheel »

hehe, så spennende historie : D

Når jeg var sånn rundt 13 år. Så var huset oppe ved min Bestevennine forlatt, helt tomt !
Men flere ganger om kvelden så vi begge av starinlys var tent i vinduet !! Det var å en gang vi gikk opp ditt sammen med våre foreldre bare for å se om det hadde vært noen der, men det kunne det ikke for huset var frys kaldt og det værste var at jeg og min beste vennine aldri så noe starin lys i vinduet ! Creepyy..
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Badger
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Badger »

martheel skrev:hehe, så spennende historie : D

Når jeg var sånn rundt 13 år. Så var huset oppe ved min Bestevennine forlatt, helt tomt !
Men flere ganger om kvelden så vi begge av starinlys var tent i vinduet !! Det var å en gang vi gikk opp ditt sammen med våre foreldre bare for å se om det hadde vært noen der, men det kunne det ikke for huset var frys kaldt og det værste var at jeg og min beste vennine aldri så noe starin lys i vinduet ! Creepyy..
Blir litt usikker på hva du mener jeg. Så dere at det lyste på avstand, men da dere kom nermere så var det ingen stearinlys? Eller...
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
martheel
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av martheel »

Sorry, at jeg er litt utydelig ! Blir bare sånn når jeg blit litt gira : D

Nei, huset var så nære at vi kunne se stearinlysene brenne !! Og de så vi vær gang når jeg lå over hos min bestevennine som var ganske ofte ! Å flere ganger når vi var oppe der dagen etter å sånn, så skulle vi se etter stearin lysene men da fant vi aldri noe stearinlys :)
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Badger
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Badger »

Okey.. det var spennende. Er du fremdeles i nærheten av huset noen ganger? Moro om dere hadde observert det fra det lyste om natten og til dagslyset kom. Og holdt øye med dører og vinduer for å sett om noen gikk. Så når det ble ordentlig lyst, gått og sjekket.
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
martheel
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av martheel »

Ahh, vi har helt sluttet å se bort ved huset på kvelden nå siden det flytta inn noen der for to - tre år siden. Men neste gang jeg overnatter skal jeg se dit igjen :' ) For det er sikkert stor sjanse at det er noe der enda :' D

Så takk for tipset : D
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
marjusen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Nov 2008 18:11
16

Innlegg av marjusen »

ta noen bilder om du fortsatt ser lyset i vinduet da?
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
martheel
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av martheel »

det skal jeg gjøre :- D
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TamTari
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Okt 2006 22:05
18
Lokalisering: Halden

Innlegg av TamTari »

Badger skrev:En historie fortalt til meg av en bekjent. Jeg ser på vedkommende som rimelig troverdig, han skulle ikke ha noe interesse av å lyve. Han opplevde dette på 80-tallet.

Familien på fire er på vei til besteforeldrene sine. Disse bor i enden av en lang slette hvor man på veien passerer et hus. I dette huset har det så lenge de har kjørt her bodd et gammelt par som alltid har fulgt godt med på trafikken på veien. De pleier å vise seg i vinduene når folk kjører forbi.

En kveld kommer familien kjørende sent på kvelden, det er vel mer natt enn kveld. De ser ikke lys i huset til det gamle paret, men da de kommer helt innpå ser de (alle i bilen ser det) at gardinene går til siden hodene stikker frem og det lyser svakt i rommet. Dette gjentar seg i alle tre vinduene ut mot veien.

Når de så ankommer besteforeldrene forteller de at "jammen var ikke de gamle sent oppe i kveld". Så får de vite fra besteforeldrene at det gamle nysgjerrige paret er døde og ingen har bodd i huset den tid de har vært døde.

Mulige forklaringer er selvfølgelig at det kan være "ubudne gjester" som har sett sitt snitt til å bo gratis. Ikke vet jeg, men historien var litt artig syns jeg.

Kom gjerne med en kommentar. ;)

Om ikke annet er det jo en fin ghost story 8)
Antall ord: 249
"Friends help, a guinea pig tricked me"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links