Healing og annen alternativ medisinanngående reiki kurs...

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
chrishnoa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 15 Aug 2004 20:55
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: hedmark

anngående reiki kurs...

Innlegg av chrishnoa »

jeg tok for snart ett år siden ett reiki kurs. det var nivå en og to i samme kurset som gikk på to dager.
seinere har jeg lest litt rundt forbi og sett at det har stått noe om at det skal gå minst en uke mellom hvert nivå? stemmer det?
ville liksom tro at reiki mesteren gikk litt etter boka..
Antall ord: 62
i dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: anngående reiki kurs...

Innlegg av Dj_Devil »

chrishnoa skrev:jeg tok for snart ett år siden ett reiki kurs. det var nivå en og to i samme kurset som gikk på to dager.
seinere har jeg lest litt rundt forbi og sett at det har stått noe om at det skal gå minst en uke mellom hvert nivå? stemmer det?
ville liksom tro at reiki mesteren gikk litt etter boka..
http://www.rolv.no/reiki/reikihealing.htm

Ser ut som at det går ann å få til 4 steg på en helg.
Nå er eg ikke så lært innen reiki. har lest litt om det. Men sån i farten så fant eg den siden ivertfall.
Antall ord: 111
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
chrishnoa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av chrishnoa »

åh takk :)

det var bra. føler i grunn at reikien sitter som den skal, men ble bare usikker på om jeg skulle bruke samme reikimester igjen :P
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av Dj_Devil »

chrishnoa skrev:åh takk :)

det var bra. føler i grunn at reikien sitter som den skal, men ble bare usikker på om jeg skulle bruke samme reikimester igjen :P
Hvordan var kurset?
Enkelt?
Pusha deg?
Lyst å fortelle?
Har du ikke lyst å spore av så har du pm og nettby ;) ;)
Antall ord: 49
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Peaceful warrior
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Sep 2008 00:35
16

Innlegg av Peaceful warrior »

Opprinnelig i Japan så kunne det gå flere år mellom hver gang man fikk lov til å gå opp en grad fordi det er veldig mange prosesser man burde gå igjennom inni seg som rett og slett tar lang tid, nå finnes det til og med kurs som frister med at du blir reiki mester på en helg, det går jo ikke an det.. Les og øv og tren og mediter=)

Det tar foresten 21 dager før kurs en har kommet seg litt på plass i kroppen, så det kan nok være at det finnes andre mestere som gjør det mer nøye. At man er reiki mester behøver ikke bety mer enn at man har en diplom;)
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
chrishnoa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av chrishnoa »

vel, det var ikke som jeg hadde forventet meg hvertfall. jeg har alltid vært litt skeptisk til healing og sånne ting, men siden kurset var en gave fra min mor og det var en fin mulighet for oss å gjøre noe sammen så ble jeg med :)
det var mye prat og lesning, men under innvielsen så fikk jeg rare følelser.
når hun kom over hodet mitt der så var det som om jeg hadde drukket en shot med noe veldig sterkt brennevin, det varma noe veldig i hele brystet og halsen. så ble jeg litt svimmel.
mer enn det merka jeg ikke når jeg var på kurs men det var jo ikke beskjedent det vil jeg si..

men ett par dager etterpå fikk jeg litt trøbbel med følelsene, og gamle minner raste opp igjen. sutra og peip uten å helt vite hva som skjedde, og hadde det egentlig ganske kjipt ett par dager. da jeg leste bedre gjennom hånboken så var det en side der om reiki kriser, og ettersom det jeg kunne forstå så var det det jeg hadde hatt.

reiki healing er virkelig fantastisk synes jeg, og det har faktisk forandret meg litt også. før var jeg litt kald og slem som person faktisk, nå har jeg litt mer omtanke og sånn ^^
Antall ord: 223

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av Dj_Devil »

chrishnoa skrev:vel, det var ikke som jeg hadde forventet meg hvertfall. jeg har alltid vært litt skeptisk til healing og sånne ting, men siden kurset var en gave fra min mor og det var en fin mulighet for oss å gjøre noe sammen så ble jeg med :)
når hun kom over hodet mitt der så var det som om jeg hadde drukket en shot med noe veldig sterkt brennevin, det varma noe veldig i hele brystet og halsen. så ble jeg litt svimmel.
mer enn det merka jeg ikke når jeg var på kurs men det var jo ikke beskjedent det vil jeg si..

men ett par dager etterpå fikk jeg litt trøbbel med følelsene, og gamle minner raste opp igjen. sutra og peip uten å helt vite hva som skjedde, og hadde det egentlig ganske kjipt ett par dager. da jeg leste bedre gjennom hånboken så var det en side der om reiki kriser, og ettersom det jeg kunne forstå så var det det jeg hadde hatt.

reiki healing er virkelig fantastisk synes jeg, og det har faktisk forandret meg litt også. før var jeg litt kald og slem som person faktisk, nå har jeg litt mer omtanke og sånn ^^
Ja det hjelper å bli ferdig med ting som gjør en bitter i værdags livet :)
Tror healingen oppløste ett par blokeringer inni deg som du har satt opp ettvert som du har opplevd noe vondt.
Å når man blir ferdig med disse så er man litt mer lettet å man ser litt glade på ting :)
Antall ord: 281
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Peaceful warrior
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Sep 2008 00:35
16

Innlegg av Peaceful warrior »

chrishnoa skrev:vel, det var ikke som jeg hadde forventet meg hvertfall. jeg har alltid vært litt skeptisk til healing og sånne ting, men siden kurset var en gave fra min mor og det var en fin mulighet for oss å gjøre noe sammen så ble jeg med :)

Så hyggelig, håper dere hadde det gøy sammen=) En innvielse kjennes ut sånn som du beskrev, det er kjempe digg! Det som skjer etter at man har gått på kurset er at man kan få en utrensning av gammle følelser og slikt når den nye energien finner plassen sin i kroppen (tar 21 dager), jo flere kurs man går jo mere renser man ut, og jo bedre kurset er jo mer energi får man tilgang til=) Du var vel ikke så kald?? Men uansett er jeg glad på dine vegne at du føler det sånn=)
Antall ord: 330

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links