Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ spøker det på gravplasser?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Apr 2008 12:59
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: norge
- Blitt takket: 1 gang
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Det som sannsynligvis skjer er at hvileløse sjeler søker tilbake til gravstedet hvor den avdøde kroppen ligger,kanskje fordi de ikke kommer over at de er døde. - og at de besøker sin egen grav titt og ofte er ikke umulig. Så skal vi ikke glemme at det også er hvileløse sjeler på kirkegården som søker til den -fordi det er hellig grunn og de føler en slags trygghet ved å være der.TheMartine skrev:Jeg leste om dette en gang, og leste en teori om at de stedet det antagelig spøker minst, er på gravplasser. Av den grunn at ånder trekker til steder de likte å oppholde seg da de levde. Dessuten liker de vel ikke å bli påminnet at de er døde, og det er enda en grunn til å ikke bli værende der man ligger gravlagt.
Så nei, jeg tror ikke spøker veldig mye på gravplasser. Ikke mer enn andre steder i hvert fall =)
Antall ord: 167
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
Hmm. Jeg kan ikke si meg helt enig. Hvorfor vil de bli minnet på at de er døde? Man tenker vel ikke noe annerledes når man er død, og jeg vet i hvert fall med meg selv at jeg ikke hadde villet oppholdt meg ved min døde kropp, hvis jeg heller hadde muligheten til å være et sted som betydde mye for meg. Kroppen er jo bare et skall, som vi forlater når vi går over på den andre siden. Den betyr i bunn og grunn ikke noe etter at man har forlatt den.dannys skrev: Det som sannsynligvis skjer er at hvileløse sjeler søker tilbake til gravstedet hvor den avdøde kroppen ligger,kanskje fordi de ikke kommer over at de er døde. - og at de besøker sin egen grav titt og ofte er ikke umulig. Så skal vi ikke glemme at det også er hvileløse sjeler på kirkegården som søker til den -fordi det er hellig grunn og de føler en slags trygghet ved å være der.
Men at de kanskje søker til hellig grunn, det kan godt være. Men da vil jeg heller lene mot å tro at det gjelder de som var religiøse i utgangspunktet.
Antall ord: 215
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Nov 2008 13:24
- 16
Re: spøker det på gravplasser?
Jeg er ofte på hoff kirke gård ( den gammle delen ) der min farfar er begravd. Å jeg kan sitter der i sikkert flere timer for jeg synes det er så fredelig ! Men en gang når jeg og mitt søskenbarn gikk litt rundt for å sjekke litt graver å sånn kom jeg til en grav som det føltes at hele jorda ristet ! Det var virkelig ekkelt, og det merkligste er at jeg sa det til farmor noen dager senere og når vi skulle se etter den graven igjen, så fant jeg den ikke i det hele tatt -.- litt merkelig for det var et bilde på graven så den var ikke vanskelig å kjenne igjen ! Men det var virkelig ekkelt !
Antall ord: 120
Hide post links |
Det er sjeldent det spøker på kirkegårder/gravplasser. Grunnen til dette er at et spøkelse trenger energi å "nære" på. Derfor kan gjenferd ikke oppholde seg der over lengre perioder...
Antall ord: 33
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Kan de ikke nære seg på energien fra blomstene eller markene som spiser opp de døde kroppene deres?
Antall ord: 20
Hide post links |
-
- Moderator
- Startet: 01 Mar 2005 20:32
- 19
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 3 ganger
Ifølge Dr.phils program spøker det ikke på kirkegårder.De trekker på hjemmlige trakter. Det er derfor det er så fredfyllt der.
Antall ord: 25
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFOAdmin
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Sep 2008 13:11
- 16
- Lokalisering: Der det passer
- Har takket: 14 ganger
- Blitt takket: 20 ganger
Enig i at det virker mer naturlig at gjenferd(hvis man velger å kalle det for det) trekkes til steder de har tilhørt.
Når det gjelder energi: Hvis det skulle være masse gjenferd som hjemsøker kirkegårder, og de er avhengige av energi for å "livnære seg" så lurer jeg på om det virkelig ville være nok energi på gravlunder til å fø alle spøkelsene, hehehe..
