Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderhva skjer ?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Feb 2007 22:13
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nittedal

Re: hva skjer ?

Innlegg av @ngel »

ludoburgero skrev:
@ngel skrev:ludoburgero : du er rar vet du det? ;)

Nei, men hvis dere tror på dette med paranormal å gjøre så synes jeg det virker rar at dere tror at det er slutt på alt når man dør......... :mozilla_undecided:
Nei, nå må du slutte å tulle... :bat
Hvis jeg tror på spøkelser, trenger jeg ikke tro på nissen liksom.
Hvis jeg liker pølse, trenger jeg ikke like lapskaus.
Sånn er det bare. Man trenger ikke tro på alt. Men jeg er åpen for det likevel.

Hvis det er noe liv etter døden, så er det jo det. Det vet jeg ikke noe om før jeg faktisk dør.
Likevel så tror jeg mindre på at det er et liv etter døden enn at jeg tror mer på det.
Hvis du skjønner...

Hehehe.. Jeg elsker humor jeg :lol: Men nu tuller jeg ikke :salute:

Du kan ikke sammeligner på denne måte du!!

Men jeg tror jeg skjønner hva du mener...

Jeg tror det er noe som foregår både her og ute i univserseren... Men tror ikke vi kommer til å få ordentlig svar på det... Jeg fikk vite igår av tante min at oldefar min har død men våknet til liv igjen (de prøvde å redde han) men da ble han sur fordi han fortalt at,- alt smerte var borte og han var på et annet sted og der var det fredfyldig. Harmoni, varm og go følelse... Så våknet han igjen med masse smerte og alt dette der.. Og sa hvorfor vekket dere meg til liv igjen.... Men "heldigvis" (for han) så mistet vi han igjen noe minutter senere.....

Det sier litt!!! Så har jeg sett på et programme der hvor folk fortalt om opplevelse sine... Psykatari, pasienter, leger osv var med i debatt.. Legene og psykatari + hjernespesial kunne ikke forklar på det pasienter opplevde.. En pasient har ALDRI hatt syn i hennes liv, hun ble født blind og da hun skulle operere hjerte noe sånt, Så hun døde på operasjon bordet.

Så hun sa at hun fløy ut av kroppen og ut av sykehuset. så hun fikk sett hvordan det så ut på rommet -der hun lå, sykehus, området utenfor.. Hun fortalt akkurat hvordan det så ut, farge, hvem var der, osv... hvordan kunne hun vite det???
(nei jeg tror ikke på alt jeg leser/hører, men det gir meg noe tanker ja!!!)

Det fikk meg til å tro det er noe... men hva vet jeg ikke!!!

Jeg er verken kristen eller noe.. Tror ikke at Jesus var Gud's sønn!!! Tror ikke at han ble sendt av Gud... Tror ikke at han var så mektige.. Mye av bibelen som stemmer mens mye av det stemmer ikke... Men iallfall det var en mann som stod fram som en Gud's sønn og var delvis gal (sorry men jeg tror det) Og han hadde evner ja..... Min tro!!!
Jeg elsker å lese bibelen og kunne historien godt det er fordi det var interessant... Hvordan kan man bare finne på sånn historie?? Det er nok noe..

Folk kan tro mye rart, og det har de lov til :mozilla_laughing:

En venninne tror på julenisse og hun er 30 år... Hun sier at hun har SETT julenisse hver jul i 16 år.. Og det var JULENISSE,- en ordentlig en...
Jeg tror IKKE på julenisse men jeg sier ikke jeg tror IKKE PÅ HENNE... ;)
Antall ord: 581
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

@ngel skrev:Hehehe.. Jeg elsker humor jeg :lol: Men nu tuller jeg ikke :salute:

Du kan ikke sammeligner på denne måte du!!
Jeg vet at lapskaus og pølse begge kan inneholde pølse, og at begge deler er mat.
Synes fint jeg kan ta det litt rare eksempelet å sammenligne med, jeg.
For jeg blir jo fortalt at jeg må jo tro på liv etter døden bare fordi jeg er åpen for det paranormale.

Og DET syns JEG er en rar sammenligning! ;)
Jeg tror det er noe som foregår både her og ute i univserseren... Men tror ikke vi kommer til å få ordentlig svar på det... Jeg fikk vite igår av tante min at oldefar min har død men våknet til liv igjen (de prøvde å redde han) men da ble han sur fordi han fortalt at,- alt smerte var borte og han var på et annet sted og der var det fredfyldig. Harmoni, varm og go følelse... Så våknet han igjen med masse smerte og alt dette der.. Og sa hvorfor vekket dere meg til liv igjen.... Men "heldigvis" (for han) så mistet vi han igjen noe minutter senere.....

