Feil.Moonstone skrev:Jesus selv sier værtfall aldri noe om det der.
Fakta, teori & skepsis ⇒ Den RETTE tro!
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Standard bruker
- Startet: 02 Jul 2006 00:59
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Bergen
Re: Den RETTE tro!
Antall ord: 13
<^~--rutangis--~^>
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Aug 2005 21:40
- 19
- Blitt takket: 1 gang
Dét er din tro, din fantasi, din ønsketenkning, ja din form for "sannhet" som du prediker.Kimbara skrev:Rent bortsett fra at Gud og "hans visdom" er noe mennesker har funnet på. Intet tilsier noe annet.
Denne verdens fyrste, mørkets fyrste, har aldri vært i tvil om Guds eksistens, i motsettning til mange mennesker. (alle har vel engang befunnet seg der) Ei heller betviler han Guds, for oss - ufattelige - og uuttømmelige visdom. Derimot opponerer han imot Gud og hans Salvede, Jesus Kristus. Og for menneskeheten begynte det med "Har Gud virkelig sagt" Striden pågår den dag i dag. Forføreren og forvirringens mester benytter alt han har av sitt arsenale og trick, med det mål for øyet å hindre mennesker i å finne frem til Gud, ved Jesus Kristus som åpnet himmeldøren, slik at hver den som det vil, kan trede inn. I oss selv ser vi ikke dette. Nei, det må en omvendelse til om det skal bli fart i saken. Ellers stagnerer vi i oss selv, og søker mang en slags erstatning for Gud, men det er dog intet som kan gi evig liv. Gud alene er livets kilde.
Satan og hans englehær, de han klarte å dra med seg i sitt store opprør og slik det da måtte gå, fall fra Gud, for de er det ingen vei til bake. Dét er i motsettning til oss mennesker. Frelsesverket er fullbragt, nådens dør står åpen. Han sier; kom, øs av livets kilde, mens det ennå er tid. Han ER livets Kilde.
Nei, det gjør de ikke. De såkalte gudene du ramser opp er bare erstatninger for den ene og sanne Gud.De greske gudene, de norrøne gudene, de mesoamerikanske gudene, de hinduistiske gudene - alle som en stiller de på lik linje med Misty-Gutts Gud.
Prøv Gud, og kjenn at han er god. Alle som har smakt av himmelens krefter har fått vissheten, og dermed altså vet at Gud er god. At Kimbara er av en annen oppfattning, dét, vet jeg også.Misty-Gutt har ingen bedre argumenter eller bevis enn det de andre har. Likevel påberoper Misty-Gutt seg å sitte med "sannheten" her. -Dét- er regnet som dårskap i selvstendig tenkende menneskers øyne.
Big Bang teorien er vel ganske ny i historisk sammenhen f.eks. men den har ikke avfeid noe som helst, annet enn i sin egen ønsketenkning og fantasi om at "Gud ikke eksisterer". Ja, jeg avfeier tesen, denne drømmebobblen om at " Gud ikke står bak skapelsesverket" Det er vås fra ende til annen. Ja, du må gjerne kalle Big Bang tesen "kunnskap" men det en mildt sagt mangelfull sådan.All ny kunnskap som strider i mot det Misty-Gutt har satt seg som rammeverk vil avfeies.
Ny lærdom? Hvilken lærdom er det du tenker på da? Gi meg et eksempel da. Hvilken ny kunnskap, din kunnskap?Det kjempes ikke for å tilegne seg ny lærdom - det kjempes for å opprettholde en selvhevdelse. Man -motarbeider- ny kunnskap for å kunne tviholde på ens egen tro.
Nei, det har ikke noe med stagnasjon å gjøre i det heletatt. Derimot legger jeg vinning på å være trofast mot min Skaper, Herre, Frelser og Venn.Det er ikke hva jeg vil kalle utvikling og lærdom. Det er hva jeg vil kalle å -stagnere-.
Du nevner mange religioner. Og for ikke å "stagnerer" som du sier, da virker det for meg som om at poenget ditt er det å skifte, si til islam i morgen til hinduismen en tid deretter for så å gi seg i kast med buddhismen, etc, for så å kanskje ende opp med The Big Bang teorien, som vel er mere i din gate, ingen åndelig dimensjon altså.
Nei, ellers takk, Kimbara! Jeg har funnet endemålet for min søken. Skal du overbevise meg om annet, da må du ha noe bedre å fare med, hvilket du aldri kan makte. Simpelthen fordi det ikke finnes noen bedre alternativer.
Når Gud kaller menneskets ånd tilbake, og kroppen igjen blir til støv og jord, hva hjelper det da med allverdens "vidunderkurer"? Hva skal en da med penger, makt, buddha, biler og båter, etc? Ja du gjettet nok riktig: Ingen verdens ting!
Det er viktig å ikke la seg stagnere i alternativene, men fortsette sin søken til man får sitt personlige møte med alt livs Kilde. Jesus har gått forran og går fortsatt forran og viser vei. Herren er nær!
Antall ord: 762
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Mener Misty-Gutt her at jeg kun forestiller meg at det ikke finnes bevis eller indikasjoner på at guder er noe annet enn menneskeskapt?misty-gutt skrev:Dét er din tro, din fantasi, din ønsketenkning, ja din form for "sannhet" som du prediker.Kimbara skrev:Rent bortsett fra at Gud og "hans visdom" er noe mennesker har funnet på. Intet tilsier noe annet.
Kan Misty-Gutt da kanskje legge frem for meg bevis for det motsatte? Det kan jeg svare på for ham; nei.
Ah, så en annen menneskeskapt figur tviler ikke på at den menneskeskapte figuren Gud eksisterer? DA må jeg jo gå tilbake på det jeg skrev!Denne verdens fyrste, mørkets fyrste, har aldri vært i tvil om Guds eksistens, i motsettning til mange mennesker.
