Drømmer, NDO & ut av kroppenKlinisk død?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

ninja36
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Okt 2008 11:44
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Klinisk død?

Innlegg av ninja36 »

Jeg har opplevd noen underlige saker gjennom livet.

For 25 år siden var jeg veldig syk, og hadde rundt 41 grader i feber. Jeg husker godt idag den gangen. (utrolig nok, og glemmer det ikke)
Jeg lå i min seng på barndomsrommet og var syk da...men det jeg husker spesielt, var at jeg befant meg liksom uten for min egen kropp. Jeg "var" under taket i rommet og så ned på meg selv ligge i sengen. Og jeg kan kjenne på følelsen den dag i dag, som jeg hadde i det øyeblikket.
Hvis jeg skal forklare det, så blir det som om at jeg hadde et spesielt "trykk" rundt meg, og alt var stille. Jeg befant meg i en annen dimensjon, føles det ut som.
Mer kan jeg ikke si om det, men det er en hendelse som har fulgt meg til den dag idag.
Har noen opplevd noe av det samme noengang?
Sist redigert av ninja36 på 17 Okt 2008 13:11, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 156
NW72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Innlegg av Moonstone »

Klassisk eksempel på en nær-døden-opplevelse.

Mange vil nok påstå at du faktisk døde den dagen, men ombestemte deg fordi du ikke var ferdig enda, og returnerte til kroppen din igjen.
Antall ord: 36
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
KetMas
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Sep 2008 20:27
16
Lokalisering: Vikhammer
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av KetMas »

Nope slike ting har jeg aldri opplevd, men det du har opplevd dær kan vel kalles "Ut av kroppen" opplevelse. Etter som du hadde over 41 i feber, noe som igrunn er ganske ille så kan det hende du hallusinerte. Altså febersyken kan gi slike syn, visjona, følelser av og være en annen plass enn den du er!

En kompis trur jeg hadde febersyken engang og jeg var nedover til han, han påsto han va i eiffel tårnet og stirra utover selv om han sto i sin egen rute på bonlande.
(jeg mobber han litt den dag i dag, var litt komisk akkurat da)
Antall ord: 109
Hi, I'am Fox Mulder!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ninja36
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Okt 2008 11:44
16

Innlegg av ninja36 »

Du har nå et svar på alt du, Mr. Mulder :D
Antall ord: 10
NW72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
KetMas
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Sep 2008 20:27
16
Lokalisering: Vikhammer
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av KetMas »

ninja36 skrev:Du har nå et svar på alt du, Mr. Mulder :D
Prøver iallefall og svare på det meste, er ikke sikkert jeg har rett akkurat, kan jo hende du hadde nærdøden opplevelse også for den saks skyld!
Men trur mere på den febersyken tingen, for 41 i feber gir ganske mye hallusjona ifølge kompisen min idag.
Antall ord: 61
Hi, I'am Fox Mulder!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Når jeg var på tur til Polen i 10.klasse fikk ei av klassevenninene mine høy feber og måtte bli lagt til sengs, og plutselig begynner hun å bli helt vill, de måtte holde henne fast.
Og hun skriker, Stopp stopp, karusellen brenner, jeg må av jeg må av.
Er ikke noe uvanlige å se syner når man har såpass høy feber.
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Klinisk død?

Innlegg av Metodisten »

ninja36 skrev:Jeg har opplevd noen underlige saker gjennom livet.

For 25 år siden var jeg veldig syk, og hadde rundt 41 grader i feber. Jeg husker godt idag den gangen. (utrolig nok, og glemmer det ikke)
Jeg lå i min seng på barndomsrommet og var syk da...men det jeg husker spesielt, var at jeg befant meg liksom uten for min egen kropp. Jeg "var" under taket i rommet og så ned på meg selv ligge i sengen. Og jeg kan kjenne på følelsen den dag i dag, som jeg hadde i det øyeblikket.
Hvis jeg skal forklare det, så blir det som om at jeg hadde et spesielt "trykk" rundt meg, og alt var stille. Jeg befant meg i en annen dimensjon, føles det ut som.
Mer kan jeg ikke si om det, men det er en hendelse som har fulgt meg til den dag idag.
Feber følges av vrangforestillinger som Sol var inne på. Husker når jeg var liten og såg en kråke på rommet mitt. Det var helt livaktig og jeghadde kjempemasse feber.

