Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHvor mange spøkelser finnes det?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Dave100
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Okt 2008 21:58
16

Hvor mange spøkelser finnes det?

Innlegg av Dave100 »

Hmm hvis alle blir spøkelser når de dør hvor mange finnes det da? Mange milliarder?? Da burde de vise seg mer enn de gjør burde de ikke? Og hvorfor er det slik at bare noen ser dem? Og hvorfor er det ingen som har filmet et spøkelse før? Er det bare noen spesielle som kan se dem? Kan det hende at de ikke er så spesielle og at de bare vil ha oppmerksomhet? Er de klare i toppen?

For å kommunisere med et gjenferd/spøkelse må det ha en samvittighet. Det som gir oss samvitighet kommer fra hjernen har spøkelser hjerne? nope

Til slutt vil jeg si at jeg så en edderkopp på størrelse med en bjørn på badet mitt. Jeg så den derfor finnes den.
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
KetMas
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Sep 2008 20:27
16
Lokalisering: Vikhammer
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av KetMas »

Det finnes trossalt utallige spøkelser der ute, men de er som regel klamret fast til der hvor de dør, eller går som oftes igjen der de bodde og var lykkelige. Fordi de trur enda ikke de er døde! Men det er jo ikke så mange spøkelser rundt sjø som du sier, De fleste villa ha gått over til den andre siden, noen ikke. Sånn er det.

Spøkelsene vill bare bli værende fordi de har noe ugjort, noe de aldri klarte og gjøre før de døde. Jeg trur selv att når en er død og spøkelse att det er umulig og gjøre det de måtte gjøre for å komme over til den andre siden, ergo derfor er de her siden 1800 tallet også vidre!

Den edderkopp teorien din virka ganske utroværdig!
Virke mere som du er en skeptiker som egentlig ikke helt vet hva du skal tru på eller ikke!
Antall ord: 167
Hi, I'am Fox Mulder!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dave100
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Dave100 »

Mr.Mulder skrev:Det finnes trossalt utallige spøkelser der ute, men de er som regel klamret fast til der hvor de dør, eller går som oftes igjen der de bodde og var lykkelige. Fordi de trur enda ikke de er døde! Men det er jo ikke så mange spøkelser rundt sjø som du sier, De fleste villa ha gått over til den andre siden, noen ikke. Sånn er det.

Spøkelsene vill bare bli værende fordi de har noe ugjort, noe de aldri klarte og gjøre før de døde. Jeg trur selv att når en er død og spøkelse att det er umulig og gjøre det de måtte gjøre for å komme over til den andre siden, ergo derfor er de her siden 1800 tallet også vidre!

Den edderkopp teorien din virka ganske utroværdig!
Virke mere som du er en skeptiker som egentlig ikke helt vet hva du skal tru på eller ikke!
Jeg vet hva jeg så og jeg så en edderkopp på størrelse med en bjørn... Akkurat som dere ser spøkelser ser jeg dette.
Antall ord: 196

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jaktis`s`
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Mai 2006 23:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i en skog

Re: Hvor mange spøkelser finnes det?

Innlegg av jaktis`s` »

Dave100 skrev:Hmm hvis alle blir spøkelser når de dør hvor mange finnes det da? Mange milliarder?? Da burde de vise seg mer enn de gjør burde de ikke? Og hvorfor er det slik at bare noen ser dem? Og hvorfor er det ingen som har filmet et spøkelse før? Er det bare noen spesielle som kan se dem? Kan det hende at de ikke er så spesielle og at de bare vil ha oppmerksomhet? Er de klare i toppen?

For å kommunisere med et gjenferd/spøkelse må det ha en samvittighet. Det som gir oss samvitighet kommer fra hjernen har spøkelser hjerne? nope

Til slutt vil jeg si at jeg så en edderkopp på størrelse med en bjørn på badet mitt. Jeg så den derfor finnes den.
Dette er et spørsmål som faktisk ingen kan gi noen fasit på, så her blir det din tro som avgjør for deg.
Det er noen som er veldig lukket for at det finnes noe etter døden, de vil jeg tro har vanskelig for og bli overbevist, de vet jo egentlig ikke hva det skal se/føle etter.

En som virkelig tror på det uendelige er mer åpen eller mottagelig for dette. Jeg personelig tror mye av svarene ligger i hva vi velger å tro på, så om du virkelig tro og har mye god energi/kjærlighet i deg vil svarene komme litt og litt.
Antall ord: 246

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Innlegg av Moonstone »

Jeg spurte en jeg kjente en gang:

"Tror du på UFO eller gjenferd?"

"Nei", fikk jeg som svar.

"Hvorfor ikke" spurte jeg.

"Fordi det står ingenting om det i Bibelen" svarte han..

Da sa jeg: "Vel, det står ikke om bananer i Bibelen heller, men de finnes vel?"

Han svarte ingenting..
Antall ord: 53
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Dave100 skrev:...
Hadde disse spørsmålene kommet fra en person som ikke startet sitt inntog på forumet med å forsøke å presse troen sin på folk, så hadde de vært helt ok.
Men i ditt tilfelle blir det hyklersk, noe din setning og mitt svar under her er et eksempel på.
Dette er et argument man også kan bruke mot kristne.
Antall ord: 88
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Dave100 skrev: Hmm hvis alle blir spøkelser når de dør hvor mange finnes det da? Mange milliarder??
Alle blir ikke "spøkelser" når de dør.
Hvis man skal gå ut ifra at det finnes en sjel eller energi som eksisterer uavhengig av kroppen, mener mange at denne går videre når et menneske dør.
Til en annen dimensjon, for å kalle det det, for så å bli gjenfødt senere.
Tror det hadde blitt slitsomt å være klarsynt dersom alle mennesker gjennom alle tider hadde etterlatt seg hver sin ånd... Dessuten hadde det blitt trangt her! :mozilla_laughing:
Dave100 skrev: Da burde de vise seg mer enn de gjør burde de ikke? Og hvorfor er det slik at bare noen ser dem? Og hvorfor er det ingen som har filmet et spøkelse før? Er det bare noen spesielle som kan se dem? Kan det hende at de ikke er så spesielle og at de bare vil ha oppmerksomhet? Er de klare i toppen?
Hørte noen sammenligne det med å ta inn en radiokanal.
En radio må stilles inn på riktig frekvens for at du skal kunne høre musikken,
og det at du ikke klarer å få inn p4 betyr jo ikke dermed sagt at p4 ikke er der, sant?