Det sier litt!!!
Ja, det sier litt! Ihvertfall at oldefaren din ble kvitt smertene fordi han ikke følte noe da han var død. Kroppen kan nok huske følelsen av å være død, dersom han våkner opp igjen. Det trenger ikke bety at han opplevde noe på andre siden, for det kan også være en bekreftelse på at det var ingenting der. Og at det nettopp var derfor han opplevde ingen smerte.

Men jeg sier ikke at det bare ER sånn.
Det kan være at det er noe på den andre siden også, selv om jeg ikke tror så veldig at det er det.
Så har jeg sett på et programme der hvor folk fortalt om opplevelse sine... Psykatari, pasienter, leger osv var med i debatt.. Legene og psykatari + hjernespesial kunne ikke forklar på det pasienter opplevde.. En pasient har ALDRI hatt syn i hennes liv, hun ble født blind og da hun skulle operere hjerte noe sånt, Så hun døde på operasjon bordet.

Så hun sa at hun fløy ut av kroppen og ut av sykehuset. så hun fikk sett hvordan det så ut på rommet -der hun lå, sykehus, området utenfor.. Hun fortalt akkurat hvordan det så ut, farge, hvem var der, osv... hvordan kunne hun vite det???
(nei jeg tror ikke på alt jeg leser/hører, men det gir meg noe tanker ja!!!)

Det fikk meg til å tro det er noe... men hva vet jeg ikke!!!
Dette har jeg større tro på, fordi det er noe jeg har opplevd selv.
Ikke så lenge, men for en liten stund. Det er det mange kaller for en ut-av-kroppen opplevelse. Der flytter sjelen seg, eventuelt bevisstheten seg, ut av kroppen. Kroppen blir igjen mens man kan se med sitt "tredje øye", man kan visualisere eller observere ting som faktisk er der i realiteten. Uten at man fysisk bruker øynene sine.

Dette får meg til å tro mer på at sjelen eksisterer, eller at bevisstheten kan eksistere utenom kroppen. Og selv om det ikke for meg er et bevis på et liv etter døden, kan det være en indikasjon som peker i den retning. Men det kan også være at sjelen eller bevisstheten krever en kropp å komme tilbake til for å kunne leve, og at det opphører å være slik når man først dør.

Ikke sant?
Jeg er verken kristen eller noe.. Tror ikke at Jesus var Gud's sønn!!! Tror ikke at han ble sendt av Gud... Tror ikke at han var så mektige.. Mye av bibelen som stemmer mens mye av det stemmer ikke... Men iallfall det var en mann som stod fram som en Gud's sønn og var delvis gal (sorry men jeg tror det) Og han hadde evner ja..... Min tro!!!
Jeg elsker å lese bibelen og kunne historien godt det er fordi det var interessant... Hvordan kan man bare finne på sånn historie?? Det er nok noe..
Hvem vet? Kanskje alt som står i Bibelen stemmer, men det er ikke svaret på alt.
Gud skapte kanskje verden, men hva er Gud?
Jeg tror det kan hjelpe oss å forsøke å finne ut det først. Og da kan man ikke gå helt bort ifra at Gud faktisk eksisterer heller, man kan ikke utelukke muligheten.

På lik linje som at jeg nå sier til deg at jeg er åpen for noe, selv om jeg ikke akkurat tror mye på det.
Folk kan tro mye rart, og det har de lov til :mozilla_laughing:

En venninne tror på julenisse og hun er 30 år... Hun sier at hun har SETT julenisse hver jul i 16 år.. Og det var JULENISSE,- en ordentlig en...
Jeg tror IKKE på julenisse men jeg sier ikke jeg tror IKKE PÅ HENNE... ;)
Nei, det er også noe til ettertanke... :)
Antall ord: 848
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Feb 2007 22:13
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nittedal

Innlegg av @ngel »

Hvordan kunne han tenke hvordan han opplevd-så-følte når han var borte i noe minutter og hjernespesial sa at hjernen slutter å fungere etter 8 sek!!!!???

Da sov han liksom???? Når han kan ikke en gang tenke eller drømme noe i det hele tatt!!!
Antall ord: 48
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links