MEN, det er også kjent att sterk medisinering, sjokk som bilkræsj og annet som påvirker kroppen har forårsaket ut av kroppen opplevelser. Bare KANSJE; kan du ha hatt en ekte ut av kroppen opplevelse den gang.
Antall ord: 230

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Johnny
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Aug 2008 04:15
16

Innlegg av Johnny »

Sol@ngelica skrev:Når jeg var på tur til Polen i 10.klasse fikk ei av klassevenninene mine høy feber og måtte bli lagt til sengs, og plutselig begynner hun å bli helt vill, de måtte holde henne fast.
Og hun skriker, Stopp stopp, karusellen brenner, jeg må av jeg må av.
Er ikke noe uvanlige å se syner når man har såpass høy feber.
lol
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Whisper
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Okt 2008 17:49
16
Lokalisering: Haugsund

Re: Klinisk død?

Innlegg av Whisper »

ninja36 skrev:Jeg har opplevd noen underlige saker gjennom livet.

Heisann...
jeg hadde en lignende opplevelse da jeg var tre år, jeg vett jeg på den tia var veldig nært døden men det var da jeg var halvannen år gammel, så i mitt tilfellet skjedde dette noe litt senere!!!... det var en veldig merkelig "greie"... ubeskrivelig!!!... det var som om jeg var på leit etter noe/ noen slik jeg har forstått det den dag idag, etter mange år med fundrering av denne "opplevelsen".

Det er da noe som heter "ut av kroppen opplevelse" og noe som heter "sjelevandring" som kansje har en sammenheng med din opplevelse tenker jeg, der dette forekommer når man er i en veldig " følelsesmessig bellastende" situasjon...
et eksempel på en "ut av kroppen opplevelse" som man kan høre om i en litt oftere situasjon er ved voldtekt, der offeret er i "skrekk" og er helt "lamma"... i slike situasjoner ser offeret hva som skje (ovenifra og ned)r men føler ikke noe.

ikke det at jeg skal ta opp et slik tema men vett at slike "opplevelser" forekommer i slike ekstreme følelses påkjenninger!! Det jeg er ganske så sikker på, er at du har hatt er en slik "ut av kroppen opplevelse", det er en veldig stor påkjenning å vite det at en er dødens viss ting ikke ornder seg eller når man er så syk som du har vært...
kansje en "ut av kroppen opplevelse" er en form for "sjelevandring"!?!... i den form jeg kjenner til utrykket (sjelevandring) er slik jeg opplevde min og det var ikke der jeg så meg selv ovenifra og ned før slutten av denne opplevelsen kom...
Antall ord: 437
Whisper

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av rhonersen »

Ut-av-kroppen opplevelser er inbilning, og en /må/ ikke være døende/syk for å oppleve det slik ninja36 beskriver. Det kan f.eks. skje samtidig som søvnparalyse.
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Whisper
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Okt 2008 17:49
16
Lokalisering: Haugsund

Innlegg av Whisper »

rhonersen skrev:Ut-av-kroppen opplevelser er inbilning, og en /må/ ikke være døende/syk for å oppleve det slik ninja36 beskriver. Det kan f.eks. skje samtidig som søvnparalyse.
Helt enig... en trenger ikke å være døende for å kunne oppleve en utav kroppen opplevelse... man kan også oppleve noe anna som setter kroppen og følelsene i sjokk eller andre ekstreme store følelses påkjenninger!!!

Søvnparalyse???... hva er det for noe, er det å sove ekstra godt???
Antall ord: 82
Whisper

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links