Har den boken,men lenge siden jeg leste den,så husker ikke så mye av den, bortsett fra en indianerMarieLee skrev:Jeg har lest en bok av mediumet Rosemary Althea (Ørnen og Rosen), og hun var visstnok i kontakt med en gutt som hadde vært utviklingshemmed hele livet. Men da han var kommet over til den andre siden så kunne han gå og snakke og gjøre alt som folk som ikke er utviklingshemmede kan gjøre.
Men om det også gjelder for de som går igjen, vet jeg ikke.
Interessant spørsmål, though.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Kan psykisk utviklingshemmede "gå igjen"?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Moderator
- Startet: 01 Mar 2005 20:32
- 19
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 3 ganger
Re: Kan psykisk utviklingshemmede "gå igjen"?
Antall ord: 98
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFOAdmin
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Nov 2007 02:10
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Tønsberg
- Blitt takket: 1 gang
Vi har alle en åndelig bevissthet. Men mange er mer opptatt av sinnets Jeg bevissthet. Tankene, logikken og den mentale bevisstheten.Hvordan opplever du dette? Ingen vet hva de tenker eller føler...og vil dette si at en som er funksjonsfrisk, men blir psykisk utviklingshemmed etter f.eks drukningsulykke vil utvikle en ånselig bevissthet etter ulykken?
Jeg har selv arbeidet med utviklingshemmende, og man kan ikke påstå at det er veldig sterte på den mentale siden. De er opptatt av å sanse, oppleve, se og føle en masse.
Når psykisk utviklingshemmede, er mentalt tilbakestående, så tar ofte annen bevissthet over.
Men man kan absolutt utvikle og fremelske en åndelig bevissthet, selv om man ikke er utviklingshemmed. Man må bare rydde litt opp i den mentale bevisstheten og alle de overbevisningene der, som står i veien.
Barn har ofte en sterkere åndelig bevissthet, før den mentale jeg bevisstheten tar over. Og de lærer seg hva som er akseptert og ikke. Av følelser, opplevelser og syn. Og derfor lærer de å stenge av de inntrykk de får som ikke resten av verden aksepterer.
Jeg har også snakket med folk som selv opplever en åndelig bevissthet, hvordan psykisk utviklingshemmede kan stå med et ben i hver verden.
Nå ser jeg det også er snakk om fysisk utviklingshemmede. Og det blir en helt annen sak. De er nok som folk flest.
Antall ord: 236
I choose the easy button.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Nov 2007 02:10
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Tønsberg
- Blitt takket: 1 gang
Angående de som blir, etter ulykker.
Ikke automatisk noe åndelig. Men igjen, når hjerneskader stenger av den logiske, og mentale virkeligheten, åpner det seg ofte opp en åndelig virkelighet.
Og nei, ingen ser hva de tenker. Men åndelig bevissthet handler ikke om å tenke. Det ligger bortenfor hva tanken kan begripe. Det er en væren, en opplevelse av noe mer. Informasjon som kommer uten ord. Bilder og følelser, som henter inn mer enn hva tanken og sinnet kan klare av.
Ikke automatisk noe åndelig. Men igjen, når hjerneskader stenger av den logiske, og mentale virkeligheten, åpner det seg ofte opp en åndelig virkelighet.
Og nei, ingen ser hva de tenker. Men åndelig bevissthet handler ikke om å tenke. Det ligger bortenfor hva tanken kan begripe. Det er en væren, en opplevelse av noe mer. Informasjon som kommer uten ord. Bilder og følelser, som henter inn mer enn hva tanken og sinnet kan klare av.
Antall ord: 83
I choose the easy button.
Hide post links |