Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSpøkelser

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Dagros

Spøkelser

Innlegg av Dagros »

Om spøkelser finnes, og det gjør de jo, så er mitt spørsmål til dere: Hva er de laget av?
Må jo være laget av noe for at man skal kunne se dem, og jeg har jo sett et :mozilla_cool:
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Tom_37
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Okt 2008 23:14
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kirkenær

Innlegg av Tom_37 »

Når energien fra en ånd/sjel beveger seg i den delen av virkeligheten vi kan oppfatte så vil atmosfæren/molekylene i gassene i, i noen tilfeller luften påvirkes slik at lyset brytes i disse og skaper et hologramaktig bilde vi kan oppfatte som synsinntrykk.
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Innlegg av Dagros »

OK, så spøkelser er fanget mellom to verdener? :mozilla_undecided:
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_37
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Tom_37 »

Dagros skrev:OK, så spøkelser er fanget mellom to verdener? :mozilla_undecided:
Nei, jeg tror ikke det...egentlig er det vel vår "verden" som eksisteer i den spirituelle helheten som en slags kollektiv konstruksjon. Så det ville vel kanskje vært riktigere av meg å si at vi ser en del av det spirituelle altet pasere gjennom den lille delen av virkeligheten vi kaller "vår virkelighet".
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anette
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Apr 2005 18:29
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Anette »

Så da eksisterer jeg på flere plan samtidig. Kan jeg fremstå som spøkelse?
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anette
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Apr 2005 18:29
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Anette »

Så da eksisterer jeg på flere plan samtidig. Kan jeg fremstå som spøkelse?
He! Jeg vet jo at noen synes det da.. :D
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_37
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Tom_37 »

Anette skrev:Så da eksisterer jeg på flere plan samtidig. Kan jeg fremstå som spøkelse?
Ikke vet jeg...kanskje det som tidligere ble kalt vardøger? ;-)
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Tom_37 skrev:Når energien fra en ånd/sjel beveger seg i den delen av virkeligheten vi kan oppfatte så vil atmosfæren/molekylene i gassene i, i noen tilfeller luften påvirkes slik at lyset brytes i disse og skaper et hologramaktig bilde vi kan oppfatte som synsinntrykk.
Her låner du ord og begreper fra vitenskapen, men finnes det noe hold i det du sier? Hvor er forsøkene/forskningen som underbygger dette?
Antall ord: 76
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Innlegg av Dagros »

Jeg tror at det man kan se av et spøkelse, det er når det er meninga at man skal se det. Det består ikke av noe, men man kan allikevel se det, siden det på en eller annen måte henvender seg til den som ser det eller noe slikt :mozilla_undecided:
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Dagros skrev:Jeg tror at det man kan se av et spøkelse, det er når det er meninga at man skal se det. Det består ikke av noe, men man kan allikevel se det, siden det på en eller annen måte henvender seg til den som ser det eller noe slikt :mozilla_undecided:
Hvis det ikke består av noe kan man heller ikke se det. Da betyr det at det er et bilde skapt inne i psyken, og da er det sannsynlig at det er en helt vanlig hallusinasjon eller liknende.
Antall ord: 94
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 343 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Kimbara skrev:
Dagros skrev:Jeg tror at det man kan se av et spøkelse, det er når det er meninga at man skal se det. Det består ikke av noe, men man kan allikevel se det, siden det på en eller annen måte henvender seg til den som ser det eller noe slikt :mozilla_undecided:
Hvis det ikke består av noe kan man heller ikke se det. Da betyr det at det er et bilde skapt inne i psyken, og da er det sannsynlig at det er en helt vanlig hallusinasjon eller liknende.
Men...

Hvis en hallusinasjon er svaret på mange av spøkelses opplevelsene, så må man jo tenke knallhardt, og eller mane frem, for å få frem disse hallusinasjon.. Ikke sant?

Mine opplevelser har skjedd helt plutselig, uten noen form for tanke på et spøkelse, eller nærvær.

Skal prøve å gjenfortelle en av mine historier, der det ikke er mulig å hallusinere frem et "spøkelse..:

Hadde besøk av min svoger, vi stod i kjelleren min, med ansiketet mot veggen og bladde i cd hylla mi, med høy musikk ut av høytalerene.
Det var helt umulig for meg å komunisere med min svoger som stod omtrent 1 meter ved siden av meg,uten å rope tilhverandre.

Der jeg merker "noe" er bak meg, så ser jeg svogeren min snur seg et lite sekund før meg, for å se hva som er bak oss, Og jeg ser rett i en person som "fader" vekk...
Det jeg så, var omrisset av en eldre person med kappe og hatt, jeg så ikke hans utseende, men det gjorde min svoger, (som snudde seg litt før meg)
Jeg ble helt mål løs, slo av speller'n, og så spurte jeg han om han så det som skjedde?
Ja, sa han... helt forskrekket, da han aldri har sett noe lignende før.
For da å være helt sikker, spurte jeg han om. HVA VAR DET DU SÅ??
Han fortalte meg det samme som jeg hadde sett, men, han kunne beskrive ansiktet hans, som han beskriver: Eldre mann, tykkfallen, med en hatt med bred remmepå hodet, og sort kappe hengende rundt skuldrene. Ansiktet bar preg på "utslitt".
Jeg selv så kun omrisset av kroppen, hatten og kappen.