Dersom man holder seg til teorien om at gjenferd er "energi-avtrykk" fra fortiden, ville jeg også tippe at man heller skulle treffe på dem på steder de har tilhørt/oppholdt seg i levende live.
Dessuten, når man begraves er jo ånden/sjelen borte fra kroppen for lenge siden. Ville de ikke heller trekkes til steder de har levd, eller til stedet de døde, heller enn å følge kroppen hele veien til kirkegården?
Men likevel går jeg heller en lang omvei rundt kirkegårder når det er mørkt og jeg er alene, enn å gå gjennom.. Litt av grunnen til dette er at det er mange tvilsomme levende folk der i mørket også..
Når det gjelder energi: Hvis det skulle være masse gjenferd som hjemsøker kirkegårder, og de er avhengige av energi for å "livnære seg" så lurer jeg på om det virkelig ville være nok energi på gravlunder til å fø alle spøkelsene, hehehe..
Dersom man holder seg til teorien om at gjenferd er "energi-avtrykk" fra fortiden, ville jeg også tippe at man heller skulle treffe på dem på steder de har tilhørt/oppholdt seg i levende live.
Dessuten, når man begraves er jo ånden/sjelen borte fra kroppen for lenge siden. Ville de ikke heller trekkes til steder de har levd, eller til stedet de døde, heller enn å følge kroppen hele veien til kirkegården?
Men likevel går jeg heller en lang omvei rundt kirkegårder når det er mørkt og jeg er alene, enn å gå gjennom.. Litt av grunnen til dette er at det er mange tvilsomme levende folk der i mørket også..
Antall ord: 190
I morgen er viktig. Gjør forberedelser idag.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Jul 2008 17:17
- 16
- Kjønn (valgfri): grei mann :-)
- Lokalisering: Saltrød
der er jeg helt enig med deg, jeg liker heller ikke å gå¨på kirkegården i mørket.Føler liksom at jeg blir iaktatt, at noen ser på meg.Men det kan jo bare være at det er noe jeg tror,jeg har aldri sett noe "ånd" spøkelse på den kirkegården her i nærheten. Men nå må jeg besøke kirkegården avogtil i mørke, siden mora mi ligger der. Må jeg jo besøke graven hennes, nå som det mørkner fort om ettermiddagen blir det mørkt når jeg er der.
Antall ord: 100
MANU og AC /DC FAN
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 15 Mai 2007 22:08
- 17
- Kjønn (valgfri): Male
- Lokalisering: I en koffert
Hvorfor skal det ikke kunne være energier på kirkegårder/gravplasser.
Indianerne sa at "gravplasser er et sted de døde snakker".
Hvis det er slik at energier/gjenferd eksisterer er nok en gravplass også
et sted hvor dette forekommer
Antall ord: 41
tiocfaidh ar la
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Selvfølgelig. Poenget er at det ikke finnes noen regel for hvor det spøker. Det spøker på gravplasser. Det spøker på Narvesen. Det spøker sikkert på dass også.DiMalo skrev:Hvorfor skal det ikke kunne være energier på kirkegårder/gravplasser.
Antall ord: 75
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 07 Feb 2007 22:13
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: nittedal
Selvfølgelig. Poenget er at det ikke finnes noen regel for hvor det spøker. Det spøker på gravplasser. Det spøker på Narvesen. Det spøker sikkert på dass også.[/quote]TheMartine skrev:DiMalo skrev:Hvorfor skal det ikke kunne være energier på kirkegårder/gravplasser.
Som jeg pleier å si, det finnes overalt..!!!!! Men det spørs hvor sterk energi er og hvor tilknyttet er åndelige til sted osvosv... kan jo være klebneånd osvosv.. hihi
Antall ord: 109
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Mai 2005 22:22
- 19
- Blitt takket: 2 ganger
Jeg tror opphavet til den påstanden bygger på det enkle faktum at der det er folk, der er det også folk som kan fortelle noe videre om den plassen. Om det f.eks skulle spøke der.Troyamin skrev:Det er sjeldent det spøker på kirkegårder/gravplasser. Grunnen til dette er at et spøkelse trenger energi å "nære" på. Derfor kan gjenferd ikke oppholde seg der over lengre perioder...
Antall ord: 73
Hide post links |