Heisann..
Har en oppgave i Norsk nå. Fokuset mitt i oppgaven er hvordan man reagerer på på uforklarige hendelser. Har lest en del rundt på de forskjellige diskusjons forumene og har funnet en del.
Er man troende på det ukjente fordi man har opplevd noe selv? Eller har man opplevd noe uforklarig men man velger å ikke tro pga frykt? Hvordan reagerer dere om dere har opplevd noe men ikke blir trodd? Hva mener dere om det å ikke bli trodd? Hva er deres synspunkt på det ukjente? Er det noe mer mellom himmel og jord enn det vi vet?
Hadde vært kjempe interresant å sett hva dere mener om dette?
Er selv troende og synes dette temaet er kjempe interresant. Også derfor jeg har valgt dette temaet i oppgaven. [/b]
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Hva mener du? :)
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Okt 2007 21:43
- 17
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
Re: Hva mener du? :)
Hei du, for en artig oppgave! Jeg kan jo svare på det jeg har meninger om, i hvert fall =)
Uten tvil!
Jeg selv har aldri opplevd noe, ikke i det hele tatt, som kan minne om noe paranormalt. Men jeg tror fordi jeg synes det blir for snevert å ikke tro, når så mange mennesker, gjennom så mange år har rapportert om paranormale opplevelser. Jeg har lest om det, sett dokumentarer, og ikke minst hørt om opplevelser fra mennesker jeg kjenner og stoler på. Jeg kan rett og slett ikke få meg til å avvise det, selv om jeg ikke har egne erfaringer.Ulldott90 skrev:Er man troende på det ukjente fordi man har opplevd noe selv?
Det å ikke bli trodd, er en ganske blandet opplevelse, vil jeg tro. Jeg tenker først på barn og unge, som kan oppleve å ikke bli trodd fordi de voksne avfeier det hele som fantasi. Mange unge kan nok begynne å kvie seg for å fortelle om sine opplevelser, enten fordi de vet de ikke vil bli trodd, eller fordi de er redde for å bli sett på som rare av andre jevngamle. Når det gjelder voksne som ikke blir trodd, er det vel vanligst å skylde det på at vedkommende innbilte seg ting, var stresset eller feiltolket det han eller hun så. Dette kan selvsagt også være tilfellet mange ganger, og man skal ikke ta alle paranormale opplevelser for god fisk. Likevel er det viktig å ha et åpent syn, spørre og grave litt, og i hvert fall ikke avfeie alt andre forteller deg, bare fordi du ikke har opplevd lignende selv.Hva mener dere om det å ikke bli trodd?
Hva er deres synspunkt på det ukjente? Er det noe mer mellom himmel og jord enn det vi vet?
Uten tvil!
Antall ord: 294
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Takk for svar;)
Kjempe gøy å se andre synspunkter.
Kunne selv skrevet i evigheter om dette temaet, men man kan fort stoppe litt opp og kan få nye ideer om det som blir skrevet her. =D
Kjempe gøy å se andre synspunkter.
Kunne selv skrevet i evigheter om dette temaet, men man kan fort stoppe litt opp og kan få nye ideer om det som blir skrevet her. =D
Antall ord: 36
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Okt 2008 21:02
- 16
har selv opplevd noe unormalt , men har valgt å ikke fortelle det pga jeg vet jeg ikke vil bli trodd. Det regner jeg det de fleste gjør, slik at det blir vår lille hemmlighet. Men til tider møter man mennesker som har opplevde noe lignende som deg selv, da blir man mer åpen.
Antall ord: 55
KH
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Lamino skrev:har selv opplevd noe unormalt , men har valgt å ikke fortelle det pga jeg vet jeg ikke vil bli trodd. Det regner jeg det de fleste gjør, slik at det blir vår lille hemmlighet. Men til tider møter man mennesker som har opplevde noe lignende som deg selv, da blir man mer åpen.
Ja det har du rett i :mozilla_smile:
Bare av rein nyskjerrighet, du trenger absolutt ikke svare om du ikke vil.
Har du noe spesielt synspunkt på å ikke bli trodd? Hadde du ventet deg noen spesielle reaksjoner vis du hadde fortalt hva du hadde opplevd det? Siden du har valgt å ikke fortelle det.
Har selv opplevd ting jeg ikke har noen spesiell forklaring på, har valgt å fortelle om mange av disse hendelsene. Har møtt negative og positive reaksjoner i forhold til hva jeg føler selv, men har ihvertfall fått det ut slik at det ikke gnager på meg selv.
Om jeg ikke har blitt trodd så har jeg ihvertfall fått det ut..
Antall ord: 173
Hide post links |