Healing og annen alternativ medisinUtslitt og ødelagt

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
elm
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Jun 2007 00:28
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer

Utslitt og ødelagt

Innlegg av elm »

Skal gjøre dette kort, jeg er ute etter måter å få mer energi på, få inn positiv energi eller bare lære hvordan og ha et perspektiv.

Over en stund nå har jeg vært helt ødelagt, har aldri i mitt liv opplevd at følelser kan ta så overhånd som nå, kom hjem fra høyskole for fire timer siden, brast i gråt da jeg gikk inn døra og la meg i senga uten at jeg en gang klarer å gråte. Alt virker mørkt, umotiverende, som om jeg er 100% stuck. Er pga en person, og situasjoner oppi denne. Er desperat etter måter å 'overleve' på, hvordan i all verden klarer man og komme seg ut av det her, hvordan klarer vi og samhandle med andre mennesker i det hele tatt? Når alt kan bli så tungt? Har stor tro på skytsengler og det paranormale, men har ikke energi til og kommunisere, eller ha tro på at det vil gå. Denne følelsen av at livet er håpløst kan ikke forklares i ord, jeg håper å få hjelp.
Antall ord: 187

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MissCoffee
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Sep 2008 13:11
16
Lokalisering: Der det passer
Har takket: 14 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Re: Utslitt og ødelagt - hvordan holde ut dagene?

Innlegg av MissCoffee »

Det er vanskelig, men det går. Og man vokser underveis! Men det ser man ikke før en stund etterpå.

Jeg har selv hatt det tungt i mørketiden i flere år, for meg hjelper det å komme meg ut de få lyse timene i døgnet etter jobb/skole, gå tur i skogen, være sammen med hestene mine. Sånn har jeg overlevd. Det positive som har kommet ut av alt det der er at jeg nå ser ting på en annen måte enn jeg gjorde før, jeg nyter de dagene jeg har det bra, og jeg vet det kommer dårlige dager, men jeg vet at dagen etter den, kommer det en ny dag med sol. Jeg setter mer pris på natur, på sommer, jeg lar meg fascinere og glede av småting.

Ellers kan jeg jo tipse deg om at jo mer man trener og holder kroppen i aktivitet, jo mer energi vil kroppen "produsere", og man utløser endorfiner som virker "berusende". Det er faktisk bevist!

En mann som gikk til dialyse(og som må gjøre det livet ut) hadde mistet begge beina i ulykke som 17-åring, nå var han en eldre mann. Likevel hadde han tatt ingeniørutdannelse og jobbet hele livet som urmaker. Han sa til meg "Nei, det er ikke bare-bare. Men jeg kan velge, enten å komme til dialyse 3-4 timer 3 dager i uka, eller jeg kan hoppe ut av vinduet". Han hadde valgt dialyse.
Antall ord: 250
I morgen er viktig. Gjør forberedelser idag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
elm
Nybegynner
Nybegynner
17

Re: Utslitt og ødelagt

Innlegg av elm »

takk for svar:) jeg skjønner mye av det du sier stemmer, det er nok mange måter å få energi på, men akkurat nå kjens det som ingenting kommer inn, eller at det er umulig og finne livet interessant. virker sikkert litt trassig nå, men å gå turer i skogen gjør meg på en måte enda mer ensom. for det er jo bare jeg, og jeg er ikke sterk nok for det her.. herrregud høres ut som den sytinga:p sorry. men ja, det er bra med tips for hvordan og få inn energi!! tusen takk:) jeg håper den dagen er her snart
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

elm skrev:Skal gjøre dette kort, jeg er ute etter måter å få mer energi på, få inn positiv energi eller bare lære hvordan og ha et perspektiv.

Over en stund nå har jeg vært helt ødelagt, har aldri i mitt liv opplevd at følelser kan ta så overhånd som nå, kom hjem fra høyskole for fire timer siden, brast i gråt da jeg gikk inn døra og la meg i senga uten at jeg en gang klarer å gråte. Alt virker mørkt, umotiverende, som om jeg er 100% stuck. Er pga en person, og situasjoner oppi denne. Er desperat etter måter å 'overleve' på, hvordan i all verden klarer man og komme seg ut av det her, hvordan klarer vi og samhandle med andre mennesker i det hele tatt? Når alt kan bli så tungt? Har stor tro på skytsengler og det paranormale, men har ikke energi til og kommunisere, eller ha tro på at det vil gå. Denne følelsen av at livet er håpløst kan ikke forklares i ord, jeg håper å få hjelp.
Fra tid til annen kan man komme ut for tunge tider, og da gjelder det rett og slett å holde seg i aktivitet og/eller snakke med noen om det.

Jeg ville ikke lagt så stor vekt på overnaturlige aspekter - grunnen til at du føler deg utslitt og nedfor ligger i din egen psyke.