Å, herregud for noe vås. Predikanten er sterk i Misty-Gutt.Ei heller betviler han Guds, for oss - ufattelige - og uuttømmelige visdom. Derimot opponerer han imot Gud og hans Salvede, Jesus Kristus. Og for menneskeheten begynte det med "Har Gud virkelig sagt" Striden pågår den dag i dag. Forføreren og forvirringens mester benytter alt han har av sitt arsenale og trick, med det mål for øyet å hindre mennesker i å finne frem til Gud, ved Jesus Kristus som åpnet himmeldøren, slik at hver den som det vil, kan trede inn. I oss selv ser vi ikke dette. Nei, det må en omvendelse til om det skal bli fart i saken. Ellers stagnerer vi i oss selv, og søker mang en slags erstatning for Gud, men det er dog intet som kan gi evig liv. Gud alene er livets kilde.
For å si det på godt engelsk; fanatic rambling. Her ble altså Misty-Gutt forelagt utsagnet "mennesker har skapt forestillingen om Gud, og alle andre guder", og han svarer med reklame for troen sin. Meget, meget svakt.Satan og hans englehær, de han klarte å dra med seg i sitt store opprør og slik det da måtte gå, fall fra Gud, for de er det ingen vei til bake. Dét er i motsettning til oss mennesker. Frelsesverket er fullbragt, nådens dør står åpen. Han sier; kom, øs av livets kilde, mens det ennå er tid. Han ER livets Kilde.
Og hadde man snakket om Misty-Gutts Gud til disse menneskene, hadde de fnyst av det. Misty-Gutt viser at tankegangen er like låst som alltid, og nekter å innse at hans argumenter og tro er på lik linje med andre troendes argumenter og tro. Nettopp denne holdningen er og har vært grunnlaget for mang en krig og faenskap her i verden.Nei, det gjør de ikke. De såkalte gudene du ramser opp er bare erstatninger for den ene og sanne Gud.De greske gudene, de norrøne gudene, de mesoamerikanske gudene, de hinduistiske gudene - alle som en stiller de på lik linje med Misty-Gutts Gud.
Og alle som tror på f.eks. Shiva "vet" at det er det riktige.Prøv Gud, og kjenn at han er god. Alle som har smakt av himmelens krefter har fått vissheten, og dermed altså vet at Gud er god.
Og her beviser Misty-Gutt den ignoransen jeg snakker om. Jeg liker når folk selv underbygger mine argumenter mot demBig Bang teorien er vel ganske ny i historisk sammenhen f.eks. men den har ikke avfeid noe som helst, annet enn i sin egen ønsketenkning og fantasi om at "Gud ikke eksisterer". Ja, jeg avfeier tesen, denne drømmebobblen om at " Gud ikke står bak skapelsesverket" Det er vås fra ende til annen. Ja, du må gjerne kalle Big Bang tesen "kunnskap" men det en mildt sagt mangelfull sådan.All ny kunnskap som strider i mot det Misty-Gutt har satt seg som rammeverk vil avfeies.
To gode eksempler er evolusjonslæren og fakta om jordens alder.Ny lærdom? Hvilken lærdom er det du tenker på da? Gi meg et eksempel da. Hvilken ny kunnskap, din kunnskap?Det kjempes ikke for å tilegne seg ny lærdom - det kjempes for å opprettholde en selvhevdelse. Man -motarbeider- ny kunnskap for å kunne tviholde på ens egen tro.
Stagnasjon.Nei, det har ikke noe med stagnasjon å gjøre i det heletatt. Derimot legger jeg vinning på å være trofast mot min Skaper, Herre, Frelser og Venn.Det er ikke hva jeg vil kalle utvikling og lærdom. Det er hva jeg vil kalle å -stagnere-.
Det var overhodet ikke poenget. Poenget er å innse at man kan ta feil - spesielt når grunnlaget for troen kun eksisterer i en serie skrifter fra gammelt av.Du nevner mange religioner. Og for ikke å "stagnerer" som du sier, da virker det for meg som om at poenget ditt er det å skifte, si til islam i morgen til hinduismen en tid deretter for så å gi seg i kast med buddhismen, etc, for så å kanskje ende opp med The Big Bang teorien, som vel er mere i din gate, ingen åndelig dimensjon altså.
De som ikke er åpen for i det minste godt begrunnet kunnskap som motstrider sin egen overbevisning - de har stagnert.
Jeg håper ikke på å få Misty-Gutt til å innse sin egen idioti. Det tviler jeg på er mulig. Jeg forsøker å vise andre hvilken idioti som fremkommer av Misty-Gutts innlegg. Den jobben klarer han egentlig fint selv det meste av tiden.Nei, ellers takk, Kimbara! Jeg har funnet endemålet for min søken. Skal du overbevise meg om annet, da må du ha noe bedre å fare med, hvilket du aldri kan makte. Simpelthen fordi det ikke finnes noen bedre alternativer.
Til sammenlikning kan man vanskelig overbevise psykotiske mennesker om at de er psykotiske.
Nei, for da er man død. Hva som skjer etter døden, eller om det skjer noe, er det ingen som vet. Ikke jeg, ikke buddhister, ikke Misty-Gutt.Når Gud kaller menneskets ånd tilbake, og kroppen igjen blir til støv og jord, hva hjelper det da med allverdens "vidunderkurer"? Hva skal en da med penger, makt, buddha, biler og båter, etc? Ja du gjettet nok riktig: Ingen verdens ting!
Det Misty-Gutt egentlig sier her, er at man skal ta rennefart og drite i noen andre alternativer enn -hans- tro. Med andre ord bør og skal man stagnere i -hans- tro fremfor å tenke åpent og fritt.Det er viktig å ikke la seg stagnere i alternativene, men fortsette sin søken til man får sitt personlige møte med alt livs Kilde. Jesus har gått forran og går fortsatt forran og viser vei. Herren er nær!
Det er ingenting som heter å "stagnere i alternativer". Det må være det dummeste jeg har lest.
Antall ord: 1127
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 30 Jul 2007 14:29
- 17
- Blitt takket: 2 ganger
Wow Kimbara....Jeg tar av meg hatten og bøyer meg i støvet for din stamina!
