I løpet av det siste året har jeg gjentatte ganger hatt merkelige opplevelser på soverommet mitt. Det begynte for ca et år siden, da jeg våknet av at jeg hørte tydelige skritt som gikk ned trappen og mot soverommet mitt. Jeg var egentlig hjemme alene, så da noen tok i døra, antok jeg at det var søstera mi og niesa mi på 2 år som hadde kommet på besøk og skulle skremme meg. Jeg så mot døra, men den var igjen, og det var ingen der. Jeg ble litt redd og la meg under dyna, og noen sekunder senere gikk det i døra igjen, og jeg hørte skritt som ledet bort fra soverommet og opp trappa. Etter å ha fått bekreftet at ingen andre enn meg hadde vært i huset den morgenen begynte jeg å lure på om det ikke bare var familien min som holdt til i dette huset.
For noen måneder siden våknet jeg av hvisking, til tross for at jeg nok en gang var alene på soverommet. Jeg husker dessverre ikke hva stemmen sa. I morges, derimot, hadde jeg en mye tydeligere opplevelse: Jeg våkna brått fra en drøm, av at noen prikket meg i ryggen. Deretter hørte jeg en barnestemme (vanskelig å si om det var gutt og jente), som hvisket: "kan vi være venner?". Den var veldig tydelig, og jeg er helt sikker på at det ikke var en drøm. Det merkeligste var at jeg egentlig ikke ble så veldig redd denne gangen. Jeg tenkte på en måte bare at: ok, dette er litt ekkelt, men uansett hva det er er det i hvert fall vennlig.
Håper noen der ute kan fortelle meg hva dette kan være. Er jeg gal, eller er jeg ikke alene på soverommet?
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Hviskende ånd?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Nov 2008 17:33
- 16
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
Re: Hviskende ånd?
Det er vel et barn som går igjen, da? Hvordan hørtes skrittene ut, var de tunge eller lette?
Antall ord: 20
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
de var lette... det var derfor jeg trodde det var niesa mi som kom. Det er kun en familie som har bodd i dette huset før oss, og de hadde et barn, men han døde i voksen alder. Derfor forstår jeg ikke helt hvem dette barnet kan være.TheMartine skrev:Det er vel et barn som går igjen, da? Hvordan hørtes skrittene ut, var de tunge eller lette?
Antall ord: 74
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
Det trenger jo ikke være noen som har dødd i huset, eller i det hele tatt noen som har noen tilknytning til huset på noen måte. Det er mange måter en ånd kan komme til et sted, så vidt jeg vet =)
Antall ord: 45
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 07 Feb 2007 22:13
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: nittedal
ja martine har rett...TheMartine skrev:Det trenger jo ikke være noen som har dødd i huset, eller i det hele tatt noen som har noen tilknytning til huset på noen måte. Det er mange måter en ånd kan komme til et sted, så vidt jeg vet =)
Antall ord: 51
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Åja, skjønner kan ikke så mye om sånt jeg, men har vel blitt mer og mer interessert og nysgjerrig etter jeg begynte å oppleve ting selv. Var litt greit å få respons fra noen som ikke bare tror jeg er paranoid eller gal =)
Men hvorfor tror du denne ånden er her da? Den virker jo på en måte litt ensom ettersom den spør om vi kan være venner. Eller er det bare for å vise at han/hun ikke vil meg noe vondt?
Men hvorfor tror du denne ånden er her da? Den virker jo på en måte litt ensom ettersom den spør om vi kan være venner. Eller er det bare for å vise at han/hun ikke vil meg noe vondt?
Antall ord: 85
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 07 Feb 2007 22:13
- 17
- Lokalisering: nittedal
renate89 skrev:Åja, skjønner kan ikke så mye om sånt jeg, men har vel blitt mer og mer interessert og nysgjerrig etter jeg begynte å oppleve ting selv. Var litt greit å få respons fra noen som ikke bare tror jeg er paranoid eller gal =)
Du har mange alternativ å velge mellom...
Be henne forlate huset... på hyggelig måte.. (jeg vet ikke hvordan men du kan vel finne ut av det på nettet, her på forum, osv)
Prøv å få kontakt med henne/han og hør hvem det er og hvor kommer h*n fra.. Så kanskje du ber h*n går over den andre siden...
Kontakt med noen som kan dette og hjelpe deg??
La det være, overse h*n og se hva som skjer?
bla...
Antall ord: 172
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Tusen takk for alle svar så langt føler jeg ikke at denne ånden er noe problem, så jeg har ikke noe behov for å be han/henne dra ennå. Akkurat nå er jeg bare nysgjerrig på hvem det er og hva h*n vil. Så takk for tipset=) kanskje jeg kan prøve å få hjelp til å kontakte denne ånden, som du sa, og få noen svar.
Antall ord: 66
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Sep 2008 13:06
- 16
- Lokalisering: Vestfold
Lilli B. nevnte vel nylig i Åndenes makt at ånder kunne følge etter oss. Slik jeg tolker det så trenger det ikke være et barn som har dødd i huset, men det kan være et barn som har et slags bånd til deg.
Hva med å tenke igjennom om noen døde barn kan ha hatt noe bånd til deg og hva dette båndet består av? Noen du kjenner? har opplevd noe med eller i nærheten av?... dette kan være så mangt.
Hva med å tenke igjennom om noen døde barn kan ha hatt noe bånd til deg og hva dette båndet består av? Noen du kjenner? har opplevd noe med eller i nærheten av?... dette kan være så mangt.
Antall ord: 91
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Jan 2008 03:59
- 16
Jeg har selv en her som driver å piller meg på ryggen, i håret, setter på anlegget, lys osv. Er visst han som har bygga huset har jeg fått vite. En morgen etter jeg hadde våkna hviska han oxo til meg. Eneste han sa var: Blod, smerte. Jeg tørte ikke å åpne øya før jeg var i stua og jeg oxo tenkte tanken på om jeg hadde blitt gal. Har prøvd å få han fjerna og han var borte i 4 dager og kom tilbake. Det tomrommet og stillheta de 4 dagene der var helt jævlig. Er den ånden din snill burde du ikke kvitte deg med den. Jeg skal ALDRI gjøre det en gang til. Lykke til!
Antall ord: 123
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Oi, det hørtes skikkelig ekkelt ut. Men skjønner deg godt når du sier at du ikke vil kvitte deg med den igjen. Blir sikkert rart når den plutselig er borte etter så lang tid ja. Så langt har det bare vært skritt, hvisking, lys som har skrudd seg av akkurat når jeg har gått forbi/under o.l. , så det virker som om dette er en vennlig ånd, og jeg føler ikke noe behov for å jage bort han/henne =) Jeg er bare nysgjerrig på hvem det er og hvorfor h*n er her =)
Antall ord: 101
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Takk for tipset =) jeg har tenkt en del på det, og funnet ut at ei jente som bodde i samme gate som meg da jeg var yngre, ble påkjørt og døde. Vi var kanskje ikke så veldig gode venner, men hun var omtrent i den alderen som passet med hviskingen, og dette er det nærmeste jeg kommer. Vet ikke om det kan være noe, så jeg får prøve å undersøke og tenke litt mer. Men takk for tipset =)Badger skrev:Lilli B. nevnte vel nylig i Åndenes makt at ånder kunne følge etter oss. Slik jeg tolker det så trenger det ikke være et barn som har dødd i huset, men det kan være et barn som har et slags bånd til deg.
Antall ord: 178
Hide post links |