Healing og annen alternativ medisinVar det healing?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Pam-Poe
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Nov 2008 13:26
16

Var det healing?

Innlegg av Pam-Poe »

Jeg er relativt ny innenfor healing-temaet..var på et "åpningskurs" for en tid tilbake, og fikk bekreftet at jeg hadde healende evner...har tatt smerte noen ganger før, men ikke turt å stole helt på at det faktisk skjedde....Jeg har også andre sterke opplevelser for tiden. I natt hadde jeg en merkelig opplevelse som jeg håper noen vil kommentere...

Jeg møtte en mann for litt siden, som jeg likte veldig godt. Vi har tilbrakt mye tid sammen, men konklusjonen ble at vi ikke passet sammen. Men etter jeg ble kjent med han forsto jeg at han bar på mye smerte i hjerte...og at det lukket han som menneske, selv om han er en bra mann. Da jeg skulle legge meg igår fikk jeg det for meg at jeg skulle legge en sten(trekantformet Malakitt) på hjertet mitt, holde hendene over som i en pyramide og be om hjelp til å sende han healing...Jeg vet ikke hvorfor denne ideen kom til meg..Det som skjedde var at jeg med ett kjente noe(føltes som en hånd) som la seg tungt over mellomgulvet mitt,,,ble litt redd først, men "visste" at jeg ikke måtte åpne øynene. Så følte jeg at lys ble trekt ned, og en ildkule kom frem i mitt indre..Den lyskulen sendte jeg til mannen. Og med ett var jeg i sengen hans..han sov...jeg holdt rundt han, og fyllte lys, som var i hendene mine, inn i hjertet hans..mens jeg tenkte at du må tørre å elske, og bli glad i noen..det var en rar, men virkelig opplevelse for meg....Hva tror dere??

Takknemlig for svar!!! :P
Antall ord: 282

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Var det healing?

Innlegg av Kimbara »

Jeg tenker at dette dessverre er noe du forestiller deg.

Hvis du tenker etter så er det ingenting med hjertet som skulle tilsi tungsinn, byrder, osv., iom. at hjertet kun er en muskel. Hjertet og "ritualer" i forbindelse med det er fullt og helt symbolsk, og baserer seg på gamle misforståelser. Det er ingen som kan "bære noe" i hjertet sitt, annet enn blod.

Skulle dette da hatt noe for seg, så måtte du vel lagt den steinen på hodet ditt, siden det er i hjernen vi bærer på slike byrder. Jeg sier ikke dermed at jeg tror det har noe for seg i det hele tatt.
Antall ord: 111
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Feb 2007 22:13
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nittedal

Innlegg av @ngel »

Veldig spennende.. Og spesiel opplevelse kan jeg tenkt meg det..

Hadde bort i noe likne før jeg også :)
Aner nok det var noe med healing å gjøre ;)
Hvis du er sterkt knyttet til han så er og kom alltid til å være et spesiel bånd mellom dere..
Derfor du opplevd dette??
Antall ord: 53
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pam-Poe
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Pam-Poe »

Hvis du tenker etter så er det ingenting med hjertet som skulle tilsi tungsinn, byrder, osv., iom. at hjertet kun er en muskel. Hjertet og "ritualer" i forbindelse med det er fullt og helt symbolsk, og baserer seg på gamle misforståelser. Det er ingen som kan "bære noe" i hjertet sitt, annet enn blod.

Jeg er åpen for alle tilbakemeldinger, for jeg tror det er mange sannheter,,,,men i forhold til det med at hjertet er en muskel, og at man ikke kan "bære" noe i hjertet..så er min eneste kommentar at mitt intelligensnivå er høyt nok til å skjønne det. Og at det vel er ganske innlysende at jeg snakker om det i symbolske former...
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1435 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Pam-Poe skrev:<klippet ned bittelitt... >Da jeg skulle legge meg igår fikk jeg det for meg at jeg skulle legge en sten(trekantformet Malakitt) på hjertet mitt, holde hendene over som i en pyramide og be om hjelp til å sende han healing...Jeg vet ikke hvorfor denne ideen kom til meg..<klippet ned bittelitt... >
Dette å følge intuisjonen i slike saker er viktig...
Sålenge man ikke gjør noe som kan skade andre, ( og i dette tilfellet kunne du ikke det ), så er det ingenting i veien for å sende healing på denne eller andre måter.

Det som man kansje bør ta med er at dersom mottaker er villig til å motta healing, så skal det gå til mottaker, og hvis ikke, kan healingen gå til moder jord....

Det er ikke alle som er villig å mota healing, nemlig... og da kan Moder Jord få det istedet ;-9

mvh Asbjørn
Antall ord: 153

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Pam-Poe skrev: Jeg er åpen for alle tilbakemeldinger, for jeg tror det er mange sannheter,,,,men i forhold til det med at hjertet er en muskel, og at man ikke kan "bære" noe i hjertet..så er min eneste kommentar at mitt intelligensnivå er høyt nok til å skjønne det. Og at det vel er ganske innlysende at jeg snakker om det i symbolske former...
Det forstår jeg, men du skriver også at du holdt denne stenen over hjertet, og jeg forstår det slik at sentrum for oppmerksomhet generelt var hjertet - at denne "energien" eller hva det nå skal være stammet fra hjertet. Det er derfor jeg påpekte det.