Jeg kan diskutere med skeptikere, men kristne??? aldri i verden...det er umulig.
Jeg kan diskutere med skeptikere, men kristne??? aldri i verden...det er umulig.
Antall ord: 30
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Nå har jo jeg, i likhet med deg, hatt mine forestillinger, fantasier og mange spørsmål om Guds eksistens eller ikke eksistens. Men det var før jeg møtte Jesus. Etter dette livsalige møtet ble jeg satt fullstendig fri. Jeg forstod også at Gud har lagt evigheten i våre hjerter, ja vårt menneskelige vesen.Kimbara skrev:Mener Misty-Gutt her at jeg kun forestiller meg at det ikke finnes bevis eller indikasjoner på at guder er noe annet enn menneskeskapt?misty-gutt skrev:Dét er din tro, din fantasi, din ønsketenkning, ja din form for "sannhet" som du prediker.Kimbara skrev:Rent bortsett fra at Gud og "hans visdom" er noe mennesker har funnet på. Intet tilsier noe annet.
Kan Misty-Gutt da kanskje legge frem for meg bevis for det motsatte?
Det er også grunnen til at menneskene til alle tider stiller seg selv og andre dette essensielt grunnleggende viktige spørsmål. Uansett hvor mye jordisk lykke man kan tilegne seg, og tilegner seg, så vil alltid dette spørsmål ligge på lur. Ja, livets Kilde, alts opphav, Gud, kan ingen komme utenom, uavhengig om en selv skulle mene det. Men, for mange kommer dagen brått på da dette faktum blir dem klart.
Dette betyr ikke at Kimbara er overbevist, eller ønsker å la seg overbevise. Valget er ene og alene kimbaras.
Men la oss nå ta et enkelt lite grønt gresstrå, og dets enda mindre frø som eksempel. Hvilket menneske kan skape og gi liv til det? Jeg kan svare, det er igrunnen lett; intet menneske kan det! Eller hva med en forsker i sitt laboratorie, kan han selv skape materialet, forskningsobjektet han bruker i sin forskning? Selvsagt ikke. Det blir heller ikke født, skapt et enest menneske eller dyr ut av en dynamitt spregning, uansett når ladningen måtte ha explodert, osv..
Shiva er ikke Gud.Og alle som tror på f.eks. Shiva "vet" at det er det riktige.
Mørkets fyrste kommer i mange forkledninger. Han "elsker" i den grad han er istand til å elske, og det er vel lik null, alternativer. Alternativer er hans greie. Men du kan si at hans kunst i forførelser er stor i alle registrene som han spiller på, og de er ikke få, og med hjelp av sin englehær. Alt som skjer i vår dimensjon har sitt utspring fra den åndelige dimensjonen. Det eneste Satan og hans hær frykter, jo det er Jesus Kristus. Han vet at Jesus er den eneste som kan bringe menneskene tilbake til livets Kilde, Gud Fader. Det er ikke frelse i noen annen, for det er heller ikke noe annet navn under himmelen, gitt blandt mennesker, ved hvilket vi skal bli frelst.
Vi har ulik måte å ordlegge oss på. Men ja, ingen har kommet opp med noen bedre alternativer. Troen på og tilliten til den levende Gud, ved Jesus Kristus er verdt så mye mer enn jeg kan få uttrykt i ord.Det Misty-Gutt egentlig sier her, er at man skal ta rennefart og drite i noen andre alternativer..
Antall ord: 522
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
For det første får jeg vel oversette Misty-Gutts kristne talemåte slik at det gir mening; han -møtte- ikke Jesus, han leste om Jesus i en bok.misty-gutt skrev:Nå har jo jeg, i likhet med deg, hatt mine forestillinger, fantasier og mange spørsmål om Guds eksistens eller ikke eksistens. Men det var før jeg møtte Jesus. Etter dette livsalige møtet ble jeg satt fullstendig fri. Jeg forstod også at Gud har lagt evigheten i våre hjerter, ja vårt menneskelige vesen.Kimbara skrev:
Mener Misty-Gutt her at jeg kun forestiller meg at det ikke finnes bevis eller indikasjoner på at guder er noe annet enn menneskeskapt?
Kan Misty-Gutt da kanskje legge frem for meg bevis for det motsatte?
Og for det andre tar Misty-Gutt på seg oppgaven som spåmann og menneskekjenner - noe han ikke har noen forutsetninger for. Svar som begynner bra ødelegges alltid av en altomslukende ignorans og forrakt for alt annet enn hans egen lille fantasiboble.Det er også grunnen til at menneskene til alle tider stiller seg selv og andre dette essensielt grunnleggende viktige spørsmål. Uansett hvor mye jordisk lykke man kan tilegne seg, og tilegner seg, så vil alltid dette spørsmål ligge på lur. Ja, livets Kilde, alts opphav, Gud, kan ingen komme utenom, uavhengig om en selv skulle mene det. Men, for mange kommer dagen brått på da dette faktum blir dem klart.
Hva er greia med at Misty-Gutt skifter mellom å si "du" og "Kimbara"? Hvorfor hermer han etter min måte å omtale innleggene hans på? Jeg mistenker at vi her er vitne til en mekanisme vi finner i naturen; "improve and adapt" (en essensiell del av evolusjonen) - bare at Misty-Gutt ikke helt skjønner hvor tåpelig det blir når man gjør det så åpenbart.Dette betyr ikke at Kimbara er overbevist, eller ønsker å la seg overbevise. Valget er ene og alene kimbaras.
Vel, nå har det seg slik at vitenskapsmenn klarer å lage f.eks. organer. De er langt mer komplekse enn noe gresstrå.Men la oss nå ta et enkelt lite grønt gresstrå som eksempel. Hvilket menneske kan skape og gi liv til det? Jeg kan svare, det er igrunnen lett; intet menneske kan det! Eller hva med en forsker i sitt laboratorie, kan han selv skape materialet, forskningsobjektet han bruker i sin forskning? Selvsagt ikke.