Nøyaktig hva du bør gjøre for å komme i bedre humør har jeg ikke noen formening om, da jeg ikke kjenner deg. Hold på med noe du liker å gjøre, skaff deg en ny hobby, hva enn som vanligvis får deg på bedre tanker. Noen foretrekker å trene, og føler de får mer energi av det.

Det verste man kan gjøre er ihvertfall å sitte for seg selv og tenke.
Antall ord: 318
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

Hei Elm.

Det som kanskje kan være en ide i slike down-perioder er å lese en oppløftende bok. Det funket for meg da jeg var så deprimert at jeg hadde tunellsyn og ikke klarte å prate. Da leste 9ende Innsikt og den boka snudde alt for meg. Siden den gang har det egnetlig bare gått oppover.

Jeg kan også anbefale f.eks. Himmelske Samtaler. Den er enkel, oppløftende og veldig givende. Gir et helt nytt perspektiv på livet.
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1435 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

elm skrev:Skal gjøre dette kort, jeg er ute etter måter å få mer energi på, få inn positiv energi eller bare lære hvordan og ha et perspektiv.
<klippet ned bittelitt... > Har stor tro på skytsengler og det paranormale, men har ikke energi til og kommunisere, eller ha tro på at det vil gå. Denne følelsen av at livet er håpløst kan ikke forklares i ord, jeg håper å få hjelp.
Du har allerede kommunisert, innerst inne vet du at dine Hjelpere har sett hva du har skrevet !

Og om ikke hjelpen kommer ramlende ned i hodet på deg som ei slegge, vil du merke at ting vi gli bittelitt lettere enn de ellers ville gjordt.

Noen ganger er livet slik, vi skal ha noe som gjør oss sterkere !
Men dit kommer man ikke uten trening... Slik er det følelsesmessig også.

Har selv vært meget dypt nede, og vet hva som er der i mørket... men vet og at nå er jeg mye sterkere enn jeg var før det skjedde..

Selv om det er et "dumt utsagn" , vet du nok at det stemmer ; det er alltid mørkest før daggry !

Og er man på bunen, så er det bare en vei - opp....
Sjøl om det virker som det går utrolig sakte til å begynne med, så er det bevegelse !
Somsagt ; bare det at du har kommunisert dette ut, så har du tatt fatt på den veien !

Dette går bra ! Litt om litt, en dag av gangen !

Asbjørn
Antall ord: 261

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Meridianen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Okt 2008 00:18
16

Innlegg av Meridianen »

Hei. Jeg ser du har det tungt. Jeg fant denne for en tid tilbake. Det er enkelt å gjøre når som helst og hvor som helst, etter behov. Håper det kan lette litt på tankene. Det er ikke farlig i det hele tatt :)

Selvhypnose øvelsen starter nu…
Lige nu - mens du læser dette - vil jeg bede dig om at forestille dig det, som generer dig i hovedet, som om det er inde i en kasse, en boble, krukke, container, beholder eller noget andet, som passer dig. Læg tingen eller alle tingene i beholderen. Forestill dig nu, at beholderen er ude af dit hovede og svæver lige foran dig. Hæld nu de sidste ting i, som du ikke lige har brug for. Luk beholderen. Forestill dig, at beholderen nu placeres det sted, hvor du mindst har lyst til at være - her på planeten eller ude i rummet. Lav beholderen lille, ubetydelig, farveløs og kedelig. Forestill dig at den opløses, desintegreres, knuses, der hvor den er.

Forestill dig nu noget, du rigtigt godt kan li’, som svæver lige foran dig - og bring det ind i hovedet - pust det op som om det var på ydersiden og indersiden af en ballon og mærk følelsen af det nye mentale billede - du har nu renset dit sind for negative tanker.

Lykke til!
Antall ord: 229
Det ordner seg for snille jenter, og gutter ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

elm:

Dette er veldig kjent. Jeg har hatt følelsene du beskriver selv,
og det ser ut som om det kan oppleves veldig likt.

Ingenting er perfekt her i livet. Ting går opp og ned.
En ting fører til en annen, og en ting medfører seg en annen.
Snøballen ruller. En ulykke kommer sjeldent alene. Og alt det der.

