Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Kan psykisk utviklingshemmede "gå igjen"?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Aug 2005 03:00
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Østfold
- Har takket: 1 gang
Kan psykisk utviklingshemmede "gå igjen"?
Lurer på en ting... kan psykisk utviklingshemmede "gå igjen", og vil de da være psykisk utviklingshemmet i åndeverdenen? Hva med de som er så syke at de er sengeliggende, uten språk og har vært slik siden de er født...kan de også "gå igjen"?
Antall ord: 48
Det er mer mellom himmel og jord enn de fleste andre steder.....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1725 ganger
- Kjønn:
Re: Kan psykisk utviklingshemmede "gå igjen"?
Det vet jeg ikke, har ikke vært borti saker hvor man har hatt indikasjoner på det.
De som går igjen har jo somregel noe de "må få ordnet først" - før de går videre,
eller at de er redd for hva som venter når de kommer videre.
De som ikke "bremser" seg selv på den måten, vil normalt gå videre, vil jeg tro.
Men dette er det sikkert andre som har mer erfaring med ?
A
De som går igjen har jo somregel noe de "må få ordnet først" - før de går videre,
eller at de er redd for hva som venter når de kommer videre.
De som ikke "bremser" seg selv på den måten, vil normalt gå videre, vil jeg tro.
Men dette er det sikkert andre som har mer erfaring med ?
A
Antall ord: 81
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Det Asbjørn sier er én måte å se det på. Det er ingen, selv ikke de som påstår det, som kan vite dette.
Saken er nok den at vi mennesker ser det vi er vant til å se når det gjelder "spøkelser". Det er ikke vanlig å tenke på psykisk utviklingshemmede i den sammenhengen, så derfor vil heller ikke slike "spøkelser" oppleves.
Tenk over hvor mange klassiske spøkelsesfortellinger som er i omløp, og hvor mange enkeltstående historier som nærmest følger "reglene" for hva et spøkelse og opplevelsene rundt dette er.
Saken er nok den at vi mennesker ser det vi er vant til å se når det gjelder "spøkelser". Det er ikke vanlig å tenke på psykisk utviklingshemmede i den sammenhengen, så derfor vil heller ikke slike "spøkelser" oppleves.
Tenk over hvor mange klassiske spøkelsesfortellinger som er i omløp, og hvor mange enkeltstående historier som nærmest følger "reglene" for hva et spøkelse og opplevelsene rundt dette er.
Antall ord: 100
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2007 17:36
- 17
- Kjønn (valgfri): Jente :D
- Lokalisering: På kirkegården
- Blitt takket: 2 ganger
Tror de kan gå igjen som alle andre visst de har noe uoppgjort kanskje.
Antall ord: 14
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Hva en psykisk utviklingshemmed tenker og føler vet ingen så lenge de ikke klarer å kommunisere, derfor kan det godt være at de faktisk har mye uoppgjort.
Jeg har bare aldri hørt om noen av disse har gått igjen. Det er vel litt mrkelig? De kan jo absolutt være tenkende mennesker og hva er det da som er "kriteriene" for å gå igjen?
Jeg har bare aldri hørt om noen av disse har gått igjen. Det er vel litt mrkelig? De kan jo absolutt være tenkende mennesker og hva er det da som er "kriteriene" for å gå igjen?
Antall ord: 66
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Vi skulle hørt med en klarsyn som kanskje har sett noe lignende
Antall ord: 13
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Ja kom igjen alle dere klarsynte der ute...Hjelp!Rosalind skrev:Vi skulle hørt med en klarsyn som kanskje har sett noe lignende
Antall ord: 24
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Nov 2007 02:10
- 17
- Lokalisering: Tønsberg
- Blitt takket: 1 gang
Sjelen til den psykisk utviklingshemmede, kan gå igjen i den formen de hadde i denne verden. Men om de da fortsatt "leker" at de psykisk utviklingshemmede, kjenner jeg ikke til.
Som oftest opplever jeg at psykisk utviklingshemmede ofte har en åndelig bevissthet, som de lever med, mens de lever her. De kjenner til den andre siden, like mye som de kjenner denne. Men at de er lite utviklingshemmede der. Det er det heller veldig utviklede, og jordbudne, veltilpassede og mennesker med høy intelligens i denne verden, som er. Ikke at det er en regel, men mennesker som er totalt overbevist, at denne verden er den eneste, og at det ikke finnes noen eksistens forbi døden, de kan jo ikke være døde, når de dør. De vil som oftest ikke akseptere at de er døde, og derfor går de igjen. Ellers har du de religiøse da, som tror at om de forlater dette stedet, dette livet, så kommer de opp til Gud og blir dømt til helvete.
Så jeg tror at det er forholdsvis få av de vi kaller utviklingshemmede, som går igjen her på jorden.