Men så er vel heller ikke poenget at mennesker har -skapt- jorden eller livet på den. Livet oppstod fra encellede organismer. Jeg orker ikke lære Misty-Gutt om ting han strengt tatt har lært på skolen eller kan lese seg til selv - noe han selvsagt ikke vil pga. sin tro.
Huffda, her viser Misty-Gutt tydelig at han ikke forstår et kvidder av The Big Bang-teorien.Det blir heller ikke født, skapt et enest menneske eller dyr ut av en dynamitt spregning, uansett når ladningen måtte ha explodert, osv..
Haha! Dette blir bare mer og mer latterlig. Alle vet at Shiva ikke er Misty-Gutts Gud, men det er en gud innen hinduismen. For dem er Gud bare vås.Shiva er ikke Gud.Og alle som tror på f.eks. Shiva "vet" at det er det riktige.
"...og så sendes kollektbørsen rundt. Gi så det monner! Gud er god! Satan er dum!".Mørkets fyrste kommer i mange forkledninger. Han "elsker" i den grad han er istand til å elske, og det er vel lik null, alternativer. Alternativer er hans greie. Men du kan si at hans kunst i forførelser er stor i alle registrene som han spiller på, og de er ikke få, og med hjelp av sin englehær. Alt som skjer i vår dimensjon har sitt utspring fra den åndelige dimensjonen. Det eneste Satan og hans hær frykter, jo det er Jesus Kristus. Han vet at Jesus er den eneste som kan bringe menneskene tilbake til livets Kilde, Gud Fader. Det er ikke frelse i noen annen, for det er heller ikke noe annet navn under himmelen, gitt blandt mennesker, ved hvilket vi skal bli frelst.
Lurer på om Misty-Gutt forstår at hans stadige predikering ikke forårsaker annet enn kvalme hos folk?Vi har ulik måte å ordlegge oss på. Men ja, ingen har kommet opp med noen bedre alternativer. Troen på og tilliten til den levende Gud, ved Jesus Kristus er verdt så mye mer enn jeg kan uttrykke i ord.Det Misty-Gutt egentlig sier her, er at man skal ta rennefart og drite i noen andre alternativer..
Det kryr av bedre eller like "gode" alternativer her i verden.
Antall ord: 787
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 22 Aug 2007 23:15
- 17
- Blitt takket: 2 ganger
Noen ganger kommer Kimbara med fine og saklige innlegg, andre ganger gjør Kimbara teite ting bare for å vinne en diskusjon, sånn som å omtale motstanderen ved navn som om han snakket om ham med noen andre i stedet for å konfrontere motstanderen direkte, for så å sutre når motstanderen gjør et poeng ut av hvor teit Kimbara oppfører seg noen ganger.
Antall ord: 63
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Det er mange ateister og skeptikere som har fått møte Jesus etter at deres fundament ikke har vist seg holdbar, og ikke minst, de har insett det selv. Jeg er bare et eksempel på det. Kimbara leser nok meg slik - Fanden leser Bibelen.Kimbara skrev:For det første får jeg vel oversette Misty-Gutts kristne talemåte slik at det gir mening; han -møtte- ikke Jesus, han leste om Jesus i en bok.
Forutenom at jeg leste Bibelen, så viste Jesus seg for meg i et syn, det skjedde den samme natt som jeg ble frelst. Siden kom Åndsdåpen. Og det er Ånden som gjør levende, kjødet, min gamle natur gagner intet. - Why Don't You Look Into Jesus? He's got, and is the answer!
Profetisk gave følger med frelsen, Gud bestemmer når den skal brukes. Noen kristne har spesielt den profetiske gaven. Men det finnes mange som profeterer, eller spår som vel Kimbara vil si det, uten at det er fra Gud. Profeter skal være profetånden lydig.Og for det andre tar Misty-Gutt på seg oppgaven som spåmann og menneskekjenner - noe han ikke har noen forutsetninger for.
Undskyld! Får holde meg til "Kimbara" da.Hva er greia med at Misty-Gutt skifter mellom å si "du" og "Kimbara"?
Da kan de jo forsøke å lage et lite "ukonplekst" gresstrå ut av intet da. Men ja, menneskekunnskapen har vokst med årene, etter megen studie av det Gud alt har skapt.Vel, nå har det seg slik at vitenskapsmenn klarer å lage f.eks. organer. De er langt mer komplekse enn noe gresstrå.
Det er kun en forgjengelig tese, og intet mer enn det.Livet oppstod fra encellede organismer.
Troen har gitt full visshet, men i dagligtalen sier vi som oftest - tro - Vi snakker altså om den gudegitte herlige visshet!Jeg orker ikke lære Misty-Gutt om ting han strengt tatt har lært på skolen eller kan lese seg til selv - noe han selvsagt ikke vil pga. sin tro.
Shiva er en såkalt "Gud" en avgud, men det har jeg jo allerede forklart Kimbara.Haha! Dette blir bare mer og mer latterlig. Alle vet at Shiva ikke er Misty-Gutts Gud, men det er en gud innen hinduismen. For dem er Gud bare vås.
"...og så sendes kollektbørsen rundt. Gi så det monner! Gud er god! Satan er dum!".
Så kimbara er redd for at jeg skal komme med kollektbørsen, hehe..
Vet iallefall om én person som blir kvalm. Men joda, sannheten kan fortone seg vond i manges ører og sinn. Have been there, done that. Men utgangen ble god.Lurer på om Misty-Gutt forstår at hans stadige predikering ikke forårsaker annet enn kvalme hos folk?
Nope!Det kryr av bedre eller like "gode" alternativer her i verden.
Antall ord: 481
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Apr 2008 14:41
- 16
Det har vel allerede kommet klart frem at misty-gutt kun er ute etter å fortelle hva han tror, uten å vise grunnlaget for det.
Antall ord: 23
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Jeg holder meg til temaet i tråden her.rhonersen skrev:Det har vel allerede kommet klart frem at misty-gutt kun er ute etter å fortelle hva han tror, uten å vise grunnlaget for det.