Alt handler om tuning! :mozilla_cool:
Dave100 skrev: For å kommunisere med et gjenferd/spøkelse må det ha en samvittighet. Det som gir oss samvitighet kommer fra hjernen har spøkelser hjerne? nope
Hvordan vet du det?
Er du et spøkelse?
Dave100 skrev: Til slutt vil jeg si at jeg så en edderkopp på størrelse med en bjørn på badet mitt. Jeg så den derfor finnes den.
Det var nok bare ånden til en kjempe-edderkopp som levde her samtidig med dinosaurene.
Neste gang får du sørge for å ta bilde av den :mozilla_wink:
Antall ord: 316

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dave100
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Dave100 »

Moonstone skrev:Jeg spurte en jeg kjente en gang:

Han svarte ingenting..
Faktisk så står det noe om en banan bonde i bibelen.
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Han svarte ingenting..
DEt står om gjenferd i bibelen:
Dere skal ikke vende dere til gjenferd og spådomsånder og spørre dem til råds, så dere blir urene ved dem. Jeg er Herren deres Gud.
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

Sol@ngelica:

Ja, jeg vet, men det var ikke påenget..
Antall ord: 11
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
KetMas
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av KetMas »

Han svarte ingenting..
^^Det står faktisk om UFOer i bibelen. Enplass i bibelen står d att flere personer så noe metallaktig sølvskinnende ting på himmelen som fløy ganske fort. (iallefall det sier litt)
Antall ord: 89
Hi, I'am Fox Mulder!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

Mr Moulder:
Ja, jeg veit.

Jeg leste noen Apokryfe skrifter for noen år tilbake hvor det stod:

"En lysende metall-kule som ble trukket av fire vinder, og ut av den sted Gudene."
I vertfall noe i den dur.
Dette er noe av bakgrunnen til noen av teoriene til Eric von Daniken, hvis du har hørt om han.
Men det var fremdeles ikke påenget i det jeg skrev lenger opp..
Antall ord: 72
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
KetMas
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av KetMas »

Moonstone skrev:Mr Moulder:
Ja, jeg veit.

Jeg leste noen Apokryfe skrifter for noen år tilbake hvor det stod:

"En lysende metall-kule som ble trukket av fire vinder, og ut av den sted Gudene."
I vertfall noe i den dur.
Dette er noe av bakgrunnen til noen av teoriene til Eric von Daniken, hvis du har hørt om han.
Men det var fremdeles ikke påenget i det jeg skrev lenger opp..
Ok, jeg forsto hva du mente men ville bare si ifra :)
Antall ord: 85
Hi, I'am Fox Mulder!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Dave100 skrev:Hmm hvis alle blir spøkelser når de dør hvor mange finnes det da? Mange milliarder?? Da burde de vise seg mer enn de gjør burde de ikke? Og hvorfor er det slik at bare noen ser dem? Og hvorfor er det ingen som har filmet et spøkelse før? Er det bare noen spesielle som kan se dem? Kan det hende at de ikke er så spesielle og at de bare vil ha oppmerksomhet? Er de klare i toppen?

Dette er litt...grov oppfattning av ett mulig metafysisk fenomen.

Alle blir ikke spøkelser.
Vi vet ikke mye om dette i det hele tatt, annet en att vi kan spekulere på alle vitneutsagnene som finnes, så det blir bare teorier.
Om spøkelser er sjeler er teoriene att de henger igjen her av ulike grunner. De kan ha gjort noe i dette livet som er ikke bra. Så er de redd for å havne i helvette eller noe slikt, og vil ikke gå vidre.
Annet er f.eks, att den dimensjonen / frekvensnivå, som energien deres er på kan ikke føle tid. Så de tror att døden har akkurat skjedde dem i går. Enten det er i går eller 60 år siden. De har det ikke travelt alltså.
Annet er att de var så materialistiskei livet att de ikke vil forlate allt de har slitt forså lenge og er glad i. Som huset sitt. f.eks.

Når det gjelder filming av spøkelser så er det så mye forfalskninger i omløp, att om det skulle finnes noe ekte så er det håpløst å skille det.

Det med å kommunisere med spøkelser og samvittighet har jeg aldri hørt før. Sånn er det nok ikke.
Og nei, spøkelser har ikke hjerne. Men hjernen er bare en grøt med fett og proteiner som riktignok b.la kan produsere svake elektriske strømninger.
Akksepterer man ideen om spøkelser som en pakke energi vi ikke helt vet hva er, så er det ikke så mye rarere å lagre bevissthet i energiske partikkler av noe slag, enn i en grøt av fett og proteiner.
Antall ord: 417

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Siden fler og fler åpnes for en større bevissthet og dermed
får ett mer åpent forhold til livet etter døden så vil det kansje
blir færre og færre spøkelser?

Vi henger vel ikke igjen når vi forventer oss å komme videre.
Antall ord: 47
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links