Dette skjedde på ettermiddagen, midt i en knallbra skive med musikk på speller'n.

Hvordan i all verden skal 2 personer kunne hallusinere/mane frem et "spøk" lik det vi opplevde, når våre tanker var på helt andre steder enn i det paranormale tankesettet?

Og, hvordan kan jeg være så sikker på at det var en knallbra skive vi hørte på?
Jeg har bare knallbrae skiver...

Jeg husker desverre ikke hva vi hørte på, eller hvilken dag det var.
Men det var lyst ute...
Nei, jeg hadde ikke inntatt noen form for alkohol.
Antall ord: 479
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

HappeTittenTooYouNow skrev: Men...

Hvis en hallusinasjon er svaret på mange av spøkelses opplevelsene, så må man jo tenke knallhardt, og eller mane frem, for å få frem disse hallusinasjon.. Ikke sant?
Det vil være vanskelig å mane frem en hallusinasjon uten å selv være klar over at det er en hallusinasjon.
Hallusinasjoner oppstår plutselig, og årsaken kan være så mangt. Det kan være sykdom, rusmidler, tretthet, osv.
Mine opplevelser har skjedd helt plutselig, uten noen form for tanke på et spøkelse, eller nærvær.

Skal prøve å gjenfortelle en av mine historier, der det ikke er mulig å hallusinere frem et "spøkelse..:

Hadde besøk av min svoger, vi stod i kjelleren min, med ansiketet mot veggen og bladde i cd hylla mi, med høy musikk ut av høtalerene.
Det var helt umulig for meg å komunisere med min svoger som stod omtrent 1 meter ved siden av meg,uten å rope tilhverandre.

Der jeg merker "noe" er bak meg, så ser jeg svogeren min snur seg et lite sekund før meg, for å se hva som er bak oss, Og jeg ser rett i en person som "fader" vekk...
Det jeg så, var omrisset av en eldre person med kappe og hatt, jeg så ikke hans utseende, men det gjorde min svoger, (som snudde seg litt før meg)
Jeg ble helt mål løs, slo av speller'n, og så spurte jeg han om han så det som skjedde?
Ja, sa han... helt forskrekket, da han aldri har sett noe lignende før.
For da å være helt sikker, spurte jeg han om. HVA VAR DET DU SÅ??
Han fortalte meg det samme som jeg hadde sett, men, han kunne beskrive ansiktet hans, som han beskriver: Eldre mann, tykkfallen, med en hatt med bred remmepå hodet, og sort kappe hengende rundt skuldrene. Ansiktet bar preg på "utslitt".
Jeg selv så kun omrisset av kroppen, hatten og kappen.

Dette skjedde på ettermiddagen, midt i en knallbra skive med musikk på speller'n.

Hvordan i all verden skal 2 personer kunne hallusinere/mane frem et "spøk" lik det vi opplevde, når våre tanker var på helt andre steder enn i det paranormale tankesettet?
Vel, som med de fleste slike egenopplevde historier, så er det vanskelig, om ikke komplett umulig, å si noe om nøyaktig hva det var. Jeg har ingen svar til deg i dette tilfellet.
Og, hvordan kan jeg være så sikker på at det var en knallbra skive vi hørte på?
Jeg har bare knallbrae skiver...
Selvfølgelig ;) Har vi ikke alle?
Antall ord: 435
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Innlegg av Dagros »

Kan jo ha vært lys som fadet bort i øyekroken... Ser ut som et eller annet, men er bare lys i øyekroken... Det fader bort.
Men at dere begge så det, betyr at det kan ha vært et spøkelse :mozilla_cool:
Det kan jo være et spøkelse når man ser det alene også, slik som det jeg så... :D
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 343 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Dagros skrev:Kan jo ha vært lys som fadet bort i øyekroken... Ser ut som et eller annet, men er bare lys i øyekroken... Det fader bort.
Men at dere begge så det, betyr at det kan ha vært et spøkelse :mozilla_cool:
Det kan jo være et spøkelse når man ser det alene også, slik som det jeg så... :D
Min venn.

Ingen lys som fadet vekk i min øyekrok, da je så rett på det..
Og jeg glemte å fortelle om den fysiske følelsen som fulgte med denne opplevelsen:

Følelsen av å ha en person bak seg, "frysninger" på hele kroppen.

Og "frysninger" får jeg den dag i dag når jeg har nærvær..

Nei, Kimbara...
Ikke alle har bare brae skiver... Det er mye "dølle" skiver der ute.. :mozilla_wink:
Antall ord: 142
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Innlegg av Dagros »

Pustet du is et øyeblikk nå du så det, HappeTitten?
Det er et av mange tegn på paranormal aktivitet :mozilla_cool:
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links