Men den åndelige dimensjonen, det paranormale som sådan, er nok den "røde tråd" hoved tråden for dette forum generelt, skulle jeg da mene. Ikke?
Antall ord: 62
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
problem skrev:Noen ganger kommer Kimbara med fine og saklige innlegg, andre ganger gjør Kimbara teite ting bare for å vinne en diskusjon, sånn som å omtale motstanderen ved navn som om han snakket om ham med noen andre i stedet for å konfrontere motstanderen direkte, for så å sutre når motstanderen gjør et poeng ut av hvor teit Kimbara oppfører seg noen ganger.
Og atter andre ganger finner rett og slett Kimbara det underholdende å lese latterlige innlegg.
Jeg snakker ikke direkte til Misty-Gutt, for jeg syns ikke han fortjener det personlige aspektet. Jeg henvender meg i stedet til de som måtte lese det.
Og dette er ingen diskusjon å "vinne", for det kan knapt kalles diskusjon
Antall ord: 119
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Synd for dem. Da var de ikke kritiske nok.misty-gutt skrev: Det er mange ateister og skeptikere som har fått møte Jesus etter at deres fundament ikke har vist seg holdbar, og ikke minst, de har insett det selv. Jeg er bare et eksempel på det. Kimbara leser nok meg slik - Fanden leser Bibelen.
Jeg leser forresten Misty-Gutt som det mennesket han velger å være. Man trenger ikke doktorgrad i psykologi for å lese dét, for å si det slik.
Også kalt en "drøm" - det er visst noe alle gjør om nettene.Forutenom at jeg leste Bibelen, så viste Jesus seg for meg i et syn, det skjedde den samme natt som jeg ble frelst.
...og der ble vi vitne til et stjålet sitat fra en eller annen ekstremkristen amerikansk predikant? Eller er det Misty-Gutt som forsøker å frelse de som mot formodning skulle være engelsktalende her inne?Siden kom Åndsdåpen. Og det er Ånden som gjør levende, kjødet, min gamle natur gagner intet. - Why Don't You Look Into Jesus? He's got, and is the answer!
Ah, selvfølgelig - så dum jeg var!Profetisk gave følger med frelsen, Gud bestemmer når den skal brukes.Og for det andre tar Misty-Gutt på seg oppgaven som spåmann og menneskekjenner - noe han ikke har noen forutsetninger for.
Underkastelse, avstraffelse, osv, osv. Aner jeg underliggende sadomachosistiske mester/slave-tilbøyeligheter her?Noen kristne har spesielt den profetiske gaven. Men det finnes mange som profeterer, eller spår som vel Kimbara vil si det, uten at det er fra Gud. Profeter skal være profetånden lydig.
Misty-Gutt må gjerne herme akkurat slik han vil for min del. Kanskje han klarer det mindre åpenlyst neste gang? Oioi, dette blir spennende å følge med på!Undskyld! Får holde meg til "Kimbara" da.Hva er greia med at Misty-Gutt skifter mellom å si "du" og "Kimbara"?
Hvis Misty-Gutt kan legge frem bevis for at alt liv og materie har oppstått fra intet er han mer enn velkommen til dét.Da kan de jo forsøke å lage et lite "ukonplekst" gresstrå ut av intet da. Men ja, menneskekunnskapen har vokst med årene, etter megen studie av det Gud alt har skapt.Vel, nå har det seg slik at vitenskapsmenn klarer å lage f.eks. organer. De er langt mer komplekse enn noe gresstrå.
Men akk - likevel er det langt mer enn hva kristenfolket har kunnet klaske i bordet.Det er kun en forgjengelig tese, og intet mer enn det.Livet oppstod fra encellede organismer.
Halleluja!Troen har gitt full visshet, men i dagligtalen sier vi som oftest - tro - Vi snakker altså om den gudegitte herlige visshet!
Trist. Han forstår overhodet poenget. Igjen; stagnasjon.Shiva er en såkalt "Gud" en avgud, men det har jeg jo allerede forklart Kimbara.Haha! Dette blir bare mer og mer latterlig. Alle vet at Shiva ikke er Misty-Gutts Gud, men det er en gud innen hinduismen. For dem er Gud bare vås.
Hvorfor skulle noen være redd for det? Han skjønte tydeligvis ikke at jeg henviste til predikantenes misjon om å omvende flest mulig mennesker og å lure mest mulig penger ut av dem på veien - og at hans væremåte og ordlag er klin likt."...og så sendes kollektbørsen rundt. Gi så det monner! Gud er god! Satan er dum!".
Så kimbara er redd for at jeg skal komme med kollektbørsen, hehe..
Her tilbedes ignorans på høyeste nivå. Budskapet i seg selv gir meg ingenting - det er menneskene som hovent proklamerer en -tro- som "sannhet" som er kvalmende.Vet iallefall om én person som blir kvalm. Men joda, sannheten kan fortone seg vond i manges ører og sinn. Have been there, done that. Men utgangen ble god.Lurer på om Misty-Gutt forstår at hans stadige predikering ikke forårsaker annet enn kvalme hos folk?
Men, den gamle metaforen igjen; de psykotiske vet ikke selv at de er psykotiske.
Nei, selvfølgelig - jeg glemte meg igjen; Misty-Gutt sitter jo på den komplette og fullstendige Sannheten (C).Nope!Det kryr av bedre eller like "gode" alternativer her i verden.
Kom igjen folkens! Følg Misty-Gutt på hans vei mot evig frelse! Tilbe og underkast dere ord på papir - de "høye herrers" nedskrevne ord! Glem den troen du har fra før av! Glem alt som heter kunnskap! Motarbeid ALT som kommer i veien for Det SANNE budskap! Glem å leve!
For DET er det eneste Rette (C), DET er det eneste Alternativet (C), DET er den Eneste Måten Å Ikke Stagnere På (C)!
Hvor la jeg nummeret til elgen igjen...?