Styrken finner du inni deg, og det gjør du også med svakhetene dine.
Noen ganger er svakheten den du må kjenne på for å bringe liv i styrken.
Motgang gjør deg bare sterkere, dersom du henter fram fighteren i deg.
Det betyr ikke at du må lide deg gjennom noe vondt, men det betyr at du må takle motgangen ved å kjenne på den, ikke snu deg bort fra den, men rett og slett gi en liten faen i den - bearbeide den - gjøre den om til noe konstruktivt. Lur det vonde trill rundt!
La det bli en del av deg, og ta det ut i noe. La det få utløp i hva enn som måtte passe deg:

1) Kanskje du burde prøve å ta det ut på en rolig måte? Gå turer i skogen og det der?
2) Eller du burde prøve å ta det ut på en sint måte? Kjøpe deg ei boksepute? Slå ned noen?
3) Hvorfor ikke forsøke å ta det ut i ren godhet mot andre? Vær en kjernekar?
4) Og kanskje du rett og slett burde ta tankene og følelsene ut på noe annet, via å flytte fokus på noe du interesserer deg for? Engasjer deg i en organisasjon, få deg en ny jobb, flytt til et annet sted, tilbring mer tid sammen med familien, gjenoppta kontakten med gamle kjente, start en blogg, få deg en hobby, kjøp deg ei bikkje, få ny identitet, begynn med rafting eller fallskjermhopping...

Vel, mulighetene er der. Enten du velger å slappe av og ta det med ro, la smertene passere, eller du velger å ta helt av og glemme det vonde som har skjedd. Det viktige er at du finner DIN vei, DIN måte å takle dette på, og at du ikke stresser eller anstrenger deg for det. La det komme naturlig, enten det kommer av seg selv eller at du går inn for det.

Nå har jeg nettopp vært inni en periode selv, og det er enda ikke helt bra, men det kommer seg. Litt etter litt. Det store minuset er at jeg enda en gang har sluttet å gi så mye tillit til menneskene rundt meg. Man kommer aldri utav det uten en og annen skramme - men det går alltid bra! Livet er en jævla berg-og-dalbane, og det er bare slik jeg har bestemt meg for å se det. Jeg aksepterer nedturene og oppturene, selv om jeg liker det best når det går oppover eller i det minste jevnt fremover. Så har vi loopene; der vi blir stuck. Hvor ting bare går rundt og rundt. Men loopene tar også slutt. Om du så enn måtte bryte ut av loopen ved å hoppe ut av vogna og løpe resten av skinnene. Men aldri slutt å løpe, aldri gjør det, for den berg-og-dalbane-turen vil ta slutt en gang av seg selv. Det finnes en av-knapp, men det finnes ingen reset-knapp. Husk at ting aldri vil bli det samme, men at noe alltid vil være det samme: og det er at du er DEG!
Akkurat det kan ingen ta fra deg. Alt du har opplevd, alt som er lagret inni deg, alt du ER og alt du HAR - alt dette dypt inni deg. Finn den styrken, bare i det enkle faktum at du er deg, og bruk det til alt du har!
Du har følelsene, du har minnene, og dette kan du bruke til å forme fremtiden din!

Ikke distanser deg fra dine problemer ved å kommunisere med skytsengler.
Jeg vil ikke anbefale deg dette, til tross for at mange andre sikkert vil det.
Jeg vil be deg om å konfrontere problemene dine, ta et oppgjør med deg selv.
Konstruktivt sinne - eller i det minste - konstruktive spørsmål.

Glem ikke hvem du er! Du er helt unik, bare fordi du er deg.
Du har uendelige muligheter. Bruk deg selv. Hvis ikke løsning A funker, bruk løsning B.
Og det finnes en løsning C... og D... E...

Livet er ikke håpløst.
Du har sikkert hatt tunge stunder før, og det har jo gått bedre da.
Derfor går det bedre denne gang også. Kanskje bedre enn noensinne etter at du har måttet reise deg fra en situasjon der du har vært så dypt nede på bunnen. For håpløsheten, den kan du ikke ta og kjenne på, den er der fordi du aksepterer den. Fyll tomrommet med håp, for du har ingenting å tape. Husk at det bare kan gå oppover når du er helt nede. Og hvis du enda ikke er helt nede, så går det alltid an å likegreit bare gå dypere ned med fri vilje. Du lærer mye om deg selv når du er i en slik situasjon. Men ikke fortvil, og ikke mist håpet. Alt skjer bare til tider, alt skjer i korrelasjoner, og alt er svært komplekst sammensatt, siden vi er mange mennesker og alle påvirker hverandre. Men noen ganger er det ikke nok å være alene. Hvis du ikke har noen å snakke med, så kanskje du burde finne det.

Jeg vet ikke om dette ga deg noe, men det var mine tanker om det.
Håper det ordner seg for deg! (det vet jeg at det gjør, for det ordner seg alltid, før eller siden)
Antall ord: 973
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
elm
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av elm »

ok, du får gi det et forsøk før meg så ser jeg hvordan det funker for deg:P
Men sånn ellers, takk for mange bra svar:) de har hjulpet på hver sin måte, og samme hva så ligger det jo inni meg, og da ligger kanskje løsninga der og. men takk for at dere gadd svare og komme med egne opplevelser, det hjelper litt å vite man ikke er den eneste. tusen tusen takk:)
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
elm
Nybegynner
Nybegynner
17