Som oftest opplever jeg at psykisk utviklingshemmede ofte har en åndelig bevissthet, som de lever med, mens de lever her. De kjenner til den andre siden, like mye som de kjenner denne. Men at de er lite utviklingshemmede der. Det er det heller veldig utviklede, og jordbudne, veltilpassede og mennesker med høy intelligens i denne verden, som er. Ikke at det er en regel, men mennesker som er totalt overbevist, at denne verden er den eneste, og at det ikke finnes noen eksistens forbi døden, de kan jo ikke være døde, når de dør. De vil som oftest ikke akseptere at de er døde, og derfor går de igjen. Ellers har du de religiøse da, som tror at om de forlater dette stedet, dette livet, så kommer de opp til Gud og blir dømt til helvete.
Så jeg tror at det er forholdsvis få av de vi kaller utviklingshemmede, som går igjen her på jorden.
Antall ord: 196
I choose the easy button.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Aug 2005 21:40
- 19
- Blitt takket: 1 gang
Psykisk utviklingshemmede som alle andre kan IKKE "gå igjen." Derimot kan demoner, fallne engler vise seg som avdøde mennesker, og gjør det i noen tilfeller. Har selv opplevd det, uten å være klar over på det tidspunkt at det var en av fiendens åndehær jeg beskuet. Ser ingen grunn til at de ikke skulle kunne vise seg også som en psykisk utvikklingshemmed om de ønsker det.Odina skrev:Lurer på en ting... kan psykisk utviklingshemmede "gå igjen", og vil de da være psykisk utviklingshemmet i åndeverdenen? Hva med de som er så syke at de er sengeliggende, uten språk og har vært slik siden de er født...kan de også "gå igjen"?
Antall ord: 119
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Shania skrev:Sjelen til den psykisk utviklingshemmede, kan gå igjen i den formen de hadde i denne verden. Men om de da fortsatt "leker" at de psykisk utviklingshemmede, kjenner jeg ikke til.
Det høres vel logisk ut
Antall ord: 204
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Her er vel logikken til Misty-Gutt og Shania på lik linje iom. at ingen av dem i bunn og grunn har noen bedre forutsetninger til å konkludere slik enn noen andre...
Antall ord: 31
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Hvordan opplever du dette? Ingen vet hva de tenker eller føler...og vil dette si at en som er funksjonsfrisk, men blir psykisk utviklingshemmed etter f.eks drukningsulykke vil utvikle en ånselig bevissthet etter ulykken?Shania skrev:Som oftest opplever jeg at psykisk utviklingshemmede ofte har en åndelig bevissthet, som de lever med, mens de lever her. De kjenner til den andre siden, like mye som de kjenner denne.
Antall ord: 70
Hide post links |
-
- Moderator
- Startet: 01 Mar 2005 20:32
- 19
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 3 ganger
Trur nok alt kan gå igen. Har du hørt om et nakent gjenferd. Gjenferd på ski,sykkel, hest?
Da er det rart om ikke psykisk utviklingshemmede kan gå igjen
Antall ord: 30
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFOAdmin
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 07 Feb 2007 22:13
- 17
- Lokalisering: nittedal
Signere dette jeg!!Eaglespirit skrev:Trur nok alt kan gå igen. Har du hørt om et nakent gjenferd. Gjenferd på ski,sykkel, hest?
Jeg tror de psykisk utviklingshemmede går igjen.... Men tror jeg mest sannsynligvis at når en psykisk utviklingshemmede har gått bort men går igjen men da er vedkommende "normal". Kan være at de er agressiv siden de ble ikke behandle pent i gamle dager og har en del uavgjort - ved å ha mange spørsmål som hvorfor??? Min tro iallfall Men hvis de går igjen og er fremdelse psykisk utviklingshemmede så tror jeg nok at ingen klarer å gå over til den andre siden for da "forstår de ikke" hva det andre side er for noe og bli igjen siden det er område de kjenner til og føler seg betryggende .... Interessant tema iallfall..
Jobber jo med psykisk utviklingshemmede beboerene selv....
Og må nesten spørre hvorfor er det myyyyyyye energi på Lier og hva er stedet for noe? Der har dere kanskje svaret
Antall ord: 185
Hide post links |
Jeg har lest en bok av mediumet Rosemary Althea (Ørnen og Rosen), og hun var visstnok i kontakt med en gutt som hadde vært utviklingshemmed hele livet. Men da han var kommet over til den andre siden så kunne han gå og snakke og gjøre alt som folk som ikke er utviklingshemmede kan gjøre.
Men om det også gjelder for de som går igjen, vet jeg ikke.
Interessant spørsmål, though.
Men om det også gjelder for de som går igjen, vet jeg ikke.
Interessant spørsmål, though.
Antall ord: 76
Hide post links |