Antall ord: 789
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Tvert imot. Men at Kimbara mener at det ikke er bra, se det, nei dét skulle ikke være så vanskelig for noen å forstå.Kimbara skrev:Synd for dem..misty-gutt skrev: Det er mange ateister og skeptikere som har fått møte Jesus etter at deres fundament ikke har vist seg holdbar, og ikke minst, de har insett det selv. Jeg er bare et eksempel på det. Kimbara leser nok meg slik - Fanden leser Bibelen.
Om Kimbara også forstår at alle som én daglig stilles på valg, ja da ville det jo i såfall være fremgang å spore, rett ut sagt. Ingen kommer utenom denne sannhet til syvende og sist.Jeg leser forresten Misty-Gutt som det mennesket han velger å være. Man trenger ikke doktorgrad i psykologi for å lese dét, for å si det slik.
Kimbara misforstår som vanlig. Nei, dette var ingen drøm. Jeg var lys våken, sånn rundt ved midnatt. Og da, etter en lengre tids søken, frem og til bake, i kamp mot mitt ego, min jordiske natur, mot det tankesett denne verden hadde indoktrinert meg i, påført meg, hele registeret. Joda, også den religiøse Jesus som mørkets fyrste hadde spilt på, måtte fly, forsvinne.Forutenom at jeg leste Bibelen, så viste Jesus seg for meg i et syn, det skjedde den samme natt som jeg ble frelst.Også kalt en "drøm" - det er visst noe alle gjør om nettene.
Da jeg da hadde gjenomgått alt dette, og bøyd meg for Gud, som jeg da valgte å TRO var virkelig. Da åpenbarte Herren seg for meg, den virkelige Jesus Kristus. Han, Livets Kilde, og alt livs opphav sto rett forran meg i en herlig stråleglans. Det kan ikke beskrives til fulle med ord bare. Hans kjærlighet var så intens, og hans nåde omsluttet meg. Tenk at en synder som meg skulle få ta del i dette, få smake av himmelens evige krefter. Det er håp for alle som vender seg til den ene og sanne Gud.
Og derefter skal det skje at jeg vil utgyde min Ånd over alt kjød, og deres sønner og deres døtre skal tale profetiske ord; deres oldinger skal ha drømmer, deres unge menn skal se syner
Jeg var akkurat fylt 25 år da dette hendte meg.
Det er ikke til å undre seg over at Kimbara finner sannheten "ekstrem" om den nå fortelles på engelsk, norsk, eller hvilket språk det nå enn måtte være. Vi ser også at Kimbara...gikk stille forbi første delen her om - Åndsdåpen. For kimbara vet nok ikke hva det vil si, eller hva den innebærer.Siden kom Åndsdåpen. Og det er Ånden som gjør levende, kjødet, min gamle natur gagner intet. - Why Don't You Look Into Jesus? He's got, and is the answer!...og der ble vi vitne til et stjålet sitat fra en eller annen ekstremkristen amerikansk predikant? Eller er det Misty-Gutt som forsøker å frelse de som mot formodning skulle være engelsktalende her inne?
I motsettning til Kimbara, noe som den våkne iakttager ser, at dette er Kimbaras budskapet og prediken her. Kimbara kommer nok til å møte store utfordringer på sin sti videre i livet sitt.Og for det andre tar Misty-Gutt på seg oppgaven som spåmann og menneskekjenner - noe han ikke har noen forutsetninger for.
Jeg var slave under synden, underkastet av alt det jeg lå under for. Men Livets Ånds lov har i Kristus Jesus frigjort meg ifra syndens og dødens lov.Noen kristne har spesielt den profetiske gaven. Men det finnes mange som profeterer, eller spår som vel Kimbara vil si det, uten at det er fra Gud. Profeter skal være profetånden lydig.Underkastelse, avstraffelse, osv, osv. Aner jeg underliggende sadomachosistiske mester/slave-tilbøyeligheter her?
Om det skulle komme noen "du! og/eller "deg" så får "du" kimbara ha meg tilgitt. Valget blir i såfall di..eh oops, Kimbaras.Undskyld! Får holde meg til "Kimbara" da.Oioi, dette blir spennende å følge med på!
Kanskje kimbara SELV skulle prøve å skape et enkelt lite levende gresstrå fra grunnen av med to tomme hender. Jeg profeterer at Kimbara aldri vil klare det.Da kan de jo forsøke å lage et lite "ukonplekst" gresstrå ut av intet da. Men ja, menneskekunnskapen har vokst med årene, etter megen studie av det Gud alt har skapt.Hvis Misty-Gutt kan legge frem bevis for at alt liv og materie har oppstått fra intet er han mer enn velkommen til dét.
Ved sitt Ord skapte Gud himmelen og jorden ut av intet. Til sin egen ære skapte Han det.
Jesus Kristus, er sann Gud og sant menneske, han ER utgangspunkt og sentrum for alt som lever. For ved ham er alt blitt til, han er sannheten og livet, og all visdom og kunnskap finnes i ham.
Den Hellige Ånd levendegjør og forklarer Guds Ord for oss, slik at vi forstår sannheten. Den Hellige Ånd gir oss også gaver og utrustning til å tjene Gud og mennesker.
Lovet være Herren. Amen!Halleluja!
Antall ord: 880
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Du og du, så flott a gitt! Rene eventyret.Kimbara misforstår som vanlig. Nei, dette var ingen drøm. Jeg var lys våken, sånn rundt ved midnatt. Og da, etter en lengre tids søken, frem og til bake, i kamp mot mitt ego, min jordiske natur, mot det tankesett denne verden hadde indoktrinert meg i, påført meg, hele registeret. Joda, også den religiøse Jesus som mørkets fyrste hadde spilt på, måtte fly, forsvinne.Også kalt en "drøm" - det er visst noe alle gjør om nettene.