Fysisk sett kunne du like gjerne ha holdt stenen over bicepsen eller lårmuskulaturen. Prøv det neste gang ;)
Antall ord: 135
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 343 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Kimbara skrev:Jeg tenker at dette dessverre er noe du forestiller deg.

Skulle dette da hatt noe for seg, så måtte du vel lagt den steinen på hodet ditt, siden det er i hjernen vi bærer på slike byrder. Jeg sier ikke dermed at jeg tror det har noe for seg i det hele tatt.
Hjerte er da HovedMuskelen, som pumper blod igjennom hele kroppen..
Sentralen for selve blodomløpet.

Det som da er litt merkelig å tenke på Kimbara, er at har man for mye "byrder", så er det faktisk blodpumpa (hjerte) som begynner å "lugge" litt da.
Hjerteinfarkt forkommer veldig ofte pga "overbelastning".
Og, i enkelte tilfeller der mennesker er blitt "skremt til døde", er det hjrtet som har stoppet..

Så. bruk ditt utsagn med rette du. "for mye byrder for hjertet" "hjertesorg"..
Antall ord: 192
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

HappeTittenTooYouNow skrev: Hjerte er da HovedMuskelen, som pumper blod igjennom hele kroppen..

Det som da er litt merkelig å tenke på Kimbara, er at har man for mye "byrder", så er det faktisk blodpumpa (hjerte) som begynner å "lugge" litt da.
Og, i enkelte tilfeller der mennesker er blitt "skremt til døde", er det hjrtet som har stoppet..
Jeg ser ikke helt poenget ditt her...Du snakker om fysiske byrder som sliter på kroppen generelt. Hva har det med symbolikken å gjøre?
Antall ord: 92
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pam-Poe
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Pam-Poe »

Sålenge man ikke gjør noe som kan skade andre, ( og i dette tilfellet kunne du ikke det ), så er det ingenting i veien for å sende healing på denne eller andre måter.
Kan det være farlig...Det visste jeg ikke..Det var litt skummelt....Ville jo bare godt.......
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
16

Kimbara skrev:
HappeTittenTooYouNow skrev: Hjerte er da HovedMuskelen, som pumper blod igjennom hele kroppen..

Jeg ser ikke helt poenget ditt her...Du snakker om fysiske byrder som sliter på kroppen generelt. Hva har det med symbolikken å gjøre?
Psykiske lidelser forårsaker hjerte-trøbbel for mange.
Men, det er i hjernen man har tankene, sorgen, og det er hjertet det går ut over... ville jeg frem til..
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
16

Pam-Poe skrev:
Kan det være farlig...Det visste jeg ikke..Det var litt skummelt....Ville jo bare godt.......

NEI.. Det er IKKE farlig å bli healet, eller å heale...

Det KIMBARA prøver å formidle, er at du ikke skal tro på annet enn det vitenskapen presenterer.

Jeg selv healer litt på fritiden min, og er sikker på at HEALING ikke gjør annet enn GODT..
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

HappeTittenTooYouNow skrev: Psykiske lidelser forårsaker hjerte-trøbbel for mange.
Men, det er i hjernen man har tankene, sorgen, og det er hjertet det går ut over... ville jeg frem til..
Jeg skjønner fremdeles ikke hva dette har med saken å gjøre.
Antall ord: 45
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

HappeTittenTooYouNow skrev: NEI.. Det er IKKE farlig å bli healet, eller å heale...

Det KIMBARA prøver å formidle, er at du ikke skal tro på annet enn det vitenskapen presenterer.

Jeg selv healer litt på fritiden min, og er sikker på at HEALING ikke gjør annet enn GODT..
Selve "healingen" er selvsagt ufarlig - det er hva "pasienten" selv tror, og hvordan han/hun velger å ta dette til seg som kan være farlig.
Om f.eks. "healingen" får "pasienten" til å tro han/hun er helbredet, og dermed ikke finner det nødvendig å gå til lege, så kan det være meget farlig. I verste fall kan det bety døden.

Om du praktiserer healing håper jeg du advarer kundene dine om denne risikoen først...
Antall ord: 126
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
16

Jeg har kunder der jeg har "sett" begynnende sykdommer, som jeg sendte til vedkommendes fastlege.

Jeg personlig advarer alle med at jeg IKKE kan garantere noe annet en et par timers velvære, med god og avslappende musikk på "speller'n"

Men under healingen, får jeg de samme "vondter" som kunden, og vet da hvor jeg skal til neste lokasjon.
Jeg får også syn, som jeg deler med kunden, og hvis det er sykdoms relatert. forklarer jeg at DU MÅ OPPSØKE LEGEN DIN, og det litt fort for en undersøkelse. Nei, jeg forteller ikke hva jeg har sett, med de personer jeg har sendt avgårde til fastlegen, har i ettertid takket meg for dette.
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

HappeTittenTooYouNow skrev:Jeg har kunder der jeg har "sett" begynnende sykdommer, som jeg sendte til vedkommendes fastlege.
Det finnes nok av useriøse og umodne "healere" der ute. Godt å lese at du ikke er en av dem :)
Antall ord: 37
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links