Healing og annen alternativ medisinRefleksologi

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Jul 2006 00:59
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Refleksologi

Innlegg av MikkelRev »

Noen her som har erfaring med det?

Har en bok om det liggende, så fikk lyst å lære meg noen triks. Noen praktiske spørsmål: hvor lang tid tar det fra utførelsen til virkningen? Virker det mot kroniske eller mot midlertidige smerter? Og hvor lenge må du holde på? Hvis Ola og Kari får hodepine, så er det bare å gå bort, trykke litt her og der etter instruksjon fra boken, så gir det seg? Og spiller det noen rolle om du bruker hendene eller føttene? Ble mange spørsmål dette her, men det kommer nok flere :)
Antall ord: 101
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg har ikke erfaring, men har hatt lyst til å prøve og lære meg det lenge.
Jeg tror virkningen er nokså umiddelbar avhengig av hva det gjelder. Det er litt som akupressur og når du stimulerer de punktene, så settes prosessen i gang. Men en bør nok være oppmerksom på at det er mye følelsesmessig gørr som blir trigget også...de som er opphavet til mange av spenningene som gir smerten. Da blir det som å forløse det kroppen fortsatt bærer på av emosjonelle traumer. Skulle tro det er effektivt mot psykosomatiske lidelser...?
Antall ord: 100
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
elm
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Jun 2007 00:28
17
Lokalisering: Lillehammer

Re: Refleksologi

Innlegg av elm »

Jeg sleit med puss i øyet over ca et år, veldig slitsomt med røde øyne og det å aldri kunne se skikkelig. Var hos fem forskjellige leger, i tillegg til øyeleger, som ga medisin mot øyekatarr, allergi osv., men ingenting hjalp. De fikk aldri tak i hva det var heller. Så gjorde jeg et siste forsøk (og da var jeg langt nede!) hos en refleksolog, uten særlig mye optimisme.

Etter tre timer hos han var øynene friske og jeg har aldri sliti med det igjen.. Han fortalte at hele slimsystemet mitt hadde en lett infeksjon, og at det var derfor så mye puss kom ut av øyet. Infeksjonen hadde startet da jeg hadde en forkjølelse fra i fjor som aldri hadde gitt helt slipp. Han trykte under foten, mye på armen og litt ved øret, for og løse opp veien til nyrene, slimsystemet og hjertet. Hele kroppen er kretsløp og det er vel mest sentralt når du er refleksolog! Man ser sammenheng. Utrolig fornøyd hvertfall:) Håper du begynner med det på seriøst plan:)

Kom nettopp på at søstra mi sleit mye med magesmerter en periode, og gikk til samme refleksolog. Han fortalte at hun hadde mye angst i seg (noe som stemmer) og han løste opp flere blodårer og nerver som var strammet til pga nervøsiteten. Ved å løse dette opp, ble det frigitt stoff i kroppen som virket avslappende for magen sa han, og hun dro alltid derfra med et litt lettere sinn.. Så alt kan vel snus, ikke bare ved å skifte innstilling i hodet, men å la kroppen hjelpe seg selv.
Antall ord: 275

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Jul 2006 00:59
18
Lokalisering: Bergen

Re: Refleksologi

Innlegg av MikkelRev »

Nei, har ikke tenkt å drive med dette på seriøst plan. Men har lyst å lære litt grunnleggende, slik at jeg kan feks. (midlertidig) kurere min egen og andres hodepine, mageknipe eller annen smerte. Vet ikke om det går an å lære slikt fra en bok, eller om man ta 20.000 kroners kurs for å mestre det. Så jeg lurer på en del praktiske ting. Hvor lang tid må man holde på for å fjerne smertene til en person? Holder det med et par minutter hvis noen har vondt et sted?
Hvor ofte gikk du til refleksologen din elm? Hvor lenge holdt han på hver gang?
Hecate skrev:Skulle tro det er effektivt mot psykosomatiske lidelser...?
Mulig det, det finnes ihvertfall egne soner for hjernen. Soneterapi er visst et annet ord for det samme.
Antall ord: 134
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links