...og da, plutselig, mens jeg gjorde meg ferdig med sodomiseringen av en rock-chic'y berte jeg dro med meg hjem fra byen - da åpenbarte hun seg for meg; slavemesteren! Jeg bøyde meg for hennes voldsomme seksuelle vesen, og stilte min kropp til hennes avstraffelser.Da jeg da hadde gjenomgått alt dette, og bøyd meg for Gud, som jeg da valgte å TRO var virkelig. Da åpenbarte Herren seg for meg, den virkelige Jesus Kristus. Han, Livets Kilde, og alt livs opphav sto rett forran meg i en herlig stråleglans. Det kan ikke beskrives til fulle med ord bare. Hans kjærlighet var så intens, og hans nåde omsluttet meg. Tenk at en synder som meg skulle få ta del i dette, få smake av himmelens evige krefter. Det er håp for alle som vender seg til den ene og sanne Gud.
Det er i Sannhet HÅP for alle som hengir seg til erotikkens og sodomiens liflige fellesskap. Bøy dere!
"...og Frodo tok ringen, og kastet den like ned i Mordors frådende ildgryter!"Og derefter skal det skje at jeg vil utgyde min Ånd over alt kjød, og deres sønner og deres døtre skal tale profetiske ord; deres oldinger skal ha drømmer, deres unge menn skal se syner
Altså kan han ikke unnskylde seg med å ha vært ung og lett påvirkelig.Jeg var akkurat fylt 25 år da dette hendte meg.
Sannheter kan gjerne være ekstreme. I dette tilfelle finner jeg ikke "sannheten" ekstrem, iom. at det ikke er noen sannhet. Det jeg finner ekstremt er menneskene som forsøker å spre sykdommen sin.Det er ikke til å undre seg over at Kimbara finner sannheten "ekstrem" om den nå fortelles på engelsk, norsk, eller hvilket språk det nå enn måtte være. Vi ser også at Kimbara...gikk stille forbi første delen her om - Åndsdåpen. For kimbara vet nok ikke hva det vil si, eller hva den innebærer.
Om jeg "stille forbigår" noe av det Misty-Gutt skriver er det fordi jeg ikke finner det verdt å svare på. Pluss, selvfølgelig, fordi jeg ønsker å skåne leserene for minst -noe- av søppelet som serveres her.
Selvfølgelig - mitt budskap og min preken er å fortelle alle at Misty-Gutt ikke har de intellektuelle forutsetningene som skal til for å sette seg inn i mennesker. Jeg reiser land og strand rundt og forsøker å få med meg alle i min SANNE TRO!
I motsettning til Kimbara, noe som den våkne iakttager ser, at dette er Kimbaras budskapet og prediken her. Kimbara kommer nok til å møte store utfordringer på sin sti videre i livet sitt.
Vel, alvorlig talt kan vel alle lese det selv av hans innlegg.
Og nå er han slave av sine egne dogmatiske overbevisninger. Jaja. Om han tror han er udødelig så får han vel få lov til det da. Selvbildet er det ihvertfall ingenting å si på.
Jeg var slave under synden, underkastet av alt det jeg lå under for. Men Livets Ånds lov har i Kristus Jesus frigjort meg ifra syndens og dødens lov.
Tror Misty-Gutt at han kan fly også mon tro?
Ja, Misty-Gutt er litt av en spåmann, dere. Forøvrig venter jeg fremdeles på bevisene for den o' store Sannheten.Kanskje kimbara SELV skulle prøve å skape et enkelt lite levende gresstrå fra grunnen av med to tomme hender. Jeg profeterer at Kimbara aldri vil klare det.
Ja, dette er jo logikk på høyt nivå. Det er selvsagt langt mer logisk enn at materie alltid har eksistert. Eller - stryk det...det innebærer vanskelige tanker. Det er jo ikke noe vits i. Langt bedre å la seg veilede av en bok.Ved sitt Ord skapte Gud himmelen og jorden ut av intet. Til sin egen ære skapte Han det.
Jesus Kristus, er sann Gud og sant menneske, han ER utgangspunkt og sentrum for alt som lever. For ved ham er alt blitt til, han er sannheten og livet, og all visdom og kunnskap finnes i ham.
Ja, dette har vært underholdende. Nå begynner det å bli kjedelig. Jeg skal la Misty-Gutt få fortsette sin babling og spredning av psyk...nei, Sannheten (C), og gå tilbake til mitt skitne, syndige og løgnaktige liv.Den Hellige Ånd levendegjør og forklarer Guds Ord for oss, slik at vi forstår sannheten. Den Hellige Ånd gir oss også gaver og utrustning til å tjene Gud og mennesker.
Lovet være Herren. Amen!
Antall ord: 858
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Nei og atter nei! Sannheten er så uendelig mye mer og bedre enn noe eventyr. Eventyr kan jo ha en viss underoldnings verdi, det er klart, men det er og blir eventyr og kan ikke bli noe annet. Slik som eventyret om at "livet oppstod fra encellede organismer" ikke bare er det et fantasifoster av et eventyr, det er kun reinspikket sprøyt!Kimbara skrev:Rene eventyret.Kimbara misforstår som vanlig. Nei, dette var ingen drøm. Jeg var lys våken, sånn rundt ved midnatt. Og da, etter en lengre tids søken, frem og til bake, i kamp mot mitt ego, min jordiske natur, mot det tankesett denne verden hadde indoktrinert meg i, påført meg, hele registeret. Joda, også den religiøse Jesus som mørkets fyrste hadde spilt på, måtte fly, forsvinne.Også kalt en "drøm" - det er visst noe alle gjør om nettene.
Den Ånd som nå bor i meg, og som jeg lever med, er sterkere enn den ånd som er i verden. Av Herren er det gjort og det er underfullt i våre øyne.Da jeg da hadde gjenomgått alt dette, og bøyd meg for Gud, som jeg da valgte å TRO var virkelig. Da åpenbarte Herren seg for meg, den virkelige Jesus Kristus. Han, Livets Kilde, og alt livs opphav sto rett forran meg i en herlig stråleglans. Det kan ikke beskrives til fulle med ord bare. Hans kjærlighet var så intens, og hans nåde omsluttet meg. Tenk at en synder som meg skulle få ta del i dette, få smake av himmelens evige krefter. Det er håp for alle som vender seg til den ene og sanne Gud....og da, plutselig, mens jeg gjorde meg ferdig med sodomiseringen av en rock-chic'y berte jeg dro med meg hjem fra byen - da åpenbarte hun seg for meg; slavemesteren! Jeg bøyde meg for hennes voldsomme seksuelle vesen, og stilte min kropp til hennes avstraffelser.
Det er i Sannhet HÅP for alle som hengir seg til erotikkens og sodomiens liflige fellesskap. Bøy dere!
Og derefter skal det skje at jeg vil utgyde min Ånd over alt kjød, og deres sønner og deres døtre skal tale profetiske ord; deres oldinger skal ha drømmer, deres unge menn skal se synerJeg var akkurat fylt 25 år da dette hendte meg.
Så gammel var jeg nå ikke heller, der og da. Og for det som skjedde der og da er det ingen behov for noen form for unnskyldning, no what so ever!Altså kan han ikke unnskylde seg med å ha vært ung og lett påvirkelig.
Med andre ord, Kimbara klamrer seg fast til løgnen, slik som at "livet oppstod fra encellede organismer" Kimbara har det sikkert utmerket i sin lille sandkasse nå, men virkeligheten vil innhente alle før eller siden. Spørsmålet er bare; når? Det vil tiden vise.Det er ikke til å undre seg over at Kimbara finner sannheten "ekstrem" om den nå fortelles på engelsk, norsk, eller hvilket språk det nå enn måtte være. Vi ser også at Kimbara...gikk stille forbi første delen her om - Åndsdåpen. For kimbara vet nok ikke hva det vil si, eller hva den innebærer.Sannheter kan gjerne være ekstreme. I dette tilfelle finner jeg ikke "sannheten" ekstrem, iom. at det ikke er noen sannhet. Det jeg finner ekstremt er menneskene som forsøker å spre sykdommen sin.
Så det skulle liksom være grunnen. Kimbara har høye tanker om seg selv ser vi.Om jeg "stille forbigår" noe av det Misty-Gutt skriver er det fordi jeg ikke finner det verdt å svare på.
Nesten så jeg ble rørt her, men ble det altså ikke. Kimbaras "omtanke" her vil jeg ikke råde noen om å sette sin lit til.Pluss, selvfølgelig, fordi jeg ønsker å skåne leserene for minst -noe- av søppelet som serveres her.
Det selvsagt i motforhold til Kimbara skjønner vi. Vel Kimbara, hovmod står for fall.I motsettning til Kimbara, noe som den våkne iakttager ser, at dette er Kimbaras budskap og prediken her. Kimbara kommer nok til å møte store utfordringer på sin sti videre i livet sitt.Selvfølgelig - mitt budskap og min preken er å fortelle alle at Misty-Gutt ikke har de intellektuelle forutsetningene som skal til for å sette seg inn i mennesker.
Så bl.a denne tese, ja fabel om at "livet oppstod fra encellede organismer" har blitt SANN TRO for Kimbara. Ja, har vel ikke de flest her hatt en anelse om dette alt lenge nå? Intet er skjult i mørket som ikke skal komme frem i lyset. Det er en av følgene, av sannheten.Jeg reiser land og strand rundt og forsøker å få med meg alle i min SANNE TRO!
Det later til at Kimbara begynner å bli seriøst alvorlig nå, men skinnet bedrar. Ikke alle må nødvendigvis være like fastlåste som Kimbara. Ei heller må alle se saken fra den samme fastlåste posisjonen som Kimbara skuer fra. Slik som at verden er kun det øyet kan beskue. Jeg sier; for noe tull!Vel, alvorlig talt kan vel alle lese det selv av hans innlegg.
Evigheten er lagt i alle menneskers sjel, også det er gjort av Gud. Og ja, klart jeg tror på det evige liv. Uten det hadde det ikke vært noen menig i å være en kristen. Men det hindrer meg ikke i å leve livet her og nu, for det gjør jeg, og Herren er med meg, og jeg med Herren.Jeg var slave under synden, underkastet av alt det jeg lå under for. Men Livets Ånds lov har i Kristus Jesus frigjort meg ifra syndens og dødens lov.Og nå er han slave av sine egne dogmatiske overbevisninger. Jaja. Om han tror han er udødelig så får han vel få lov til det da. Selvbildet er det ihvertfall ingenting å si på.
Så Kimbara vil ikke ha mere fokus på dette med det enkle lille grønne levende gresstrået? Neida, det er forståelig det.Kanskje kimbara SELV skulle prøve å skape et enkelt lite levende gresstrå fra grunnen av med to tomme hender. Jeg profeterer at Kimbara aldri vil klare det.Ja, Misty-Gutt er litt av en spåmann, dere. Forøvrig venter jeg fremdeles på bevisene for den o' store Sannheten.
Sannheten er nærmere enn Kimbara tror.
Den Hellige Ånd kaster lys over Bibelen, Guds ord. Og alle som er født av Ånden vet at Guds tanker er høyere enn menneskenes tanker, det gjelder både de med og de uten doktorgrader. Himmelen er høyere enn jorden.Ved sitt Ord skapte Gud himmelen og jorden ut av intet. Til sin egen ære skapte Han det.
Jesus Kristus, er sann Gud og sant menneske, han ER utgangspunkt og sentrum for alt som lever. For ved ham er alt blitt til, han er sannheten og livet, og all visdom og kunnskap finnes i ham.Ja, dette er jo logikk på høyt nivå. Det er selvsagt langt mer logisk enn at materie alltid har eksistert. Eller - stryk det...det innebærer vanskelige tanker. Det er jo ikke noe vits i. Langt bedre å la seg veilede av en bok.
Kimbara kan jo prøve å forestille seg, ja sette seg inn i dette med en encellet organisme, og vips, kontra Gud.Ja, dette har vært underholdende. Nå begynner det å bli kjedelig. Jeg skal la Misty-Gutt få fortsette sin babling og spredning av psyk...nei, Sannheten (C), og gå tilbake til mitt skitne, syndige og løgnaktige liv.
Om Kimbara må ty til telefonen, hvem vil så Kimbara da ringe til? Noen som vet?
Antall ord: 1313
Hide post links |